- Yettel topik
- Honor 200 Pro - mobilportré
- Május 27-én Párizsban tart bemutatót a Realme
- Samsung Galaxy S25 - végre van kicsi!
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Samsung Galaxy S22 és S22+ - a kis vagány meg a bátyja
- Megérkezett a Poco M6 Pro 4G
- Motorola Edge 50 Neo - az egyensúly gyengesége
- Bluetooth-headsetekről általában
- MediaTek lapka köré épülne a Galaxy S25 FE?
Új hozzászólás Aktív témák
-
Bandit21
addikt
Egy súlyban van az akkori phev és ev technika.
Mondjuk nem igaz hogy akkori mert a 10 éves Prius 10 éve már jóval régebben megvolt.
A hyundai már akkor ment 250-300 km t 28 kw ből ami nagyszerű arány.
Van a tágabb családban Prius ii nem vagyunk elájulva tőle ami a fogyasztást illeti.Továbbra is azr mondom végig kell menni azon mennyit szansz rá mire használod mi a kompromisszum amire hajlandó vagy mik a lehetőségek és úgy választani.
De önmagában egy vegyes üzemű autó nem bukó csak mert magával viszi azt is ami esetleg éppen akkor nem hajtja.
(Üres akkut ha csak a benzin megy vagy a motort ha csak elektromosan hajt épp). -
Bandit21
addikt
10 éves ioniq-ja van, ami ez. Az előbb el is írtam mert ez csak 1495 kg. Ez még 28-as akkus volt, később jött 2019-ben a 38-as, ami már 1600 kg volt.
Amit Te írsz az is hyundai és ioniq, de kb olyan messze van a 10 éve kijött ioniq-tól mint ... (akármi frappáns).Az uj ioniq 5 ez. Hatalmas (Model Y méretű batár fekvős fotellel és minden földi jóval).
Ennek a még újabb változata az ioniq 6 amit linkeltél. Most kezdik forgalmazni és 600 km-t tud.E két utóbbi autónak nincs köze ahhoz amit Vesa írt, az egy 1495 kg-os pusztán villany autó ami 11-13 kw-al is elmegy és közel 250-300 km a hatótávja.
-
Bandit21
addikt
Értem.
Én sem hiszem hogy ez jó nézőpont lenne (cipeles).
Viszont az e autók se olyan nehezek mint sokan hiszik.
Vesa ioniq ja az egyik legjobban fogyasztó e kocsi, és a legfrissebb nagy akkus változata is 1600 kg volt csak. Nem tudom milyen másik két autó fér bele ebbe a súlyba.A golf TSI és a gte közt 300 kg van. Szerintem ez nem a világ vége azert cserébe hogy ha akarod megy mint a bolond ha akarod 70 km városban megvan elektromosan ha akarod a pályán tudsz menni 500 km vele 150 el, és ha átlagosan használod akkor meg eszik 3-4 l benzint meg 17 kw ot mellé százon.
Ha egy autót vettem volna ilyet vettem volna.
-
Bandit21
addikt
De hát ezt Te írtad a 65# -be. Ezert írtam idézőjelben.
Bog:
Én is úgy gondolom hogy egy phev és egy ev közt nem okos dolog az alapján különbséget tenni hogy melyik mit cipel fölösleges. Jól kell autót választani a felhasználói igényhez.
Ennyi erővel a potkerek is fölösleges amit nem kapok defektet.
Meg az összes ülés ha egyedül utazom. -
Bandit21
addikt
El kell menni be kell ülni meg kell nézni. El kell dönteni hogy+13 kw akku meg 75 l csomagtér mit ér meg Neked.
Amellett hogy nagyobb is az id.4.A hátsó csípő tér eltérés szerintem hiba mert az összes többinél pár tízed inch az eltérés ott meg 6. Ami 16 cm kb.
Az id váll tere hátul nagyobb kb 2 cm el de a csípő keskenyebb mégis 16 al ? Míg a Kia csak 6 cm el megy össze lefelé az id 18 al. Fura ha így van.
