Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • HorCsa

    csendes tag

    válasz Ventur@ #3210 üzenetére

    Ha a NAGT-re gondolsz, akkor azt le lehet. Mindenki számára elérhető itt a honlapjuk akik készítették. Az rFactor mods menüpont alól mindent le tudsz szedni. Ezzel megyünk minden változtatás nélkül (csak festések vannak sajátok).
    A kTCC mod legutolsó verziója már reggel sem elérhető, csak ligatagoknak. Az előzőeknek már úgy is mindegy... de vannak tőletek regelve nálunk, ők oda tudják adni ha elkéred tőlük (de amúgy nagyjából pont ugyan az a tiétek is).

    Amúgy meg ha ennyire "hülyén jön ki..." ez az egész dolog, hogy segítünk meg ilyenek, akkor van még mindkét ligánkban hely. Segítünk a tagjainknak. Én a részemről befejeztem... ez nálam kiverte a biztosítékot.

  • HorCsa

    csendes tag

    #2962: Nálunk pont ezért nincs BMW :). Hogy is nézne ki első kerék meghajtással... :)

    Amúgy nem rossz a különböző fizika, egészen addig, amíg a mod készítője ügyel arra, hogy jók legyenek az erőviszonyok. Mi is mentünk különböző fizikával WTCC-t, amíg az eredeti RaceX modot használtuk. Aztán ugye jött a többi autó, és így egyszerűbb volt, mint mindegyiket hozzáigazítani (mellesleg nem vagyok sem autóversenyző, vezetni sem vezettem még ilyen paraméterekkel rendelkező autót, tehát nehezen tudnék nekiállni fizikát csiszolgatni).
    dzsavermadar: jogos, hogy kivágott a szerver :DD azért elég amatőr játék lenne, ha csak úgy belenyúlhatnál otthon az autó fizikájába (mondjuk adsz +X lóerőt, meg +Y leszorítóerőt magadnak), aztán sz.rrrá alázol mindenkit :D. Jogos a pont a szervernek. :) Persze offline azt csinálsz amit akarsz.
    A másik (NAGT) bajnokságunk már nem azonos fizikával megy, mondjuk kicsit komolyabbak az autók is. Kifejezetten élvezetes úgy versenyezni, hogy 1-1 autóval másképp kell menni a pályán és azt is le kell reagálni a másiknak. Sokkal színesebb lesz a verseny (az egyik jobban tapad, de kevésbé gyorsul, vagy jobban melegíti a gumikat a kanyarkijáraton stbstb) és persze az ilyenkor elmaradhatatlan handicap rendszer :).

    A beállításokról, meg nagyon sok leírás kering a neten. Sajnos elég sok a félrefordítás, vagy az eleve rosszul megírt is, de nagyjából jó mindegyik itt is volt link egyhez, ha jól emlékszem. Az tény, hogy először mindig a pályát kell megtanulni. Amíg azt nem tudja az ember, addig csak félre fogja állítani a dolgokat. Nekem ez úgy szokott zajlani, hogy amikor már azt hiszem hogy ismerem a pályát (tehát már nem tudom hol gyorsulhatnék, már, nem rontom el a kanyar íveket stbstb), akkor el kezdem finomítani az autó beállításait. Aztán másnap vagy a következő gyakorláskor kipróbálom mit alkottam setupot, megpróbálom vele megfutni azt a kört amit legutóbb, aztán ha nem elég (látva a versenyzőtársaim eredményét) visszatérek az alap beállításokhoz. Nem ritka, hogy ilyenkor alap setuppal gyorsabb kört sikerül futnom, mint az elsőre készített setuppal. Ez ugye azt jelenti, hogy utólag tanultam meg a pályát, és hamar kezdtem el állítgatni az autót...

  • HorCsa

    csendes tag

    válasz Ted-Mosby #2947 üzenetére

    de ismerős táblázat :DD mi lettünk az etalon? :) :Y
    Valóban a vonalvezetés ugyan az, de azért annál az egy oszlopnál jóval erősebb "óvintézkedések" lettek benne, éspedig, hogy az összes betonozott bukóteret kavicsossá tettük. Ugyanis az előző szezonban elég sokan szélesítettek az 1es és 4es kanyarban, ahol bizony sokat lehet nyerni vele. 3-4 napig néztük a replayokat, mire mindenki megkapta a mp büntetését. :( Ilyet még egyszer nem akarunk :) Itt is figyelmébe ajánlom a VB-nek ezeket a helyeket :).
    Meg még sok-sok apróság, de az csak a kinézetén változtatott.
    Ha saját pálya változatot készítünk, az általában ilyen dolgok miatt van (persze csak szigorúan megtartva az eredeti készítők neveit és copyright jeleit), hogy nem tudtuk kontrollálni a játékosok nyerni akarását :) Jobb ha a véletlen (mert ugye nem feltételezzük a szándékos szabálytalanságot) szabálytalankodásokat megelőzzük, mint ha büntetés lesz belőle utólag esetleg emiatt sértődés is.

    A modok fizikája meg valóban ugyan az legalábbis ahogy én tudom (RaceX mod fizikája van a tietek alatt is). Azzal a különbséggel, hogy nálunk minden autó egyforma fizikával rendelkezik, tehát csak külsőleg különbözőek. Így mindenki azonos eséllyel vághat neki a futamoknak. Míg azért nálatok jelentős különbségek vannak az autók között. Bár jó setuppal, és vezetéssel (majdnem) mindent lehet ellensúlyozni. :)

    Majd lehet összehozunk valamikor egy közös gurulást. :)

  • HorCsa

    csendes tag

    Kicsit bele fogok szólni a fórumba, előre is elnézést, ha valaki rossz néven veszi.
    Először is: Minden elismerés a szervezőké. Egy számukra is szinte teljesen ismeretlen játékkal kezdtek el szerver/mod/beállítás szinten foglalkozni, teljesen ingyen, és próbálják a társaságot összehozni. Ezt mindenkinek figyelembe kell vennie, és eszerint nyilatkoznia. Nagyjából attól a ponttól kezdve, hogy bajnokságot próbáltok indítani, szükség van az egységes szabályozásra, szabályzatra. Szükség van egy "bizottságra" hogy látszódjon, nem egy ember dönt kénye-kedve szerint. Ezt minden "tagnak" látnia kell, hogy rengeteg háttérmunka, és megbeszélés van 1-1 szabálymódosítás mögött, még ha ez kifelé nem is látszik. Az rF, és a Grid nagyon különbözik egymástól. Egyik sem jobb mint a másik, egyszerűen teljesen más típusú játék.
    Az rF szimulátor (próbál lenni) és nagy hangsúly van a moddolhatóságon. Pályákat és autókat készítenek rá. Valaki élethű fizikát próbál alá tenni az autóknak, valaki pedig arcade típusút. Ti pont egy szimulátor típusú modot választottatok, ami igen csak kemény odafigyelést és gyakorlást igényel. Valamint a billentyűsöknek sokkal nehezebb dolga lesz. Eleve az rF-t nem a billentyűzettel való irányításra készítették. Az rFactor nem mai játék, rengeteg online bajnokságot rendeznek a mai napig a segítségével, szóval nem érdemes a játékra sem fogni, ha valami gond van
    Fel kell ismerni mindenkinek, hogy onnantól hogy bajnokság, valamelyest komolyodik a dolog. Erre lett megalakítva nálatok a VB, ők döntenek a kérdéses esetekben és ezt mindenkinek el kell fogadnia (de azt is fel kell ismernie mindenkinek, hogy többen vannak és több véleményből születik egy döntés) és itt igaza van Tednek a megszoksz vagy megszöksz elv működik. Ahhoz hogy mindenki jól érezze magát, egységes szabályozás kell és nem lehet kivételezni senkivel!
    A létszám: sajnos hazánkban nem nagy érdeklődés mutatkozik a túraautók iránt (reméljük Norbi miatt majd mostantól nagyobb lesz). Nagyon nehéz összeszedni a megfelelő létszámot. Arra fel kell készülni, hogy ingyenes ligákban a versenyzők maximum 80-90% jelenik meg egy futamon, és 10 fő alatt nem igazán lesz izgalmas egy futam, ha nagyok a különbségek a versenyzők között. Ezért is próbáltunk meg magunkhoz "csábítani" benneteket, egy már viszonylag összeszokott csapathoz, ahol segíteni is tudunk (bár nálunk szerencsére most látszólag elég nagy a létszám).
    A vezetést befolyásoló segítségeket nem nagyon szeretik engedélyezni sehol online bajnokságokban (fék, kormányzás, gázadás), mivel aki rFactorozik, próbál kicsit "szimulátorosabb" lenni ABS, TC ami vezetés segédletként szóba jöhet általában, mert egyik sem vezet a játékos helyett (mint pl a kormány segítség, vagy a fék helyetted fékez), illetve ilyen megtalálható nem egy autóban amikkel versenyezni lehet. Itt jegyezném meg, hogy aki billentyűzettel "profi" az nagyon szépen elvan ABS, TC, Kuplung (esetleg automata váltó) segédletekkel, és simán futja a köröket. Persze ehhez kicsit át kell nézni az irányítási beállításokat és átállítani 1-2 dolgot az alaphoz képest a játékban (digital steering rate 20-25% pl stb...).
    Aki ffb kormánnyal rendelkezik annak ajánlom, hogy szerezze be vagy a Leo-FFB, vagy a RealFeel plugint. Nagyon sokat fog segíteni a vezetésben az "érzés". Illetve itt van egy átfogó segédlet a kormányosoknak, bár nem kifejezetten rFről, de át ültethető könnyen.
    Szóval maximális tisztelet a szervezőknek, még ha idegesít is valami, nyelni kettőt, és értelmesen megfogalmazni a gondokat. Sokat bajlódnak vele a szervezők mire idáig eljutnak feleslegesen nem kell az idegeiket rombolni :). Amiről meg nem tudnak, aszerint nem tudnak cselekedni, nem fair utólag felháborodni. :)
    Még egyszer: nem beleszólni akartam csak SzisziFecán keresztül, még ha közvetetten is, de kapcsolatba kerültünk veletek, és el kezdtem követni az eseményeket a "ligával" kapcsolatban. És Ted: köszönjük a linket az oldalotokon. :)
    Bármiben szívesen segítünk ha gondoljátok.
    (sry de én ilyen hosszú hszeket szoktam írni :D)

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés