Hirdetés
- Samsung Galaxy S25 - végre van kicsi!
- Mobil flották
- Google Pixel 9 Pro XL - hét szűk esztendő
- One mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- iPhone topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Google Pixel 9a - a lapos munka
- Poco F3 - a mindenes, de nem mindenkinek
Új hozzászólás Aktív témák
-
Mik76
senior tag
válasz
Auratech #182 üzenetére
En tobbet nem veszek vw-t. Volt ketto is, jo jo de a mazdam koroket vert rajuk. Amit meg a dizel botranyban csinaltak az szamomra megbocsathatatlan. Vagyok abban a helyzetben hogy ne okozzon problemat betartani amit egyszer elhatarozok. Mindenki a penzevel szavaz, en tobbet rajuk nem.
-
Auratech
őstag
A Tesla, másképpen E. Musk munkássága szerintem úttörő. Csinált(atott) rendes rakétát, működő űrhajót, lassan bolygóközi hajót is. Ezrivel vannak a műholdjai, autógyártásban is csúcsokra tör. Van koncepje a neurointerfészekre is. Szoftvert fejlesztenek ezerrel.
A 100 éves wv meg kiizzadott egyetlen majdnem jó elektromos kocsit válaszul az elektromobilitás kihívására, miközben a Nürnburgringen ők a csúcstartók. Musk fő erénye, hogy a számítástechnika fejlődéséhez hasonló fejlesztési sebességet diktál és nem foglalkozik évtizedes beidegződésekkel. Nekem nagyon tetszenek az új passatok. Gyönyörűek. Azért, mert belső égésű a meghajtása? Nem értem a németeket...
Például A2 audit kicsit áttervezhetnék villanyosra sebtiben és lenne egy jó formájú, elektromos kompakt kocsijuk. -
Mik76
senior tag
válasz
#72042496 #179 üzenetére
Oke azt visszavonom, de azert akkor abban gondolom egyetertunk hogy ez a gagyi tesla olyan dolgot tud amit jelenleg senki mas nem. Ilyenkor szerintem azert el kene gondolkozni azon hogy mi a fontosabb. Volt par vw-m es az a hu de nagy minoseg par ev alatt mindegyikben megadta magat, a rendszeres szervizbe hordasrol mar nem is beszelve. Elektromos es mechanikus problemabol is volt boven. Ha meg a design a kerdes, elobb valasztanam a teslat ennel a kis akarminel ami a tesztben szerepel.
Beke. -
#72042496
törölt tag
-
#72042496
törölt tag
A #156 Balika911-ben a pozitív dolgok elismerésével kezdtem. Autóként viszont szembeötlő volt, hogy beleülve kellemetlen, olcsó, mozgásban pedig nyeklik. Komolyan meglepett, hogy ezekről nem esnek le dolgok, majd jöttek a hírek, hogy de, leesnek.
Aztán egy beszállító mondott számokat az elvárt tűréseikről és folyamataikról, hát nagyjából ott tartanak, ahol a koreaiak tartottak évtizedekkel ezelőtt. A tényleg csodálatos koncepció és hajtás mellett a Tesla ebben is magasan kilóg a mezőnyből, csak sajnos lefelé.
Tulajdonképpen minden autót lehet szarozni, igen, csak míg a fentiek kapcsán egy Porsche Taycant pl. könnyű lenne a hibái ellenére megvédeni, addig egy Teslánál a cizelláltabb véleményalkotásra tudnám csak megkérni az illetőt.
-
-
Noukoum
veterán
válasz
#72042496 #172 üzenetére
Értem tehát azért - mert "pontatlanok az illesztések" meg "nem korrekt anyagokból készülnek" meg "nem kellemes dizájnnal készülnek", ezért lehet szarozni?
Tulajdonképpen minden autót lehet szarozni, mert egyik sem tökéletes. De csak a teslát lehet jogosan szarozni, értem.
És persze senki nem mondta hogy a kritika nem jogos! De az. Csak az autó vásárlás pont olyan kompromisszum, mint bármi más. A negatívumok mellett vannak pozitív dolgok ám. Csak ugye akkor kiderülne hogy nem is olyan rossz autó a tesla, és hát az embernek mindig igaza van mint tudjuk, ha nincs akkor is -
Igen, olvastam ezekről. Nekem nincs bajom a Teslával, alapvetően szeretem őket, jó kis autók, de vannak hibái.
Pl. most lökhárító esett le, valakinek az üvegtető, ami speedzone-ba volt annak a hátsó spoilere lötyögött, stb... Ülni nem ültem benne, szóval arról nem nyilatkozom.
Technikailag viszont egyértelműen a legjobb szerintem az e-autók között. (Mondjuk nekem a beltér a túl steril kategória és nem tetszik, hogy minden a központi kijelzőn van) -
Bdanyy
addikt
válasz
Feketelaszlo #166 üzenetére
micsoda, usaból? [link]
rettentő béna az ottani autók anyaghasználata. Igaz bőr van bőven, de jó műanyagos tapintással. Szerintem európában sem értenek a műszaki cikkekhez jobban, csak szeretjük azt hinni. -
Feketelaszlo
senior tag
válasz
hobizoli #161 üzenetére
Ha luxuskiegészítőként tekint valaki az autójára akkor biztos fontos, hogy milyen az "anyaghasználata", ha járműként, akkor kevésbé. Ez a műanyag-kopogtatás meg ajtókárpit-simogatás mint mérce az USA-ból indult ki, mert ott a vásárlók nagy része nem ért a műszaki cikkekhez, - nekik ennyi jön le belőle -, de szerintem itt Európában nem kéne, hogy ez legyen a mérce, a minőség műszaki értelemben nem ezt jelenti.
Ha minőséget akar valaki számonkérni egy gyártón akkor vegye elő a kockás füzetet és számolja össze a 0 kilométeres járművön található hibák számát, de ne érzékszervi benyomások alapján ítélkezzünk. Ennyi erővel azt is ki lehetne jelenteni, hogy a Fiat Ducato belseje sokkal minőségibb, hiszen vastagabbak a gátak, karcálóbb és keményebb a műszerfal (ezek ráadásul mérhető tényezők, nem szubjektív tulajdonságok). -
"De ha valaki ült már teslában, az tudja hogy a high tech feeling teljesen feledteti a minőségbeli gondokat, vagy a szigetelés hiányát"
Ez hatalmas baromság! Épp ellenkezőleg. Az, hogy minden egyes padkára felállásnál megnyeklik alattad a bódé közben hangosan pattog és nyikorog a műszerfal egy új autóban az 2020-ban több mint kínos. És nem egy négymilliós kis fapados szarról beszélünk aminek még elnézne az ember ilyesmit.
-
Noukoum
veterán
válasz
SyMbioTe #158 üzenetére
Ez alapvetően amerikai sajátosság. Ugyanakkor az is látható hogy a sok tucat évet megélt nem amerikai gyártóknál is előfordulnak összeszerelési bakik. Törésteszteken ugyanakkor zseniálisan szerepelnek, csak erről senki nem beszél, típushibák ugyan vannak de inkább legyen minden második autó kilincshibás az első szériánál mint motorhibás végig. Mert ugye ilyet is láttunk már csak az elmúlt 20 évben egy párszor.. Szoftver minősége páratlan, kb sehol senki közelében sincs. Mindezt úgy hogy funkciókban élen jár.
Nem védem a teslát, egyértelmű hogy a német prémium autók összeszerelési minőségben sokkal de sokkal jobbak mint bármely azonos árú, de európában inkább sokkal drágább teslák. De ha valaki ült már teslában, az tudja hogy a high tech feeling teljesen feledteti a minőségbeli gondokat, vagy a szigetelés hiányát (mely okkal van amúgy). És hogy finoman fogalmazzak, szerintem sok magyar tesla károgó örülne ha csak egy legfapadosabb model 3-mal járhatna, nem azt keresné hogy van e rajta esetleg valami illesztési hiba.
-
-
-
-
oliverhr
csendes tag
Nem ez a kocsi fogja meghozni az áttörést a VW-nek. Drága, kis hatótáv... nuff said.
-
desigo
senior tag
Ezt a 3000 fejlesztőt,hogy kell elképzelni?
Jó oké 10 kevés.
100 még rendben jó kis csapat.De 3000 wtf? -
hobizoli
nagyúr
válasz
<Adamsky> #150 üzenetére
ja csak ok ezt gariban javitjak ~6 eves autokon is, hiaba van benne 300k+ km is akar meg van a 3-4. tulajanal addigra...
majd kerdezd meg a VAG juzereket nekik mennyibe kerult az elkopo lanckerek meg a "okoskerek" csereje, meg az elszakado lanc miatt a hengerfej OFF, mert nem gondoltak ra a gyariak, hogy elkopik/elszakad az elettartam elott
vagy amikor beall az motor a hoki 6szog tengelyes olajszivattyu athajtasnal 200k km korul vagy eleg kritikus helyen levo vezerles feszitonel mar "D" jelzesu alkatresz van par eves gyartasnal is, mert az A-B-C elozo verziok sem jottek be oda es addig az elso vezerlescseret sem erte meg feltetlenul...
pedig ezek 70+ eve autot gyartanak -
<Adamsky>
nagyúr
válasz
hobizoli #149 üzenetére
" ... aztan megis jol becumizodtak a lancos vezerlessel ... "
Nem tudom, hogy ott mi lehetett a háttér, de míg ebben az esetben simán el tudom képzelni, hogy a spórolás, ill. az a duma, hogy az első tulajnak még - a számítások alapján (ugye tervezett avultatás) - tuti nem lesz vele gondja, addig a Tesla esetén inkább az "erre nem is gondoltunk" az esélyesebb. -
Fall-N
veterán
válasz
hobizoli #144 üzenetére
Ilyen alapvető funkcionális gomboknál nem az eye candy a lényeg, hanem a megbízhatóság és a vezetés közben ne vonja el a figyelmet. A többi csak marhaság. Lehet akármilyen szép a dizájnja, ha funkcionálisan egy nulla. Egyébként ahogy írták előttem, nem azért van mert ez a jó irány, hanem spórolni tud a gyártó. Kevesebb gomb, kevesebb hardver, kevesebb gyártási költség, kevésbé bonyolult elektromos szerkezet. Valahol jó lenne, de nem az. Mármint megbízhatóság szempontjából jobb lenne a kevesebb mechanikus alkatrész, de kellenek.
