Hirdetés
- iPhone topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Vivo X300 - kicsiben jobban megéri
- Örömkönnyek és üres kezek a TriFold startjánál
- Xiaomi 14T Pro - teljes a család?
- Megbüntették, ezért feloszlatná az EU-t Elon Musk
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Motorola Edge 50 Neo - az egyensúly gyengesége
- Okosóra és okoskiegészítő topik
-
Mobilarena
Mára a ProHardver!/IT.News Fórum is nagylétszámú Linuxban jártas taggal büszkélkedhet. Nehéz szinteket felállítani egy olyan rendszer ismeretében, ami annyira sokrétű, hogy teljesen szinte lehetetlen megismerni minden egyes részét. Azt azonban mindenki tudja, hogy kezdő-e vagy sem. Elsősorban nekik szólnak az alábbiak, de érdemes mindenkinek elolvasnia, mint útjelző táblát.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Frawly
veterán
Na, látod, ezt nem kéne tényként kezelni. A rolling semmivel nem alkalmatlanabb, mint a fizetős vállalati disztrók. Ez megint csak marketing miatti sztereotípia. Igazából aki ért hozzá, annak mindegy mit használ, meg tudja válogatni az eszközöket, licenceket, meg ha valami probléma lenne, meg tudja oldani magának. Pont ez a Linux szépsége egy Windows Server ellenében, nem is a licencdíjon spórolos, hanem Linuxon minden problémát tuti meg lehet oldani, sokféle alternatívára lehet azon belül támaszkodni, és nem vagy egy multicég zárt forráskódú megoldására rászorítva, ami vagy működik, vagy nem, újraforgatni nem tudod, alternatívák nincsenek rá.
Én nem is szeretek céges supportra támaszkodni. Mert mi van, ha a supportáló cég tönkremegy, lehúzza a rolót? Vagy épp a supportjuk XY problémánál nem tud segíteni? Akkor sok ilyen felelősségetelhárítós, öltönyös-nyakkendős, hojjdeszupport-de-szupport-100-évig-eltéess lúzereknek nagyon gyorsan megáll az élet, és megy a pánikolás, hogy nem megyen a szerver, maja világvége, rohanjon mindenki a bunkerba túlélni. Aki idióta a dolgokhoz, meg gányol, azon egy support meg egy hosszú támogatási idő sem fog tudni segíteni, tényleg csak arra lesz jó, hogy valaki megpróbálja jogászkodással a felelősséget áthárítani valaki másra.
Szerintem a licenccel sincs probléma, főleg nem szerveren, mert a legtöbb szerveres dolog pont GPL-es opensource. Ez a nonfree csomagok problémája inkább a desktopot, DRM-es és egyéb dolgokat érintik, ezek meg szerveren nem létező probléma. Meg igazából a legtöbb céget nem szokta zavarni a licenc, rezzenéstelen arccal tolják a rendezetlen licencű ZFS-t, meg hasonló megoldásokat. Ahol meg annyira licencfetisiszták, ott meg pont BSD-t szoktak használni Linux helyett, mivel megengedőbb a licence, igaz cserében a leghosszabb támogatási idő BSD-ken 5 év max.
Azt én is néztem, hogy a SUSE-nek a leghosszabb a támogatási ideje, 12 év. Ja az jó hosszú. Persze a CentOS 11,5 éves támogatása se piskóta, szerintem az is overkill kategória erősen.
Új hozzászólás Aktív témák
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- MasterDeeJay: Harc a DDR5 árak ellen
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- eMAG vélemények - tapasztalatok
- Könyvajánló
- Villanyszerelés
- CASIO órák kedvelők topicja!
- Bestbuy játékok
- Rogyásig pakolható a Cooler Master Cosmos szériás csúcsháza
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- További aktív témák...
- Apple iPhone 14 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Apple iPhone 14 128GB,Újszerű,Dobozával,12 hónap garanciával
- Samsung Galaxy S25 Ultra / 12/512GB / Kártyafügetlen / MediaMarkt Garancia 2028.12.02.-ig
- HIBÁTLAN iPhone 13 Pro Max 128GB Alphine Green -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3722, 100% Akksi
- Apple iPhone 12 Mini / 256GB / Kártyafüggetlen / 12Hó Garancia / Akku: 89%
Állásajánlatok
Cég: ATW Internet Kft.
Város: Budapest
Cég: BroadBit Hungary Kft.
Város: Budakeszi


