- Telekom mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Új Beats fej- és fülhallgatók jelentek meg
- Redmi Watch 4 - olcsó hús, sűrű a leve
- Poco X6 Pro - ötös alá
- iPhone topik
- Fotók, videók mobillal
- Yettel topik
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
Hirdetés
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Megjelenési dátumot kapott a Star Wars: Hunters
gp A tervek szerint június elején végre befut a teljes kiadás mobilokra/tabletekre és Nintendo Switch-re.
-
Új Beats fej- és fülhallgatók jelentek meg
ma Frissítette a Solo termékcsaládot az Apple házi audiomárkája.
Új hozzászólás Aktív témák
-
lemusz
addikt
"...de időközben visszalopakodott a legutolsó gyorsjavításba."
Jót nevettem ezen a megfogalmazáson.
-
GegeWarrior
senior tag
Megvárom a hotfix hotfixét Fasza
REKVIESZKÁT IN PÁCSE!
-
Fred23
nagyúr
Úgy nézem, DX12 és Vulkan alatt elfelejthetjük ennek a cikknek a konklúzióját.
-
Duddi
aktív tag
Átlag 16% a megjelenési teljesítményhez!
Micsoda tempó -
arn
félisten
Mindig ez van... hogy az amd nem gyors, de majd kesobb. Legtobbszor kesobb is total hasonloak az aranyok. Az nvnal meg egeszen elkepeszto, hogy a lassan 10 eves hwukre is kinalnak win10es drvt.
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
wwenigma
Jómunkásember
Jobban élünk mint 4 éve effektus. [link]
Steam: http://bit.ly/1rRuf8p , Origin: wwenigma -- | -- Jiayu F1 / G3C / OT995 cuccok: http://bit.ly/1w44CI2 -- | -- ZTE V5 Red Bull -> http://bit.ly/1mgtfrd -- | -- Xiaomi RN3SE -> http://bit.ly/2r8DlV7 -- | -- Live Stream: twitch.tv/wwenigma
-
Petykemano
veterán
Jó, de ez most már kit érdekel? Senki nem fogja újramérni. Nem volt Day0 driverük. Kuka ez a cég.
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
vlevi
nagyúr
válasz Petykemano #7 üzenetére
Kuka az a user, aki ennyivel elintézi az egészet
Szerintem pedig a pirosak a nyomába sem érhetnek az NV-nak.
De, hogy én is, hozzád hasonlóan releváns adatot mondjak, én azt tapasztaltam, amikor az AMD-met lecseréltem NV-ra, megduplázódott a játékokban az FPS.Viccet félretéve, mindíg is jellemző volt, hogy egy videókártya teljesítménye időről időre hullámzik, attól függően, hogy a gyártó mire fókuszál a driverek frissítésénél.
Kezdetben az AMD Rx480 fasorban sem volt pl. az NV 1060-hoz képest, de azóta rendezték soraikat, és kezd felzárkózni, Dx12-ben jobb is lett. Most azonban az fog történni, hogy ismét előreszalad egy kicsit az Nvidia. -
kriszpontaz
veterán
Ízlelgessük kicsit ezt: "Breakthrough performance"
-
Duddi
aktív tag
Végül is. Ahogy a mondás tartja "Ki a kicsit nem becsüli a nagyot nem érdemli"
(#8) Attix82
Azt meg hogy mennyire tette rendbe az látszik wwenigma által talált cikkben valós az előző driverhez képest csak a hitman produkált valamit ami ugye 11,5% az Nvidia meg kimérte magának a 23% ot.
Jó ez és jó úton vannak csak akármit is mondjon a cikk ezek bébilépések
És habár a az amd nek 2 év előnye van a cikk szerint a tombraider i kint van már 1 éve + azért a Mantle ami a dx 12 és vulkán elődje volt bár igaz hogy az amd fejlesztette de ez nem phisix és tudtommal az nvidia is foglalkozhatott volna vele nem volt eltiltva tőle.
De tényleg az lenne a jó hogy ha komolyan belefeküdnének és nem arra menne a mazsola hogy de nekik előbb volt. -
Rexcor
őstag
Na én most kíváncsiságból megnéztem a TR-t és 1070-el kemény 1 FPS többletet hozott a driver FHD-ben egy adott helyszínen a pár hónappal ezelőtti driverhez képest...
-
Scholes9
nagyúr
Nálam most gond nélkül települt a 1050 Ti-re. A legutóbbi nem akart csak kb 2 nap után "rámenni" az akkor még 1070 kártyámra De amúgy játékok közben egyik kártyával és egyik driverrel sincs és nem is volt semmiféle probléma, ezt szeretem a zöldekben
[ Szerkesztve ]
PS5 + PS VR2 <-> XSX <-> 65” S90C
-
tothja
kezdő
Ez inkább a 1060 1050 és noti kategóriának jó, mert a 1070 már izomból is kinyomta eddig amit kellett (1080P-ben).
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ezeket nem nagyon kell játékokhoz illeszteni. Itt arról van szó, hogy az aktuális explicit API-k nagyon hasonlítanak egymásra, így az az ideális, ha a meghajtó oldalan sincs többféle implementáció. Emiatt az AMD és az NV is egy alacsony szintű hardverkezelő réteget használ, aminek a tetejére húznak egy platformspecifikus kliensmodult. Az AMD-nek három (DX12, Vulkan, Mantle), míg az NV-nek kettő (DX12, Vulkan) van. Ez a rendszer nagyon hatékony, nem véletlenül csinálják így, mert effektíve alig végeznek egy implementáció karbantartásánál nagyobb munkát és két-három API-t támogatnak vele. A probléma igazából a munkamennyiség, amit beleölnek. Az AMD-nek ez az egész rohadt egyszerű volt, mert a DX12/Vulkanhoz írtak két kliensmodult és kész. Működött, stabil volt, gyors volt, mert a réteg amin futott, már két éve aktívan létezett, és másfél évig a felhasználok és a fejlesztők is nyomták rá a tömeges visszajelzést, amikor csak a Mantle kliens volt rajta. Tehát amikor a DX12 startolt, akkor az AMD egy évek óta fejlesztett és tesztelt rétegre húzta fel a kliensmodult. Az NV helyzete teljesen más volt, mert számukra a nagyüzemű tesztelés csak akkor kezdődött meg, amikor kiadták az első DX12-es meghajtót. Ezzel egy normális piacon nem lett volna gond, mert az AMD is ugyanígy ment volna neki az egésznek, tehát ők is nagyjából mostanra hoznának általános sebességextrákat. Na meg ugyanúgy álltak volna xy stúdió problémái előtt, hogy igazából fingjuk sincs miért lassú a kód. Ez a rendkívüli tapasztalatgyűjtésre épülő munka nagyjából most érett be. Szóval ez itt nem specifikus dolog, hanem sokkal inkább egy általános javulás. Az egyébként külső szemlélőnek csalóka lehet, hogy egy-két játék nagyon gyorsul, de igazából ez teljesen normális, mert az eltérő programok eltérő mértékben futnak bele a meghajtó limitációiba.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
FLATRONW
őstag
Amikor a Mantle hype idején kihozták a DX11-es "csodadriverüket", akkor még ennyi teljesítményjavulás sem volt a játékokban. Most már tudjuk, hogy az egész hova vezetett DX11 alatt, az idő múlásával szép kis előnyre szert tett az NV.
Szerintem ezt is tekintsük egy kezdőlépésnek, ami idővel ugyanúgy kiteljesedik mint a DX 11-es driver.
Nagyon remélem, hogy így lesz, az NV múltját nézve erre minden esély megvan. -
-=RelakS=-
veterán
Tegnap ránéztem a Doom-ra, mert valami érdekelt benne. Mikor feltűnt, hogy a minőség valószínűleg nincs maximumon, benéztem a beállításokba.
Aszongya, Vulcan API.
Csak néztem, mert korábban, mikor kipróbáltam, egy rángatózó, használhatatlan xar volt a végeredmény, most meg simán futott vele a játékItt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
core i7
addikt
Nekem már fent van remélem semmi gond nem lesz vele
-
flash-
veterán
"Persze ezt nehéz volt megmagyarázni, látva a Radeonok teljesítménynövekedését az új API-k alatt"
Miféle teljesítmény novekedes???
Példa? En nem tapasztaltam hogy gyorsult volna az r9 290 kartyam"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
MATEO6600
őstag
válasz -=RelakS=- #20 üzenetére
Az azért már "régi" történet, nem ettől a drivertől gyorsult a Vulkán, több hónapja ilyen
-
Viktor77
titán
A dokumentáció a 376.33-as pdf-et nyit meg.
Csinálni kell. Kész. Pont.
-
GreatL
őstag
Gyorsul... semmit nem gyorsult. Az nVidia most hazudott egy nagyot. Láttam teszteket amik mutatták a nulla változást (előző és egy éves driverek is majdnem), leteszteltem én is. Túró. Még jó hogy rosszabb nem lett!
Intel Core i9-9900K víz | 32 GB | GBT RTX 3080 Ti Gaming OC | 48" LG C1 TV | Samsung(.hu) Galaxy S22+ 256 Vodával | Voda Samsung Galaxy A54 | Pocketbook Inkpad 3 Pro
-
-
ledgeri
nagyúr
A vulkan-t melyik op-rendszerek támogatják?
// #ublockO-HardMode // anti-blockadblock-er // PH! új arculat: 1/ 500 // szeksziboj -nálam van egy pirospontod! // Találtam sárga fényű lézert! (kézit, ceruzaelemest) https://youtu.be/XQnmMjYHgcM //
-
-=RelakS=-
veterán
In contrast to Direct3D 12, Vulkan is available on multiple modern operating systems; like OpenGL, the Vulkan API is not locked to a single OS or device form factor. As of release, Vulkan runs on Windows 7, Windows 8, Windows 10, Tizen, Linux, and Android (third party support for iOS and macOS[22] is also available)
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
horvathpeter
aktív tag
Nekem ezt a 378.77-nél csinálta. Azóta egyiket sem telepíti fel. Úgy csináltam, hogy eszközkezelőben (ugye mivel nincs fent a driver, ezért Display néven találod) jobb katt, illesztőprogram frissítése, majd megadod neki azt a mappát ahova kicsomagolta a telepítő a cuccokat. Így nekem működik. Nem tudom amúgy ez miért van.
"Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!"
-
wildpig
tag
Bakker, és ahogy látom a különböző oldalaikat a szociális hálón, ők ezt véresen komolyan promózzák. 2fps-t szerintem akkor is nyerek ha bezárom a háttérben a geforce experience-t
Ne esküdözzél Istenre. Napi kapcsolatban vagyunk, és történetesen Ő mondta hogy kínozzalak meg.
-
Redneck
veterán
Remélem DX9-11 alatt nem változik semmi.
Szerk:
CS:GO alatt random akadások, lassabb az ALT+TAB.
UT kicsit gyorsabb lett de több a képtörés.Az órajel nem áll vissza 2D-be. Gratulálok az nV szoftveres részlegének. Az utóbbi időben egy vicc amit előadnak, visszatérhetnének a régi metódushoz.
[ Szerkesztve ]
Play Hard GO pr0! - A bugfix, a hiba véglegesítése a programban.
-
Raysen623
addikt
A lényeg, hogy neked jó legyen és ezt leírhasd.
A MÁV-nak öt ellensége van: a négy évszak, meg az utasok.
-
Redneck
veterán
Nálam már megy vissza az eddig megbízható 376.19.
Raysen623: Ha nekem írtad nem értem.
Viktor77: Nem használok Experiencet.
[ Szerkesztve ]
Play Hard GO pr0! - A bugfix, a hiba véglegesítése a programban.
-
Raysen623
addikt
Nem neked ment, de rossz gombot is nyomtam. Arn kolléga volt a célszemély.
Ez viszont neked megy: az experience-t én is kipróbáltam, de csak pár hónapig aztán el is felejtettem. A szabad erőforrás megfejésén kívül sokra nem jó. Mondjuk aki sokat stream-el vagy felvételeket készít, annak lehet jó valamire.
[ Szerkesztve ]
A MÁV-nak öt ellensége van: a négy évszak, meg az utasok.
-
repvez
addikt
DE nem arról volt szó , hogy dx12 alatt már nem lesznek olyan fontosak az eszköz meghajtó driverek és emiatt nem lehet majd mutogatni a VGA gyártójára, hogy rosszul megy a játék?
Csak a játék készitőjén mulik majd, hogy menynire optimalizálja ?
Vagy valaki megint hazudott, csak ugy mint , hogy akár duplájára is gyorsulhatnak a játékok, mert nem lesz CPU meg VGA limites az alacsony elérés miatt . -
itaroli
tag
válasz horvathpeter #40 üzenetére
neked nincs telepítve véletlenül a hyper-v gazdakezelője?
-
itaroli
tag
válasz horvathpeter #52 üzenetére
Akkor nincs
A Microsoft saját virtualizációs rendszere. Programok és szolgáltatások -> szolgáltatások ki és bekapcsolása-> és ott lehet bekapcsolni, csak win-prónál szerintem.
Azért kérdeztem csak, mert az néha összeakad ezzel-azzal, de akkor ez a driver pont nem amiatt nem megy.
-
itaroli
tag
válasz horvathpeter #52 üzenetére
eszközkezelőből felment, köszi a tippet
-
Abu85
HÁZIGAZDA
De. El is tűnt a kernel driver, és ennek a munkái átkerültek az alkalmazásba. Viszont ettől az implementáció lehet bugos, szarul allokálhat, és a "wrapper" réteg is tartalmazhat rossz hatásfokot okozó leírást. Az NV-nél ez fokozottan probléma, mert a GeForce-ok borzasztóan kényesen viselkedő hardverek, és egyáltalán nem triviális, hogy a több implementációs lehetőség közül melyik a jó irány. Az egyetlen dolog, ami az ezzel kapcsolatos problémákra fényt derít az a tapasztalat.
A végtelenségig ez nem fog javulni, ha erre számítanátok. Lassan eléri az implementáció az ideális működést, és onnantól kezdve csak a shader fordító, ami igazából reálisan fejleszthető. De a mikor az kérdéses, az AMD még négy éves implementációval is talál kis extrákat, szóval az NV is fog még két év múlva némi munícióra lelni, amikor a saját implementációjuk négy éves lesz. Viszont az extrák egyre kisebbek lesznek. Az AMD már inkább csak specifikus helyzetekben talál teljesítményt.Ami várható, hogy némi extra meg akkor is jöhet, amikor a játékok áttérnek bindless-re. Bár az AMD-nél erre nem igazán lehet számítani, nekik a Mantle miatt ez a mód már most nagyon jól működik. Az NV implementációjában lehetnek javítható részek. Legálabbis bindless kódban eléggé messze vannak az AMD-től és ezt nem indokolja a hardveres különbség. Valamiért óriási a driver többletterhelése a CPU-ra, míg az AMD-nek semmi. Az NV nem tudja elérni a nullát a DX12 felépítése miatt, de biztos megfelezhető az aktuális driver többletterhelésük. Ez lehet a következő fejlesztés nekik.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
repvez
addikt
Persze kellenek az eszközillesztők , mert anélkül nem müködne rendesen, de ugy volt a megjelenés elött tálalva, hogy kikerülnek a driverekből azok a részek amik a különböző játékok optimalizációjához és támogatottságához kell , ez mind az adott játék fejlesztője fogja megtenni, a VGA gyártója csak azzal foglalkozik mai a hardveréhez kell , de a többit a játék készitője, igy mindenki a saját termékét támogatja mivel azt tudja hogy müködik.
Ehelyett még mindig azért jelennek meg a driverek, mert egy játék kijött és azon kell javitani.
Amit leirtál az meg még szomorubb, hogy ahogy irod, hogy lassan elérik a optimalizációt a driverekben .Hát még joformán el sem indult a dx12/mantle vonal és máris vége a fejlesztésnek, ugy hogy érdemi fejlödést ugrást nem is láttunk ?
nincs , kevesebb terhelés a hardvereken, nincs több fps, nincs több objektum, nincs több ai , nincs látványosabb grafikai fejlödés.nincs több szálú /magú egyenletes kihasználtság
mikor lesz ezekből tényleg valós elöny? már 2 év elmúlt, hogy megjelentek a dx12es cuccok már van nativ játék is rá , már megjelentek olyan hardverek amiket kifejezetten ezekhez a feltételekhez terveztek, VGA, CPU stb...
és az előző generációhoz képest semmi érdemi változás nincs. csak az , hogy elszálltak a hardverek árai. -
vlevi
nagyúr
-
Raysen623
addikt
Az egész ott lett elkúrva, amikor drága MS 3 fajta bekötési modellt csinált DX12-höz, mert sem az nv, sem zintel VGA-i nem képesek mai napig a Tier3-ra (ez a legmagasabb ha jól tudom). Röviden a két piacvezető miatt szar az egész, illetve bocsánat: félsikert akartam írni....
A MÁV-nak öt ellensége van: a négy évszak, meg az utasok.
-
IamMenyus
tag
Wildlands nálam bugzik vele, a vizes sziklás hegyoldalak helyenként sötétben néha villognak, néha a víz sokkal világosabb mint kéne; a divison pedig percenként omlott össze vele... (1080sli)... az előző drivert visszarakva utóbbi tünetmentes lett.
A tesztelői tiszteletdíjhoz hova kell számlaszámot küldeni? Nem értem min és hogyan teszteleték ezt a drivert ami elvileg a fenti két játékban kéne hogy sokat hozzon sli-ben... 2-3fps-t hozott, de nagyon felhúzott.
-
Colos1
őstag
válasz Raysen623 #60 üzenetére
Szerintem az nem az MS hibája, hogy eddig csak az AMD kártyái tudják a Tier 3 -at...Főleg, hogy a Tier 3 lenne az alap... Ha nem lenne 3 szint, akkor az nVidia és Intel VGA-k abszolúte nem lennének DX12 kompatibilisek.
Magyarul: a Tier 1 és Tier 2 szint csak a gyengébb VGA gyártók kedvéért készült
Mindenkinek a környezetében van egy seggfej. Ha a tiédben nincs, akkor valószínűleg te vagy az...
-
Sz_Imre
senior tag
Másnak is volt ilyen problémája, azt hiszem ez megoldotta neki.
-
Raysen623
addikt
A PH-s felhasználók jelentős többsége szerint olyan VGA-t kell gyártani, ami ma is használható. Ez megtörtént, ennek ellenére szidják a DX12 hiányait és esetenként rossz vagy hiányos működését, továbbá hogy nem ezt igérték... Az utóbbi negatív hangulatot a tények ismeretében alaptalannak érzem. A szoftverkészítők meg gondolom szintén nem így képzelték az elején.
A MÁV-nak öt ellensége van: a négy évszak, meg az utasok.
-
Feketelaszlo
senior tag
Amúgy érdemes még egyáltalán low level API-kra drivert írniuk? Próbáltam utánanézni, hogy idén milyen játékok jönnek DX12-vel/Vulkannal, de amit én találtam, az elég vérszegény (fél tucat sincs). Anno ha jól emlékszem Abu szorgosan gyűjtötte a jövőben megjelenő Mantle-s játékok listáját - ha valami hasonlóan megbízható listával rendelkezik valaki, ne hagyja ki. Csak azért, mert a Vulkanról még elhiszi az ember, hogy a multiplatform miatt viheti valamire, de a DX12 elég halottnak néz ki.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem pontosan. A kernel driver szűnik meg, illetve szűnt meg, és ennek a feladatai kerültek át a programba. Ez meg is történt. A shader fordító továbbra is a driver része, és ott nyilván a shaderek cseréje ma is egy lehetséges optimalizálási lehetőség. Emiatt jönnek driverek, mert azok tartalmazzák az új shadert, amit a programban szállított helyett kell futtatni.
Mivel a meghajtó oldalán jóval kevesebb a komponens, így elsődlegesen addig lehetséges a fejlesztés, amíg ezek hatékonyan nem működnek. Tehát nyilván a kernel drivert explicit API-val nem lehet fejleszteni, mert eleve nincs is kernel driver. Szóval a meghajtó oldalan limitált az előrelépés lehetőség. A program oldalán már sok lehetőség adódik, például át lehet térni bindless-re, ami egy nagyságrendi ugrást jelent, viszont ha ezt valaki meglepi, akkor elvágja magát a régi API-któl. Valószínűleg a Microsoft ugrik rá elsőként, mert ők úgy sem építenek DX11 módot a játékaikba.
Vannak előrelépések. Nekem állandó a gyorsulás, amit elérek. Persze programfüggő, de 20-60% közötti. Most már, hogy kezd normalizálódni a meghajtó a GeForce-okon is elkezd jönni a gyorsulás.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Raysen623 #60 üzenetére
Nem, az a modell teljesen jó. És az Intel Gen9 is a legjobb szintet támogatja, tehát nem az AMD az egyetlen.
A szintek között igazából az a különbség, hogy mekkora többletterhelést rónak ki a procira. A Tier3-as semmit, míg a Tier2-es valamennyire igényli a proci munkáját. De ma már ez nem akkora probléma, veszel két maggal többet és kész.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Raysen623
addikt
Rendben, legyen így mert jobban értesz hozzá. Akkor egy kérdés: miért megy ilyen lassan az átállás DX12-re? Azért már több mint 1 éve készen van és mégis utólagos patch-ek formájában heggesztik bele a legtöbb játékba. Kivéve Forza Horizon 3, és talán végre az idei játékok és portok. Ha nem erőltetik, akkor a kedves vásárlók nemfognak DX12 kompatibilis kártyákat venni.
A MÁV-nak öt ellensége van: a négy évszak, meg az utasok.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Raysen623 #68 üzenetére
19 cím ~másfél év alatt nem olyan rossz. A DX10 és DX11 nem terjedt ilyen gyorsan. A patch pedig ma a fejlesztés velejárója. Ezt a net terjedésének köszönhetjük. Jóval egyszerűbb már a frissítésekre alapozni, mint régen.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Colos1
őstag
Na, mi van??? Eltelt egy hét és nincs hotfix? Olyan komoly a hiba, hogy sokáig kell készíteni? Azt nem is feltételezem, hogy azért nem jön, mert jó a driver
(#74) Abu85: Gondolom ha már kell a proci, akkor közbelép a játék
optimalizáltságaoptilamlizálatlansága is.Mindenkinek a környezetében van egy seggfej. Ha a tiédben nincs, akkor valószínűleg te vagy az...
Új hozzászólás Aktív témák
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte AORUS MASTER RX 6800XT 16GB GDDR6 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- ELADÓ 32 DB Nvidia RTX 3060 Ti és 8 DB Zotac Gaming Geforce RTX 3080 Trinity / KOMPLETT BÁNYAGÉP
- Sapphire NITRO+ RX 580 8G SE
- MSI GTX 1660 ti armor oc
- BESZÁMÍTÁS! SAPPHIRE RX 460 2GB GDDR5 videokártya garanciával hibátlan működéssel