-
#06658560
törölt tag
válasz
<Adamsky> #143 üzenetére
Amit a Battery day kapcsán hallottam, olvastam az a pont nem működik kategória. A komplett kasztnit kiönteni olyan bonyolult szerszámot igényel, amit lehet le se lehet gyártani, mert valahol mindig ütközni fognak a csúszóbetétek, a produktivitása meg garantáltan nulla lesz. A ciklusidők miatt is hegesztik a jelenlegi kasztnikat, és kerülik szenteltvíz szinten az öntést, kovácsolást.
-
<Adamsky>
nagyúr
válasz
hobizoli #144 üzenetére
" ... az lehet de kaphat tok mas skin-t a felulet ... "
Értem én amit mondasz, de ez autónál másodlagos. Itt a könnyen könnyen értelmezhető, felhasználóbarát kezelhetőség lenne az elsődleges szempont.
Azért telefonoknál is szokott lenni anyázás, ha valamit nem ott talál a user, ahol az előző verzióban volt. Képzeld, mi lenne az autóknál ..." ... a szimmering hiba miatt beazo motor ... "
Jaja, azaz! Az addig OK, hogy kijavították, de ha nem "tegnap" kezdtek volna autót építeni, akkor lehet ilyen hibába bele sem esnek. Az ilyenekből látszik a tapasztalat hiánya. -
hobizoli
nagyúr
válasz
<Adamsky> #143 üzenetére
igen, a ket ablakemelo gomb ugyanezzel a megoldassal mukodik az elso vagy a hatso ablakok vezerelesere
nem tapigomb, de az elve ugyanez------
az lehet de kaphat tok mas skin-t a felulet is egyuttal egy nagyobb sw frissitesnel, ahogy az egy magsabb szintu Android/iOS frissitesnel is megvaltozik a kisebb/nagyobb mertekben a dizajn, vagy lehet akar Custom is
erre fix gomboknal nincs elvi lehetoseg sem-----
a szimmering hiba miatt beazo motor csak bizonyos altipust es evjaratot erint, az ujabbaknal maskepp van megoldva mar ez (is), es mas az alkalmazott szimmering is
-
<Adamsky>
nagyúr
válasz
SyMbioTe #121 üzenetére
" ... kicsit fillérszexuálásnak tűnik ... " - így van. Ez főleg olyan kontextusban kínos, hogy ez lett volna az "új generáció" hírnöke a VW-nél.
Egyébként, ha visszanézed a hozzászólásaimat, akkor láthatod, hogy én az ID.3-at nem villanyautó mivoltában kritizálom, hanem, mint autót. Előbbit azért is nehéz, mert mind a mai napig megoszlanak a vélemények, hogy kinek és mire éri meg igazán. Egyet viszont kijelenthetünk. Ez még messze nem az "ultimate" megoldás, ami leválthatná a belsőégésű motoros járműveket.
Gombok, ergonómia, "tapi" kijelző: ahogy írod a haptikus visszajelzés menő, de lósz@**a se jó. Vannak funkciók, amik meg kell, hogy maradjanak hagyományos gomb szintjén. Még akkor is, ha már az autó minden egyes szavunkat pontosan érteni fogja. Addig míg utóbbi be nem teljesül, átmeneti megoldásnak szükség lesz egy érintőkijelzős vezérlő-központra.#122 hobizoli
" ... a 2 gombos ablakemelos dolog az Alfa 147-ben is igy volt 20 evvel ezelott ... "
Nem tudom, nem néztem utána, de arra tippelek, hogy a "váltó kapcsoló", amivel ki tudtad választani, hogy elől v. hátul szeretnéd az ablakokat vezérelni, azért az csak egy nyomógomb volt, nem? És nem pedig egy érintőkapcsoló, amit képtelenség kitapogatni." ... a sok fix gombnak meg igazabol az a baja, hogy nem lehet updatel-ni uj okossagokkal ... "
Azoknál a funkcióknál, amikhez szerintem elengedhetetlen a hagyományos gomb / tekerő, stb. azokat nem is nagyon kellene update-elni. De még elvileg azoknál is megoldható bizonyos szintű testreszabhatóság ill. frissíthetőség (pl.: pici kijelző a gomba, ami tetszőleges piktogramot jelenít meg)" ... a parkolo autoban jarjon a klima a kiskutyanak ... "
Ez megint csak egy olyan fícsör, amit a tulaj álló helyzetben is ráér megkeresni v. bekapcsolni. Szvsz. akkor jó / ergonomikus egy autó műszerfala, ha azon bárki kiigazodik, aki vezetett már autót. Itt most nyilván nem arról beszélek, hogy hogyan lehet mondjuk a hazakísérő-fényt beállítani, hanem a sokat emlegetett alapfunkciókról (klíma, lámpák, ablaktörlő, tempomat, stb.)#123 k-adi és #136 Fall-N
+1
... pont erről beszélek.#125 Auratech
"A WV-nek van előnye a hagyományos autóépítésben (...) meg is látszik az ID.3 designjében, anyaghasználatában, futóművében, a beltér ergonómiájában."
Pont ez az, ill. részben. A futóművön kívül ugyanis - sajnos - nyugodtan letagadhatnák, hogy ez egy VW termék.
"Az ID.3 -ban pont az látszik, hogy gyűlölik az elektromos autózást ... "
Ebben lehet valami, de ez sok más nagy gyártóra is igaz. Én komoly összegben mernék fogadni, hogy ha nem lenne a CO2 kvóta és bünti, akkor nem törnék ennyire (sem) magukat. Vagy nem hoznának ki sebtiben ilyen beta-s autót, mint az ID.3." ... a motort megnézed, nem egy technológiai remekmű ... "
Jaja. Nemrég láttam a YT-n egy videót, amiben azt magyarázták, hogy bizony bizonyos évjáratú motorjai a Tesla-nak - konstrukciós hiba okán - hajlamosak elromlani. Ha pedig egy ilyen motor megkotlik, akkor az javíthatatlan.#129 Kopi31415
"Milyen gyártástechnológiát fejleszt folyamatosan a Tesla, amit az egyéb autógyárak nem?"
A Battery Day-es előadást nézted, vagy olvastál róla? Azért ott elhangzott pár ígéretes dolog. Tudom-tudom, mondani sok mindent lehet, de az elhangzottak egy része már kísérleti fázisban van. -
hobizoli
nagyúr
válasz
#06658560 #133 üzenetére
aztan megis hatekonyabb technikat csinaltak a nagyokenal, tobbek koztot azert is, mert nem egy masik ceg profitjat kell megtermelniuk, hanem onkoltsegen jon hazon belul, es akkor nem kell kiruppotlankodni belole semmit, hogy az ara tarthato legyen
a kulso beszallito nem fog a meglevo technikaja helyett masikat tervezni, mert az neki koltseg, es a kesz cuccoat akarja elsosorban eladni
ha meg annal jobb kell, akkor magad ki kifejlesztheted, es nem az o ezen koltseget kell kifizetni minden beszallitott darabbanazert a villanymotor nem egy atombomba...
par okos ugyes mernok kell, az meg ugylatszik van is nekik hazon belul is
olcsobb oket megfizetni ekkora darabszamnal -
#16820480
törölt tag
válasz
#06658560 #131 üzenetére
Hát, ezt majd meglátjuk 5-10-20 év múlva, én drukkolok a decentralizált termelésnek is, ahogy az elektromos autóknak is. Hétköznapi használatra nem sok különbség van egy BEV és egy benzines között, pár szokás módosításán kívül nem okoz gondot egyik vagy másik használata, de sok előnye van a BEV-nek azért, kezdve azzal, hogy nem ott pöfögi ki a káros anyagokat, ahol lakik az ember.
Érdekes amúgy, ahogy mindenki áttörésre vár például akkumulátorok terén, ami nagyon hangzatos, hogy hirtelen fillérekért lesz minden. A valóságban meg az van, hogy az elmúlt bő évtizedben folyamatosan csökken az akkuk ára, és ha minden jól megy, akkor hamarosan beesik a 100$/kWh alá. -
Feketelaszlo
senior tag
Attól függ, melyik iparág
Az EU-s Green Deal tárgyalásokon egyes cégek és nemzetek óriási befektetést tesznek a hidrogén lobbi mögé, s a jelenlegi tervezeteken elég komoly nyomot is hagyott a hidrogén-gazdaságra való felkészülés. Hogy lesz-e üzemanyagcellás vonat, kamion vagy e-gáz erőmű (ugye milyen jó marketing név?) az ma már nem kérdés, bár az való igaz, hogy az üzemanyagcellás autót még a legmerészebb álmodozók is csak fantazmagóriának tartják.
-
hobizoli
nagyúr
válasz
Atlantis #130 üzenetére
az FCEV egy halott dolog
a 100km-hez elegendo 1kg hidrogen eloallitasa elektrolizissel 40kWh 100% hatasfoknal
de ilyen hatasfok csak a meseben letezik, valojaban 50-52kWh kell hozza, es akkor az meg csak normal legkori nyomason van
csak eddig egy atlag BEV 250-300km-t elpotyogott
a 700bar-ra surites energia igenye +15kWh, aztan jon a tarolas hatasfoka, a FC hatasfoka, a inverter hatasfoka, a motor hatasfoka es a hajtaslanc hatasfoka
amire az egesz lancot nezed mar 75-80kWh-ban van a 100km FCEV-vel
annyival a legtobb BEV 450-500km-t elpotyogott...de 400-t kb mind
FCEV-ben is van Litium akksi csak kisebb, mert a FC-t nem lehet hirtelen loketre megterhelni egy gyorsitashoz, ezert pufferelni kell az energiat, a FC-hez meg Platina kell, ami sokkal dragabb a Litiumnal is
megnezed a Maia specifikacioit, 1850kg a sulya, pont mint egy Model3LR BEV-e is, de a 2-3millioval dragabb is
a BEV-t akar otthon is toltheted a gyari fali toltojevel, a FCEV-nel ez a 700bar-s nyomas miatt sem fog soha megtortenni, meg a Hidrogen sem lesz hazhoz vezetve, nezdmeg menyi H2 tolotallomas van egyatalan a vilagban, meg Tesla-nak csak a sajat SC-e mennyi
a VályiPista-ék FCEV-s viodejaban 8GBP-ert tankolnak 1 kg H2 gazt a Mirai-ba, az 3300HUF
annyiert kapzs ma 8liter benzint, amivel barmelyik ICE auto elpotyog manapsag 100km-t
nem mellesleg 3300Ft-ert elektromos arambol 80+ kWh-t lehet tolteni otthon, amivel a M3LR akksija, 0%-rol 100%-ra toltheto es az azzal 450-500km-t elmegy
a Toyota ezt az FCEV dolgot 1992 ota fejlesztve hozta ki erre a szintre, amit a BEV-k az utobbi 10 eveben fejlodve helybol atugrottak
azert toljak csak, mert a kozel 30 ev alatt beolt csilliarjaikat nem akarjak elveszteni egyik naprol a masikra, a fosszilis energiat arulo cegeknek is ez a tuleseluk zaloga, hogy toljak az FCEV-t a BEV-vel szemben -
Fall-N
veterán
Így igaz. Egy autóban nem szabad elvinnia a vezetéstől a figyelmet a rendszernek és kezelő szerveknek. Ezért is jó a fizikai visszajelzést adó gomb, joystick stb. Hiába rezeg (haptikus) akkor sem lehet vakon megtalálni. Ha az ember régóta használja az autóját, akkor vakon tudja hová kell nyúlni a megfelelő gombokért. Hiába fancy az érintéses kezelés, nem véletlenül vannak fizikai kezelők egy munkagépben sem. Szép is lenne ha Jóska azért ejtené le a raklap üveges sört, mert a targonca villájára véletlenül tízszer érzékelt a rendszer. Vagy a kollégák fejére. (Targoncáztam én is rengeteget, de a fizikai kezelőkkel lehet gyorsan és precízen kezelni.) De jó példa a távirányító is. Hiába van mobil alkalmazás rá, oda kell nézni, mert nem lehet vakon kitapogatni.
-
válasz
hobizoli #122 üzenetére
Legyezgetős vezérlést megmutatod haveroknak, aztán azt is elfelejted kb, hogy benne van.
2 gombos emelő szimplán fillérb*szás, de az elviselhető / meg lehet vele barátkozni. Én használom, mert bal első + jobb hátsót szoktam letekerni nyáron, és így van egy kis huzat. (nem szeretek mindig klímázni)
Frissíteni nem lehet, de ha van is fizikai rész, attól függetlenül lehet a kijelzőn is egy klíma rész, amibe meg ezek kerülnek bele. Kutya mód meg nem rossz, de amennyi idő alatt bekapcsolom a menüből, annyi idő alatt a fizikain is beállítom a klímát. (igaz kiírva nem lesz, max írok egy cetlit.
)
Mondjuk nálam kutya autóba nem ülne, az fix. -
#06658560
törölt tag
válasz
#16820480 #119 üzenetére
Az elektromos vezetéken szállítás vesztesége is nagyon nagy. Van közben egy halom jobbra-balra transzformálás is. A kamion általi szállítás vesztesége meglepően kevés, ha utána számolsz, valamint a vezetékes szállítás is jó hatékonyságú. Elektromos energiát tárolni nagyobb veszteséggel tárolunk, mint benzint. Utóbbi alig párolog egy zárt tartályban.
Szerintem a decentralizált termelés nem fog működni ahogy az a fantasztikus akku áttörés is el fog maradni. Már két évtizede várjuk, mégis az összes technológia vagy egy évtizedre van a tömegtermeléstől. Pont két évtizede, mint a fúziós erőmű.
-
Atlantis
veterán
Szép dolog, hogy küzdenek, de az elektromos autózás csak köztes lépcső, amit a kismillió szabvány miatt sikerült el is baltázni...nem mondom, hogy teljesen kidobott pénz, mert az akku-technológia és a szoftveres finomságok máshol is jól jöhetnek, de a jövő az üzemanyagcelláé. Amíg az ki nem alakul rendesen. addig meg nekem megfelelnek a hibridek.
-
-
mad823
őstag
válasz
Auratech #125 üzenetére
A VW egy dolgot szeretne: pénzt keresni. Pont leszarják, hogy milyen hajtást kell egy autóba tenni, hidd el. Nyilván össze kell szedni a villanyhoz a know-how-t és a szoftverfejlesztésben is fel kell kötni a gatyát. A belső égésű motorok fejlesztésébe is euromilliókat kell és kellett lapátolni, most meg a villanyba kell. Ez van. Adjanak el minél többet, és keressenek minél többet rajta, csak ez a lényeg.
-
Auratech
őstag
Szerintem nincs más útja az elektromos autógyártásnak, mint a Tesla. Az, hogy a gyártástechnológiát folyamatosan fejleszteni, megújítani kell. A WV-nek van előnye a hagyományos autóépítésben egy friss elektromos autó gyártóhoz képest és ez meg is látszik az ID.3 designjében, anyaghasználatában, futóművében, a beltér ergonómiájában.
Az ID.3 -ban pont az látszik, hogy gyűlölik az elektromos autózást mindazok a munkatársak, akik parancsra átállni kénytelenek villanyosWV gyártásra. Szeretniük kéne, de nem bírják, persze eljátsszák, mint a kulturális polkorrektséget, ami mögött a legtöbb echte német gesztusában, távolságtartásában ott dolgoznak a több száz éves beidegződések, aminek egyik eredménye, hogy az iparosításban jók tudnak lenni.
Amikor valaki notóriusan elkésik és nincs értelmes oka a késlekedésnek, érdemes a mélylélektani oldalt megvizsgálni. A németeknek nem akaródzik villanyautót gyártani teljes szívvel. Az ID.3 szoftveresen nagyon izzadszágszagú.