Hol találtál ilyen jó belső összehasonlítást? -
Bandit21
addikt
Csak ismételni tudom magam: Ezért írtam hogy helyesen méri e fel a lehetőségeit.
Ahogy Bog írja a puszta közepén áram csak van. Egy konnektorról 1 fázis 10a val veszteséggel együtt bele megy 2kw/H 8 óra alatt 16 kw. Abból mész 85-150 km t (pálya város).
Ha Neked nem adják ki a lehetőségek akkor ne vegyél ilyet. Senkit nem akarok megtéríteni az e autók irányába. De mivel használom szerintem nem rossz ha leírom hogy látom megoldhatónak. Akiknek mások a feltételek az nem veszi meg.
Ahogy Bog írja ha egy héten 4 helyen tudod (edzés vásárlás stb) tölteni csak 1-1-1-1 órát akar csak 6 kw al, akkor máris van 24 kw od ami majd fel - harmad tank és nem csináltál semmit csak be dugtad ott ahová amúgy is mentél. És közbe bele ment 125-175 km kb.
A tömeget úgy értettem hogy ha a penny 2 megallo a melótol akkor nem a meló helyen parkolsz hanem a penny nél és töltöd 8 órát és busszal jössz mész érte.
Nem beleszólni akarok.
-
Bandit21
addikt
Ezért írtam hogy helyesen méri e fel a lehetőségeit.
Ez mindenkinek eltérő. A helyesen meg azt jelenti hogy megnézi hogy 5 perces séta/ tömegközlekedés körben a meló mellett lehet e tölteni. Vagy az otthona körül.
Vagy a lidi be amíg ott vásárol bele megy e közbe 6-10 kw fel óra alatt. Mert az is nagyjából 50 km ami nem hatósági benzinnel 9 l városi fogyi mellett 3200 Ft. De sapka benzinnel is 2200.
Heti 2 vásárlás közbeni töltéssel bele tett 100 km -t és spórolt 4500-6500 Ft ot.
Havonta megvan belőle 400 km és átlag 22.000 Ft, évente meg 4800 km és 264.000 Ft.
És ez csak annyi hogy heti 2x a lidi Aldi fel órája közbe bele ment a kocsiba 6 kw.Ha rá állsz hogy amíg csinálsz valamit ne álljon az autó hanem töltsön akkor ki lehet hozni belőle jó dolgokat.
De csak ha van rá lehetőség valóban. Ha van Lidl meg penny meg esetleg legalább a meló vagy a lakás közelébe egy töltő.
Ha nincs akkor nem megy nyilván. -
Bandit21
addikt
Igen egyszerűen át kell arra kapcsolni az agyad hogy az autó nem 8 órát áll amíg dolgozol vásárolsz moziban vagy ebédelsz stb. hanem tölt. Nyilván optimista gondolat de úgy is lehet nézni hogy innentől a kútra megyek sorba állok ideje van megspórolva.
Egy kisvárosban otthoni töltés nélkül persze nem így van de aki helyesen méri fel a lehetőségeit az sokat nyerhet vele.
-
Bandit21
addikt
60% ön ez a kocsi 190-250 km -t tud (hideg pálya/ 20 fok város). Ezzel még 2 napot mászkálsz teljes nyugalomban.
Értem hogy otthoni töltés hiányában nehéznek tűnik sőt lehet van akinek megoldhatatlan de ahogy megszoktuk a korábbi tankolassal hogy kútra kell járni aztán meg 8 órát áll az autó a parkolóban úgy azt is meg lehet szokni hogy a benzinkút kitérő tankolás ideje helyett töltőt keresel és ebedig vagy meló végégig nem csak áll a kocsi hanem tölt is.
Nyilvan ehhez is kell közeli nyilvános oszlop vagy munkáltató aki segíti de heti 2x azért nem megoldhatatlan.Sokat ad és vesz is el az e autó.
-
Bandit21
addikt
Szerintem simán lehet hogy a Pure árát írjak oda de a pro hatótavjat. Amikor "olcsó" volt az id.3 akkor is 35 e eur körül mozgott így nehezen hiszem hogy valaha volt 38 ezer körül id.4
De igazából tökmindegy mennyi van oda írva mert azóta már rég nem ezek az árak vannak.
Pofás gép bár akkor már id.5 bár mivel Kodiaq om van nekem az Enyaq lenne az igazi. Egy 7 üléses...
Kínában bezzeg van id.6 -
Bandit21
addikt
válasz
Pro Koryak #30 üzenetére
Ennek nincs értelme mert mindkét oldalon ott a temérdek pro és kontra.
A vadiúj benzines az ugyanis szintén drágább lett.
Ha benzines akkor turbós. Ha hasonló menetkenyelem kell akkor automata is. Ha csak az ev-t megközelítő dinamikát vársz tőle akkor 2-300 lóerős kell legyen.
A turbó váltó vezérlés stb re 10 éves koráig rá koltod a maradvány értéke 2-3x osat.A tankolasra meg az áram árának 4* eset ha neadj isten napelemed is van akkor 6* osat.
Cserébe most megvenni olcsóbb és nem aggódsz azon hogy egy seggel lehet e menni vele 600 km -t.
Vagy egy 5 perces tankolassal 1200 at.
Ha ugyanilyen körülményet akarsz nézni abba benne kell legyen minden (fenntartás stb.)
Ezek nem összemérheto előnyök és hátrányok mindnekinek maga kell eldöntse miből áldoz.
Nekem úgy alakult hogy van egy utazó benzines meg egy városi elektromos. Én meg azon szívtam hogy kettőt vettem tavaly. Az előnye meg ott van hogy a városba alig megyek a benzinesel, Görögországba megy egyetlen köztes 5 perces tankolassal lementünk tavaly. -
Bandit21
addikt
válasz
Pro Koryak #25 üzenetére
Nem tudom miért tűnik varazslatnak egy 64 es akksis autó 460 as hatótavja.
Nézd meg.
Elég egyszerű a matek, ha késő ősszel 17-20 a tesztelők részére akkor nyugodtan vezetve siman lehet vele akár 14-15 körül menni városban.
Mindig mindenki úgy csinál mintha az e autók tempóval növekvő fogyasztása valami betegség lenne.
Ha a benzinest hajtod lampatol lampaig a városban akkor 8-9 helyett az is 11-14 litert fog enni.A linkelt ev database real range adatai tapasztalatom alapján valósak a mi kocsinkra.
Erre az új Niro -ra ezt hozza:Ez alapján nem meglepő a 460 egyáltalán.
-
Bandit21
addikt
A régi saját árakhoz képest mondod vagy Kia vs id viszonylatban? Konfigurátorban jelenleg nem érheto el az id.3 és a hahu is 1 db -ot hoz újként tehát szertiem az nem téma. Meg az id.3 az 1st vel együtt 2020 óta vehető új Niro meg nem nagyon lesz senkinek 23 félév előtt szerintem tehát őket nem igazán éri meg össze nézni.
Hogy világos legyen:
Annyi volt a javaslat részemről hogy a niro és az id.4 méret alapján nem konkurense egymásnak. Erre rájön még a 64 vs 77 akku is. Árakról nem szóltam van Tesla modell X 1000 millió lóerővel 60 M Ft fölött azt se hozzuk ide. -
Bandit21
addikt
Én a km -rol nem ertekeztem, csak a méretekrol.
A kia nettó 64-es az id.4 meg lehet 55 vagy 82 bruttó (52/77 nettó) akksis de id ből jelenleg csak a nagy, nettó 77 es van 25 M ért.Jó tehat hogy élő hoztad amúgy, mert az ár összehasonlítás miatt szembeállítani nemcsak a méret, de az akku miatt sem lehet őket.
Az id drágább de nagyobb és messzebb megy a +12-13 kw al majd 100 km -t.
El lehet dönteni hogy melyik kell, kinek mi fontos, mennyit tud /akar rá szánni/várni.
Milyen benzines autó hatótavja 300 km?
Igen drágák. De egy 1.2 turbo kombi Corolla is 13-14 M Ft listaáron. Pár éve 7-8 M volt.
-
Bandit21
addikt
A külső végképp olyan, amibe bele se megyek sose. Az vagy szerelem első látásra vagy nem.
Gyakorlatilag azzal hogy eltér a két gyártó modellciklusa a Niro most nőtt be kb az id 3 és a 4 közé - szerintem csak külsőre mert az id.3 +5 cm tengelytávja sokat számít - de a tér érzet is szubjektív, amíg nem rakjuk mindkettőt tele 10*10*10 és kockakkal ,azt meg csinálja aki ráér.
Aki nem az meg elmegy beül mindbe és veszi ami....amit ígérnek hogy egyszer talán ideer, másfél év múlva.
-
Bandit21
addikt
Az id.3 tengelytávja 5 cm-el nagyobb mint a Niro. Alapvető felépítésbeli különbség van az id.3 és a Niro közt. Míg a VW egy szopott gombóc kompakt autót rajzolt minimális tulnyulassal addig a kia egy suv formát (nem suv mert nem nagy a hasmagasság csak a forma az) ahol az első tulnyulas pl engedi a más szempontból hasznos frunkot de a belső térhez nem ad hozzá. Ugyanígy látható hogy hátul a Niro a csomagtartó alatt a lökhárítónal is ki ugrik 5-8 cm -t ami a kocsi hosszat nyújtja egyedül.
Mivel az id.4 tulnyulasai is minimálisak ezért a nagyobb hossz mellett jóval nagyobb belül. Az id.3 pedig hiába rövidebb, belül nagyobb (több hely van hátul hosszában -amugy fölöslegesen mert mindegy hogy a térd előtt 10 vagy 15 cm van de nagyobb). A bakancs forma miatt a Niro az id.3 al szemben a csomagtartót hozza el.A lényeg hogy aki ebben az árban válogat az id.3/ Niro vonalon mozog majd, mert ezek mérete hasonló. Niro csomagtere id.3 belső tere nagyobb. Az id.4 meg egy teljesen más méret osztály és épp ezért ársáv is.
Ehhez jön hozzá hogy az id.3 .2019 ben lett rajzolva amikor még a régi Niro ment bőven. Természetes hogy nőtt az új Niro de nem egy méretosztályt.
Annó elég sok próbálgatas után mi épp az id-t vettük a Niroval szemben. Azóta ültem id.4-ben, új Niroban is.
Csak annyit akartam hozzátenni hogy a cikk 2 helyen is az ár miatt lövi ki az id 4-et de a helyes VW pár az id.3 lenne amellett hogy belül tágasabb de kisebb a csomagtartó és nincs frunk, plusz ott a hülye fedélzeti rendszer a világítás nélküli gombokkal stb pro és kontra.
-
Bandit21
addikt
a méretben hasonló VW ID.4 25 millióról indul (yikes!)
A két említett autó gyakorlatilag külön méretkategória.
Jó autó az új Niro, de nem azért mert olcsóbb az id.4-nél.
Új hozzászólás Aktív témák
ma Annyira alapos ráncfelvarrás a Niro friss verziója, hogy az már kvázi egy új modell. És előnyére változott.
- Apple Watch Nike S6 44mm Space Gray LTE, ajándék új szíjakkal, üvegfóliával és ütésálló tokkal!
- BenQ MW523 3D DLP Projektor, 3000 ANSI lumen, 143 óra üzemidő + 2db 3D szemüveg + Ingyen posta
- 16" macbook pro m1pro.
- (új, bontatlan) Kingston 8GB DDR4 3200Mhz CL22 (Foxpost:+1400Ft)
- Új állapotú ASUS TUF Gaming A15 FA507NU - Ryzen 5 7535HS, 15.6FULL HD 144Hz, 1TB SSD, 32GB
- Xiaomi Redmi Note 14 Pro 256GB Black 24Hónap Jótállással Teljesen Új Bontatlan
- AKCIÓ! ASROCK H310CM i5 8600K 16GB DDR4 960 GB SSD RTX 3060Ti 8GB Rampage SHIVA Zalman 600W
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 14600KF 32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ryzen 7 9700X 32/64GB RAM RX 9070 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Samsung Galaxy A14 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest