- Vékonyabb lett, jobb kamerát kapott, de az akku maradt a régi: itt a Fold7
- A kínai gyártók 3D arcazonosítással kísérleteznek
- iPhone topik
- Apple Watch
- Apple iPhone 16 - ígéretek földje
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- Mobil flották
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Körvonalazódnak az S26 Edge kamerarészletei
Új hozzászólás Aktív témák
-
Colos1
őstag
Na, mi van??? Eltelt egy hét és nincs hotfix? Olyan komoly a hiba, hogy sokáig kell készíteni? Azt nem is feltételezem, hogy azért nem jön, mert jó a driver
(#74) Abu85: Gondolom ha már kell a proci, akkor közbelép a játék
optimalizáltságaoptilamlizálatlansága is. -
Raysen623
addikt
Rendben, legyen így mert jobban értesz hozzá. Akkor egy kérdés: miért megy ilyen lassan az átállás DX12-re? Azért már több mint 1 éve készen van és mégis utólagos patch-ek formájában heggesztik bele a legtöbb játékba. Kivéve Forza Horizon 3, és talán végre az idei játékok és portok. Ha nem erőltetik, akkor a kedves vásárlók nemfognak DX12 kompatibilis kártyákat venni.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Raysen623 #60 üzenetére
Nem, az a modell teljesen jó. És az Intel Gen9 is a legjobb szintet támogatja, tehát nem az AMD az egyetlen.
A szintek között igazából az a különbség, hogy mekkora többletterhelést rónak ki a procira. A Tier3-as semmit, míg a Tier2-es valamennyire igényli a proci munkáját. De ma már ez nem akkora probléma, veszel két maggal többet és kész.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem pontosan. A kernel driver szűnik meg, illetve szűnt meg, és ennek a feladatai kerültek át a programba. Ez meg is történt. A shader fordító továbbra is a driver része, és ott nyilván a shaderek cseréje ma is egy lehetséges optimalizálási lehetőség. Emiatt jönnek driverek, mert azok tartalmazzák az új shadert, amit a programban szállított helyett kell futtatni.
Mivel a meghajtó oldalán jóval kevesebb a komponens, így elsődlegesen addig lehetséges a fejlesztés, amíg ezek hatékonyan nem működnek. Tehát nyilván a kernel drivert explicit API-val nem lehet fejleszteni, mert eleve nincs is kernel driver. Szóval a meghajtó oldalan limitált az előrelépés lehetőség. A program oldalán már sok lehetőség adódik, például át lehet térni bindless-re, ami egy nagyságrendi ugrást jelent, viszont ha ezt valaki meglepi, akkor elvágja magát a régi API-któl. Valószínűleg a Microsoft ugrik rá elsőként, mert ők úgy sem építenek DX11 módot a játékaikba.
Vannak előrelépések. Nekem állandó a gyorsulás, amit elérek. Persze programfüggő, de 20-60% közötti. Most már, hogy kezd normalizálódni a meghajtó a GeForce-okon is elkezd jönni a gyorsulás.
-
Feketelaszlo
senior tag
Amúgy érdemes még egyáltalán low level API-kra drivert írniuk? Próbáltam utánanézni, hogy idén milyen játékok jönnek DX12-vel/Vulkannal, de amit én találtam, az elég vérszegény (fél tucat sincs). Anno ha jól emlékszem Abu szorgosan gyűjtötte a jövőben megjelenő Mantle-s játékok listáját - ha valami hasonlóan megbízható listával rendelkezik valaki, ne hagyja ki. Csak azért, mert a Vulkanról még elhiszi az ember, hogy a multiplatform miatt viheti valamire, de a DX12 elég halottnak néz ki.
-
Raysen623
addikt
A PH-s felhasználók jelentős többsége szerint olyan VGA-t kell gyártani, ami ma is használható. Ez megtörtént, ennek ellenére szidják a DX12 hiányait és esetenként rossz vagy hiányos működését, továbbá hogy nem ezt igérték... Az utóbbi negatív hangulatot a tények ismeretében alaptalannak érzem.
A szoftverkészítők meg gondolom szintén nem így képzelték az elején.
-
Sz_Imre
senior tag
Másnak is volt ilyen problémája, azt hiszem ez megoldotta neki.
-
Colos1
őstag
válasz
Raysen623 #60 üzenetére
Szerintem az nem az MS hibája, hogy eddig csak az AMD kártyái tudják a Tier 3 -at...Főleg, hogy a Tier 3 lenne az alap... Ha nem lenne 3 szint, akkor az nVidia és Intel VGA-k abszolúte nem lennének DX12 kompatibilisek.
Magyarul: a Tier 1 és Tier 2 szint csak a gyengébb VGA gyártók kedvéért készült
-
IamMenyus
tag
Wildlands nálam bugzik vele, a vizes sziklás hegyoldalak helyenként sötétben néha villognak, néha a víz sokkal világosabb mint kéne; a divison pedig percenként omlott össze vele... (1080sli)... az előző drivert visszarakva utóbbi tünetmentes lett.
A tesztelői tiszteletdíjhoz hova kell számlaszámot küldeni? Nem értem min és hogyan teszteleték ezt a drivert ami elvileg a fenti két játékban kéne hogy sokat hozzon sli-ben... 2-3fps-t hozott, de nagyon felhúzott.
-
Raysen623
addikt
Az egész ott lett elkúrva, amikor drága MS 3 fajta bekötési modellt csinált DX12-höz, mert sem az nv, sem zintel VGA-i nem képesek mai napig a Tier3-ra (ez a legmagasabb ha jól tudom). Röviden a két piacvezető miatt szar az egész, illetve bocsánat: félsikert akartam írni....
-
vlevi
nagyúr
-
repvez
addikt
Persze kellenek az eszközillesztők , mert anélkül nem müködne rendesen, de ugy volt a megjelenés elött tálalva, hogy kikerülnek a driverekből azok a részek amik a különböző játékok optimalizációjához és támogatottságához kell , ez mind az adott játék fejlesztője fogja megtenni, a VGA gyártója csak azzal foglalkozik mai a hardveréhez kell , de a többit a játék készitője, igy mindenki a saját termékét támogatja mivel azt tudja hogy müködik.
Ehelyett még mindig azért jelennek meg a driverek, mert egy játék kijött és azon kell javitani.
Amit leirtál az meg még szomorubb, hogy ahogy irod, hogy lassan elérik a optimalizációt a driverekben .Hát még joformán el sem indult a dx12/mantle vonal és máris vége a fejlesztésnek, ugy hogy érdemi fejlödést ugrást nem is láttunk ?
nincs , kevesebb terhelés a hardvereken, nincs több fps, nincs több objektum, nincs több ai , nincs látványosabb grafikai fejlödés.nincs több szálú /magú egyenletes kihasználtság
mikor lesz ezekből tényleg valós elöny? már 2 év elmúlt, hogy megjelentek a dx12es cuccok már van nativ játék is rá , már megjelentek olyan hardverek amiket kifejezetten ezekhez a feltételekhez terveztek, VGA, CPU stb...
és az előző generációhoz képest semmi érdemi változás nincs. csak az , hogy elszálltak a hardverek árai. -
Abu85
HÁZIGAZDA
De. El is tűnt a kernel driver, és ennek a munkái átkerültek az alkalmazásba. Viszont ettől az implementáció lehet bugos, szarul allokálhat, és a "wrapper" réteg is tartalmazhat rossz hatásfokot okozó leírást. Az NV-nél ez fokozottan probléma, mert a GeForce-ok borzasztóan kényesen viselkedő hardverek, és egyáltalán nem triviális, hogy a több implementációs lehetőség közül melyik a jó irány. Az egyetlen dolog, ami az ezzel kapcsolatos problémákra fényt derít az a tapasztalat.
A végtelenségig ez nem fog javulni, ha erre számítanátok. Lassan eléri az implementáció az ideális működést, és onnantól kezdve csak a shader fordító, ami igazából reálisan fejleszthető. De a mikor az kérdéses, az AMD még négy éves implementációval is talál kis extrákat, szóval az NV is fog még két év múlva némi munícióra lelni, amikor a saját implementációjuk négy éves lesz. Viszont az extrák egyre kisebbek lesznek. Az AMD már inkább csak specifikus helyzetekben talál teljesítményt.Ami várható, hogy némi extra meg akkor is jöhet, amikor a játékok áttérnek bindless-re. Bár az AMD-nél erre nem igazán lehet számítani, nekik a Mantle miatt ez a mód már most nagyon jól működik. Az NV implementációjában lehetnek javítható részek. Legálabbis bindless kódban eléggé messze vannak az AMD-től és ezt nem indokolja a hardveres különbség. Valamiért óriási a driver többletterhelése a CPU-ra, míg az AMD-nek semmi. Az NV nem tudja elérni a nullát a DX12 felépítése miatt, de biztos megfelezhető az aktuális driver többletterhelésük. Ez lehet a következő fejlesztés nekik.
-
itaroli
tag
válasz
horvathpeter #52 üzenetére
eszközkezelőből felment, köszi a tippet
-
itaroli
tag
válasz
horvathpeter #52 üzenetére
Akkor nincs
A Microsoft saját virtualizációs rendszere. Programok és szolgáltatások -> szolgáltatások ki és bekapcsolása-> és ott lehet bekapcsolni, csak win-prónál szerintem.
Azért kérdeztem csak, mert az néha összeakad ezzel-azzal, de akkor ez a driver pont nem amiatt nem megy.
-
itaroli
tag
válasz
horvathpeter #40 üzenetére
neked nincs telepítve véletlenül a hyper-v gazdakezelője?
-
repvez
addikt
DE nem arról volt szó , hogy dx12 alatt már nem lesznek olyan fontosak az eszköz meghajtó driverek és emiatt nem lehet majd mutogatni a VGA gyártójára, hogy rosszul megy a játék?
Csak a játék készitőjén mulik majd, hogy menynire optimalizálja ?
Vagy valaki megint hazudott, csak ugy mint , hogy akár duplájára is gyorsulhatnak a játékok, mert nem lesz CPU meg VGA limites az alacsony elérés miatt . -
Raysen623
addikt
Nem neked ment, de rossz gombot is nyomtam. Arn kolléga volt a célszemély.
Ez viszont neked megy: az experience-t én is kipróbáltam, de csak pár hónapig aztán el is felejtettem. A szabad erőforrás megfejésén kívül sokra nem jó. Mondjuk aki sokat stream-el vagy felvételeket készít, annak lehet jó valamire.
-
Redneck
nagyúr
Nálam már megy vissza az eddig megbízható 376.19.
Raysen623: Ha nekem írtad nem értem.
Viktor77: Nem használok Experiencet.
-
Raysen623
addikt
A lényeg, hogy neked jó legyen és ezt leírhasd.
-
Redneck
nagyúr
Remélem DX9-11 alatt nem változik semmi.
Szerk:
CS:GO alatt random akadások, lassabb az ALT+TAB.
UT kicsit gyorsabb lett de több a képtörés.Az órajel nem áll vissza 2D-be. Gratulálok az nV szoftveres részlegének. Az utóbbi időben egy vicc amit előadnak, visszatérhetnének a régi metódushoz.
-
wildpig
tag
Bakker, és ahogy látom a különböző oldalaikat a szociális hálón, ők ezt véresen komolyan promózzák. 2fps-t szerintem akkor is nyerek ha bezárom a háttérben a geforce experience-t
-
horvathpeter
aktív tag
Nekem ezt a 378.77-nél csinálta. Azóta egyiket sem telepíti fel. Úgy csináltam, hogy eszközkezelőben (ugye mivel nincs fent a driver, ezért Display néven találod) jobb katt, illesztőprogram frissítése, majd megadod neki azt a mappát ahova kicsomagolta a telepítő a cuccokat. Így nekem működik. Nem tudom amúgy ez miért van.
-
-=RelakS=-
veterán
In contrast to Direct3D 12, Vulkan is available on multiple modern operating systems; like OpenGL, the Vulkan API is not locked to a single OS or device form factor. As of release, Vulkan runs on Windows 7, Windows 8, Windows 10, Tizen, Linux, and Android (third party support for iOS and macOS[22] is also available)
-
A vulkan-t melyik op-rendszerek támogatják?
-
-
GreatL
őstag
Gyorsul... semmit nem gyorsult. Az nVidia most hazudott egy nagyot. Láttam teszteket amik mutatták a nulla változást (előző és egy éves driverek is majdnem), leteszteltem én is. Túró. Még jó hogy rosszabb nem lett!
-
Viktor77
titán
A dokumentáció a 376.33-as pdf-et nyit meg.
-
MATEO6600
őstag
válasz
-=RelakS=- #20 üzenetére
Az azért már "régi" történet, nem ettől a drivertől gyorsult a Vulkán, több hónapja ilyen
-
flash-
veterán
"Persze ezt nehéz volt megmagyarázni, látva a Radeonok teljesítménynövekedését az új API-k alatt"
Miféle teljesítmény novekedes???
Példa? En nem tapasztaltam hogy gyorsult volna az r9 290 kartyam -
core i7
addikt
Nekem már fent van remélem semmi gond nem lesz vele
-
-=RelakS=-
veterán
Tegnap ránéztem a Doom-ra, mert valami érdekelt benne. Mikor feltűnt, hogy a minőség valószínűleg nincs maximumon, benéztem a beállításokba.
Aszongya, Vulcan API.
Csak néztem, mert korábban, mikor kipróbáltam, egy rángatózó, használhatatlan xar volt a végeredmény, most meg simán futott vele a játék -
FLATRONW
őstag
Amikor a Mantle hype idején kihozták a DX11-es "csodadriverüket", akkor még ennyi teljesítményjavulás sem volt a játékokban. Most már tudjuk, hogy az egész hova vezetett DX11 alatt, az idő múlásával szép kis előnyre szert tett az NV.
Szerintem ezt is tekintsük egy kezdőlépésnek, ami idővel ugyanúgy kiteljesedik mint a DX 11-es driver.
Nagyon remélem, hogy így lesz, az NV múltját nézve erre minden esély megvan. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Ezeket nem nagyon kell játékokhoz illeszteni. Itt arról van szó, hogy az aktuális explicit API-k nagyon hasonlítanak egymásra, így az az ideális, ha a meghajtó oldalan sincs többféle implementáció. Emiatt az AMD és az NV is egy alacsony szintű hardverkezelő réteget használ, aminek a tetejére húznak egy platformspecifikus kliensmodult. Az AMD-nek három (DX12, Vulkan, Mantle), míg az NV-nek kettő (DX12, Vulkan) van. Ez a rendszer nagyon hatékony, nem véletlenül csinálják így, mert effektíve alig végeznek egy implementáció karbantartásánál nagyobb munkát és két-három API-t támogatnak vele. A probléma igazából a munkamennyiség, amit beleölnek. Az AMD-nek ez az egész rohadt egyszerű volt, mert a DX12/Vulkanhoz írtak két kliensmodult és kész. Működött, stabil volt, gyors volt, mert a réteg amin futott, már két éve aktívan létezett, és másfél évig a felhasználok és a fejlesztők is nyomták rá a tömeges visszajelzést, amikor csak a Mantle kliens volt rajta. Tehát amikor a DX12 startolt, akkor az AMD egy évek óta fejlesztett és tesztelt rétegre húzta fel a kliensmodult. Az NV helyzete teljesen más volt, mert számukra a nagyüzemű tesztelés csak akkor kezdődött meg, amikor kiadták az első DX12-es meghajtót. Ezzel egy normális piacon nem lett volna gond, mert az AMD is ugyanígy ment volna neki az egésznek, tehát ők is nagyjából mostanra hoznának általános sebességextrákat. Na meg ugyanúgy álltak volna xy stúdió problémái előtt, hogy igazából fingjuk sincs miért lassú a kód. Ez a rendkívüli tapasztalatgyűjtésre épülő munka nagyjából most érett be. Szóval ez itt nem specifikus dolog, hanem sokkal inkább egy általános javulás. Az egyébként külső szemlélőnek csalóka lehet, hogy egy-két játék nagyon gyorsul, de igazából ez teljesen normális, mert az eltérő programok eltérő mértékben futnak bele a meghajtó limitációiba.
-
tothja
csendes tag
Ez inkább a 1060 1050 és noti kategóriának jó, mert a 1070 már izomból is kinyomta eddig amit kellett (1080P-ben).
-
Scholes9
nagyúr
Nálam most gond nélkül települt a 1050 Ti-re. A legutóbbi nem akart csak kb 2 nap után "rámenni" az akkor még 1070 kártyámra
De amúgy játékok közben egyik kártyával és egyik driverrel sincs és nem is volt semmiféle probléma, ezt szeretem a zöldekben
-
Rexcor
őstag
Na én most kíváncsiságból megnéztem a TR-t és 1070-el kemény 1 FPS többletet hozott a driver FHD-ben egy adott helyszínen a pár hónappal ezelőtti driverhez képest...
-
Duddi
aktív tag
Végül is. Ahogy a mondás tartja "Ki a kicsit nem becsüli a nagyot nem érdemli"
(#8) Attix82
Azt meg hogy mennyire tette rendbe az látszik wwenigma által talált cikkben valós az előző driverhez képest csak a hitman produkált valamit ami ugye 11,5% az Nvidia meg kimérte magának a 23% ot.
Jó ez és jó úton vannak csak akármit is mondjon a cikk ezek bébilépések
És habár a az amd nek 2 év előnye van a cikk szerint a tombraider i kint van már 1 éve + azért a Mantle ami a dx 12 és vulkán elődje volt bár igaz hogy az amd fejlesztette de ez nem phisix és tudtommal az nvidia is foglalkozhatott volna vele nem volt eltiltva tőle.
De tényleg az lenne a jó hogy ha komolyan belefeküdnének és nem arra menne a mazsola hogy de nekik előbb volt. -
kriszpontaz
veterán
Ízlelgessük kicsit ezt: "Breakthrough performance"
-
vlevi
nagyúr
válasz
Petykemano #7 üzenetére
Kuka az a user, aki ennyivel elintézi az egészet
Szerintem pedig a pirosak a nyomába sem érhetnek az NV-nak.
De, hogy én is, hozzád hasonlóan releváns adatot mondjak, én azt tapasztaltam, amikor az AMD-met lecseréltem NV-ra, megduplázódott a játékokban az FPS.Viccet félretéve, mindíg is jellemző volt, hogy egy videókártya teljesítménye időről időre hullámzik, attól függően, hogy a gyártó mire fókuszál a driverek frissítésénél.
Kezdetben az AMD Rx480 fasorban sem volt pl. az NV 1060-hoz képest, de azóta rendezték soraikat, és kezd felzárkózni, Dx12-ben jobb is lett. Most azonban az fog történni, hogy ismét előreszalad egy kicsit az Nvidia. -
Petykemano
veterán
Jó, de ez most már kit érdekel? Senki nem fogja újramérni. Nem volt Day0 driverük. Kuka ez a cég.
-
arn
félisten
Mindig ez van... hogy az amd nem gyors, de majd kesobb. Legtobbszor kesobb is total hasonloak az aranyok. Az nvnal meg egeszen elkepeszto, hogy a lassan 10 eves hwukre is kinalnak win10es drvt.
-
Duddi
aktív tag
Átlag 16% a megjelenési teljesítményhez!
Micsoda tempó -
Úgy nézem, DX12 és Vulkan alatt elfelejthetjük ennek a cikknek a konklúzióját.
-
GegeWarrior
senior tag
Megvárom a hotfix hotfixét
Fasza
-
lemusz
addikt
"...de időközben visszalopakodott a legutolsó gyorsjavításba."
Jót nevettem ezen a megfogalmazáson.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Xiaomi Pad 7 Pro - fél kiló, maradhat!
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Vékonyabb lett, jobb kamerát kapott, de az akku maradt a régi: itt a Fold7
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- A kínai gyártók 3D arcazonosítással kísérleteznek
- Tőzsde és gazdaság
- Autóápolás, karbantartás, fényezés
- iPhone topik
- Nintendo Switch 2
- További aktív témák...
- Lenovo ThinkPad L16 Gen 1 - 16" WUXGA IPS - Ultra 5 135U - 16GB - 512GB - Win11 - 2,5 év gari
- Bomba ár! Dell Latitude E5450 - i5-5GEN I 8GB I 500GB I 14"FHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- Bomba ár! Dell Latitude E6430 - i5-3GEN I 8GB I 320GB I HDMI I 14" HD I Cam I W10 I Garancia!
- Tablet felvásárlás! Samsung Galaxy Tab S10+, Samsung Galaxy Tab S10 Ultra, Samsung Galaxy Tab S10 FE
- AKCIÓ! ASROCK H310CM i5 9600K 32GB DDR4 500GB SSD RTX 3050 8GB DeepCool Tesseract SW 500W
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest