Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • hegedus001

    aktív tag

    válasz Crus #12 üzenetére

    Oké, hogy a videó 1 éves, de az a MBP sokszor 1 éves ám :)

  • kilua

    senior tag

    válasz Crus #19 üzenetére

    Hát én nem is tudom, bárhol bármikor előhúzokva zsebemből egy mozivásznat, ha elég kényelmes/minőségi lehet megéri, de ja ezt lehet a konkurencia is tudja harmadáron.

    De vajon ugyanilyen kényelmesen hogy az embernek sohasem kell többé se tv, se tablet mert mindkettőnél több és jobb? Na ez az, itt jön a márka hírneve ha apple biztos jó, a többi lehet hogy nem annyira. És ennek kérik meg az árát nagyon. (bár részemről a Xiaominak is hasonló hírnevet keltenék, én Xiaomi termékben még nem csalódtam)

  • -Skylake-

    addikt

    válasz Crus #17 üzenetére

    valahol mindenkepp aranyos, hogy szerinted azt aki 2M korul majd vision prot vasarolt azt olyan hudenagyon erdekli hogy az apple hogy oldja meg a szervizelest.

  • -Skylake-

    addikt

    válasz Crus #14 üzenetére

    mi koze van annak BARMIHEZ amirol itt szo van, hogy egy iphonet nehez szervizelni ? marmint no offense, de ezt most itt ki nem szarja le de telibe ? totalisan irrelevans.

  • niof

    veterán

    válasz Crus #14 üzenetére

    Ok, közelítsük meg más szempontból a kérdést. Mit szeretnél, hány évig tartson egy kvázi eldobható eszköz? Telefon? 3-4 év? Laptop? 4-5 év? Ezek után már kb. mindenki cseréli az eszközöket. Nem azért, mert nem jók, hanem mert nem annyira jó, mint az újabb verzióik. Nekem is lassan 4 éves a telóm, és fontolgatom a cseréjét. Vehetnék bele új akksit, de jobban szeretnék egy újabbat. A laptopomat 10 évig nyüstöltem, de azt magam javítottam, "tuningoltam", gyári állapotban nem húzta volna eddig. Most is működik, csak Mint van rajta, nem Windows, apámnak netezni még így is full extrás.
    Szóval, az a kevés, ami szervizbe jut valami problémával, nehogy már gondot jelentsen egy hivatalos, felkészült szerviz számára! Ha gondot jelent, akkor adják vissza a minősítésüket az Apple-nek, majd más cég megkapja, aki nem fintorog, mert dolgozni kell. Tudod, én ebben azt látom, hogy a panaszkodó szervizesek is elmentek abba az irányba, hogy gyorsan, egyszerűen akarnak megoldani mindent. Kényelmesen. Nehogy már felsértse a csavarhúzó az ujjukat! Megint jövök az autószerelőkkel. Ha van egy komolyabb meghibásodás, és mondjuk mechanikus javítást (gépi) is kell végezni, és hetekig eltart, ha fel van rá készülve, és meg tudja csinálni, szerinted finnyáskodik, vagy azt látja, hogy ebből lesz a jövő hónapban ebédje, vagy ebből tud belerakni a nyaralása költségeibe?
    Szóval, nem kell bedőlni a kényeskedő, finnyázó, dolgozást csak imitáló szervizes dumáknak. Aki akarja, és pénzt akar belőle látni, az meg fogja csinálni továbbra is. A többi meg magasról le van tojva.
    Meg erről a túlárazott szemétről is megvan a véleményem. Sok topikba leírtam, több év droid után váltottam almára, mert nem láttam az innovációt már a robotban. Csomó nem hivatalos ROM tudott olyan dolgokat (Nexusaim voltak, heti rendszerességgel cserélgettem a főzött ROM-okat), amiket a hivatalosak nem, pedig a készülékek tudták. Emellett, a droid folyamatosan hibásan működött, illetve működik ma is. Kicsit hasonlít a Windows-hoz a problémája (fragmentált a rendszer, 1000 féle hw-en kell fusson). Alárakhatsz egy valag RAM-ot, feléli, és akármilyen kezesen bánsz vele, időnként újra kell húzni a rendszert, mert lelassul, akadozik, lefagy. A mai napig hallok ilyen történeteket. Hallok? Látok. A cégnél is csomóan váltottak kisebb-nagyobb almára, mert a kolléga, ismerős, stb., váltig állította, hogy jobb, megbízhatóbb, simább. És pár kivétellel mind azt mondja, soha többé droid. Az Apple telefonjainak is vannak hibái, de közel sem hemzseg annyi bennük, mint a droidos mobilokban. Főleg sw-es hibákra gondolok. Nem tökéletes, de működik, és bármikor használható, számíthatsz rá, hogy gond nélkül működni fog. Sokba kerülnek? Igen, de van mögötte tartalom is. Sajnos hw-es innováció évről évre itt is kevesebb, de azért még akad.
    Szóval, szerintem még mindig a mellette felé dől a mérleg az ellene helyett. Az meg, hogy mint cég milyen, hát kb. kit érdekel kategória. Az eszközeiket akarom használni, nem az ott dolgozókkal bratyizni.

  • niof

    veterán

    válasz Crus #12 üzenetére

    Hát, ki kell ábrándítsalak, az egyik végzettségem elektronikai műszerész, és dolgoztam szervizben is, bár nem IT területen. Ettől függetlenül azért, mert egyes szerviztechnikusoknak problémát jelent egy készülék szakszerű szét/összeszerelése, az nem feltétlenül a javítandó készülék hibája. Nem szervizbarát? Persze, sosem mondtam, hogy az. Hogy az Apple szándékosan szopatja a szervizeket? Irreális. Én tudod mit látok a videóból? Azt, hogy a tökéletes helykihasználásra törekedtek egy adott térben, és rettentő okos a tervezés maga. Vannak bakik, amit nem úgy kellett volna csinálni? Naná! Hol nincs? Arról miért beszélnek kevesebbet, hogy sok modern autónál a fél járművet szét kell szedni, ha netán valamit szervizelni kell? Ja, mert hát az egy autó, ez meg csak egy szar laptop... :U Ott ez nem probléma? Örülnél, ha az utakon olyan autókkal száguldozna minden második ember, amiben ő maga cserélte az alkatrészeket? Fékeket mondjuk? Szakszerűen le lett légtelenítve? Ezt csak a jó isten és az tudja, aki csinálta, vagy lehet, hogy még maga sem.
    Jó, akkor a készülék 5 éves, amit javított a csávó, de a lényeg ugyanaz. Mikor az készült, ez az elv még nem létezett. De mivel most úgy tűnik, ez a self repair trend kezd kicsit emelkedni, térjünk vissza a kérdésre 5 év múlva.
    Egyébként, csak halkan kérdem, szerinted az nem fogja jelentősen megemelni a költségeket, ha olyan készülékeket kell majd a self repair miatt tervezni, hogy egy mezei, az elektronikához semmit nem konyító, 1 bites userre rá akarják (vagy a törvény rákényszeríti őket) bízni, hogy cseréljen ki ezt-azt egy laptopban vagy telefonban? És itt is lehetett olvasni, hogy a Samu is meglépi ezt, szóval itt már nem csak az Apple termékeiről van szó. Ha pedig a 2 legnagyobb ebbe belekezd, várható, hogy a kisebbek is csatlakoznak idővel. Segítek, valószínűleg még bonyolultabb lesz a készülékek belseje, blokkosítva lesznek a szétszedhetetlen részegységek, és csak ezeket az egységeket lehet majd kompletten cserélni. Így kb. az e-hulladék témakörnek is adnak egy büdös nagy pofont. Ha ez globális trenddé válik, sok kis szerviz bezárhat, mert idővel a userek mindent meg tudnak majd otthon javítani, elég lesz csak az alkatrészt, meg egy csavarhúzókészletet venniük.
    Szóval, én nem látok problémát továbbra sem a felépítés tekintetében. A szakszervizek megkapják ezekhez a képzést és a dokumentumokat. Vannak szerszámaik hozzá és műszerezettségük. Én sem sufnituningra hordom az autómat, ha vinni kell, hanem szervizbe. Az 1 bites user és sufniszerelő meg k*rvára ne akarjon high-end technikát szerelni, ha nincs hozzá se képesítése, se szerszámai, se semmije!

  • niof

    veterán

    válasz Crus #10 üzenetére

    Hány éves az a videó? 5? Akkor még szó sem volt a user általi javíthatóságról. Az meg kit érdekel, hogy nehézkes szerelni, a szerviz megoldja. De ha kellően jártas az ember a különböző számítástechnikai eszközök belvilágában, akkor nem jelenthet gondot, max kissé macerásabb. Ha meg nincs hozzá affinitása valakinek, akkor ne nyúljon bele, se egy laptopba, se egy asztali PC-be.

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés