Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • 7600 GS

    addikt

    A Volvo latin kifejezés a "volvere" szóból képezve, jelentése "gurulok", "gördülök". A Volvo név 1911 májusában lett bejegyezve, mint önálló cég a SKF AB-n belül, bejegyzett védjeggyel, azzal a szándékkal, hogy különleges golyóscsapágyak sorozatára használják a nevet, de ez csak rövid ideig működött ilyen formában, az SKF úgy határozott, hogy minden csapágyat "SKF" védjeggyel látnak el a későbbiekben.
    Az Volvo AB nem tevékenykedett 1926. augusztus 10-ig, mikor Assar Gabrielsson, az SKF értékesítési igazgatója és Gustav Larson mérnök egy évnyi előkészület után belekezdtek tíz prototípus legyártásába, megkezdve ezzel a Volvo AB gépkocsigyártását az SKF csoporton belül. A Volvo AB-t 1935-ben jelentették be a stockholmi tőzsdén, majd az SKF megkezdte a részvények árusítását.
    Az első sorozatban gyártott Volvo személygépkocsi, a Volvo ÖV 4 1927. április 14-én hagyta el az üzemet, ami a Volvo alapításának hivatalos dátuma.
    Ezzel egyidejűleg a vas ősi vegyjelét, a nyíllal (balról jobb irányba felfelé) átszúrt kört választották emblémának. Ez az egyik legrégibb és legismertebb jel a nyugati kultúrákban, mely eredetileg a Mars bolygót jelképezte a Római Birodalomban. A római időkben a háború istenét, Marsot, és a férfi nemet is ezzel a szimbólummal jelezték. Minden Volvo modell hűtőrácsát a mai napig ez a krómozott jelvény díszíti, akárcsak a kormány közepén a vas jelképe.
    A cég azután indult be, hogy Assar Gabrielsson felesége meghalt egy autóbalesetben. Gabrielsson megfogadta, hogy a lehető legbiztonságosabb autókat fogja elkészíteni. A Volvo csoport 1927 óta létezik, amikor az első Volvo gépkocsi legördult a göteborgi üzem futószalagjáról. Ebben az évben mindössze 297 kocsi épült meg. Az első teherautó , a LV Serie 1, 1928 januárjában mutatkozott be. 1930-ban, a Volvo 639 autót adott el, a teherautók európai exportja ez után indult; a gépkocsik Svédországon kívül nem váltak jól ismertté a második világháborúig. Az első autóbuszt, amit találóan B1-nek neveztek, 1934-ben vezették be, továbbá az 1940-es évek elejére repülőgépmotorokkal is bővítették a kínálatot. A hajómotorgyártás majdnem addig tartozott a csoporthoz, mint a tehergépkocsik. A Pentaverken 1907-ben lett megalapítva, 1935-ben lett megszerezve. 1929-ben mutatták be az U-21 csónakmotort. A gyártás 1962-ig folytatódott. 1999. január 28-án a Volvo csoport eladta személygépkocsi-gyártó részlegét, a Volvo Personalvagnart (másnéven Volvo Car Corporation) a Ford Motor Company-nak, 6,45 milliárd USD ellenében. A Volvo csoport jelenleg a haszonjárművekre összpontosít. Megszilárdult a csoport helyzete ezen a területen a Renault Trucks, és a Mack Trucks 2001-es felvásárlásával, és, így Franciaországban, és az Amerikai Egyesült Államokban is vannak ágai. Az utóbbi tíz évben gyors fejlődésen ment keresztül a cég a szolgáltatási területen, például pénzügyi megoldások segítik a gyártó üzletág eladásait.
    A 2007-es évben a Volvo csoport megszerezte a Nissan Diesel tehergépkocsi-gyártó részlegét a Nissan Motors-tól, ami az ázsia terjeszkedést segíti elő.

    Forrás.

    Volvo alkatrész források:
    http://www.volvoalkatreszek.hu/
    http://volvoab.hu/volvo_S60_S80_V70_XC70_XC90_lista.html

    Külföldi:
    http://www.swedishautoparts.com/
    http://www.volvopartswebstore.com/

    zsid - S80 T6 Executive, 1999

    echterion - S60 T5, 2001

    runner 125 - S60 D5, 2008

    Az eredeti indító hozzászólás:

    Sziasztok!

    Mindenkit várnék ide akinek Volvója van,és szereti ezt a márkát.Ide feltölthettek autóitokról képeket,megoszthatjátok személyes tapasztalaikat egymással.Nekünk a családi autó szerepét jelenleg a 2000-res évjáratú V70-es (az újabb fajta) 2.3-as T5-ös autómataváltós látja el.

    [ Módosította: radi8tor ]

Új hozzászólás Aktív témák