- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- CMF Buds Pro 2 - feltekerheted a hangerőt
- iPhone topik
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- Megjelent a Poco F7, eurós ára is van már
- Telekom mobilszolgáltatások
- One mobilszolgáltatások
- Vivo X200 Pro - a kétszázát!
- Mobil flották
- Okosóra és okoskiegészítő topik
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
xandrush0831
aktív tag
válasz
flashpointer #66427 üzenetére
Mindkettőnk monitorja ugyanakkora. Az enyém egy 2016-os 4K monitor, így nem hiszem hogy nagyon b*szó. Az övé meg valami friss modell. Mindkettő Samsung. Rohadt nagy a különbség.
-
pRoject22
őstag
válasz
flashpointer #66323 üzenetére
Ez baj mert én a quest 4 re is beruháznék/beruházok, ez a Q3 annyira bevált, hogy nem kell más
-
0utsider
tag
válasz
flashpointer #66323 üzenetére
Szokásos PCWorld-ös ferdítés.
Összemossák a metaverzumot magával az egész vr platformmal. -
gulasoft
őstag
válasz
flashpointer #66309 üzenetére
Szokni kell. Walkabout ezért jó, ott van teleport, meg sima mozgás is, és a sebességét te állítod be, forogni meg fizikailag kell és az sokat segít.
-
gulasoft
őstag
válasz
flashpointer #65920 üzenetére
Elméletileg mehetne az alaplapi wifire is, (én próbáltam) de ugye ott az a gond hogy fut alatta egy winfos, ami minden mást is csinál, és esetleg nem fogja kiszolgálni a wifit, míg egy erre kihegyezett router kifejezetten arra van programozva, hogy fogadja és továbbítsa az adatokat, nem kell csilivili grafikát gyártani user inputokra várni device válaszokra várni......
A PC-t meg azért kell kábbel a routerre kötni, mert akkor nem terheled a wifi csatornát. Mivel az AP és a gép kb. egy helyen van, elég egy 2m-es kábel. Ha eddig a géped wifivel ment az internetes routerre az sem szerencsés.
internet router <-> kábel <-> ap router<-> kábel <-> PC
és ap router <-> wifi <-> quest
azért tettem <-> jleket mert ugye oda vissza közlekedik rajta adat (a questtől pl. a szenzor adatok)
Ez lenne az elvárt és ezt lehet bonyolítni mindenféle gépes wifis borzadállyal, de ott általában csak a problémák jönnek. -
Raymond
titán
válasz
flashpointer #65918 üzenetére
Most akkor nem wifi? Mert akkor ez igy nehezen ertelmezheto:
"aztan majd meglatom hogy kabelen lesz-e inkabb hasznalva vagy wifin, mert ha mar ujitani kell akkor a az alaplapot kihasznalando wifi7-es routert szerzek be, de en ugy gobdolom hogy a pcvr lesz az irany."
A PCVR lehet USB kabel es wifi. Ha az elobbi akkor a PC-re kotod, de ha az utobbi akkor egy routerre vagy AP-ra csatlakoztatod a Quest-et wifi-vel es akkor a PC-t amiorl a PCVR-t streamelni akarod ethernet kabelel kell a router/AP-ra csatlakoztatni.
-
Raymond
titán
válasz
flashpointer #65915 üzenetére
"mert ha mar ujitani kell akkor a az alaplapot kihasznalando wifi7-es routert szerzek be"
A VR streameleshez a PC-t kabellel kell rakotnod a routerre.
-
gulasoft
őstag
válasz
flashpointer #65805 üzenetére
Amazon.it-ről egy quest3 és egy külön router neki a pcvr-hoz. Lakótelepen nehéz szabad csatornát találni, de ha veszel egy wifi 6e-t akkor mehetsz olyan sávokra ami a többi peonnak nincs a környéken. A q3 tudja a 6Ghz-et is az is segíthet a szabad csatorna választásban, biztos nincs sok 6Ghz.es wifi a lakótelepen. Sajnos ami a questekhez jár pánt az egy kínzóeszköz, valami normálisabb headstrap kell rá, szerencsére a pánt könnyedén cserélhető, csak figyelni kell, mert a q2 q3 nem kompatibilis, figyelni kell melyiket veszed.
-
tlac
nagyúr
válasz
flashpointer #4901 üzenetére
olvastam már ilyenről, valami bug
a proximity-vel vagy a fényérzékelővel összeveszik a giroszkópa telefonod topikjában érdeklődj
-
válasz
flashpointer #2271 üzenetére
Megint ott van hogy egy 4k film NAGY (pedig az még csak 4k), és nagy látószögnél még csak nem is különösebben jó a minősége. 360 fokos videóknál még a 8k is kevés, pedig ott már csúnya gigákban számolják a perceket.
"Habar nem tudom az ilyen 2D filmek mennyire hatnak terbelien"
Nem hatnak. Térbelinek akkor tűnik, ha a két szem két különböző képet lát, más szemszögből. a 3d videók esetében is szükséges, csak pl a 3d tévék polarizációval (vagy aktív shutteres vezérléssel) érik el hogy az egyik szemnek szánt streamet csak az egyik, a másiknak szánt a másik kapja meg.360 fokos 3d videó normális felbontásban... Terabyte-ok kérdése. Gyakorlatilag egyszerűbb helyben kiszámolni, akár a Meet Henry-nél.
-Solt-: Erről beszélek. Igen, kelleni fog, nem lehet megkerülni. De azért az még 1-2 generációra van, bár már most is vannak korrektül működő megoldások, de kell még hogy robosztus, atombiztos legyen és szoftveresen is adottak legyenek a követelmények.
"2 egymás mellett lévő pixel tartalma ugyanaz lenne, ami 0 plusz munkát ad, mégis jobb a minőség."
Nem, nem jobb. Lehet 4k monitorod, ha négyesével ugyanazt a pixelt mutatják, akkor az nem lesz élesebb mint egy fullhd ugyanakkorában, vagy részletesebb kép, csak pazarlod a kijelző pixeleit.4K felbonás 32"-on 137 PPI-t jelent, tehát egy pixel 0.18x0.18 mm méretű. Ugyanez a méretű kijelző fullhd-ban 68 ppi-t, és 0.36x0.36 mm-es pixelt jelent. Ha négy kijelzőben lévő pixel mutatja ugyanazt a színinformációt, akkor gyakorlatilag ugyanaz a szín van igen, 0.36 mm-en.
Felskálázásra van ugyan lehetőség, ilyenkor kisebb felbontásban számolnak (vagy a forrás kisebb felbontású pl tv esetében), itt egy pixelből és a környezetében lévő más pixelekből próbálják kitalálni hogy milyen színűnek kellene lennie a pixelnek nagyobb felbontásban. Ez viszont 1: csak kikövetkeztet egy színt, amit sosem volt addig, 2: minőségben nincs ott az így kapott kép mintha ténylegesen adott lenne hogy milyen színűnek kellene lennie ott a képpontnak. Lásd konzolok 720p képének felskálázása fullhd tévére. Nem olyan mintha tényleg fullhd lenne a kép. 3: nem tud annyi konkrét információt, részletet vinni. Pl van egy sűrű mintás padlód, amiről készítesz egy fullhd videót. Amí közel van hozzád, ott sok pixel jut a mintára, ergo élesen kivehető. De a távolba a perspektíva miatt egyre kisebb a minta, ami a képkockára nézve egyre kevesebb pixel információ. Ebből pedig egy szint után már nem lehet kitalálni hogy mi volt az eredeti minta, mert a környékén is hozzá hasonló szín lesz, a részletek elvesznek.
-
válasz
flashpointer #1694 üzenetére
a gyorsulás mértéke 95%-ban a fejlesztőtől függ. A Steam vr tesztje speciel nem kezeli kb sehogy a két vga-t.
-
beta
aktív tag
válasz
flashpointer #1672 üzenetére
Kár hogy 1 percnél tovább nehezen elviselhetőek 12 éves kor fölött. Persze izlések és pofonok.
-
válasz
flashpointer #1562 üzenetére
Hát úgy tűnik hogy nekik most mindennél fontosabb az, hogy helyek szabaduljanak fel a preoder listában, szóval valószínűleg ezért csaptak rá a dologra nálad is mint gyöngytyúk a takonyra
Lehet hogy nagyon szar a helyzet, és nehezen tudják teljesíteni az első batcheket is, más magyarázatot tényleg nem látok rá, hogy miért csinálják meg ezt a start előtt néhány nappal (nekem amúgy kb. 2 hét múlva kellett volna feladniuk a csomagot), hisz tudják valószínűleg hogy ennél nagyobb szopatást nem igen tudnak csinálni a vevőikkel. Ha mondjuk januárban csinálják, vagy akár csak február közepén, akkor ugye ott a lehetőség beszállni a Vive-ba az elsők között, de akiknek most cacneleznek azoknak már ez a vonat is elment.
Egyébként akkoriban ezt csinálták is, de aztán abba is hagyták, így az utolsó előtti pillanatban valamiért megint nekiálltak, szóval tuti megy a bénázás a készlettel.
-
dergander
addikt
válasz
flashpointer #1207 üzenetére
Mennyiségre megvan hátul van 4 elől 2 USB2.0 portok is rendbe vannak,a program abba kötött bele hogy a via us3.0 vezérlő nem kompatibilis, a CPUnak meg bőven elégnek kell lenni,mert 4.2Ghzen hozza bőven azt a szintet amit a 4590 tud.
-
válasz
flashpointer #1176 üzenetére
Ez egy messzire vezető kérdés, szerintem a VR esetén nagyon ki fog jönni miatta egyfajta szeparáció. Ugyanis fel kell tenni a kérdést hogy miért is játszik valaki? Az élményért? Vagy azért, hogy az X, Y, Z mérőszámai nagyobbak legyenek mint Gipsz Jakabnak? Persze a kompetitív beállítottságú embereknek ez ugyanolyan sikerélmény lehet mint másoknak az, hogy a lábukban is érzik a játékot, mintha ott lennének. Tulképpen teljesen szemben áll a két megoldás egymással, mert mondjuk egy CS-ben (vagy akármilyen játékban amire E-sport közösség épül) amit látunk, annak nyilván köze nincs a valósághoz (mozgás gyorsasága, stb..), míg a VR azt akarja erőltetni hogy minél közelebb kerüljünk hozzá az általa nyújtott szimulációval. Szóval én nagyon kíváncsi vagyok, hogy az E-sportokba be fog e törni, és ha igen akkor milyen formában.
-
hangszoro
tag
válasz
flashpointer #1158 üzenetére
Okok, máskor linkelem a forrást is. Amúgy sztem arra gondolt ablack, hogy a linkelt képem forrásában van a roadtovr url-je.
unrealnoise:
2$-ért lehet cardboard-ot szerezni (vagy vmi olyasmit). Miért ne lehetne kipróbálni?
Ez nem zárja ki, hogy 700€-ért vegyek Oculust. -
ablack
senior tag
válasz
flashpointer #1153 üzenetére
Ott van a kép alatt az eredeti forrás: [link]
-
hangszoro
tag
válasz
flashpointer #1151 üzenetére
Tegnap Abu85 írt is hozzá egy fordítást: [link]
-
Dyingsoul
Topikgazda
válasz
flashpointer #1118 üzenetére
Tudjuk, nemrég volt linkelve.
-
Komplikato
veterán
válasz
flashpointer #1032 üzenetére
Amit írsz az jogos, de sajnos a PC vonalon beharangozott VR játékok jó részére is igaz.
Olyan mint ha a tehetségtelen vagy grafikus nélküli csapatok ráugrottak volna az olcsóbb játék SDK csomagokra és azokból akarnának pénzt fakasztani pár hetes melóval, mert ugye most a "VR a jövő".
És igazából a grafikai megjelenéssel nem lenne baj, de a legtöbb ilyen játék pont annyira ötlettelen szemét, mint amilyen ronda. A Robinsonra meg kíváncsi leszek, mert eddigi videókból nem jött át, hogy ez nem egy real time renderelt interaktív mozi csak. Egyenlőre ami kinéz valahogy azok a szimulátorok, ott meg a VR mozgásszabadság nagy része kilőve. -
unrealnoise
senior tag
válasz
flashpointer #1032 üzenetére
N nem mintha a stem meg az oculus shop nem lenne, lesz majd teli "szeméttel"
-
Kicsimix
őstag
válasz
flashpointer #1032 üzenetére
Pedig a nagyobb címek legtöbbje jelen van PSVR-en is.
-
kovsol
titán
válasz
flashpointer #896 üzenetére
Mondjuk jelek szerint egyelőre az elérhető darabszám nagyobb gátat szab az elterjedésnek, mint az ár.
-
ablack
senior tag
válasz
flashpointer #854 üzenetére
Jah, valószínűleg, azt hittem már csak júniusra kerültem.
Akkor viszont nem mutatja seholt. Érdekes.
-
ablack
senior tag
válasz
flashpointer #849 üzenetére
Végül én is megrendeltem májusi dátummal. Mivel nem vont le pénzt addig még van időm ádgondolni vagy esetleg lemondani ha meggondolom magam.
Meg kíváncsi vagyok áprilistól milyen viszonteladóknál lesz. Hátha Magyarországon is árulni fogja valaki.
(#850) Chal
Ha belépsz az Oculus oldalára a rendelés számával kiírja a Recent Orders-nél, nekem pl. 1/6/2016.
-
válasz
flashpointer #849 üzenetére
Te látod valahol utólag hogy mikori a becsült szállítás? Én idegességemben annyit nyomogattam (nem fogadta el a kártyát, vaciláltam UK és IE szállítási címek között, stb..), hogy végül a sikeres rendelésnél nem néztem meg hogy április vagy május (március már tuti nem volt, abból már jóval előbb kifutottam). Most meg nem látom már sehol
Más: egyébként Palmer twitterére érdemes most ránézni, szépen leírja ugyanazokat amiket mi is mondtuk itt páran, USA sales tax, hogy lesz abból EUR, mennyi a vám+áfa EU-ban, mennyire nem tudnak vele mit kezdeni, etc etc... Tehát csodák továbbra sincsenek a járulékos költségek kapcsán, kár rá várni
-
Kicsimix
őstag
válasz
flashpointer #493 üzenetére
Ne csúsztassunk : ) A cikk valós technológia bemutatása amit per pillanat még nem lehet kihasználni de a jövőben változhat. És változni is fog mert VR-re sokkal hatékonyabban kell programozni mint eddig.
Amúgy az ajemdé az Oculusal együtt találta ki az Asynchronous Timewarp-ot szóval annyira nem lehetnek hülyék VR téren..
-
_Andras_
tag
válasz
flashpointer #493 üzenetére
Az ED működik AMD kártyával.
-
Kicsimix
őstag
válasz
flashpointer #285 üzenetére
Felteszem ez szoftveres eredetű probléma. Azért mindenért nem lehet az éjemdét okolni : )
-
kovsol
titán
válasz
flashpointer #285 üzenetére
Ha már filmek szóba került. Oculus Rift alkamas lesz sima 3D -s filmek lejátszására is majd?
-
Reggie0
félisten
válasz
flashpointer #251 üzenetére
Hat ez kicsit sem igaz.
(#250) BlackDesert: A fejmozgas lekovetesehez kis kesleltetes kell, ezert kell eros gpu, nem a framerate miatt. Azaz mondhatjuk ugy is hogy a min frameratenek kell egy minimum szintet megutnie.
-
unrealnoise
senior tag
válasz
flashpointer #223 üzenetére
Áh, korai lenne az még. VAgyis én tuti nem várok annyit. Plusz ezekkel a mai csúcskártyákkal is teljesen jó lesz a VR élmény, nem hiába egy GTX970 az ajánlott / "minimum".
Jó lesz tuti az új nvidia széria, de:
- bár biztos kevesebbet fogyasztanak majd mint a mostani kártyák, ennek ára lesz, dollárban
- azaz szerintem ha GTX 980-al megegyező tempójú kártyát akar az ember venni, az több lesz.
- persze értem én, hogy vannak szériák, amelyeket olcsóbb legyártani, de ha meg tényleg olyan jó vétel lesz, és fáj az ember foga rá, akkor el kell adni a GTX 970/980-atDehát ki hogy gondolja.
Én egy két hónapja, sőt hete is még 144 Hz-es monitoron törtem a fejem. Eddig. Nem kell. Nem ér annyit. Ez az OR is bőven fasza lesz szimezéshez a 90 Hz-es display-el. Még az is jobb lesz, mint a TV-m 60Hz-es frissítése.
-
unrealnoise
senior tag
válasz
flashpointer #221 üzenetére
Special Announcement By Oculus Rift
Szóval bejelentenek valamit. Vagy valamiket.
Szerintem ár, és dátum lesz, mert az biztos, hogy már nagyban gyártják őket.
-
Dyingsoul
Topikgazda
válasz
flashpointer #210 üzenetére
Őszintén szólva fodrásznál voltam a reggel és kértem, hogy mossa ki a hajam vágás után, ki is mosta de úgy látszik nem túl jól... Valamikor amikor végigsimítottam a búrámat a videó előtt, pár mini hajszál rajta maradt a kezemen és iszonyatosan szúrt. Remélem azért az Oculus kipróbálóira nem lesz hasonló hatással...
-
Jack@l
veterán
válasz
flashpointer #139 üzenetére
Egy kis matek: tételezük fel hogy mondjuk milliós nagyságrandben kijön a rift gyártási ára 30 ropiból. Nagyvonalú leszek, adjunk hozzá az "évek óta tartó fejlesztés" miatt még 20-at. Az kb 175 dollár.
A maradék 175-öt beszorozva 5 millával az annyi mint 875 milliós "veszteség" üti majd a markukat az első körben legyártott riftek után. Persze tévedhetek, a pontos összeg ennek a +-10%-a.Szóval ne jöjjön senki, hogy nekünk azért gyártják hogy veszteségesen adhassák el dumával. Lehet a facebook még első kör után minuszban van az oculus méregdrága felvásárlása után, de azért sajnálni se kell őket 1-2 év múlva.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Revolut
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Vezetékes FEJhallgatók
- 3D nyomtatás
- Steam, GOG, Epic Store, Humble Store, Xbox PC Game Pass, Origin Access, uPlay+, Apple Arcade felhasználók barátságos izgulós topikja
- Hálózati / IP kamera
- A Micron újszerű módszerrel javítja QLC-s SSD-jének sebességét
- Otthoni időjárás-állomás
- További aktív témák...
- AZONNALI SZÁLLÍTÁS Eredeti Microsoft Office 2019 Professional Plus
- 121 - Lenovo Legion Pro 5 (16ARX8) - AMD Ryzen 7 7745HX, RTX 4070 (48 hónap garancia!)
- VÉGKIÁRUSÍTÁS - REFURBISHED - Lenovo ThinkPad 40A9 docking station
- REFURBISHED és ÚJ - Lenovo ThinkPad 40AS USB-C docking station (akár 3x4K felbontás)
- AKCIÓ! Lenovo IS8XM LGA 1150 DDR3 alaplap garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged