- Fotók, videók mobillal
- Honor 400 Pro - gép a képben
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Hat év támogatást csomagolt fém házba a OnePlus Nord 4
- Külföldi SIM-ek itthon
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- Így lesz tégla a porszívódból - a Roidmi csődje
- Nem nyílnak a Foldok?
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
Új hozzászólás Aktív témák
-
niof
veterán
Ok, közelítsük meg más szempontból a kérdést. Mit szeretnél, hány évig tartson egy kvázi eldobható eszköz? Telefon? 3-4 év? Laptop? 4-5 év? Ezek után már kb. mindenki cseréli az eszközöket. Nem azért, mert nem jók, hanem mert nem annyira jó, mint az újabb verzióik. Nekem is lassan 4 éves a telóm, és fontolgatom a cseréjét. Vehetnék bele új akksit, de jobban szeretnék egy újabbat. A laptopomat 10 évig nyüstöltem, de azt magam javítottam, "tuningoltam", gyári állapotban nem húzta volna eddig. Most is működik, csak Mint van rajta, nem Windows, apámnak netezni még így is full extrás.
Szóval, az a kevés, ami szervizbe jut valami problémával, nehogy már gondot jelentsen egy hivatalos, felkészült szerviz számára! Ha gondot jelent, akkor adják vissza a minősítésüket az Apple-nek, majd más cég megkapja, aki nem fintorog, mert dolgozni kell. Tudod, én ebben azt látom, hogy a panaszkodó szervizesek is elmentek abba az irányba, hogy gyorsan, egyszerűen akarnak megoldani mindent. Kényelmesen. Nehogy már felsértse a csavarhúzó az ujjukat! Megint jövök az autószerelőkkel. Ha van egy komolyabb meghibásodás, és mondjuk mechanikus javítást (gépi) is kell végezni, és hetekig eltart, ha fel van rá készülve, és meg tudja csinálni, szerinted finnyáskodik, vagy azt látja, hogy ebből lesz a jövő hónapban ebédje, vagy ebből tud belerakni a nyaralása költségeibe?
Szóval, nem kell bedőlni a kényeskedő, finnyázó, dolgozást csak imitáló szervizes dumáknak. Aki akarja, és pénzt akar belőle látni, az meg fogja csinálni továbbra is. A többi meg magasról le van tojva.
Meg erről a túlárazott szemétről is megvan a véleményem. Sok topikba leírtam, több év droid után váltottam almára, mert nem láttam az innovációt már a robotban. Csomó nem hivatalos ROM tudott olyan dolgokat (Nexusaim voltak, heti rendszerességgel cserélgettem a főzött ROM-okat), amiket a hivatalosak nem, pedig a készülékek tudták. Emellett, a droid folyamatosan hibásan működött, illetve működik ma is. Kicsit hasonlít a Windows-hoz a problémája (fragmentált a rendszer, 1000 féle hw-en kell fusson). Alárakhatsz egy valag RAM-ot, feléli, és akármilyen kezesen bánsz vele, időnként újra kell húzni a rendszert, mert lelassul, akadozik, lefagy. A mai napig hallok ilyen történeteket. Hallok? Látok. A cégnél is csomóan váltottak kisebb-nagyobb almára, mert a kolléga, ismerős, stb., váltig állította, hogy jobb, megbízhatóbb, simább. És pár kivétellel mind azt mondja, soha többé droid. Az Apple telefonjainak is vannak hibái, de közel sem hemzseg annyi bennük, mint a droidos mobilokban. Főleg sw-es hibákra gondolok. Nem tökéletes, de működik, és bármikor használható, számíthatsz rá, hogy gond nélkül működni fog. Sokba kerülnek? Igen, de van mögötte tartalom is. Sajnos hw-es innováció évről évre itt is kevesebb, de azért még akad.
Szóval, szerintem még mindig a mellette felé dől a mérleg az ellene helyett. Az meg, hogy mint cég milyen, hát kb. kit érdekel kategória. Az eszközeiket akarom használni, nem az ott dolgozókkal bratyizni. -
niof
veterán
Hát, ki kell ábrándítsalak, az egyik végzettségem elektronikai műszerész, és dolgoztam szervizben is, bár nem IT területen. Ettől függetlenül azért, mert egyes szerviztechnikusoknak problémát jelent egy készülék szakszerű szét/összeszerelése, az nem feltétlenül a javítandó készülék hibája. Nem szervizbarát? Persze, sosem mondtam, hogy az. Hogy az Apple szándékosan szopatja a szervizeket? Irreális. Én tudod mit látok a videóból? Azt, hogy a tökéletes helykihasználásra törekedtek egy adott térben, és rettentő okos a tervezés maga. Vannak bakik, amit nem úgy kellett volna csinálni? Naná! Hol nincs? Arról miért beszélnek kevesebbet, hogy sok modern autónál a fél járművet szét kell szedni, ha netán valamit szervizelni kell? Ja, mert hát az egy autó, ez meg csak egy szar laptop...
Ott ez nem probléma? Örülnél, ha az utakon olyan autókkal száguldozna minden második ember, amiben ő maga cserélte az alkatrészeket? Fékeket mondjuk? Szakszerűen le lett légtelenítve? Ezt csak a jó isten és az tudja, aki csinálta, vagy lehet, hogy még maga sem.
Jó, akkor a készülék 5 éves, amit javított a csávó, de a lényeg ugyanaz. Mikor az készült, ez az elv még nem létezett. De mivel most úgy tűnik, ez a self repair trend kezd kicsit emelkedni, térjünk vissza a kérdésre 5 év múlva.
Egyébként, csak halkan kérdem, szerinted az nem fogja jelentősen megemelni a költségeket, ha olyan készülékeket kell majd a self repair miatt tervezni, hogy egy mezei, az elektronikához semmit nem konyító, 1 bites userre rá akarják (vagy a törvény rákényszeríti őket) bízni, hogy cseréljen ki ezt-azt egy laptopban vagy telefonban? És itt is lehetett olvasni, hogy a Samu is meglépi ezt, szóval itt már nem csak az Apple termékeiről van szó. Ha pedig a 2 legnagyobb ebbe belekezd, várható, hogy a kisebbek is csatlakoznak idővel. Segítek, valószínűleg még bonyolultabb lesz a készülékek belseje, blokkosítva lesznek a szétszedhetetlen részegységek, és csak ezeket az egységeket lehet majd kompletten cserélni. Így kb. az e-hulladék témakörnek is adnak egy büdös nagy pofont. Ha ez globális trenddé válik, sok kis szerviz bezárhat, mert idővel a userek mindent meg tudnak majd otthon javítani, elég lesz csak az alkatrészt, meg egy csavarhúzókészletet venniük.
Szóval, én nem látok problémát továbbra sem a felépítés tekintetében. A szakszervizek megkapják ezekhez a képzést és a dokumentumokat. Vannak szerszámaik hozzá és műszerezettségük. Én sem sufnituningra hordom az autómat, ha vinni kell, hanem szervizbe. Az 1 bites user és sufniszerelő meg k*rvára ne akarjon high-end technikát szerelni, ha nincs hozzá se képesítése, se szerszámai, se semmije! -
niof
veterán
Hány éves az a videó? 5? Akkor még szó sem volt a user általi javíthatóságról. Az meg kit érdekel, hogy nehézkes szerelni, a szerviz megoldja. De ha kellően jártas az ember a különböző számítástechnikai eszközök belvilágában, akkor nem jelenthet gondot, max kissé macerásabb. Ha meg nincs hozzá affinitása valakinek, akkor ne nyúljon bele, se egy laptopba, se egy asztali PC-be.
-
niof
veterán
válasz
ergoGnomik #6 üzenetére
Jó, mondjuk azt hozzáteszem, hogy a telefonon kívül engem semmi nem érdekel tőlük. De ez a búvárszemüveg akkor is gáz, akárhogy is nézzük.
@Crus
Ahammmm... Te biztos jobban meg tudnád tervezni a készülékeket nekik, hogy szervizbarátabbak legyenek. Miért nem jelentkezel hozzájuk a fejlesztési osztályra, hogy jól megmondhasd nekik, hogy amit csinálnak, az egy szar!... -
niof
veterán
A gyártási kapacitás az egy dolog.
De amúgy meg, ki a bánatos rosseb akar egy búvárszemüveggel a fején üldögélni? Normálisak ezek?
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- A nagy Szóda, Szódakészítés topic - legyen egy kis fröccs is! :-)
- AMD Navi Radeon™ RX 6xxx sorozat
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Házimozi belépő szinten
- E-roller topik
- Fotók, videók mobillal
- MasterDeeJay: Natív 3Dfx Glide Windows11 alatt Voodoo1 és Voodoo2-vel.
- Milyen széket vegyek?
- Azonnali notebookos kérdések órája
- Vezetékes FEJhallgatók
- További aktív témák...
- Csere-Beszámítás! Gamer PC Számítógép! I5 12600KF / RTX 3070 / 32GB DDR4 / 512GB SSD
- Országosan a legjobb BANKMENTES részletfizetési konstrukció! Lenovo ThinkPad L16 Gen 1 Prémium
- LG 27GR95UM - 27" MiniLED - UHD 4K - 160Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium PRO - HDR 1000
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ryzen 5 7500F 32/64GB DDR5 RTX 5060Ti 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- DELL PowerEdge R440 rack szerver - Silver 4114 (10 mag/20 szál, 2.2/3.0GHz), 64GB RAM,199990Ft +ÁFA
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest