- Honor 400 Pro - gép a képben
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Hat év támogatást csomagolt fém házba a OnePlus Nord 4
- Külföldi SIM-ek itthon
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- Így lesz tégla a porszívódból - a Roidmi csődje
- Nem nyílnak a Foldok?
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Fotók, videók mobillal
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
Új hozzászólás Aktív témák
-
heihachi
addikt
A váltót nem tudta beállítani a pillangó kapcsolókra a két pedált egyszerűen nem érzékeli, azt sem tudom beállítani, illetve állandóan megy a kurzor a menüben felfelé, amint átváltok a MOMO-ra. Szvsz nem nagy veszteség, nem túl jó játék az Xbox 360-as demó alapján, csak kíváncsi lettem volna rá kormánnyal is, mert azzal illik az ilyet játszani, de ha Ő sem akarja, akkor én nem fogom erőltetni
Szerk: A kritika megfogalmazásán finomítottam, nehogy valakinek a lelkébe tapossak.
-
heihachi
addikt
Jah és még valami, ezt muszáj minden PH!-s véleményírásnál kiírni, mert különben bajok vannak általában
Szóval ez az én saját véleményem. Nem kell vele egyet érteni. Lehet, hogy csak én vagyok béna ehhez a játékhoz, simán elfogadom. Csak könyörgöm, akinek más a véleménye az ne hülyézéssel kezdje. Köszi.
-
heihachi
addikt
Teszteltem a demót... megpróbálok kíméletes lenni.
Már a menü is tükrözi a játék minőségét, mert elképesztően ötlettelen, és puritán az egész. A funkcióját betölti, de ennyi minden érdeme. Például: az autók kiválasztásánál kapok egy fekete hátteret, előtte áll az autó valamilyen szögben elölről mutatva (és mind a kettő ugyanabban a szögben) és kb a képernyő harmadát sem teszi ki. Körbeforgatni, megnézni nem lehet, magától sem forog. Ha ezt kiválasztottam, akkor ott marad a pályaválasztás idejére, meg úgy általában örökre a képernyőn, amíg a versenyt el nem indítom. Nem mondanám túl ötletesnek, se látványosnak.
A grafika terén azt kapjuk, amit itt a videókban látunk, és ez szvsz elképesztően ronda mozgásban is, szégyen 2010 végén egy ilyen kinézetű játék, főleg, hogy az Xbox-os verziónak framerate gondjai vannak. A pályákról sok jót nem tudok grafika terén mondani. Vannak ugyan szép dolgok, éles textúrák, de a legtöbb tereptárgy egy PS2-es játék szintjét sem súrolja. A legzavaróbb az elképesztően ronda fák és a talaj hihetetlen igénytelen textúrája. Van egy-két rombolható kerítés a pálya szélén, de összességében egyáltalán nem nyűgözött le. Meglepő, hogy ehhez képest a fű lengedezik, a pálya széli emberek rendesen 3D-sek és mozognak, és az egyik legjobb és leghosszabb a felvert porfelhő, amit valaha láttam, de mindez sokat nem javít az összképen.
Az a két autó, amit ki lehet próbálni végülis nem csúnya, amolyan jó iparos munka, de semmi kiemelkedő. Csak belülről ne lennének olyan írtó rondák.
A fény-árnyék játék gyakorlatilag értékelhetetlen, ha beállok a kocsival egy fa árnyéka alá mintha mi sem történt volna, a kocsin nem igazán látszódik meg, hogy most napon van, vagy árnyékban. Az árnyékokból sokat, ha nem is mindet már csak a játékos orra előtt rajzol ki a játék, ami meg elég kiábrándító.
Amúgy amikor haladunk is a kocsival iszonyatosan el van mosva az egész kép, hát nem szép megoldás ez sem.Az autók hangja az valami hihetetlen gagyi. Hiányzik a turbó sivítása, a lefúvó szelep vidám kacagása, a motor hangja egy igazi vicc, a kipufogó durrogás tán az egyetlen jó dolog, amit mondani tudok. Aki hallotta már egy igazi rally autó hangját élőben, az tudja, hogy az autón álló helyzetben is hallani az "erőt", menet közben pedig pedig olyan hangok jönnek ki egy rally autóból, amit nem lehet egy ilyen kávédaráló hangjával utánozni. Aki már járt rally versenyen, az ezt nem fogja tudni értékelni.
Aztán a legfájóbb pont, az irányítás. Mindig utáltam, hogy egy játékot azzal próbálnak nehézzé tenni, hogy irányíthatatlan a kocsi, össze vissza csúszik, nincs megcsúszási pont, sose nyeri vissza egy csúszás után a tapadást, és a kerekek már akkor is blokkolnak, ha csak a fékhez hozzáérsz, és ettől az autó nem kanyarodik, a legkisebb fék hatására is csak egyenesen csúszik. Ebből következik, hogy a rallyban egyébként oly jellemző fék és gáz játékot a kanyarban el is lehet felejteni. Kézifék? Tök felesleges, minden kanyarban magától is keresztbe áll a kocsi. Keresztbe állni, már úgy, hogy visszafordulsz a pályán gyakorlatilag lehetetlen (ha csak valamelyik tereptárgy hozzá nem segít.
Könyörgöm, ezek verseny autók. Ezekben az autókban emberek kockáztatják az életüket. Ezek nem irányíthatatlanok, nem arra tervezték őket, hogy az ember a kocsival küzdjön, hanem hogy a pályával, meg az órával. Ezek tökéletesen irányíthatóak, és úgy tapadnak, mint légy a légypapírra, és azt csinálják, mait a pilóta diktál nekik. Nyilván murván csúsznak, igen, de ezt teszik úgy, hogy tökéletesen kontroll alatt lehet tartani őket. Ha nem lehetne, a rally versenyeket nem fejezné be senki. A rally nem attól nehéz, mert a kocsi irányíthatatlan, és végig csúszik a pályán oldalra, hanem attól, hogy a maximumot kell kihozni belőle minden egyenesben, minden kanyarban, minden féktávon és kigyorsításnál, folyamatosan a határon kell autózni (és nem folyamatosan keresztben). Azt meg ilyen autókkal, mint ez nem lehet. Komolyan az embernek az az érzése, hogy azért ilyen szélesek a pályák, hogy a csúszás mindenhol elférjen és jó hosszú legyen. Ilyen széles pályákon a kanyarok levágása is tök felesleges.
Szóval itt jön elő, hogy mitől szimulátor a RBR. Ott nem az autóval kell küzdeni. Az autó azt csinálja, amit te diktálsz neki, amit Te elvársz tőle. Fékez, gyorsít, kanyarodik, megcsúszik, de kontrolláltan, kiszámíthatóan. Ha nem azt csinálja, akkor mindig tudod, hogy mit rontottál el. Persze ahogy a RBR-ban, itt is kell idő a kocsi kiismeréséhez, de az már pár kör alatt látszik, hogy nem ugyanabban a ligában versenyzik a két játék (ami nem baj, csak úgy mondom). Ott azért vagyok lassú a kanyarban, mert nem merem elhinni, hogy elég a féktáv és korán fékezek. Itt azért baszom el a kanyart, mert a kocsi nem kanyarodik fékezés közben, akármikor kezdek el fékezni, megyek le egyenesen a külső ívre. Ott azért megyek le a pálya szélére, mert elsokalltam egy kanyart, mert túl későn fékeztem, és 80-helyett 90-el érkeztem. Itt azért, mert a kocsi vég nélkül csúszik oldalra 80-nál és 90-nél is. Ott egy hosszabb íven végigcsúsztatni ellenkormányzással a kocsit igazi kihívás és tudást igényel. Itt minden kanyarban megtörténik, ellenkormányzás nélkül is.
Az azért hozzá tartozik az igazsághoz, hogy kontrollerrel toltam, és így nagyon későn reagál a kormányzásra, de akkor meg nagyon hirtelen mozdulatokkal. Szóval egy kormány biztosan sokat segít a dolgon, de az alapvető problémát nem fogja megoldani.
Ennek ellenére, ha valaki végig akar kiliccsel előre csúszni a pályán, akkor ez a játék arra jó. Engem minden tekintetben a CMR sorozatra emlékeztet, leginkább a negyedik részre. Ha valakinek az tetszett, akkor ez is fog szerintem. Leginkább azt mondanám, hogy őrült rallyszerű száguldás az egész játék.
Nekem személy szerint ez így nem ér meg pénzt, mert a vezetés közbeni élmény egyszerűen nem az, amit vártam, nem okoz olyan örömöt (és ehhez nem feltétlenül kell keményvonalas szimulátornak lennie). De azért megvárom a PC-s verziót, és tesztelem kormánnyal is, hátha az segít.
-
heihachi
addikt
válasz
BalaNce87 #35 üzenetére
Szerintem nem csak két kategória létezik, nem csak fekete meg fehér van, nem csak arcade lehet egy játék vagy csak szimulátor. Rengeteg átmenet van a kettő közt. Atomárkád rally pl a Sega rally Revolution, ez ahhoz képest nyilván kevésbé arcade ez, de a RBR-hoz képest meg kevésbé szimulátor.
Egyébként az én véleményem az, hogy egy rally versenyen a belső kamerás képeket nézve (de a külsőket is) az az ember érzése, hogy bármelyik kanyarban, de még íven is leeshet az útról, ami csak annyira széles, hogy éppen elfér rajta egy autó, és állandóan azt érezni, hogy igen, ez a határon autózás, és hogy nem, addig a kanyarig már nem fogja meg a fék. Ezeket a videókat nézegetve, meg az az érzése az embernek, hogy ezeken a széles pályákon keresztbe le lehetne szállni egy repülővel, és így nem hogy nem tűnik az egész a csúszás ellenére sem határon autózásnak, de mindenhol azt látom, hogy még volt a pálya széléig, tehát még fért volna bele egy kis kraft.
Ez a grafika meg egyébként szerintem hányadék, de majd a demó után véglegesítem vagy revidiálom ezt a kijelentésem.Ennek ellenére azt mondom, hogy a játék lehet jó és szórakoztató, ahhoz nem kell feltétlen a legélethűbb szimulátornak lennie. Én ezt várom tőle.
A GT5 bár nagyon nem ide tartozik, de nagy összegben lehet rá fogadni, hogy egy konzolos játékot, ahol az emberek 99%-a az autós játékokat a konzol mellé adott kontrollerrel irányítja, tökéletesen lehet irányítani kontrollerrel, mert arra lesz optimalizálva, úgy, hogy versenyképes maradj a neten a kormányosokkal. Mindemellett, a GT5 sem a fekete és fehér kategóriába tartozik, hanem egy olyan átmenet, ami (sokkal) közelebb áll a szimulátorhoz, de az igazi PC-s vér szimulátorokhoz képest azért elmarad. És mégis, eddig minden része jó játék volt.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Szünetmentes tápegységek (UPS)
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Lakáshitel, lakásvásárlás
- Robotporszívók
- Támadásra figyelmezteti a Microsoft a kormányzatokat és a cégeket
- Gitáros topic
- Sorozatok
- 5:4 képarányú SXGA monitor jön ősszel az EIZO berkeiből
- Házimozi belépő szinten
- Honor 400 Pro - gép a képben
- További aktív témák...
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone i5 10600KF 16/32/64GB RAM RX 7600 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- billentyűzetek - kiárusítás - Logitech, Corsair, ASUS
- Apple iPhone SE 32GB Kártyafüggetlen 1Év Garanciával
- Olcsó Laptop! Új akkumulátor! Dell Latitude E6540 : I7 4600M / AMD HD8790M / 8GB DDR3 / 128GB SSD
- VÉGKIÁRUSÍTÁS - REFURBISHED - Lenovo ThinkPad 40A9 docking station (kb. 20 szett)
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest