Új hozzászólás Aktív témák
-
Marczi80
tag
válasz Retro DJ #6596 üzenetére
Szia. Szerintem ezt csináltam én is. Lécci írd le óvodás szinten, mint csináljak. esetleg fényképezd le.
Amit én csináltam: Lekapcsolt gyújtásnál gombáról lehúztam a kábelt, piros tű a gombára, fekete a lehúzott kábelhez, Ohm mérő 2000 Ohm határon.Kb. 5 perccel hazaérkezés után, motorhőmérséklet így nézett ki.
93asban esetleg nincs másféle gomba? Eléggé bütykölt műszerfalam van.
[ Szerkesztve ]
In a world without fences and walls - who needs windows and gates ?
-
Retro DJ
aktív tag
-
-
Atyus77
csendes tag
Üdv. urak.
Kérdésem van.
Az első lengéscsillapítók felül eléggé kotyognak . Anno valamikor már szedtem szét a csapágy megzsírozása céljából ,de most már eléggé "zörgősek" ez miatt a futók.
A kérdés az ,hogy hogyan lehet a legkevesebb macerával szétszedni és mit kell majd cserélnem ? Tehát a munka menetére vagyok kíváncsi röviden.Előre-is köszönöm !
SKODA FORMAN
-
Mágus2
Közösségépítő
Bocsi a dupláért. Telóról vagyok és lefagyott.
-
Retro DJ
aktív tag
Ennyire nyitott ki ma ~25 fokban: kép
Ennek ellenére magától nem pörgött, gázpedállal kellett életben tartani. Aztán eltelt 2 perc és magától tartotta az 1000-1100-as fordulatot, és a melegedés függvényében csökkent.
Az a baj, hogy a benzines rész sem akar működni rendesen.
Azt is gázzal tartom életben, és ahogy valamennyit melegedik, akkor elkezd emelkedni. Mivel a keverő miatt szűkítve lett, kaphat dúsításkor sokat?Retro
-
Ysthvaan
csendes tag
Marczi80: A fölkeményedő fékre annyit írnék, hogy én is szívtam vele. Az a szövetszigetelésű gumicső (vákuumcső) a szövet alatt simán szétmállik. És viszi az alapjáratot is, ahogy gázt adsz elmozdul egy picit a motor, megjelenik egy kis repedés. Amíg a cső morzsalék rajta van (ránézésre tök ép lehet), nem adott hangot. Érdemes cserélni, de én nem utángyártottra, hanem gumi vákuumcsőre, és egy egyenirányító szelepre cseréltem, a szelep lényege (benne van gyárilag is), hogy ha lefulladsz sem megy el a rásegítés, csak a sokadik nyomkodásra és viszonylag puha marad a pedál. Pár ezer forint de megéri kicserélni. 60 cm cső (azt hiszem 10-es), és a szelep külön.
Boken: A kontakt spré előtt nem árt egyesével minden foglalat belsejét átmozgatni, nekem el volt törve 1-2 láb, ill. elengedte a forrasztás.
A mostanra tervezett lánccsere egy picit tolódik ugyanis eltört az első kerékcsapágyam, (legalábbis ez a tipp). Minden ismerősöm azt mondta, hogy ez az a hiba, amit ne akarjak házilag megoldani, ezt csináltatni kell. A jelenség az volt, hogy kényelmes 100-as tempónál elkezdett vmi. csikorogni ütemesen (fél percenként) jobb elölről, gázadásra intenzívebbé vált. Gurulni jól gurul, fék jó, nem húz félre, kanyarba nem kattog, nem ad hangot. kb. 1 km-t mentem amire le tudtam jönni az elkerülő útról. addigra fölmelegedett, kerék le, féknek nincs szaga (első tipp ez volt), rugók a helyükön, zsír nem égett meg. Megrángattam, a csapágy lóg egy picit, más nincs leszakadva. Körbeforgatva két helyen kattan de csak picit. Lett volna még 100 km-e, de nem vállaltam, inkább jöjjön haza lábon (lassan), mint álljon be valahol 4 emberrel. Hazaúton az első 15 km-t melegedés nélkül tette meg, majd a második 15 alatt melegedett föl ismét meg is jött a hangja, de most csak kanyarba nyikorgott (lassú kanyarba).
A gáz az, hogy hétvégén összesen kb. 350 km volt rászervezve és beletankolva, így a javítási költség is benne hintázik benzin formájában ezért picit csúszik minden szerelés
Ötleteket várok, hátha más a hiba, ill. tényleg ne is álljak neki, vagy ne túrjak szerszámot hozzá vhol a neten? Szívesen elbíbelődnék ezzel is itthon.
[ Szerkesztve ]
-
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Retro DJ #6575 üzenetére
Akad a cucc, én szoktam rendszeresen kenni. az jót tesz neki.
Más:
Ma elég kellemetlen élményben volt részem. Apum favija. 1.3 BMM special line(központi injektoros). bedöglött az út közekén kb. 40 kmre otthonról, a tajga kellős közepén. Szerencsére nem voltam messze. Minden kísérlet ellenére halott maradt. Benzin volt, nyomott az AC, csak épp egy szikrát sem adott. Egy óra pucolgatás és keresgélés után feladtam a harcot. Az octim hazahúzta.Otthon kimértem mindent, és a gyujtó trafó hirtelen halála okozta a leállást. Estére vettem egy bontottat, és az első pöccre feléledt. Ami eléggé zavaró, h amikor vettük, ez előző tulaj figyelmeztetett, h új benne a trafó, mert megállt az autó alatta. Egy évet bírt az újHa van valami ötletetek, mi nyírhatja ennyire a trafót, kérlek ne tartsátok magatokban.
[ Szerkesztve ]
-
Retro DJ
aktív tag
Mester!
Padloig rugott gaznal megsem pisszent a kis nyelvecske a torokban (30 fok korul). Aztan kezzel megjarattam a rugos szerkezetet, akkor kiszabadult, es majdnem teljesen becsukta, ezek utan olyan lett az alapjarat mint regen - hidegen.
Aztan adtam neki egy jo adag WD-40-et, megjarattam az egesz szerkezetet, holnap majd kiderul.
Valami rugo gyengulhetett el? Vagy valahol kenni kellene a szerkezetet?
Retro
-
rob210
nagyúr
válasz Marczi80 #6568 üzenetére
Az alapjáratra gondolsz ugye?
Ezzel az alapgázozással mindig megzavarszSzóval az alapjárat a favoritnál szinte mindentől elmehet.
Ha belegondolok olyan favorit tulajdonossal én még nem is találkoztam akinek legalább egyszer ne lett volna a gondja az alapjárattalRenault power
-
gs20
tag
válasz Atuska75 #6557 üzenetére
Én is terveztem 93 utáni hűtőmaszk felrakását, de aztán rájöttem, hogy az eredeti szebb. (nekem)
Szóval ha valakit érdekel, nekem van zsír új (autón még nem volt) középemblémás hűtőmaszkom, potom pénzért vihető.Más: megvan a középkonzol, holnap bekerül, ma kerékcsapágyakat cserélek
E=MZ²
-
rob210
nagyúr
-
rob210
nagyúr
válasz Marczi80 #6562 üzenetére
nem hiszem, hogy ázástól nem lenne alapjáratod, de akár még elő is fordulhat.
Ázástól inkább rendszertelenül szokott járni a motor meg rángat.
Abban az esetben tudom elképzelni ezt, ha befolyik a víz az alpjárati mágnesszelepedhez háta a karbi mögé és amíg az ki nem szárad nincs alapjáratod, de ilyennel még nem találkoztam skodánál.Ha szép egyenletesen jár a motor tartott gázzal azaz felpörgeted mondjuk 1500ra és ott megtartod a pedált.
Ha akkor rángat, ingadozik akkor ázás illetve szabálytalan gyújtás.
Ha tartott gázpedál mellett egyenletesen jár a motor, akkor inkább alapjárati fúvóka mágnesszelep és egyéb dolgokra tudok gondolni.Renault power
-
Marczi80
tag
Hazaértem és megnéztem. Alapjáraton sziszegést nem hallottam.
Viszont adhatnátok tippet az alapjáratra. Pozsonyban ma esett, és azután ment el az alapjárat, hogy rendesebben elkezdett esni.
Egész nap - szóval 8 órát állt az autó, semmi változás. Nagy nehezen kiértem a pozsonyi gödrös-pocsolyás utakról, majd a második faluban hirtelen visszaállt az alapgáz. Valamim beázhatott? Egyszer már mondta Mágus, hogy a kisebbik slusszpléh hiányzik, lehet megint az volt a baja?In a world without fences and walls - who needs windows and gates ?
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Atuska75 #6560 üzenetére
Rádiód van? Húzd ki a biztosítékát, és tedd vissza a sarut, ha nem fog szikrázni bingó. Nekem egy hasonlóan halálozott el, hibátlanul működik most is a garázsban. Fél ampert fogyasztott nyugalmi helyzetben kikapcsolt állapotban. Egy hét állás után már nem forgatott az indító. Ha mégsem ez lenne, akkor a generátor is okozhat hasonló gubancot, utána ezt kösd le, ismét sarus, szikra próba.
[ Szerkesztve ]
-
Atuska75
tag
Baromi nagy gáz van kivettem az órát és levettem az aksi sarukat hogy, fel hozzam tölteni. Amikor levettem a negatívot szikrázott egyet tehát valami még mindig szívja az aksit, pedig mint írtam az órát már előtte kikötöttem.
Számolj le a negatív hozzá állással mint: Nem fog sikerülni, légy pozitív: Úgyis el fogom rontani :D Ford a márka, Ford vezet, Fordnál jobb csak Ford lehet!
-
Atuska75
tag
Valószínűleg így marad, majd egyszer az egész fényezve lesz meggy-bordó metálra.
Csak előbb még szerzek rá 4 '93 utáni ajtót is[ Szerkesztve ]
Számolj le a negatív hozzá állással mint: Nem fog sikerülni, légy pozitív: Úgyis el fogom rontani :D Ford a márka, Ford vezet, Fordnál jobb csak Ford lehet!
-
rob210
nagyúr
válasz Marczi80 #6554 üzenetére
a te esetedben megnézném a dob és vákumcső illesztését.
beindítod a motort és járó motor mellett megmozgatod a pipát amire a vákumcső rá van szorítva.
ha hallasz sziszegést akkor be kell rendesen a helyére illeszteni ha nincs sziszegés akkor az alapjáratot csináld még, mert nem a fékkel van a baj.Renault power
-
Marczi80
tag
Nem tudom, milyen lehet, amikor ezt fékezés közben a rásegítő nyomja vissza a pedált, valamit érzek én is, de nem olyan számottevő, hogy ezt valami hibának tudjam be.
A motornak nincs alapjárata, ezért nincs fékrásegítés, az apapjárattal meg már volt gondom, de általában csak koszos karburátor volt az oka.
Azért írtam, mert nem emlélkszem rá, hogy ilyen hamar elment volna a fékrásegítő ledöglés után.
In a world without fences and walls - who needs windows and gates ?
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Marczi80 #6552 üzenetére
Ha nem jár a motor, nincs rásegítés, ez rendben van, így kell lennie. Ha fékezénél elkezd majd fulladni a motor, akkor kezdhetsz aggódni. (alapjáraton üresben gurulva fékezésre leáll)
Nekem amikor átszakadt a rásegítőben a membrán, fékezéskor a rásegítő nyomta visszafelé a fékpedált(még jó , h én voltam az erősebb). Azt a 100km-t nem kívánom senkinek, amit ezzel a hibával tettem meg.
-
Atuska75
tag
Sok okosságra: Felicia ülés, hűtődíszrács, (ez már meg van) meg amin megakad a szemem és be lehet tenni a Faviba. Az óránál még nem sikerült megtalálni a hibát mert nincs műszerem meg ha tudnám is hogy, mennyit eszik akkor se tudnám mit tegyek vele hogy ne egyen sokat.
Más.: Veszprém rallyra nem jön senki?
[ Szerkesztve ]
Számolj le a negatív hozzá állással mint: Nem fog sikerülni, légy pozitív: Úgyis el fogom rontani :D Ford a márka, Ford vezet, Fordnál jobb csak Ford lehet!
-
Atuska75
tag
Bekötéssel nem lehet gond mivel csak egyféleképp lehet bekötni mert, csak úgy működik. ha máshova kötöm nem mutat semmit
Számolj le a negatív hozzá állással mint: Nem fog sikerülni, légy pozitív: Úgyis el fogom rontani :D Ford a márka, Ford vezet, Fordnál jobb csak Ford lehet!
-
-
rob210
nagyúr
válasz Marczi80 #6546 üzenetére
na ezt most nem értem.
ha leállítod a motort nincs fékrásegítés.
ha benyomod a féket leállítod a motort akkor a vákum mint olyan még is szűnik rögtön. ettől még visszakeményedni csak kis idő múlva fog, mert akkor egyenlítődik ki a gumilap másik oldalán a nyomás. az sokkal nagyobb gond, ha indításkor kemény marad a féked, mert az azt jelenti nem dolgozik a dob.
ez lehet kisebb nagyobb hiba olcsóbb drágább megoldással.Renault power
-
Marczi80
tag
Na sziasztok. kérdésem lenne megint. Ha kinyomott fékkel állítom le az autót, a fékem kb 5 másodperc után visszakeményedik.
Szóval valami gond lesz a fékrásegítőmmel, vagy "csak" a vákumcső csereérett?[ Szerkesztve ]
In a world without fences and walls - who needs windows and gates ?
-
Mágus2
Közösségépítő
Megosztom veletek is, aki még nem látta, kötelező darab.
[ Szerkesztve ]
-
Atuska75
tag
A skodaklub.com nektek sem elérhető? Már napok óta nem tudok felmenni.
Számolj le a negatív hozzá állással mint: Nem fog sikerülni, légy pozitív: Úgyis el fogom rontani :D Ford a márka, Ford vezet, Fordnál jobb csak Ford lehet!
-
rob210
nagyúr
XVIIkerület bonci autó bontó.
A keresztúri úton van ha az őrstől mész kifelé akkor a bal oldalon az Egis után.
+47° 29' 37.46", +19° 9' 51.42"[ Szerkesztve ]
Renault power
-
boken
senior tag
Ez így van.Anyósom vette 0 kilométerrel 20 éve,mi kaptuk meg kb 4 éve,ezek azóta még nem voltak megpucolva
még esetleg Bp-en vagy a környékén bontót tudtok?
Pár műanyag alkatrész már tönkre ment,(ajtó nyitók,+a külső vissza pillantók)Google-ben kerestem de mindenhol azt mondták hogy ilyen öreg autóval nem foglalkoznakTanulj, tinó, ökör lesz belőled!
-
Mágus2
Közösségépítő
-
rob210
nagyúr
olcsót
ugyan azt tudja mindegyik.
A lényeg, hogy a mikró repedéseket és pillanatnyi érintkezési hibákat megoldja.legalábbis 92'-ig ez van a verdákban.
Forrasztani nem kell tudnod, elég ha pálka van a kezedben és azokat a forrasztási pontokat amik vannak átmelegíted. Ezzel kiküszöbölöd a mikrorepedéseket mert átfutja a cin újra.
Szóval nem egy agymunka, simán megtudod csinálni.[ Szerkesztve ]
Renault power
-
boken
senior tag
Mágus2,Rob210!
Nagyon köszönöm a gyors válaszokat,kontaktspryt beszerzem,dörzspapírt szintén,aksi sarukat már ledörzsöltem,forrasztani nem tudok,de a többit megcsinálom mindenképpen,az én kapcsolótáblám kicsit másképp néz ki,úgy tudom egyszer már cserélték és szerintem nem a gyári van már bent.
Jelentkezem ha valami történt.
még egyszer nagyon köszönöm.Tanulj, tinó, ökör lesz belőled!
-
rob210
nagyúr
Ez csak érintkezési azaz kontakt hiba.
Ahogy mágus is írja át kell nézni a csatlakozásokat, nem egy nagy dolog de időigényes.
Én viszont tapasztalatból mondom, hogy levenném a csatlakozókat a biztosítéktábláról és annak az átforrasztásával és kontaktsprayel történő befújásával kezdeném.
Relék ki lábak megcsiszol ralé vissza és szerintem öröm boldogság lesz.Renault power
-
Mágus2
Közösségépítő
Szia, gondolom a kulcs kapcsolóhoz nem jut elég áram. Első körben az akksi pólusaitól indulva meg kell dörzspapírral kicsit pucolni az összes érintkezési pontot. A test pontokat is ,indító motor kábelét, a motortértől haladj az utastér felé. Ki kell venni a biztosíték táblát és megvizsgálni a biztosíték tábla hátulját, érdemes átforrasztani a biztosíték tábla forrasztott részeit. Ezeket a képeket nézd meg. Láthatod a hátlapon az átforrasztott részeket, valami hasonló baja van a tiédnek is.
-
boken
senior tag
Sziasztok!
Olyanban szeretnék segítséget kérni teljesen amatőrként,hogy reggel nem indult a favoritunk,olyan volt mintha csontra merült volna az aksi.
töltőre tettem tele van,ha ráadnám a gyújtást halványan világit egy-két pillanatig a visszajelző és a biztosíték tábla felől lehet valami hangot hallani minta zúgna valami.
biztosítékok jók,viszont a táblán lévő trafók(?)közül egy bizonyosat ha lehúzom akkor el hallgat.próbáltam másikat rátenni de akkor is búg,és csak ennél az egy foglalatnál.
Lehet hogy zárlatos?néha teljesen jól elkapja,egyszer el is indult,leállítottam utána már újra nem jelzett vissza a lámpa.Óra,belső világítás megy,ablaktörlő nem.
Lehet hogy ezt az egész táblát cserélni kell?
Sajnos nagyon rosszul állunk anyagilag ,ezért nem szerelőt hívtam első körben,de ha azt mondjátok hogy csak az a megoldás akkor nincs más lehetőség mert ha ritkán is de szükségünk van az autóra.
Előre is köszönöm a segítséget.Tanulj, tinó, ökör lesz belőled!
-
Retro DJ
aktív tag
Es a legszebb, hogy ugy allitjak be, hogy az emberek egeszsegeert teszik. A chips, dohany, alkoholt meg meg is ertem, de az Lpg hogy a rakba egeszsegkarosito mikor 30%!kal kevesenbb a jarmu karos anyag kibocsajtasa!
Az is kiraly, hogy megszunnek a gazautobeszerelok, csokken a kutak szama, itt a taxisok 99%-a gazzal nyomja. Munkahely teremtes meg smafu, mi?
Retro
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Retro DJ #6520 üzenetére
Az a baj, h a szomszédos országok tanulnak egymástól, itt is bevezették a regisztrációs adót(teljesítmény alapú) Támogatják a gyenge autók elterjedését, mert az a koncepció, h a gyenge autó kevesebbet fogyaszt. Adnék én alájuk 1.0 MPI fabiat gázzal ,de nem LPG, hanem a kiput a szellőzőbe direktbe. Az szép lassú halál lenne ezeknek. Kár is boncolgatni a témát, mert csak felhúzom magam. Ha így megy tovább a favorit megy a levesbe az octi meg repceolajjal fog menni.
1,4 euró itt a gázolaj, a benzin is ekörül mozog, hát a f"szom meg egy csokor ibolya nem kéne nekik?
[ Szerkesztve ]
-
Retro DJ
aktív tag
Sajnos ez varhato volt.
Ennek ellenere az Octavia meg igy is nyereseges lesz, a favorit mar nem igazan. Az akciotervem meg van arra az esetre, ha radikalisan emelkedne! En inkabb attol felek, ha az autogaz 300 lesz, a benzin meg 500 :Ennek ellenere az Octavia meg igy is nyereseges lesz, a favorit mar nem igazan. Az akciotervem meg van arra az esetre, ha radikalisan emelkedne! En inkabb attol felek, ha az autogaz 300 lesz, a benzin meg 500 .Retro
-
rob210
nagyúr
válasz Atuska75 #6515 üzenetére
ez már várható volt az etanolos gec.ségük után.
nekik az a biznisz ha az "olcsó" benzint vesszük, amiből lehet nyelni a hasznot bőven.
ilyen világot élünk.
a gázt egyébként még lehet oldani palackból is, majd egyre többen fogják átfejteni palackból a gázt.[ Szerkesztve ]
Renault power
-
Atuska75
tag
Most fogja magát le...opni aki az olcsósága miatt szerelte be az autógázt. Tartok tőle hogy, az összes autógáz beszerelő lehúzhatja a rolót. Egyébként a vicc hogy, Európában mindenhol kedvezményeket kap aki alternatív üzemanyagot használ mert kevésbé szennyezi a környezetet. Itthon az ilyet büntetni akarják.
Számolj le a negatív hozzá állással mint: Nem fog sikerülni, légy pozitív: Úgyis el fogom rontani :D Ford a márka, Ford vezet, Fordnál jobb csak Ford lehet!
-
Atuska75
tag
Nem tudom te mire gondolsz, mi ez? De mi csak kib@szásnak hívjuk: Egyébként minden sz@ar után adóznunk kell, még olyanok után is amiért sehol máshol.
EZ MAGYARORSZÁG!!!
Számolj le a negatív hozzá állással mint: Nem fog sikerülni, légy pozitív: Úgyis el fogom rontani :D Ford a márka, Ford vezet, Fordnál jobb csak Ford lehet!
-
Mágus2
Közösségépítő
Kollégák, ez mi a f...sz?
[ Szerkesztve ]
-
gs20
tag
válasz vecsepapa #6506 üzenetére
Sajnos az nem az, aminek látszik
Arra a visszajelzőre az ajtókapcsolókat kötöttem rá (a riasztó miatt minden ajtón van, így nem esik meg az a kellemetlen dolog, hogy pl elindulás után 100m-rel meg kell állni mert nincs lecsapva a csomagtérajtó.
A karburátoros lámpa is be van kötve mint diagnosztika, akkor világít, mikor az alapjárati vezérlés lezárta a mágnesszelepet.E=MZ²
-
Atuska75
tag
Más! Kiderült hogy a Civic óra vesz fel túláramot és azért merül le az aksi egy hét állás után. Kérdés: lehet-e valamit tenni hogy ne így legyen mert tetszik ez az óra meg ahol van?
Számolj le a negatív hozzá állással mint: Nem fog sikerülni, légy pozitív: Úgyis el fogom rontani :D Ford a márka, Ford vezet, Fordnál jobb csak Ford lehet!
-
Retro DJ
aktív tag
Szomorú vagyok car társak...
Még a Marutisok is szerveznek talit, szerintem Faviból sokkal több van...
Retro
-
Marczi80
tag
válasz Retro DJ #6498 üzenetére
Az uzemmeleg motor merese jaratas nelkul megvolt, akkor mutatott 72-t. Direkt test a muszerfal ala... egyenesen a akkumlatorrol huzzam? Hanyas kabellel (2.5-ost hasznaltam a hatso ajtora, elmeletileg abbol meg van)?
In a world without fences and walls - who needs windows and gates ?
Új hozzászólás Aktív témák
- PlayStation 3
- Óra topik
- Xbox Series X|S
- PLEX: multimédia az egész lakásban
- Építő/felújító topik
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- CES 2025: beharangozta az RDNA 4-et az AMD
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Audiokultúra - Hi-Fi-ről hifisen
- További aktív témák...