- Samsung Galaxy Watch4 és Watch4 Classic - próbawearzió
- Bemutatkozott a Fairphone 6
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- Megjelent a Poco F7, eurós ára is van már
- Milyen okostelefont vegyek?
- A Galaxy Z Fold7, minden színben és oldalról
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Nem fogy a Galaxy S25 Edge?
- iPhone topik
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
Segal
veterán
válasz
hangszoro #2480 üzenetére
Igen megvan. Mukodik is a cv1 csak nem szep vele a latvany. Project cars millioszor jobban nez ki
Egyelore meg melohelyen vagyok csak este fogom tudni kiprobalni a super sample trukkot de max holnap beszamolok rola hogy sikerult e meg az esetleges uj felfedezesekrol, elmenyekrol -
Dyingsoul
Topikgazda
válasz
hangszoro #1826 üzenetére
Nem értem min problémázol... Az Oculus példájából kiindulva: még csak nem is lehet kapni minden sarkon, mégis elfogyott az összes példány előreláthatólag augusztusig. Ezek szerint veszik mint a cukrot, akkor meg miért hitegeted magad azzal, hogy megéri várni és hasonlók? Mire éri meg várni? Arra, hogy olcsóbb lesz? Persze, majd egy vagy két év múlva olcsóbb lesz, de ha már eldöntötted, hogy vársz, akkor ezen mit kell tovább taglalni?
Szerintem nem azon kellene kalkulálgatni, hogy mennyit "érdemes" még várni, sokkal inkább foglalkoztat az, hogy mikor bővítik ki az országok listáját gazdag szép hazánkkal illetve az, hogy mikor lehet instant venni a több hónapos várakozás helyett... Ha ez lenne a helyzet akkor már rég leadtam volna a rendelést rá és nem két ember feltenné a kezét a topikban ezt a véleményt és hozzáállást megerősítve...
-
Mister_X
nagyúr
válasz
hangszoro #1828 üzenetére
No és akkor mutasd be azt a hardvert, ami tökéletes minőségben és 90FPS-sel futtat meg két 2k kijelzőt (magyarul kétszer 2k teljesítmény). Ha majd fejlődik a hardver és emberi áron lesz a megfelelő kategória ára (tehát 1500$ alatt az összkonfig), akkor a VR is fejlődni fog.
-
válasz
hangszoro #1828 üzenetére
nem csak az számít hogy mennyire kicsire tudják gyártani, hanem pl a tartósság (nem mész sokra ha egy fél év után már nincs benne pl kék, vagy könnyen keletkezik halott pixel), megvilágítás (elvégre lcd), stb. Tehát az hogy képesek baromi nagy pixel sűrűséget elérni, még nem jelenti azt hogy készen áll a tömeggyártásra, és megfelel a legtöbb területen.
-
válasz
hangszoro #1824 üzenetére
Ez teljesen egyéni ízlés kérdése. Az érdeklődés és a számok azt mutatják hogy a nagy átlagot nézve bőven átlépte azt a minőségi határt mindkét eszköz ami már az emberek nagy részének tetszik, és szeretnék birtokolni. Ha neked vagy bárki másnak annyira zavaró az a néhány negatívum, akkor persze lehet várni, de ahogy a mellékelt ábra mutatja ennek kapcsán kár általánosítani.
Tehát mint ahogy azt sem lehet mondani hogy must have a cucc, meg hibátlan, vegye meg mindenki akit érdekel, úgy azt is felesleges tényként kezelni hogy sok vele a gond, és éveket kell még várni. Egyik sem igaz szerintem.
-
válasz
hangszoro #1824 üzenetére
Nekem meg az jön le a beszámolókból hogy mindenki aki megvette és használja baromira örül hogy megvette, és elégedett. Nyilván megvannak az első generáció problémái, mint ahogy az első generációs iphone-ok sem voltak tökéletesek, és nyilván ez javulni fog az évek során. És nyilván nem az első generációt fogja hirtelen 150 millió ember megvenni. Az első generációra minden technológiai elemből csak relatíve kevesen fizetnek be, lásd a már milliószor linkelt Rodger féle haranggörbe:
Az emberek 95%-a ugyanúgy vár még a vásárlással, ahogy az első lcd vagy plazma tévé, első okostelefon, első mikrosütő vagy bármi egyéb első generációs cucc esetén.
Jelenleg a vr az innovator vagy esetleg a baromi korai early adopter fázisban van.
#1826 Melyik innovatív eszköz volt az első generációja során már olyan mennyiségben elterjedve, amit később már nem hatalmas ütemmel növelt?
-
-
fps8
senior tag
-
Segal
veterán
válasz
hangszoro #1799 üzenetére
Nyilvan nem usa-bol kell rendelni mert onnan ha gyorspostaval jon akkor nem lehet kikerulni az afat as a vamot (mondjuk ekkora csomagnal nehez is lenne elhitetni hogy 50 dollar alatti a csomag) de vannak eu-n beluli riftek is ebayen es ott semmi extra koltseg nincs.
Viszont sok a trukkos hirdetes aki 300 folott arulja de nincs kitoltve a szallitasi ido csak a megjegyzes rovatba hogy 2016 q3..
Figyelni kell ez van. Itthon ugye elorelathatolag 230 korul lesz tehat ha lejon 300 ala a licitelos akkor mar elgondolkodtato lehet de egyelore semmi esetre sem. -
Segal
veterán
válasz
hangszoro #1796 üzenetére
Akár ma is tud venni végleges Oculus Riftet ha akar mert elérhető a neten csak olyan "baráti" áron adják őket hogy egyelőre hanyagolja az ember. (múlt héten volt olyan licit ami 350-ért ment el és április 15-re itt lett volna)
Én mindenesetre nem zártam ki annak lehetőségét hogy ha lejjebb jönnek a licites árak akkor visszamondom az 576-os előrendelésem és letudom külföldről.
Jelenleg nálam a legbosszantóbb dolog hogy a végleges csak az áruházukon keresztül működik így egyrészt mindent meg kéne venni (még csak kipróbálási lehetőség sincs) és a régebbi játékok sem mennének vele sőt a vorpx-os trükk is el van így lehetetlenítve
Nyilván jobb a cv1 mint a dk2 de ezzel megy minden az is amit cv1-hez csináltak readásul harmadáron beszerezhető és vásárlás előtt ki is tudod próbálni.
Végül PC-n a 60 euró árazást kicsit erősnek találom és ez a későbbiekbe bármikor feljebb kúszhat. -
Dyingsoul
Topikgazda
válasz
hangszoro #1747 üzenetére
Itt szerintem az egyetlen érdemi infó az lenne, ha publikálnák a készletek számát és a gyártókapacitásukat nameg a megrendelések számát. Láttál már hasonlót bármelyik hasonlóan nagy cég bármelyik terméke kapcsán? Nem véletlenül nem.
A versenytársak akkor tudnának ezzel kalkulálni és elég nagy előnyre tehetnének szert. Aki picikét is benne van a kereskedelemben az hamar látja miért nincs semmi infó ezen a téren.
Én azért reménykedem benne, hogy a preorder megindítása után kinyílt a csipájuk és látják mekkora a kereslet és felturbózzák a gyártókapacitást és ahogy Solt is írta, nyárra mindenki számára elérhetővé válik (januártól számítva júliusig: fél év elég kell, hogy legyen egy ilyen művelethez egy ekkora figyelmet kapott termék és egy olyan cég esetében ahol van tőke).
-
clyvejhamma
aktív tag
-
Dyingsoul
Topikgazda
válasz
hangszoro #1706 üzenetére
Azt ugye tudod, hogy a topiklakók DK2-vel próbálják összehozni az új frissítést amit elsősorban a CV1 miatt dobtak ki? És azt is vágod, hogy a Steam teljesen független az Oculustól? Ha olyanjuk lenne akár meg is gátolhatnák a Rift támogatását, arról nem is beszélve, hogy látod felettem már linkelték a steamre is kijött a Rift support. A Launch szerintem teljesen profi módon és zökkenőmentesen zajlott le, CV1 tulajok még nincsenek is a topikban, így nem értem mi a gond.
-
válasz
hangszoro #1680 üzenetére
a mi cégünké sem olyan, mégis vett a kutatás-fejlesztési részleg
Mi csak leleech-eltük
A Virtual Desktop érdekes, de még inkább látványos mint hasznos monitor-kiváltásra. Arra mindenképp jó hogy el lehessen intézni dolgokat a szemüveg levétele nélkül is
Viszont az lenne az igazi ha nem csak annyi képernyőt tudna kezelni, amennyi fizikálisan is van, hanem bármennyit. Tehát hiába van 2 monitorom, lehessen 5-6 képernyő is benne. Tudtommal ezt még nem tudja.
-
válasz
hangszoro #1678 üzenetére
Nekem csak azért csökkent valamennyivel, mert ott a DK2 nálam. Így könnyebb elviselni, mert kb mindent ki tudok próbálni, csak nem olyan minőségben.
nekem a thevr-os srácok stílusa az ami nem jön be, de ez egy dolog. Örülök a lelkesedésüknek. Az meg hogy mennyire elfogultak, szerintem összekeverhető azzal hogy mennyire rajonganak a vr-ért. Aki nem rajong különösebben érte, azok könnyebben tartja őket elfogultnak. Mások meg csak lelkesnek.
-
BiP
nagyúr
válasz
hangszoro #1626 üzenetére
"Multi fps játékoknál akinek kevés a gépe az eleve hátrányból indul"
Ha valaki komolyan multizik, akkor neki csak hátrány a VR. Aki élményt akar, annak viszont pluszt tud adni.
Én ezt akkor tapasztaltam meg, amikor ezer éve (15) még NFS Porsche-val mutliztunk haverokkal. Akkoriban vettem magamnak kormányt, addig (és többnyire azóta is) csakis billentyűzettel nyomtam. Mondanom sem kell, hiába volt nagyobb élmény kormánnyal menni, tök béna voltam. (bill-lel viszont el tudtam verni őket).
Aztán persze lehet, hogy csak annyi volt az egész, hogy ki mihez szokott. -
clyvejhamma
aktív tag
válasz
hangszoro #1626 üzenetére
A fizikai felbontás miatt volt olyan az LFS, amilyen. A játék kb 200 FPS-el futott, nem a grafkártyán múlott a dolog. A közeli dolgok tökéletesek, a közepesen távoli dolgok is jók, a távoli, kisebb objektumok megjelenítésével van gond, mivel a felbontás (szemüveg fizikai felbontása) korlátozott.
-
válasz
hangszoro #1619 üzenetére
Valamit valamiért. Van hogy az ugráshoz egyet lépni kell hátra. Grafikab*zi vagyok, de őszintén simán bevállalom a PCSS árnyék helyett a sima high-t, ha közben olyat nyerek, ami a négyzetre emeli a látványt/élményt. Ez számomra nem áldozat érte. Ott volt a showdown demó, ennél ezerszer jobb grafika meg árnyék van már játékokban, de annyira más amikor látod magad előtt a veled egymagasságú katonát vagy az arcodba repülő törmeléket, hogy pont az a legkisebb bajom hogy nem contact hardening shadow van alattuk (sőt ráadásul csak sima "blob" árnyék). Egész egyszerűen olyan, mintha le kellene mondanom 1000 Ft-ról hogy kapjak 100 ezret. No-brainer.
A Star Citizennél ha megnézed, pont hogy remekül néz ki még a medium is. A Star Citizen vr támogatásánál pedig nem a sebességtől tartok leginkább, hanem hogy a jelenlegi animációs rendszerbe hogy teszik be azt hogy közben akármerre nézhetsz. Mert ugye jelenleg baromi erősen mozgatják a fejed, a látásod, ha pl beülsz egy székbe.
"Tehát aki mindent meg akar kapni ami egy VR élményhez kell, annak biztos csúcskártyát kell vennie. És ugye ezt nem én találtam ki, hanem már az elején megmondták."
De még mindig igaz az, hogy egy 970/290(X) kombón garantáltan megfelelően kell működnie a játéknak ahhoz, hogy a store-ba kerülhessen. Innentől pedig nincs miről beszélni. Lehet hogy lesz még egy minőségi sablon a top tier kártyákhoz, de NEM kötelező hogy azzal rendelkezz. Márpedig te azt írtad hogy minimum Fury X-el meg 980 Ti-vel vágnál bele a vr-ba. Pedig ennél jóval olcsóbban is bele lehet.Kb egy éve vettem meg a 290X-emet 115 ezerért, a steamvr teszt alapján jó vagyok, az összes általam nézett app és demó alapján szintén. Szóval annak ellenére hogy én is tervezek erősebb kártyát venni, nem aggódok.
-
válasz
hangszoro #1620 üzenetére
Akkor nem egy fórumot olvasunk, én itt vagyok az eleje óta és gyakorlatilag szinte minden héten előkerült a téma hogy húú basszus nem elég hogy drága a cucc, még egy közel fél milliós gép is kell hozzá. Had ne copyzgassam vissza, szerintem találsz te is ilyen hsz-eket itt 2 percen belül ha akarsz
-
Mister_X
nagyúr
válasz
hangszoro #1619 üzenetére
Hol is említetted, hogy hónapok óta tesztelsz CV1-et? Lehet elsiklottam felette, de olyan biztosan állítod, hogy kevés lesz egy 970Ti, csak mediumra lesz jó meg minden, hogy magamban is elvbizonytalanodok.
Továbbá hidd el, hogy grafbuziknak a legkisebb baja lesz, hogy ultra helyett medium fényudvart kapnak a fényforrások és az árnyékok se dinamikusan vetülnek. Az Oculusénál (kicsivel) nagyobb felbontású GearVR is pixeles + screendoor effectes, de ott is el tudja feledni az ember az egészet, pedig nem is igazán játszik.
-
válasz
hangszoro #1614 üzenetére
Kicsit elvesztettem a fonalat már az irományaid kapcsán
Most az a gond hogy látatlanban vesz meg valaki valamit a neten az eddig fellelhető információk, meg az előd modellek alapján, vagy az hogy úgysincs hozzá gépe? Az előbbi kapcsán nem tudok mit írni, volt már ilyen a történelem során, talán veled is megesett, nem hinném hogy ez akkora dolog lenne. Az utóbbi kapcsán pedig azt tudom csak írni amit már fentebb is: hidd el, megvan a gépem hozzá, ha pedig kiderült hogy mégis több kell, akkor több lesz. Nem kérkedni akarok, dolgozok érte eleget hogy ez ne okozzon gondot. Egyébként aki egy gamer kiegészítőre el tud költeni 200-250eFt-t, annál eleve nehezen tudom elképzelni hogy gondot jelent neki alátenni bármilyen GPU-t.
-
menpee
aktív tag
válasz
hangszoro #1614 üzenetére
"És Chal igen, bizonyára sokatoknak fogalma nincs mit fog kapni, vagy azt akarod mondani, te pontosan tudod mire rendeltél elő? Mégis honnan tudnád?"
Biztos az eszköz fejlesztői sincsenek képben a dologgal, ha hivatalos forrásként adták meg a 970-et megfelelő hardverként a VR élményhez.
-
válasz
hangszoro #1614 üzenetére
Nem ugyanolyan beállítások mellett, ugyanúgy renderelve kerül a játék a szemüvegre mint amit monitoron látsz. Tudod a beállításokkal való játék csodákra képes, simán el tudom képzelni hogy az assetto corsa is ha vr-ban játszol, visszavesz egy csomó dolgot megaultráról és már mindjárt máshogy fut. Grafikai minőségben és paraméterekben nem lesz még ott mint monitoron, de úgy gondolom erre nincs is szükség, bőven ad annyi pluszt a vr hogy ne zavarjon ha nem ultra árnyékok vannak hanem csak mediumok.
Dr3: Az oculus store-ba bármi felkerülhet, ami 1: implementálja az oculus sdk-ját, 2: megfelelő teljesítménnyel fut a megadott ajánlott gépen. Az Oculus Store gyakorlatilag egy kurált piactér akar lenni, aminek mindenképp van helye a piacon.
-
Dr3
csendes tag
válasz
hangszoro #1614 üzenetére
a 2 azert nem ugyan az. A VR-re optimalizalt jatekok mas modon erik el a hardver eroforrasokat, szal egyenlore nemigen lehet parhuzamot huzni, vagy osszehasonlitani oket a hagyomanyos monitorra irt jatekokkal. Az Oculus storenak pedig igen is van letjogosultsaga, merthogy ami oda felkerul az garantaltan fut (nem elindul, meg baszakszol, meg kinlodsz, hanem FUT) Riften, es nem emlekszem, hogy barki olyasmit nyilatkozott volna hogy AAA-s cimek nem kerulhetnek fel oda (PL. Elite amit en az erosen AAA-s kategoriaba sorolok, de emlithetnem a Project: Cars-t is).
-
aerosmith
őstag
válasz
hangszoro #1607 üzenetére
???
http://store.steampowered.com/app/323910/
i5 750 + 970em van és frankón kiírja hogy megfelelő VR futtatásra 7.7 (magas) minőségben.
Se 90 FPS alatti se droppolt képkocka nem volt.
6 éves konfig, ennél a mostaniak klasszisokkal gyorsabbak. -
clyvejhamma
aktív tag
válasz
hangszoro #1607 üzenetére
Az oculus home-ból beszerezhető összes proginak stabilan mennie kell 90 FPS-el egy GTX 970-en.
Ha nem megy nem kerülhet fel a shopba.Egyébként az SLI jelen pillanatban felejtős, mert nem megy vele rendesen a VR. A köv. generációs kártyák meg majd kb. jövő ilyenkor lesznek vásárolhatók elfogadható áron. Most akkor várjunk 1 évet?
Ezzel a hozzáállással várjunk 3-at, és akkor már úgyis jön a CV2 meg a még jobb kártyák.... -
Dyingsoul
Topikgazda
válasz
hangszoro #1578 üzenetére
Én a romlott anyagi helyzetem miatt is nehezen tudtam belenyugodni, hogy nem tudok elsők között rendelni Riftet (külföldi rendelést megoldottam volna) de ha még a keret meg is lett volna rá és úgy lemondja az Oculus főleg szállítás előtt pár nappal, megvesznék a dühtől.
Minden más sovány vigasz...
(#1579) BiP: Én láttam már sok jó ilyen videót, szerintem várd meg a TheVR kicsomagolós vidijét (ígérték, hogy készítenek), az tuti feelinges lesz!
DK2-t a Veletech-en is ki lehet majd próbálni úgy tudom. (Lesz VR labirintus, nagyon ördögi lehet kár, hogy nem tudok elmenni megnézni.
)
-
BiP
nagyúr
válasz
hangszoro #1578 üzenetére
jaj ne. Annyira szánalmasak tudnak lenni ezek a kicsomagolós videók.
A legtöbbje olyan flegmán csinálja, mintha egy doboz újságpapírt kapott volna a cucc helyett.
Semmi izgalom, semmi érték, a csomagolást úgy tépi szét, mint egy 6éves gyerek a karácsonyi csomagolást.Tesztekre mondjuk kíváncsi leszek, ill. valódi lencsés videókra.
Bár előtte jó lenne kipróbálni akár egy DK2-t, nekem kimaradt. Tényleg, azt lehet valahol?
-
-
válasz
hangszoro #1343 üzenetére
A riftben van szemüveg, rajta füles (de lecsatolhatod és használhatod a sajátod, igaz nem a szemüvegre vagy ilyenkor kénytelen dugni, hanem elvezetni a gépig a kábelét), 1 darab kamera, egy darab xbox one gamepad, egy darab távirányító, ez 600 dollár
Ehhez a touch csomag fog tartalmazni két touch kontrollert és még egy kamerát, ez szvsz nem lesz 200 dollár alatt, de simán lehet 250-300 is. Tehát az ára 800-900 dollár között lehet összesen.A Vive-ban van a szemüveg (fülbedugós fülessel ha minden igaz, de lecserélhető amire akarod), két lighthouse szenzor, két kézi kontroller, 800 dollárért.
Mindkettőre jön a szállítás és adó, ez mindkettőnél más arányú, de elég szar konstrukciók.
-
-
-
-
válasz
hangszoro #1311 üzenetére
Az eula szerint az első 300 ezer előrendelőnek. Nem mindegyiknek.
A VR pedig egy folyamat. Nem fog idén mindenki vr-ra ugrani. Sőt jövőre sem. Ahogy a 3d kártyák sem azonnal indultak be. Ugyanakkor egy kisebb rétegben most elkezdődhet, ami elég lehet arra hogy a második generáció kijöjjön, ami már még jobb, és így tovább. Senki sem mondta hogy idén már baromi sokan vr-on fognak lógni, annyi extra vr tartalom sem lenne még hogy mindenki találjon benne magának kellő mennyiségű anyagot.
Egyébként pedig a vr mindenképp a jövő (hacsak nem lesz világégés), kérdés hogy a jelen-e már. Mert x évente újra nekifutottak, de sosem volt még ilyen minőségű. Ha még mindig nem, akkor mondjuk 10 év múlva újra próbálkoznak és meglátják akkor.
-
válasz
hangszoro #1278 üzenetére
Én frissítettem win10-re, ezen még nem működik az AC. Amikor próbáltam, hasonló volt a minősége mint PC-nak, de csak demózni lehet vele, körülményes a bekapcsolása is, semmilyen menü nem működik, csak mész amíg van bezin. Remélem a konzol kiadás után erre is szakít egy kis időt Kunos.
-
clyvejhamma
aktív tag
válasz
hangszoro #1249 üzenetére
Azért nem mindegy, hogy szimulátor vagy FPS, mert a szimulátoroknál van egy cockpit ami fix támpontot jelent az agynak. Az FPS-nél nincsen semmi amibe "kapaszkodhatna".
Ezt a témát egyébként eléggé aktívan kutatjákA legtöbb embernél megoldást jelenthet a problémára egy "virtuális orr" megjelenítése.
-
beta
aktív tag
válasz
hangszoro #1249 üzenetére
A motion sickness nem a gyors mozgas miatt van, hanem az egyensulyerzek es a latas kozotti "egyet nem ertes" eredmenye, amit az agyunk valamilyen szervezetbe kerult meregnek tulajdonit. A hanyinger/izzadas/stb ennek a jele. Hozza lehet valamennyire szokni, de jo erzes utana sem lesz
-
menpee
aktív tag
válasz
hangszoro #1236 üzenetére
Chal leírta konyhanyelven a lényeget. Az USB3 egy szabványcsomag, tehát aki rá akarja írni a vezérlőjére a kompatibilitást, annak teljesíteni kell a követelményeit. Ha a VR-hez valamiért több vagy szigorúbb szabálynak kellene megfelelni, akkor azt szerintem kifejtették volna. Ha mások nem, akkor a fejlesztők, akik az eszközzel dolgoznak és bele kell kalkulálni ilyen extrákat.
-
válasz
hangszoro #1168 üzenetére
annyira korrekt cikk, hogy ha jól láttam, egy szót sem említettek arról az alacsonyszintű optimalizálásról, amit a galaxy-k kaptak az oculustól a gearvr-hoz. Illetve a cardboard-nál a "kiegészítő rendkívüli élményt nyújt." kijelentésre már csak elnéző mosolyra tudtam húzni a szám. érdekes, jópofa, de azért rendkívüli??? ugyan már.
-
BlackDesert
tag
-
válasz
hangszoro #1097 üzenetére
Attól, hogy ugyan az a felbontása, a két panel nem biztos, hogy egyforma, mivel a lencsék biztos nem ugyanazok, lehet észrevehető minőségbeli különbség. Dk2 lencséje nem egy nagy durranás, eltudom képzelni, ha egy hasonló van a viveben akkor lehet bármilyen jó a panel, nem lesz ugyan az a minőség.
-
Dyingsoul
Topikgazda
válasz
hangszoro #1083 üzenetére
Én csak abban reménykedek, hogy előzetesen azért csináltak valamiféle kutatást a keresletet illetően és készítettek A meg B tervet. Az A terv amit ugye mi is éppen láthatunk: Megoldották a gyártást (és az ahhoz kapcsolódó minden részletet), legyártottak X darabszámot a saját store-ukba, Y-t szintén legyártottak vagy gyártásra előirányoztak a viszonteladók számára és ugye a gyártást a Preorder időszakára is felkészítették a valamilyen szinten kalkulálható igényeknek megfelelően.
B: Ha nem lenne elég kapacitás akkor egy B terv a gyártás felgyorsítására, a gyártókapacitás növelésére.Nagyon remélem, hogy van B tervük, mert ha árban nem is látszik az, hogy "próbáljuk majd minél szélesebb körben elterjedtté tenni", de legalább a gyártásban még rágyúrhatnak a dologra, hogy egyáltalán legyen mit venni.
-
válasz
hangszoro #1077 üzenetére
ha csak a játék múlna ezen, akkor nem nőne a kiszállítás ígért ideje.
szerintem van egy megállapodott mennyiség amit az adott boltokba kitesznek (nem túl sok, figyelembe véve hogy mennyi boltról lehet szó), és a maradékra lehet előrendelést leadni. A pótlás meg megint úgy megy, hogy teszemazt minden 10 legyártottból 7 megy az előrendelésekre és 3 a boltokba.
Amúgy a következő forradalom optika téren szerintem a szemkövetés lesz, abban is haladnak már. A látószög nem annyira nagy probléma már.
-
válasz
hangszoro #1073 üzenetére
"Két játékkal több a preorder mint a boltban megvásárolt termék. Akik ennyiért megvették azoknak ez tényleg számít?
"
+Megkapják márciusban vagy áprilisban, esetleg májusba. Addig boltban biztosan nem lesz Oculus, max az említett demo store-okban az USA-ban, ahol csak kipróbálni lehet. Akik sokat gondolkodtak rajta, és lecsúsztak, azoknál már jobb kérdés, hogy a jelenlegi preorder dátumba (június) mennyire érdemes beleugrani, bár én nem hinném hogy túl nagy változások lesznek addig. Gondolj bele, ha mindenféle boltokba ki tudnák tenni a polcra sokkal előbb, akkor a saját ügyfeleiket miért szopatnák azzal hogy nekik júniusban küldik a cuccot?
Szóval szerintem a preordernél látható dátumnak van egy másik üzenete is, ami ez: "biztosan csak ez után lesz boltban a cucc". És ez akár lehet ősz, karácsony, vagy 2017 is.
-
válasz
hangszoro #1073 üzenetére
Nem is rendeltem így elő
Amint biztosat tudnak mondani, akkor majd oké, még ha felőlem szénabálákba rejtve is csempészik be
Addig viszont marad az, hogy aki hamarabb elérhetővé teszi (576 vagy maga az oculus), az nyeri meg a pénzem.
Amúgy csak egy játékkal több az előrendelt. A Lucky's Tale minden Rifthez jár, az EVE Valkyre az, ami csak az előrendelésekhez.
-
válasz
hangszoro #1048 üzenetére
Éjszaka olvastam egy AMA-t redditen a MaximumPC-s Jimmy Thang-tól. Ő próbálta mindet, de leginkább GearVR vs Rift vs Vive vonalon válaszolgatott amennyire emlékszem.
- megerősítette hogy a riftnek kitűnő fülese van, és lehet hogy aktív zajszűrős, mivel hiába nyitott, ő ugyan nem hallott benne semmi mást, pedig a CES-en nyüzsi van
- a rift képét élesebbnek ítélte, de lehet azért, mert a riften állítható a lencse távolsága, és jobban be tudta állítani a szeméhez
- a vive-nak kicsit magasabb, a riftnek kicsit szélesebb a képe
- a rift sokkal könnyebb mint a vive
- mindkettőt szemüvegben viselte, nem volt probléma vele
- rosszullét végülis még most is előfordulhat, de ez már a programon magán múlik, nem a hardveren. Felhozta hogy émelygett a gyomra amikor EVE Valkyre-ben nyomatta a dugóhúzókat meg a többi trükköt, nos ez az életben is így lett volna
- jobb a látószög mint a gearvr-banés mintha írta volna valahol (vagy olvastam volna máshol) hogy annak ellenére hogy a Galaxy S6-os GearVR-ban nagyobb a felbontás, a rift picit jobbnak tűnt, élesebbnek. Valószínűleg az optika miatt.
A panel pedig a frissítés miatt fontos. Az amoleddel lehet olyan gyors teljes képfrissítést elérni, mint ami ide kell. Nem véletlenül váltottak mindannyian (oculus, htc, sony) amoledre. GearVR szintjén persze működik, de itt már tényleg a tökéletességért megy a harc, míg a GearVR esetében nem.
#1050: itt ami a lényeg, hogy amoled esetén inkább hexagonálisak a pixelek, amiket megfelelő optikával simára lehet alakítani.
-
clyvejhamma
aktív tag
válasz
hangszoro #1048 üzenetére
#1049:
Nem azonos a felbontás, ráadásul a CV1 lencséi valami speciális diffúz réteget is tartalmaznak aminek az a feladata, hogy eltüntesse a screendoor-t. DK2-ben is gyorsan meg lehetett róla feledkezni, viszont a távoli objektumok megjelenítése azért elég gyenge volt.Állítólag a most kipróbált PSVR-nél is nagyon jól sikerült ez a "pixelmentesítés", viszont ott valamivel homályosabb is lett a kép ennek eredményeképpen. Az egyik korábban linkelt reddites beszámoló erról szól.
-
rambustibi
őstag
válasz
hangszoro #1044 üzenetére
Nagyon várom már, hogy kipróbáljam. Egy új korszakot indít el, új élmények elé helyezi a játékokat.
Ami bosszant, hogy itthon nem lehet előrendelni. Remélem ezt orvosolják 1 hónapon belül.
Az élmény amit át akarok élni szimulátorban: Force Dynamics + Oculus Rift , ettől szeretnék mindenképpen sugárban hányni -
clyvejhamma
aktív tag
válasz
hangszoro #1044 üzenetére
Én használtam DK2-őt. Elsősorban szimulátoroztam és bizony jött a hányinger időnként ( gyakrabban, mint szerettem volna, pedig nem vagyok szédülős ). Amikor finom fejmozgásokkal és csak erre koncentrálva próbálgattam a setup jelenettel ( íróasztalos, gyári demó scene ), akkor feltűnt, hogy a fejmozgás követés messze nem tökéletes. Nem tudom, hogy ettől volt-e az időnkénti hányinger, de ha ezt sikerült redukálniuk precízebb követéssel, magasabb frissítéssel és jobb optikával, akkor én is azt mondom, hogy a drágább verziót kellett kihozniuk!
A másik dolog a lencse "sweet spot"-ja volt, ez azt a pontot jeleneti, ahol a kép éles ( a kép szélei felé haladva egyre kevésbé éles a kép a lencsék miatt ). A kis éles tartomány miatt nekem gyakran igazgatnom kellett a riftet a fejemen, hogy az az éles rész pont a szemem előtt legyen. DK2-nél ez középen egy viszonylag kis tartományt jelentett, a frissebb beszámolók szerint ez most az összes headset közül a végleges riftben a legnagyobb és a legjobb.Ezek mellett a kisebb hiányosságok mellett ( és még volt néhány: erős műanyag/gumiszag, pixeles kép ) minden egyes alkalommal amikor felvettem, rácsodálkoztam, hogy milyen brutálisan fejlett ma a technika és vigyorogtam, azt gondolva, hogy szerencsés vagyok, hogy kipróbálhatom.
-
válasz
hangszoro #1044 üzenetére
Az elv (tégy egy kijelzőt egy optikával az ember szeme elé hogy ne lásson mást, és detektáld a mozgását) persze hogy egyszerű. Ezért próbálkoztak már vele 20 évvel ezelőtt is. A kivitelezés maga a probléma. Nem mindegy milyen kijelző, milyen szenzorok, milyen teljesítményű rendszer ami a képeket biztosítja, stb. De még ebben is vannak szintek, mérges vagyok Luckey-ékra, de abban igazat adok nekik, hogy ha választani kell az ár és a minőség között, akkor inkább legyen jobb minőségű mint inkább olcsó. Egy mostani interjúban elmondta, hogy ki lehetett volna valamivel olcsóbbra hozni, amennyiben nagyobb kompromisszumokat vállalnak be a minőség tekintetében, és ez azért hihető. Minden cég így működik, keresik a sweet spot-ot, ahol a termék ára még vállalható a vetélytársakkal szemben, de a minőség kellően jó ahhoz hogy meg is vegyék.
A követő rendszer pedig kell, mert az ember még ülve sem csak irányokba néz, mozdul és billen a fej, előrébb vagy hátrébb mozdul, vagy bedől. A beleéléshez egyszerűen kell hogy közelebb tudj hajolni valamihez, és ténylegesen térben követve legyen a fejed mozgása.
-
válasz
hangszoro #1040 üzenetére
Nekem egy kínai cardboard-om van (valami 800 Ft volt), amit ebben meg kell fizetned az leginkább a két lencse.
Tekintve hogy egy riftben mennyivel fejlettebb a lencse, hogy a kijelző nem 60 hanem 90 hz-es és milyen egyéb cuccokat is adnak mellé, nem igazán lehet összehasonlítani az árképzést. Nekem egy Nexus 5 van a cardboard mellé, de az is 115k volt, és sok vr játék rajta nem megy stabil 60 fps-t. Ami egy fokkal jobban összevethető ezzel, az a GearVR és a Galaxy S6 pl, ott jobb a lencse, jobb a kijelző, erősebb a hardver és az oculus dolgozott a szoftverek egy részén. Ettől függetlenül még az is messze van a rifttől. Olcsón el lehet bohóckodni vele, ha jobbat akarsz az már drágább, és az ár nem lineárisan nő a tudáshoz és a technológiához képest. -
Komplikato
veterán
válasz
hangszoro #1035 üzenetére
Azért a VIVE-ben elég jól megoldották, hogy ne menj neki semminek játék közben, ezt simán lehetne implementálni a wireless verziókhoz. A "taposómalmok" meg azoknak kell, akik 100%-ban akarják beleélni magukat. Viszont van lustáknak is több eszköz, amivel egy helyben ülve is jobb mozgás vezérlést kapnak, mint egy gamepad-del vagy a jó öreg egér + WASD megoldással. Van pl. ilyen kis ülőszámoly, amibe konkrétan a PC is beleszerelhető és amivel lehet fordulni és bármelyik irányba menni, oldalazni.
-
válasz
hangszoro #979 üzenetére
Semmi, gondolom ezért is lett fixre szerelt(?) az analóg csatlakozása a DAC-hoz.
Ezt írta amúgy:
Q: Will the integrated DAC+amp be usable with third party headphones? e.g. through a 3.5mm jack on the headset. Or only with the shipped ones?
A: Not officially, and not without a little hardware hackery. Our DAC+amp are optimized for our specific driver modules, and are definitely not designed for high-impedance cans. The quality of our built-in audio stack is pretty great, if you really want something better, you are probably better pairing off with an external DAC.
Q: As a self-professed audiophile, how would you rank the integrated audio solution alongside entry-level audiophile headphones like the ATH-M50x, or the HD 598s?
A: Favorably. They are open-back drivers with pretty accurate response and a great soundstage. Somewhat similar to ATH-AD700s.
Szóval addig értem hogy ami a fejeden van, az hivatalosan fix (és szerintem itt az elektornikus bekötésére gondol mikor a "little hardware hackery"-t írja). Viszont van ugye egy mechanikai rögzítése is, ha az is fix, akkor hogy teszel a fejedre másik fülest (ami egy másik DAC-ba csatlakozik)? Ha viszont mechanikailag nem fix, akkor a jelcsatlakozót hogy húzod ki mikor leszereled a fülest?
Kicsit zavaros ez...Esetleg még az lehet, hogy oldható csatlakozós, de valami speckó/saját csatit használ, ez válasz lenne a problémára, és a "little hackery" is megoldható vele kézügyességgel meg egy pákával
-
válasz
hangszoro #979 üzenetére
Az oculus licenszelte a Visisonics RealSpace 3D-jét, amivel jó minőségű térhatású hangot lehet stereo fülesen tolni. Úgy beszéltük, hogy a szemüveg fülese várhatóan a hdmi-n át továbbítja ezt a hangot a szemüvegben lévő dac-ba majd a fülesbe. A HTC Vive esetén van egy füles kimenet a hmd-n, hogy a saját fülesed is ráköthesd. Itt is valami hasonlót vártuk. Szóval amennyiben ezt a 3d hangzást a hdmi-n át akarja majd feltétlen kiadni, akkor bukjuk a stereo 3d hangzást a saját fülesünkkel. Ha meg ki lehet vezetni hangkártyára is, akkor is ott a helyzet hogy elhúzhatsz egy saját hosszabbítót a szemüveg kábelei mellett.
-
Kicsimix
őstag
válasz
hangszoro #943 üzenetére
Pár év múlva majd lehet előállnak a 2x4k kijelzőkkel meg még precízebb technológiákkal.. Nem hiszem, hogy a még minőségibb VR olcsóbb lenne majd.. Egyáltalán nem valószínű ellentétben azzal, hogy a hozzá való VGA ára majd 500k lesz ami 2x 4K-t számol nekünk... Na majd azt fizessük ki ha tudjuk (nemfogjuk).
Ha csak nem találnak ki valami okosabbat pixelek ellen...Az a jó a riftben, hogy végülis csak egy megjelenítő.. Így sokáig a barátunk lehet ha elfogadjuk ezt a felbontást.
Amúgy bennem is fura érzések vannak... Kicsit túl lőttek a célon.. Pénz is megvan rá de erős hezitálás fogott el..
A Vive ára már most is 1100-1200 dollára van belőve... Semmi jóra ne számítsunk ..
-
ITrex
tag
válasz
hangszoro #943 üzenetére
+1 Én is ugyan így vagyok vele, viszont én kb. Jó októberig várok vele, addigra talán(tuti) lejjebb megy az ára.
Illetve engem még mindig ez a szemes téma érdekel, hogy szemüvegesként használhatom e, nyújthat e nekem teljes élményt mint akárki másnak. Bár a szemes dologgal kapcsolatban most gondolkodtam el rajta komolyabban hogy én igaz hogy nagyon rosszul látok(-8 dioptria) de én távolra nem látok, kb. Szemüveg nélkül nekem 10 cm az ideális amit élesnek látok már, és a lencse gondolom még ennél is közelebb van a szemhez ha jól gondolom.
-
clyvejhamma
aktív tag
-
menpee
aktív tag
válasz
hangszoro #927 üzenetére
Remélem sohasem leszel szemüveges, mert meg fogsz őrülni a teljesen alap 30k-s szemüvegektől, amikben tényleg alig van anyag. Bár a felfokozott lelkiállapotodat figyelembe véve egy tételes alkatrész beszerzési árlista sem győzne meg.
A régóta fennálló érzésedtől kérdezd már meg, hogy ha eddig nem volt hozzá megfelelő képernyő és most lett (persze más tulajdonságokkal, mint az elődje), akkor annak ugyanolyan optika megfelelő lenne-e változtatás nélkül? Csak egy kis gondolkozás kellene néha. A nagytételben vásárlás akkor működik, ha bejáratott terméked van. Ezek egyedi lencsék, amiket nem gyártanak másnak, csak ide, így az egész gyártási hátteret kellett mögé felhúzni, a tesztdarabokat kézzel legyártani néhány tucat darab árának megfelelő összegért minden egyes alkalommal, amíg meg nem született a végső forma.
Telefonos szétszedős cikkeket pedig még életedben nem olvastál, ha szerinted sokkal több a hardvare érték bennük, mint egy VR szemüvegben. Arányaiban nem hinném, hogy 10%-nál többet rádobtak volna (mondjuk kézi összeszerelés cmén) és Palmer nem engedheti meg magának, hogy még egyszer leégjen a média és a vásárlók előtt egy jövőbeli alkatrészvizsgálós-szétszedős oldal cikke után. Mert azt a cikket a világon mindenki olvasni fogja és megosztani, aki a témában valamennyire is édreklődő vagy felháborodott.Részemről befejeztem a veled való foglalkozást, ha nem tudsz kilépni az egydimenziódból, akkor minden további erőfeszítés felesleges.
-
válasz
hangszoro #926 üzenetére
beírták ami a közleményben volt (szállítás márciustól), meg azt az árat. Magyarul nem konkrétan valamilyen forrásból tudnának rifteket, hanem kiírták ami a közleményben jött, még csak nem is a forgalmazótól jött az infó.
927: azért nem pár tízezer, pl az optikát sem olcsó venni. Két kellő minőségű fresnel lencse önmaga vagy 100 dollárba kerül nekik.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Óvodások homokozója
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Álláskeresés, interjú, önéletrajz
- Samsung Galaxy Watch4 és Watch4 Classic - próbawearzió
- Bemutatkozott a Fairphone 6
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Műszaki rajz készítés
- Műszaki rajzok készítését vállalom (autocad, inventor, solid edge)
- Synology NAS
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 10***(X) "Zen 6" (AM5)
- További aktív témák...
- ROG Maximus Z790 Dark Hero
- Új MSI KATANA 17 Gamer Tervező Laptop 17,3" -35% i7-13620H 10Mag 16/1TB RTX 4060 8GB FHD 144Hz
- Apple Iphone 13 128gb csillagfény színű OLCSÓN . Csere/beszámítás
- OnePlus Pad 2 + OnePlus Pad 2 billentyűzet + Extrák
- AKCIÓ!!! GAMER PC: Új i5-14400F +RTX 4060/5060/4070/5070 +Új 16-64GB DDR4! GAR/SZÁMLA! 50 FÉLE HÁZ!
- REFURBISHED - HP USB-C Universal Dock G1 docking station (DisplayLink)
- Csere-Beszámítás! AMD Ryzen 7 9700X Processzor!
- AKCIÓ! ASUS B650M R5 7600X 64GB DDR5 1TB SSD RTX 3080Ti 12GB Be Quiet! Pure Base 500FX ASUS 1000W
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte GA-A620M R5 7600 32GB DDR5 512GB SSD RX 6700XT 12GB Rampage SHIVA Corsair 750W
- Csere-Beszámítás! MSI Gaming X RTX 4060Ti 16GB GDRR6 Videokártya!
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest