Hirdetés
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
-
Van, amit nehéz lett megtalálni a Google keresőjével
it A titkosított levelezést kínáló Tuta Mail arra panaszkodik, hogy a DMA bevezetése óta szinte eltűntek a Google keresőjéből.
-
PlayStation 5-re is megjelenik a Slime Rancher 2
gp A játék korai kiadása eddig csak PC-re és Xbox Series X/S-re volt elérhető.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Bandit21
addikt
a méretben hasonló VW ID.4 25 millióról indul (yikes!)
A két említett autó gyakorlatilag külön méretkategória.
Jó autó az új Niro, de nem azért mert olcsóbb az id.4-nél.
[ Szerkesztve ]
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Bandit21
addikt
Az id.3 tengelytávja 5 cm-el nagyobb mint a Niro. Alapvető felépítésbeli különbség van az id.3 és a Niro közt. Míg a VW egy szopott gombóc kompakt autót rajzolt minimális tulnyulassal addig a kia egy suv formát (nem suv mert nem nagy a hasmagasság csak a forma az) ahol az első tulnyulas pl engedi a más szempontból hasznos frunkot de a belső térhez nem ad hozzá. Ugyanígy látható hogy hátul a Niro a csomagtartó alatt a lökhárítónal is ki ugrik 5-8 cm -t ami a kocsi hosszat nyújtja egyedül.
Mivel az id.4 tulnyulasai is minimálisak ezért a nagyobb hossz mellett jóval nagyobb belül. Az id.3 pedig hiába rövidebb, belül nagyobb (több hely van hátul hosszában -amugy fölöslegesen mert mindegy hogy a térd előtt 10 vagy 15 cm van de nagyobb). A bakancs forma miatt a Niro az id.3 al szemben a csomagtartót hozza el.A lényeg hogy aki ebben az árban válogat az id.3/ Niro vonalon mozog majd, mert ezek mérete hasonló. Niro csomagtere id.3 belső tere nagyobb. Az id.4 meg egy teljesen más méret osztály és épp ezért ársáv is.
Ehhez jön hozzá hogy az id.3 .2019 ben lett rajzolva amikor még a régi Niro ment bőven. Természetes hogy nőtt az új Niro de nem egy méretosztályt.
Annó elég sok próbálgatas után mi épp az id-t vettük a Niroval szemben. Azóta ültem id.4-ben, új Niroban is.
Csak annyit akartam hozzátenni hogy a cikk 2 helyen is az ár miatt lövi ki az id 4-et de a helyes VW pár az id.3 lenne amellett hogy belül tágasabb de kisebb a csomagtartó és nincs frunk, plusz ott a hülye fedélzeti rendszer a világítás nélküli gombokkal stb pro és kontra.
[ Szerkesztve ]
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Bog
HÁZIGAZDA
Megítélésem szerint a Niro félúton van az ID.3 és az ID.4 között. Belül egyébként az ID.3 nem tágasabb - ennél. Az megint más kérdés, hogy kívülről hogy néz ki, mert én nem bírtam ezt megemészteni, de ez egyéni ízlés kérdése :-D
Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u
-
Bandit21
addikt
A külső végképp olyan, amibe bele se megyek sose. Az vagy szerelem első látásra vagy nem.
Gyakorlatilag azzal hogy eltér a két gyártó modellciklusa a Niro most nőtt be kb az id 3 és a 4 közé - szerintem csak külsőre mert az id.3 +5 cm tengelytávja sokat számít - de a tér érzet is szubjektív, amíg nem rakjuk mindkettőt tele 10*10*10 és kockakkal ,azt meg csinálja aki ráér.
Aki nem az meg elmegy beül mindbe és veszi ami....amit ígérnek hogy egyszer talán ideer, másfél év múlva.
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Vesa
veterán
Nekem se tetszik ez a Niro, az eleje főleg nem. Ízlés dolga persze. Viszont mellette szól még a garancia, amiben a koreaiak még mindig előtte járnak pl. a németeknek. Ez is szempont lehet sokaknál.
Nekem pl. most volt egy olyan garis javításom az Ionic-on, ami gari nélkül eléggé kiakasztott volna az ára miatt. Egy VW-nél már csengethettem volna a 4 éves kocsival.
A tudomány a valóság költészete!
-
dolphy17
tag
Vajon nagyot tévedek ha azt mondom, hogy innen egy Tesla Model 3 árban már nincs túl messze (25M), viszont az nem 200 LE az egyebekrol nem is beszélve?
-
Zolik
senior tag
Igen, eléggé nagyot tévedsz. Legalábbis matekból mindenképpen.
Kia listaára (legyen a Platinum hogy ne a fapados árát hasonlítsuk össze) 18M. Tesla 25.2M. Ha jól számolom a kettő különbsége ~7.2 M Ft. Ez azért rengeteg pénz. Erre azt mondani, hogy nincs is olyan messze elég erős túlzás. Akinek a 200 LE nem elég az meg nézegessen magasabb kategóriába. Arról nem beszélve hogy KIA ad 7 év jótállást. Plusz kb minden nagyobb városban van hivatalos KIA márkaszerviz. Alkatrészek jelentősen olcsóbbak stb stb.'' Árpád biztos jó munkásember..., vót valamikó ''
-
Diabolis
tag
Szép és jó, de engem így télen leginkább az érdekel:
Ködzárófény visszajelző van benne? :D[ Szerkesztve ]
Ha beülsz a volán mögé, és azt érzed otthon vagy, ne gondolkodj, vedd meg! De ha leparkoltál vele és nem nézel vissza rá, rossz autót vettél.
-
Locutus
veterán
Érdekes ez a niro méretkategória kérdés.Carsized azért nem tévedhetetlen, de valóban fura köztes szerzet egy csomó autóhoz képest Főleg a csomagtartója kisebb, mert az utastér bizony elég jó másokhoz mérve is. És itt főleg középkategóriás kombikról van szó, amik ugye az eddigi slágerei voltak a céges flottáknak, de ennek egy huszárvágással vége lett 2022ben úgy tűnik.
Mi most a céggel phevet rendeltünk belőle. Tudnia kell hatótávot is mennie, de a helyi telephelyek között meg elektromosan is, zöld rendszámmal, 15M körül. Már papíron sem sok autó létezik sajnos ami ezeket tudja, de aztán mikor elkezdesz árajánlatokat kéregetni kiderül, hogy a papíron létezők közül is sokhoz esélyed nincs hozzájutni. Vagy nem is rendelhető, vagy nem tudják mikorra.
A Niro legalább gyártásban van, mert koreában készül, és ott van alkatrész, csak persze ez is 6 hónap legalább mire megjön, és az árát is csak akkor fixálják amikor lejött a sorról.
Versenyben volt pl phevként az új 308 kombi, meg a Ceed kombi is, de nem hozzáférhető jelenleg egyik se. Ezeknek ugye legalább a csomagtere nagyobb egy kicsit, mégha az utastér kisebb is. Aztán vannak még röhejes dolgok, mint pl hogy egy kuga phev 22 millió lenne, focusból meg nincs is csak a 3 hengeres mildhibrid, és az is 13,5, lol... de igazából minden phev a kuga méretében már 20-tól megy, a sportage meg a tucskó is. Rohadtul nem éri meg egyik se az árát, főleg hogy csak kicsivel nagyobbak a nironál.Komplett hangrendszerem eladó - https://hardverapro.hu/apro/mackie_studio_monitorok_mr5mk3_mr10s_mk3_sub_asus/hsz_1-50.html
-
Graphics
Jómunkásember
Ugyanezt egy 2.0 szívóbenzinnel, szívócső befecskendezéssel.
Meg esetleg egy 80-100km hatótávú villannyal pluszban.
[ Szerkesztve ]
EAGET 1TB SSD review - https://logout.hu/bejegyzes/graphics/eaget_s600_1tb-os_ssd_aliexpressrol_kihagyhatatlan.html
-
jerry311
nagyúr
Akar 463 km? Ez akar 150 km-rel is tobb lehet, mint a jelenlegi benzines autom. A kulonbseg, hogy ha van a kutfejen kartyaolvaso, akkor 5 perc mulva ujra uton vagyok ujabb 300 km-re. Ami persze egy hazugsag, mert 300 km-t nem autozom egyben. 2 ora (jobb esetben akar 260 km) ugyis szunetet tartok.
Nem a hatotav a problema, hanem hogy k. dragak ezek ma. -
jerry311
nagyúr
válasz Pro Koryak #14 üzenetére
Hukyesegektol kimeljuk meg egymast!
Szabvanyos meresi modszer van ra, ugy jon ossze. -
Bandit21
addikt
Én a km -rol nem ertekeztem, csak a méretekrol.
A kia nettó 64-es az id.4 meg lehet 55 vagy 82 bruttó (52/77 nettó) akksis de id ből jelenleg csak a nagy, nettó 77 es van 25 M ért.Jó tehat hogy élő hoztad amúgy, mert az ár összehasonlítás miatt szembeállítani nemcsak a méret, de az akku miatt sem lehet őket.
Az id drágább de nagyobb és messzebb megy a +12-13 kw al majd 100 km -t.
El lehet dönteni hogy melyik kell, kinek mi fontos, mennyit tud /akar rá szánni/várni.
Milyen benzines autó hatótavja 300 km?
Igen drágák. De egy 1.2 turbo kombi Corolla is 13-14 M Ft listaáron. Pár éve 7-8 M volt.
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Bandit21
addikt
A régi saját árakhoz képest mondod vagy Kia vs id viszonylatban? Konfigurátorban jelenleg nem érheto el az id.3 és a hahu is 1 db -ot hoz újként tehát szertiem az nem téma. Meg az id.3 az 1st vel együtt 2020 óta vehető új Niro meg nem nagyon lesz senkinek 23 félév előtt szerintem tehát őket nem igazán éri meg össze nézni.
Hogy világos legyen:
Annyi volt a javaslat részemről hogy a niro és az id.4 méret alapján nem konkurense egymásnak. Erre rájön még a 64 vs 77 akku is. Árakról nem szóltam van Tesla modell X 1000 millió lóerővel 60 M Ft fölött azt se hozzuk ide.regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
jerry311
nagyúr
50 L, 1.8
Hat nem egy utazoauto, bar megjartam vele a Skandinav felszigetet, 9000 km 18 nap alatt. Nem volt kenyelmes.
Egyre dragabb ra vgyazni. Iden mar 290 GBP volt ra az ado. 6 ev alatt mar kifizettem az vetelarat adoban. E10-es benzint nem szereti, E5 nem olcso. Javitani kellett rozsdasodast: 2100 GBP. Meg mindig olcsobb mint egy uj auto, de azert egyre jobban faj. -
jerry311
nagyúr
válasz Pro Koryak #25 üzenetére
Minek menjek?
-
Bandit21
addikt
válasz Pro Koryak #25 üzenetére
Nem tudom miért tűnik varazslatnak egy 64 es akksis autó 460 as hatótavja.
Nézd meg.
Elég egyszerű a matek, ha késő ősszel 17-20 a tesztelők részére akkor nyugodtan vezetve siman lehet vele akár 14-15 körül menni városban.
Mindig mindenki úgy csinál mintha az e autók tempóval növekvő fogyasztása valami betegség lenne.
Ha a benzinest hajtod lampatol lampaig a városban akkor 8-9 helyett az is 11-14 litert fog enni.A linkelt ev database real range adatai tapasztalatom alapján valósak a mi kocsinkra.
Erre az új Niro -ra ezt hozza:Ez alapján nem meglepő a 460 egyáltalán.
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
jerry311
nagyúr
válasz Pro Koryak #30 üzenetére
Igazabol mindegy, hogy 24 eves benzines, vagy 2 eves dizel, mert a pelda lenyege a tankolas vs toltes volt, illetve a pihenoido. En akkor is megallok 2-2.5 orankent, egy pihenore, ha nem kell tankolni. Ha meg mar megalltam, akkor az ~20 perc, ha nem sietek.
Ennyi ido alatt egy jo toltorol eleget visszatolt az auto is. -
Bandit21
addikt
válasz Pro Koryak #30 üzenetére
Ennek nincs értelme mert mindkét oldalon ott a temérdek pro és kontra.
A vadiúj benzines az ugyanis szintén drágább lett.
Ha benzines akkor turbós. Ha hasonló menetkenyelem kell akkor automata is. Ha csak az ev-t megközelítő dinamikát vársz tőle akkor 2-300 lóerős kell legyen.
A turbó váltó vezérlés stb re 10 éves koráig rá koltod a maradvány értéke 2-3x osat.A tankolasra meg az áram árának 4* eset ha neadj isten napelemed is van akkor 6* osat.
Cserébe most megvenni olcsóbb és nem aggódsz azon hogy egy seggel lehet e menni vele 600 km -t.
Vagy egy 5 perces tankolassal 1200 at.
Ha ugyanilyen körülményet akarsz nézni abba benne kell legyen minden (fenntartás stb.)
Ezek nem összemérheto előnyök és hátrányok mindnekinek maga kell eldöntse miből áldoz.
Nekem úgy alakult hogy van egy utazó benzines meg egy városi elektromos. Én meg azon szívtam hogy kettőt vettem tavaly. Az előnye meg ott van hogy a városba alig megyek a benzinesel, Görögországba megy egyetlen köztes 5 perces tankolassal lementünk tavaly.[ Szerkesztve ]
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
lalakov
senior tag
Bog: "illetve a térkép is lehetne frissebb, a veszprémi körgyűrű kapcsán speciel le van maradva." A déli oldalt most építik, nem? Két dolog: 1. TomTom alapot használnak a térképükhöz és a TomTom oldalán már látszanak az új sávok, kijárók (még építési területként megjelölve). 2. Most év vége felé fog jönni új frissítés. Sőt, a Niro EV OTA képes (november 14-én jött meg hozzá a frissítés, ami lehetővé teszi).
-
Bandit21
addikt
Szerintem simán lehet hogy a Pure árát írjak oda de a pro hatótavjat. Amikor "olcsó" volt az id.3 akkor is 35 e eur körül mozgott így nehezen hiszem hogy valaha volt 38 ezer körül id.4
De igazából tökmindegy mennyi van oda írva mert azóta már rég nem ezek az árak vannak.
Pofás gép bár akkor már id.5 bár mivel Kodiaq om van nekem az Enyaq lenne az igazi. Egy 7 üléses...
Kínában bezzeg van id.6regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Füleske
addikt
"For illustration purpose only. Starting MSRP (Manufacturer Suggested Retail Price)."
Talán a Pure verziót adhatták ennyiért anno (2020), bevezető áron, fapadosan. Érdekes, hogy a 25 milliós verzióhoz, amit most árulnak, is feláras az alufelni. Errefelé is szoktam látni egy ID.4 - et acélfelnivel. -
cintula187
addikt
Azért ez jobban tetszik, mint a múltkori VW
Peasant Blinding©™ Ez az állítás hamis.
-
Vesa
veterán
Ezt a hatótáv fétist én sem értem. Ki a franc vezet le egyben 600km-t a kamionoson kívül (most az extrém esetektől tekintsünk el)? Miért pörögnek ezen ennyit az emberek? Az én EV-m csak 240km-t tud egyben, de még soha semmi hátrány nem ért emiatt. Az 50kW-os DC töltővel 15-ről 85%-ra 20perc alatt feltölt, további 10 perc alatt 95%-ra. Egy nyugis kávézás az egész. 80%-ban városban használom, tölteni se kell sehol, csak otthon éjjel, aztán másnapra 50% alá se nagyon megyek, pedig a munka mellett rohangálok gyerekekért meg egyebek. . Ezer kilométereket meg nem mennek tömegesen az emberek naponta, szóval teljesen érthetetlen ez az egész hatótáv mizéria.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Somatom
veterán
"tölteni se kell sehol, csak otthon éjjel"
Hát ez az! Gázolajért is el kell mennem, de a Te használatoddal ahhoz elég lenne cirka 10 naponta pár perc. Az OK, hogy villanyból 50% -sem fogy naponta, de a második napnak nem szívesen futnék neki 60% -os akkuval. Szóval, (a városlakók többségéhez hasonlóan) otthon töltési lehetőség híjján, mindennapi program lenne a szabad töltőhely vadászat és a "kényszerkávézás" (már ha egyáltalán van erre lehetőség, mert a hozzám legközelebb esőnél semmi ilyesmi nincs).[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Bandit21
addikt
60% ön ez a kocsi 190-250 km -t tud (hideg pálya/ 20 fok város). Ezzel még 2 napot mászkálsz teljes nyugalomban.
Értem hogy otthoni töltés hiányában nehéznek tűnik sőt lehet van akinek megoldhatatlan de ahogy megszoktuk a korábbi tankolassal hogy kútra kell járni aztán meg 8 órát áll az autó a parkolóban úgy azt is meg lehet szokni hogy a benzinkút kitérő tankolás ideje helyett töltőt keresel és ebedig vagy meló végégig nem csak áll a kocsi hanem tölt is.
Nyilvan ehhez is kell közeli nyilvános oszlop vagy munkáltató aki segíti de heti 2x azért nem megoldhatatlan.Sokat ad és vesz is el az e autó.
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
NoZoli
tag
Nem csak otthon lehet tölteni. Munka, bevásárlás, szórakozás közben is megoldható. A lényeg, hogy akkor érdemes tölteni, amikor amúgyis áll.
Nem tudom, az adott töltő merre 550m-re ez a legközelebbi, de van még a környéken pár.[ Szerkesztve ]
-
Bandit21
addikt
Igen egyszerűen át kell arra kapcsolni az agyad hogy az autó nem 8 órát áll amíg dolgozol vásárolsz moziban vagy ebédelsz stb. hanem tölt. Nyilván optimista gondolat de úgy is lehet nézni hogy innentől a kútra megyek sorba állok ideje van megspórolva.
Egy kisvárosban otthoni töltés nélkül persze nem így van de aki helyesen méri fel a lehetőségeit az sokat nyerhet vele.
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Somatom
veterán
Én csak próbálom beleélni magam a főfalusi átlagpolgár helyzetébe. Ez teljesen más, mint az enyém, mert én 700Km -t utazok egy seggel a munkahelyemre. Szóval, a polgár felkel reggel, elviszi a gyerekeket suliba, aztán irány a meló. Délután hazafelé ugyanez. Nem tudom, hogy ebben mikor kéne időt szakítania a töltögetésre. Ez akkor van, amikor mindenki más is viszi a gyerekeit. Olyankor nem az van, hogy keresek egy másik töltőpontot. Ha azért a reggeli, vagy a délutáni csúcsban csak Moszkva tér másik oldalára kell menni, már az is mission impossible.
Egy dízelbe/benzinesbe ugyanennyi Kilóméterre elég egy héten egyszer tankolni. Azt azért jóval egyszerűbb kilogisztikázni.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Bandit21
addikt
Ezért írtam hogy helyesen méri e fel a lehetőségeit.
Ez mindenkinek eltérő. A helyesen meg azt jelenti hogy megnézi hogy 5 perces séta/ tömegközlekedés körben a meló mellett lehet e tölteni. Vagy az otthona körül.
Vagy a lidi be amíg ott vásárol bele megy e közbe 6-10 kw fel óra alatt. Mert az is nagyjából 50 km ami nem hatósági benzinnel 9 l városi fogyi mellett 3200 Ft. De sapka benzinnel is 2200.
Heti 2 vásárlás közbeni töltéssel bele tett 100 km -t és spórolt 4500-6500 Ft ot.
Havonta megvan belőle 400 km és átlag 22.000 Ft, évente meg 4800 km és 264.000 Ft.
És ez csak annyi hogy heti 2x a lidi Aldi fel órája közbe bele ment a kocsiba 6 kw.Ha rá állsz hogy amíg csinálsz valamit ne álljon az autó hanem töltsön akkor ki lehet hozni belőle jó dolgokat.
De csak ha van rá lehetőség valóban. Ha van Lidl meg penny meg esetleg legalább a meló vagy a lakás közelébe egy töltő.
Ha nincs akkor nem megy nyilván.regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Somatom
veterán
Így van. Nem mindenkinek ugyanolyan az életmódja, ergo nem mindíg a villanyautó az optimális megoldás. Nekem nincs gyerekem és amikor otthon (értsd: Magyarországon) vagyok, akkor szabin vagyok. Így jobban járok a dízelbatár + roller, bringa, motor kombóval, mint egy villanyautóval. Ha nincs hó, jég, akkor még télen is szívesebben kétkerekűzök. Tavasztól, őszig pedig gyakran van úgy, hogy a pihi kétheteim alatt egy centit nem mozdul az autóm.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
bteebi
veterán
És #38: Köszi az infót. Így azért már tisztább (és sajnos kevésbé kedvező) a kép.
#38: Az elég gáz, ha 20-25 millióba még egy gagyibb alufelni se fér bele. Oké, lehessen venni szebb-jobb-nagyobb felnit felárért, de az kész röhej, hogy alapból acélfelni jár. A karosszéria az alapmodellnél ugye nem Duroplast?? Azzal is lehetne még fillérb*ni.
Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.
-
bteebi
veterán
Oké, hogy átkapcsol az agyad, de én most majdnem a puszta közepén (2 település között) dolgozom, ahol parkolóhely ugyan van, töltő viszont fogalmam sincs, hogy hány km-re van. Ahol vagy lenne szabad hely, vagy nem. Persze legfeljebb várok 2-3-4 órát, amíg más elviszi az autóját, és utána, kora délután több km-t sétálok az út mellett (nincs járda), hogy elkezdhessek dolgozni. Életszerű.
Persze tölthetném munka után is, elmegyek este 6-kor 3-4 órára vásárolni, közben töltöm vagy 100 Ft/kWh-s áron, hogy másnap is tudjam használni.
Nyilván nem nagyon kevés embernél megoldható a "publikus" töltés, pláne a székesfőváros elitebb részeiben és elitebb cégeknél dolgozva, de nem mindenhol evidens ez a kérdéskör. Én valószínűleg nem tudnám megoldani. Mondjuk egyelőre nincs elektromos autónk, de ha lesz, legalább majd tudom otthon tölteni.
#46: Ha meg tömegközlekedni is kell a töltéshez, akkor vesz az ember külön bérletet, vagy 2-3 naponta elhasznál 2 vonaljegyet?
[ Szerkesztve ]
Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.
-
Bog
HÁZIGAZDA
Nagyon júzerfüggő, hogy kiadja-e, de azért egyre inkább igen, mint nem. A szerk melletti plazaban van töltő. A nejem munkahelyénél szintén. Az Aldi mellett dettó, ráadásul az villám. Ahova edzeni járok, ott is van. A kedvenc környékbeli éttermemnél szintén van (bár oda mostanság visszafogottan járok anyagi okok miatt). Lassan 15k kilométer van az autóban és eddig zömmel publikus pontokon volt töltve. Kényelmetlenséget ez csak akkor okoz, amikor a nem elektromos türhő beáll a töltő mellé, mert szerinte az parkolóhely.
Nyilván nem vájkálni akarok az életedben, de ha a puszta közepén dolgozol, akkor áram azért talán van és egy sima konnektorra is rá lehet dugni ám a kocsit, 7-8 óra alatt azért becsurog egy látható mennyiségű áram.
Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u
-
Bandit21
addikt
Csak ismételni tudom magam: Ezért írtam hogy helyesen méri e fel a lehetőségeit.
Ahogy Bog írja a puszta közepén áram csak van. Egy konnektorról 1 fázis 10a val veszteséggel együtt bele megy 2kw/H 8 óra alatt 16 kw. Abból mész 85-150 km t (pálya város).
Ha Neked nem adják ki a lehetőségek akkor ne vegyél ilyet. Senkit nem akarok megtéríteni az e autók irányába. De mivel használom szerintem nem rossz ha leírom hogy látom megoldhatónak. Akiknek mások a feltételek az nem veszi meg.
Ahogy Bog írja ha egy héten 4 helyen tudod (edzés vásárlás stb) tölteni csak 1-1-1-1 órát akar csak 6 kw al, akkor máris van 24 kw od ami majd fel - harmad tank és nem csináltál semmit csak be dugtad ott ahová amúgy is mentél. És közbe bele ment 125-175 km kb.
A tömeget úgy értettem hogy ha a penny 2 megallo a melótol akkor nem a meló helyen parkolsz hanem a penny nél és töltöd 8 órát és busszal jössz mész érte.
Nem beleszólni akarok.
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Vesa
veterán
Teljesen igazad van, az EV jelenleg szerintem akkor éri meg, ha otthon tudod tölteni. Egyéb esetben van vele logisztika, ami nem mindenkinek fér bele az idejébe. De a hatótáv kérdéshez azt is hozzá kell venni, hogy DC-n töltögetni folyamatosan egy EV-t bika teljesítménnyel, nem éppen az akkuk kíméléséről szól, én nem is vennék olyan autót, amit így használtak. Egy 500km hatótávú autónak az akkuját viszont nem 20perc feltölteni, maximum bika DC-vel lehet ezen javítani de az is minimum 1 óra lesz (akkupakktól függően persze), cserébe az akkut szép lassan ki lehet nyírni, legalább is, sokkal hamarabb fog degradálódni, mintha otthon csorog bele a delej lassan, kis teljesítményen.
Vagyis a példánál maradva, ha az enyémhez képest a dupla hatótávú autóval maximum 1-2 napot lehetne nyerni a töltéssel, de akkor viszont hosszabb ideig kell a töltőn lógni és így is heti 3-4 alkalommal tölteni kell.
Nem sok értelmét látom ilyen esetben sem a hosszabb hatótávnak.[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Somatom
veterán
Néztem az új Toyota Prius -t. Nekem kevés lenne, meg a bódé sem ideális számomra, de a 100Km körüli városi villanyos hatótávot, konnektoros tölthetőséggel, benzines segítséggel, napelemes tetővel, élhető koncepciónak tartom. Ha a Te példádból indulunk ki és a 240Km -es hatótávodból naponta 50% fölött marad, akkor egy ilyen Prius -szal is tulképp villanyautózhatnál, ugyanakkor nem lennél töltőhöz láncolva.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
7Heads Drago
veterán
Nálam ez az autó egy katasztrófa. Se a kinézette, se a beltér nem tetszik, de még a kezelőszervek se jönnek be. Az ára magas, a fogyasztása sok, a szoftver lassú. Nem is tudnék jót mondani róla. Pedig van olyan Kia ami tetszik, de ilyent sose vennék.
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
Vesa
veterán
Plug-In Hybridben is gondolkoztam eleinte, de nem volt olyan, amivel a napi menetemet le tudtam volna zavarni tisztán elektromosan. Akkor meg már nem az igazi. Illetve tartok a bonyolultságától is, gyakorlatilag két autót cipelek magammal, nem láttam értelmét végül. Új autót nem akartam, mert nem ér meg nekem 20+ milliót egy autó. Max. 10-et szántam rá. Végülis az akkori kínálatot elnézve, ez a béna Ionic fedte le legjobban az igényeimet, mert bőven elég a hatótáv arra amire nekem kell, nagyon gyorsan tölthető, nagyon jól fogyaszt és ennek már kb. autó formája van (nem akartam pl. i3-mat a kicsi mérete miatt). Nyilván világkörüli útra nem ezzel fogok menni -arra van egy batár S-MAX-, de az autózásaim 90%-át minden probléma nélkül lefedem az EV-vel, nincs parkolási díj -már ahol-, óccsó vele járni -még emelt díjak mellett is-, szóval egyelőre ez a legjobb. Majd akkor leszek gondban ha ezt eladom, mert lövésem nincs mit fogok tudni venni. A mostani 20+ milliós autók ára nem fog bezuhanni 3-4 éves korukra 10M-ig, úgyhogy ott lesz probléma.
7Heads Drago
Nyilván nem munka közben. :-) Akkor ez nem téma, mivel eleve melóban vagy, tehát órékig is töltődhet a kocsi. De ha megállsz egy kútnál, vagy egyéb töltőnél ahol van a közelben valami csehó, akkor ott 20 perc kb. semmi. Próbáltam már többször, mióta EV-vel járok. Őszintén szólva, még meg is szerettem, mert nem rohanok, egészen ZEN hangulatú lett így a hosszabb utazás is. Annyi, hogy át kell állítani fejben. Ha tudom, hogy meg kell állni tölteni, akkor betervezem és annyival korábban indulok.
A tudomány a valóság költészete!
-
BReal
addikt
Nekem ezen méretek alapján nem tűnik úgy, hogy jelentős belső méretbeli különbségek lennének. Vannak értékek, amik a Kiánál jobbak (első lábhely, hátsó fej- és csipőhely - gondolom itt a hátsó üléssoron való elférést kell érteni).#7 dolphy17: Ahogy írták, 7 millió forint, vagy +40%. Az rohadt sok. Pláne úgy, hogy hiába erősebb a Tesla, a hatótáv nem sokkal több. 200 lóerő pedig több, mint elég. Azt most hagyjuk, hogy a Tesla milyen minőséget képvisel (belső, emlékeim szerint a festésére is panaszkodnak stb.).
[ Szerkesztve ]
-
Füleske
addikt
válasz 7Heads Drago #57 üzenetére
"a fogyasztása sok"
Ennél (Ioniq hajtáslánc) szinte csak nagyobb fogyasztásúak vannak.
Az árán lehet vitatkozni, mihez képest sok.
A külső - belső nekem se tetszik. Élőben sem. -
Somatom
veterán
Két autót cipelsz magaddal? A benzines technológia könnyebb, mint az elektromos. Ha naponta tudsz tölteni és 100Km -t mész, de 240Km a hatótávod, akkor 140Km -nyi akkukapacitást cipelsz magaddal fölöslegesen. A tesztben szereplő autó 1700Kg, az Ioniq 1800Kg, a Prius 5 plugin hibrid pedig 1500Kg.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
A benzinmotor az összes sallangjával sincs 200 Kg. Az autó önsúlya így 200-300 Kg -mal kevesebb, mint egy hasonló kategóriájú EV -é. Akkor melyik cipel több fölösleges súlyt? Olvasd el Vesa matekját! Sztem az kb. megfelel az átlagos villanyautó használatnak. Azt írja, hogy csak otthon tölt és 50% alatt használ naponta. Ha 240Km a hatótávja, akkor cirka 140 Km -nyi akkumulátort fölöslegesen cipel folyamatosan. Ez nagyobb súly, mint a hibridben a komplett benzines hóbelebanc. Szóval, ha egy hibridet használna ugyanígy, akkor kevesebb súlyt cipelne fölöslegesen.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
madgie
titán
Nálam egy kacifántosabb út megtervezése úgy történik, hogy beütöm az ABRP-be, mit dob a villanyossal, majd a Waze/GMaps-be, mit hoz belsőégésűvel. Ha a kettő között két óra különbség van, akkor hóttziher, hogy az utóbbival fogok menni, mert akármennyire jónak tűnik a hazai töltőhálózat helyzete, a gyakorlatban abból a két óra pluszból simán lehet három is, ha 1-2 töltő nem működik ott, ahol kéne.
Nem mellesleg normális DC töltők meg aztán tényleg foghíjasan vannak az országban, pályáktól, fővárostól messze pláne. -
Bandit21
addikt
El kell menni be kell ülni meg kell nézni. El kell dönteni hogy+13 kw akku meg 75 l csomagtér mit ér meg Neked.
Amellett hogy nagyobb is az id.4.A hátsó csípő tér eltérés szerintem hiba mert az összes többinél pár tízed inch az eltérés ott meg 6. Ami 16 cm kb.
Az id váll tere hátul nagyobb kb 2 cm el de a csípő keskenyebb mégis 16 al ? Míg a Kia csak 6 cm el megy össze lefelé az id 18 al. Fura ha így van.
Hol találtál ilyen jó belső összehasonlítást?regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
NoZoli
tag
-
Bog
HÁZIGAZDA
Az két embernyi tömeg, a különböző tesztek szerint ez egészen minimális fogyasztásbeli eltérést okoz villanyautók esetében. Erről láttam valami tök alapos anyagot, de nem találom, hogy hol.
(Viszont a saját tapasztalatom is ez, ha egyedül megyek vidékre - 170km - akkor köbö ugyanolyan fogyasztással érek le, mintha bent van még egy ember, a kutya és egy rakás csomag.)
[ Szerkesztve ]
Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u
-
Somatom
veterán
A hibrid meg cirka 100Kg -ot. Sztem fölösleges ezzel a "fölöslegesen cipel" dologgal előhozakodni. Jelenleg az EV -k több súlyból hoznak ki ugyanannyi Km -t. Ha nincs más hajtási mód, akkor fölé kell lőni a hatótávot, ami jelentős súlytöbbletet eredményez.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Bandit21
addikt
De hát ezt Te írtad a 65# -be. Ezert írtam idézőjelben.
Bog:
Én is úgy gondolom hogy egy phev és egy ev közt nem okos dolog az alapján különbséget tenni hogy melyik mit cipel fölösleges. Jól kell autót választani a felhasználói igényhez.
Ennyi erővel a potkerek is fölösleges amit nem kapok defektet.
Meg az összes ülés ha egyedül utazom.regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Bandit21
addikt
Értem.
Én sem hiszem hogy ez jó nézőpont lenne (cipeles).
Viszont az e autók se olyan nehezek mint sokan hiszik.
Vesa ioniq ja az egyik legjobban fogyasztó e kocsi, és a legfrissebb nagy akkus változata is 1600 kg volt csak. Nem tudom milyen másik két autó fér bele ebbe a súlyba.A golf TSI és a gte közt 300 kg van. Szerintem ez nem a világ vége azert cserébe hogy ha akarod megy mint a bolond ha akarod 70 km városban megvan elektromosan ha akarod a pályán tudsz menni 500 km vele 150 el, és ha átlagosan használod akkor meg eszik 3-4 l benzint meg 17 kw ot mellé százon.
Ha egy autót vettem volna ilyet vettem volna.
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
bteebi
veterán
És #54: Egyelőre egy gyárban dolgozom, és még ha nem is jómunkásember vagyok, de hozzáférhető töltőpont nincs. Van egy töltő a gyár területén (ahová amúgy alapból nem lehet bemenni kocsival), de azt az egyik magasabb beosztású vezető X5-ös hibrid BMW-je használja. A legközelebbi település széle kb. 2 km, és ott valószínűleg nagyon kevés töltő van, és ha van is, messzebb. Szóval az én esetemben sajnos egyelőre nem megoldható. A székesfőváros belső kerületeiben nyilván más a helyzet, meg a legtöbb nagyobb városban is, de azért nem mindenhol egyszerű az élet.
Az meg önmagában egy dolog, hogy meg tudod oldani az autód töltését, de nem mindegy, hogy mennyiért. Ingyen már szerintem elvétve lehet, ha meg nem az otthoni 36 Ft/kWh-t kell fizetni érte, hanem mondjuk 100-150 Ft-ot, akkor azért tovább árnyalódik a kép.
Ha már minden bokorban lesz töltő, és "normális" áron lehet tölteni vállalható sebességgel, akkor jó világ lesz. Mindenesetre ha nekem lesz elektromos autóm (szeretnék majd 3-5 éven belül, vagy legalább egy plug-in hibridet), akkor majd nagyrészt otthon fogom tölteni. Akkor már majd talán napelemről.
És még egyszer #54: Értem én, hogy alapból jó az elektromos autó, és nem is ellene vagyok (sőt!), csak azt akartam megírni, hogy azért még mindig vannak vele problémák. De mivel, mint ahogy írtam is, otthon mindenképp tudnám oldani a töltését (vagyis pár hónap múlva, most még nem - költözni fogunk), ezért a probléma inkább teoretikus, bár a jelen helyzetünkben sajnos valós.
[ Szerkesztve ]
Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.
-
bteebi
veterán
válasz 7Heads Drago #57 üzenetére
"Pedig van olyan Kia ami tetszik, de ilyent sose vennék."
Nekem a kombi Ceed (ProCeed) nagyon tetszik. Kívül-belül.
#58: "Neked 20perc-fél óra egy KV? Nem nálunk dolgozol az irodában? "
Na igen, ha elektromos autója van az embernek, akkor egy kisebb bevásárlás a szupermarketben hirtelen 3-4 óra lesz a korábbi 40-50 percből.
Mint annak idején a Sziget reklámban: "Anya, leviszem a szemetet. Egy hét múlva jövök!"
Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.
-
Somatom
veterán
A Wiki szerint a legújabb Ioniq 6 változattól függően 1800-2055Kg.
A hibridre értette, hogy két autó, egyben. Ebből a Prius -t hoztam példának, amiből a legnehezebb kb. olyan súlyú, mint a legkönnyebb Ioniq. Sajnos, az új Prius -ról nem találok súlyadatot.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Bandit21
addikt
10 éves ioniq-ja van, ami ez. Az előbb el is írtam mert ez csak 1495 kg. Ez még 28-as akkus volt, később jött 2019-ben a 38-as, ami már 1600 kg volt.
Amit Te írsz az is hyundai és ioniq, de kb olyan messze van a 10 éve kijött ioniq-tól mint ... (akármi frappáns).Az uj ioniq 5 ez. Hatalmas (Model Y méretű batár fekvős fotellel és minden földi jóval).
Ennek a még újabb változata az ioniq 6 amit linkeltél. Most kezdik forgalmazni és 600 km-t tud.E két utóbbi autónak nincs köze ahhoz amit Vesa írt, az egy 1495 kg-os pusztán villany autó ami 11-13 kw-al is elmegy és közel 250-300 km a hatótávja.
[ Szerkesztve ]
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Bandit21
addikt
Egy súlyban van az akkori phev és ev technika.
Mondjuk nem igaz hogy akkori mert a 10 éves Prius 10 éve már jóval régebben megvolt.
A hyundai már akkor ment 250-300 km t 28 kw ből ami nagyszerű arány.
Van a tágabb családban Prius ii nem vagyunk elájulva tőle ami a fogyasztást illeti.Továbbra is azr mondom végig kell menni azon mennyit szansz rá mire használod mi a kompromisszum amire hajlandó vagy mik a lehetőségek és úgy választani.
De önmagában egy vegyes üzemű autó nem bukó csak mert magával viszi azt is ami esetleg éppen akkor nem hajtja.
(Üres akkut ha csak a benzin megy vagy a motort ha csak elektromosan hajt épp).regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Somatom
veterán
Én is így gondolom. Bár, egy ilyen dinamikusan fejlődő technikánál sztem vétek a 10 évvel ezelőtti állapotot alapul venni. A tíz évvel ezelőtti Prius asszem 12 éve jött ki. Mindazonáltal azzal az elektromos hatótávval nekem nem kéne. Az új viszont 100Km körül tud, ami már elég egy városi, tisztán elektromos közlekedésre. Ez egy teljesen más dimenzió.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
7Heads Drago
veterán
3-4 óráig nem lehet foglalni a töltött. Illetve Mi havonta 1-2 vásárolunk be. Az marha kevés lenne töltésre. Na meg bevásárolni a lakóhely közelében szoktunk tök felesleg lenne 10 km után tölteni. Az ingyenes töltések meg szépen meg is szűnnek már.
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
Vesa
veterán
"Azt írja, hogy csak otthon tölt és 50% alatt használ naponta."
Általában van így, nem minden esetben. Olyan autót nem akartam amiben nincs tartalék. Nem akartam hibriddel vacakolni, ezt a kört elég sokszor leopörgettem mielőtt megvettem az autót. A hibrideknél sem tud a valóságban annyit elmenni a tisztán elektromos hajtás, mint amennyit a gyártó megad. Eleve nem sok olyan hibrid van ami 100km-t tisztán elektromosan képes megtenni (a legtöbb nem képes), de jellemzően a valóságban az is inkább csak 70-80 lesz, ami meg már tényleg kevés. Az én közel 4 éves autómat pedig nem lehet hasonlítani egy új Priushoz, sem árban, sem technológiában. Nem beszélve a hibrid sokkal bonyolultabb rendszeréről, ami ugye sokkal több hibalehetőség is egyben. Nekem nem jön be a hibrid, és felesleges is. Van egy másik autó a családban, tehát ha úgy adja a helyzet, van alternatíva, teljesen felesleges lett volna még egy motort, váltót, kipufogórendszert és minden egyéb vacak szervizelését felvállalnom ilyen adottságokkal.
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
"10 éves ioniq-ja van, ami ez"
4 éves, de nincs jelentősége. Még garis. 2017-től volt kapható. Fogalmam nincs, honnan szedted ezt a 10éves dolgot. Gondolom az 1-es Leaf-el kevered.
Pont azért esett erre a választás, mert az Ioniq 5 még használtan se kapható 20milló alatt, az Ioniq 6 most jelent meg, bőven 20milló felett van, ezt viszont meg tudtam venni 9M-ért. Ebben az árkategóriában gyakorlatilag alig van választék, gyak. a kettes Leaf, az i3, meg még pár akármi és ennyi.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Somatom
veterán
Az a tapasztalatom, hogy egy benzineshez/dízelhez 200 ezernél kell komolyan hozzányúlni. Ez attól is függ, hogy hogyan használták. A város jobban megviseli. Itt jön képbe a villanyos hatótáv. A Te használatoddal sztem kb. örök élet +1 nap lenne annak a benzinmotornak az élettartama.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Vesa
veterán
Az új hibrideknél már talán így van, feltéve, ha nagyobb hatótávot tudnak tisztán EV módban. De mivel így is két kocsink van, amiből az egyik dízel, nem láttam ennek értelmét. Az EV ezzel a hatótávval amit tud, nekem eddig mindenre elég volt, ha nagyon messze kell menni pl. a családdal, akkor arra ott van az S-Max. Egyetlen autónak lehet, hogy én is hibridet vettem volna. Jól írta itt a kolléga korábban, hogy a választás mindig az egyéni igények szerint kell történjen. Akinek pl. nincsen lehetősége otthon tölteni, szerintem annak is biztosabb módszer egy hibrid. Más kérdés az ár, mert az új hibridek sem olcsók, a régiek pedig nem igazán tudnak EV módban 100km-t megtenni. Bár még így is jó választás lehet, mondjuk egy 50-60% EV használat mellett is már jelentős megtakarítás érhető el.
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
Nem volt korábban EV-jük tudtommal, és ezt is csak 2017-ben kezdték forgalmazni Európában. 2016-ban mindössze valami 5000db-ot gyártottak, azok is ilyen korai szériás darabok voltak melyek jellemzően az USA-ban és Dél-Koreában kerültek eladásra. 2017 második félévtől pörgött fel a gyártás, azért is látni a használtautón jellemzően ekkortól gyártott verziókat.
A tudomány a valóság költészete!
-
madgie
titán
válasz Shadowbull #91 üzenetére
Csúnyán és borzasztóan sarkítottan hangzik, de ha munkáról van szó, nem az EV az, amivel el kell indulni.
Nekem is volt pár olyan napom most ősszel, hogy 800-1000 km volt egy nap, úgy, hogy 3-4 helyszínen meg is kell állni fotózni, rendszerint vidéken. Na, ez a dodzsemmel óriási cumi lett volna, hovatovább szerintem kivitelezhetetlen, mert nagyjából hat óra az a nappali időtartam most, amikor meg lehetett ezeket lőni.
Ezért sem hülyeség szerintem egy jó plug-in hybrid, bár évekig ellene voltam...
... vag egy normális dízelautó -
madgie
titán
Nyilván, de egy "egyszerűbb" tárgyalás is szivatós tud lenni, pedig nem is vagyunk nagy ország.
Én kb akkor tudok elindulni az EV-vel Budapestre (Kisvárdáról), ha tudom, hogy a Városligetnél kell melózni. Ott adott a mélygarázs, millió töltővel, szépen feltölt a cucc, míg dolgozom, és nem kell messzire mennem a hátizsákokkal. Minden más helyzet, helyszín rizikós, sajnos fürödtem már be így az elektromos autóval, tehát amíg nincs minden parkolóban, vagy legalább kb két utcánként biztosan elérhető töltő, addig marad a "pöfögi" is.
Új hozzászólás Aktív témák
- 2db Acer AW2000h F2 blade szerver 2x4db AW170H F2 blade-del eladó!
- HP Probook 340S G7 i5-1035G1/8GB/256SSD/Windows 11 -10% Csak ameddig a készlet tart!89.780 Ft
- iPhone 14 Pro 128 GB Space Black, 11 hónapos, kártyafüggetlen, 2024. május végéig garis , akku 91%
- Asus VivoBook X509JA-BQ904T
- HP EliteBook 640 G9 Ezüst (14" / Intel i5-1235U / 16GB / 512GB SSD / Win 11 Pro) -10% Most 203.990 F