A Tesla motorterében a formákban, megoldásokban meg néha szinte oroszos elnagyoltság köszön vissza. Ha a motort megnézed, nem egy technológiai remekmű, egy kifinomult megoldásokat sejtető mérnöki teljesítmény képe, hanem egy Ural indítómotorjának hengere köszön rád. Miközben meg jól működik. -
Dr.Momo
tag
Szerintem mindenképp örvendetes, hogy A VW csoport ráállt az elektromobilitásra. Az, hogy hogyan néz ki az ID.3 teljesen szubjektív. Az én véleményem szerint nem csúnya, de nem is kiemelkedő. Ettől függetlenül még lehet, hogy nagyon jó autó. Sajnos az ára sok embernek nem fér bele a büdzsébe, nemcsak itthon, hanem nyugaton sem. De ettől függetlenül nem szabad már most temetni. Sokan párhuzamot vontak a Teslával. A Tesla autói sem az átlag ember pénztárcájához vannak méretezve, mégis eladási rekordokat döntenek meg minden tehetősebb országban. Sokan céges autónak veszik és egy normálisabb lízingkonstrukcióban lehet, hogy jobban ki lehet jönni mint egy prémium belső égésű autóval. Nekem csak egy bajom van az ID.3-al, ugyanaz ami a többi e-autóval (kivéve a Teslát), és ez a hosszú távú autózás / töltőhálózat körüli káosz. Sokan elfelejtik, hogy a Tesla autók lelkét a nagy lefedettségű és megbízható gyorstöltő hálózat adja. Amíg csak a Tesla rendelkezik ezzel, addig én semmilyen másik e-autóba nem ülnék át, akármilyen szép, jó minőségű és jól felszerelt is.
-
k-adi
nagyúr
válasz
hobizoli #122 üzenetére
igazad van. félig legalábbis.. míg a mobilt van időd nézni, nyomogatni, addig vezetés közben kevésbé van erre idő - ha vezetésbiztonság fontos szempont, ezért akármennyire is "okosodik" a kocsi is, bizonyos gombok, funkciók még elég sokáig szükségesek lesznek (míg felnő az új ájfon gyerek generáció akik csukott szemmel is nyomogatni tudják majd)
-
hobizoli
nagyúr
válasz
SyMbioTe #121 üzenetére
az a gesztusvezerlos legyezgetessel lapozgatas is egy parasztvakitas csak... foleg, hogy vagy mukodik eppen, vagy nem
el nem tudom kepzelni, hogy ez vkinek "bejon", vagy musthave lenne
a 2 gombos ablakemelos dolog az Alfa 147-ben is igy volt 20 evvel ezelott az 5 ajtos modelleknel
megmodom oszinten szerintem tavaj engedtem le utoljara a hatso ablakokat barmiert, pedig az idei evbol sincs mar sok hatra
a sok fix gombnak meg igazabol az a baja, hogy nem lehet updatel-ni uj okossagokkal
mindenre van egy fix gomb, amikor az erintokeprnyon kirakni egy virtualis gombot sw-bol fenyevekkel egyszerubb es olcsobb...
lasd iPhone is, elotte minden telefon tele volt gombokkal....ma?
pl a parkolo autoban jarjon a klima a kiskutyanak is mennyivel egyszerubb megoldani egy virtualis gombbal sw-bol, ami megjelenik a kijelzon opciokent, a hardveres klimapanelon meg fix mindennek a helye
ez is utolag kerult bele pl -
válasz
<Adamsky> #120 üzenetére
Naigen, még az ablakemelőt túl is lehet élni, bár kicsit fillérszexuálásnak tűnik, de mindegy.
Az speciel nekem is negatívum az ID3-ban, hogy minden ilyen érintős vacak. Tőlem lehet érintő, de a klímapanel az legyen külön, rendes fizikai, és a kormányon is gombok legyenek. Ez a érintés + haptikus visszajelzés menő, csak nem ide való, mert nagyon nem praktikus.De mondjuk ezt is embere válogatja, lehet valakinek ez nagyon bejön.
-
<Adamsky>
nagyúr
válasz
SyMbioTe #116 üzenetére
És azt se felejtsük el, hogy abban 4 elektromos ablakemelő (gomb) van, nem 2,5
Ja, meg rendes testreszabható (legalábbis úgy tűnik) műszeregység, a multi-kormányon rendes gombokkal. Viszont úgy egészében nézve, ezt is sikerült elcseszniük. Sajnos az új Golf-ba is belekerült pár világmegváltónak szánt marhaság. Mint amilyen pl. az új lámpakapcsoló panel. -
#16820480
törölt tag
válasz
#06658560 #118 üzenetére
A szállítás mondjuk benzinnél sem annyira ideális, mivel egy teherautó szállítja, aminek belsőégésű motorja van
A tárolásról olyasmi rémlik, hogy az is valami elég magas hatásfokkal működik már manapság, de valóban a kapacitás jelenleg problémás. Vannak erre is ötletek és megoldások (pl. sűrített levegős tárolórendszer), de az egy elég egyértelmű helyzet, hogy benzint mindig is a világ másik végéről kell hozzák neked, soha nem fogod a kertedben bányászni és finomítani, hacsak nem egy olajmezőn laksz. Megújuló energiaforrásnál ez jóval nagyobb arányban működhet, és így ténylegesen decentralizált hálózatot lehet létrehozni. És nem úgy, hogy tartályokban széthurcolod az energiahordozót mindenhova, hanem helyben nyered ki. Ez lesz szerintem az egyik nagy áttörés a közeljövőben, illetve a másik az akkumulátorok gyorsabb tölthetősége és nagyobb energiasűrűsége. -
Részletkérdés, hogy 12,5-ért én már nem Golfot nézegetnék, sok egy Golfért.
Kedvedért megnéztem, őszintén szólva, ha megelégszem a kézi váltóval, nekem az alap verzió 1,5TSI-vel, meg a sárga fényezéssel tökéletesen elég lenne, minden benne van ami
nekem kell. (tolatókamera, ledes lámpák, automata klíma, kulcs nélküli indítás, usb-c, AA/Carplay, tempomat) Ennyi nekem teljes mértékben megfelel, és ez 7M lenne.Ami jólenne, de nem létkérdés, az ülés-kormányfűtés, meg a HUD ami tetszik az új autókban.
Ha kiválasztom automatával + HUD, ülés + kormányfűtés, akkor lenne 10M. Mondjuk azt nem tudom a HUD-hoz miért kell mindenképp egy fél millás rádió-navigáció.
De ennyit meg nem érne meg a HUD, szóval automatával + ülés + kormányfűtéssel lenne 9,2M. Nem tudom neked mi muszáj, ami miatt 12,5M lett, gyakorlatilag fullextrásra nyomogattad. -
-
#16820480
törölt tag
válasz
#06658560 #110 üzenetére
Erről csak ilyen információkat tudok mutatni, szerintem itt elég jól végigszámolja a srác a dolgokat, és nyilván itthon teljesen más számokkal kellene dolgozni, de még nála is kijött az, hogy az adókedvezmény meg ilyen-olyan visszatérítések nélkül is az amúgy egész drága napelem szett simán visszahozza az árát.
Ha lenne rá lehetőségem, én is valószínűleg rakatnék fel, de most egy darabig biztosan lakótömbben fogok lakni, oda meg nem lehet. Majd egyszer...Amúgy oké az olajfinomítás hatásfoka 90%, de aztán a motoré, amibe töltöd meg (legalábbis a neten elérhető adatok szerint) 20-35% csak, az elég nagy veszteség összességében. Ehhez képest az erőmű 60-65%-a és aztán az elektromotor 90+%-a jobban hangzik. Plusz a fékerő visszacsatolás miatt az autó kinetikus energiáját újra lehet hasznosítani, ami benzinesnél elvész.
-
#06658560
törölt tag
válasz
#16820480 #107 üzenetére
A well to wheel nem foglalkozik a gyártással. Viszont az átlagos erőmű hatásfoka 60-65%, kőolaj finomítás meg bőven 90% felett. A szállítás vesztesége, a töltési veszteség is durván eltér. Számítást manapság sajnos nem tudok már előkaparni, rég volt az egyetem.
Sokan laknak napelem felszerelés lehetősége mellett, de még többen úgy, hogy fogalmuk nincs hol tudják letenni az autót este, vagyis még tölteni se tudnák. Amúgy a napelem megtermeli már a saját előállítási energiaigényét élete alatt pluszban? -
#16820480
törölt tag
A Leaf 2 tényleg szép lett
A Zoe meg Honda E sem rosszak, de ez utóbbiban én nem látok semmi extrát, pedig mindenki teljesen odáig van érte, hogy milyen szép és vagány lett. A Kona, meg az összes többi SUV meg mehetne felőlem vissza tervezőasztalra, nem szeretem a SUV-okat
Kopi31415: Erről amúgy valami számolást tudnál linkelni, mert ahogy kerestem én mindenhol csak olyan eredményeket látok, hogy gyártást nézve a benzines kisebb terhelés a környezetre, de amint elkezded vezetni, ez elég gyorsan megfordul, elektromos hálózati veszteségeket meg egyebeket belevéve is.
Ehhez még annyi gondolat, hogy elég sokan laknak azért olyan házban, amire fel lehet dobni egy napelemet, akkor megkerülöd a töltésnél a távolról jövő áram veszteségét. Illetve ha majd egyre inkább újrahasznosítanak akksikat, akkor a gyártásban is fordulhat a kocka. -
hobizoli
nagyúr
ennyi erovel kezd el extrazni az ID3-t is, es pikk-pakk eleri egy Model3 arat az is...
akkor melyiket venned mar? a szembol rajzfilmfiguranak kinezo ID3-t?
nulla megjelenese van
meg ami "csak" ugy megy, mint egy fele annyiba kerulo atlag ICE auto?a fapad ID3 es a Pro kozott van 3.3millio ardiffi
aztan olyan fude sok minden extra nem jut bele annyiert, az akksi is 58kWh-s abban is, meg az alufelni a Pro-nal is kulon opcinalis extra a 17.5misis arcedula ellenere is
ennyi erovel a 77kWh-s akksis majd mennyi lesz, ~20?tudod miert nem menozik a VAG a elorendelesi szamokkal? mert nem vmi fenyes...
ha lenne ra 300k db elorendelesuk mostanra, mar reg tele lenne vele kiabalva a szaksajtoa Model3-ra meg csak az USA-bol volt egy het alatt 400k eljegyzes anno ugy, hogy teszt sem volt rola kint sehol meg akkor, csak bemutattak egy szinpadon a prototipust par szinben
-
David75
őstag
Tehát te a már belinkelt eladási statisztikák alapján ami rámutat, hogy az legtöbb angol vásárló leginkább a ~£20000-os árkategóriában vesz autót arra következtetsz, hogy pár év múlva ez a £20000 felmegy az ID3 £32000-es árszintjére és így népautóvá válik. Mondod mindezt egy jelenleg tartó gazdasági vállság közepén amikor a munkanélküliség sokéves rekordokat döntöget szerte Nyugat-Európában? Csak mert ez így ebben a formában megalapozatlan és leginkább a valóságtól messze elrugaszkodott következtetés.
-
David75
őstag
De nem érted, hogy a golfot se szarrá extrázva veszik itt nyugaton se, és az hogy ID3-ból az alapmodell is már sok "extrát" tartalmaz az nem segít a népautóvá válásában vagy az elektromos autók terjedésében, mert ez az árán is meglátszik. Ennyiért elmegy és vesz mercit, audit bmw-t mert annak a belseje fényévekkel jobb lesz és tud vele menőzni a kollégái meg a csajok előtt. Az se érdekli hogy a szervíz, meg a benzin költség 10 év alatt mondjuk behozza a különbözetet mert nem is tervez 10 évre az autóval. Tehát ez max annak éri meg aki vallásos környezetvédő, vagy ilyen handrás/karotta szintű elektromos autó püspök/főpap/rabbi.
-
-
Noukoum
veterán
A tankolást nem számoltam bele, csak belerakattam azt a felszereltséget amit a másik autóba. Persze 8m a golf ha fapad modellt megveszed igen. De azt nem hasonlítjuk össze az id-val, csak szubjektíven.
Kezd el extrázni a golfot, nem én találtam ki hogy 12,5m-ig jutottam úgy hogy csak azt pipáltam amit “muszáj”.És persze van sok villanyautó ilyen áron, de tudnak is ennyit?
-
Nem gondolták át ezt az autót...
Én már egy utólagos Android navin is utálom az érintős megoldást... Oké, olcsóbb.. A gyártónak...
Rendes kapcsolókat kéne betenni. Őszintén szólva valahogy a VW-nél valaki fizetést kap ezért... Mégis ez lett belőle.
Hamarabb ugranék be egy Leaf 2-be, vagy egy Niro-ba is. A Honda e meg úgy ahogy van kéne kategória.
-
-
#06658560
törölt tag
válasz
#16820480 #79 üzenetére
Viszont a szállítási, töltési és előállítási veszteség lényegesen kisebb. A villamos hajtás a forrásnál pocsékol, a belsőégésű motor a felhasználásnál. A termikus vesztesék 30% körül van, ha azon tudnak fogni az rengeteg lenne. A dízeleknél az 50% hatásfokkal pedig szitén jó 15%-ot nyernének.
-
v-paci
aktív tag
Igen, a TCO-val nem sokan foglalkoznak, a legtöbb ember csak a bekerülési értékkel számol. Megkockáztatom, hogy alapvetően nem több, de ha mégis, akkor futásteljesítmény és jármű életkor növekedésével biztosan eltűnik.
Egy új belső égésűnél is 20-30 ezrenként van kötelező olaj+szűrők cseréje, de javasolják a 15 ezres, vagy évenkénti cseréket. Ez nincs a elektromosnál, sem kettős tömegű (ami már nem csak a dízelek kiváltsága), sem egyéb "egzotikus" hajtáslánc elem.
-
Azért más dolog, hogy egybe kiraksz 14-15M-et autóra, vagy megveszed 5-6-7M-ért, és tankolgatod. Nyilván a Golfba is belemegy az a 14-15M, csak nem azonnal, hanem "X" év alatt.
Akármit mondasz, ez nem népautó. Ez drága, és még az alap 11M körüli se lesz olyan hűde nagy dobás. Az összes többi villanyautó is (ami használható méret, nem mint a Honda e) is 11M körül van, mégse akarják nevezni / nevezik népautónak.
Csináltak egy villanyos golfot, egy kicsit más formával. Semmi extrát nem tud ez az autó a vetélytársaihoz képest szerintem. Amennyire be lett hypeolva, hogy ez ilyen meg olyan jó meg olcsó lesz, meg Golf árban lesz, ahhoz képest egy egész jó, de drága és nem túl különleges villanyautó lett, tesztek szerint anyagfelhasználás sem egy nagy szám. (szintén azért 14M-es autó)
Az meg hogy indulásra AA és Carplayt nem tudják belerakni (ami a legolcsóbb Dacia-ban is megoldanak) az egyszerűen nevetséges. És ez még a jéghegy csúcsa, ennyi pénzért ez nem vállalható.Szóval tömören jó autó, de nem nem egy Bogár / Golf.
-
k-adi
nagyúr
válasz
noPublicFG #80 üzenetére
nem csodálkozom hogy a polestar2 tetszett! az jónak néz ki valóban
-
lory256
csendes tag
Hat azert erdemes utana szamolni. Egy 400kmes hatotavu auto annyi energiat visz magaval es hasznal el mint ami 4 liter benzinbe van, es allithatjak akarhogy elo, ha toredeke energia kell akkor az toredeke szennyezes. Az akkukat nem kell busulni, mar most 97-99%ban ujra hasznosithato, teslanak, renaultnak is van ilyen, de ujra se kell egyhamar hasznositani, mert miutan az autobol kikerul lesz belole erombe tarolo, vagy szigetuzemu napelem rendszer 20 evig es utana ujrahasznositjak teljesen. Addig meg annyit kiszolgalt osszesegeben mint 3 atlagos belsoegesu motorral hajott auto, foleg hogy azoknak az a 200ezer amik hasznaljak addig is a fel autot ki kell cserelni, ellentetben a villanyautoval. Az ilyenek meg hogy fekport is alig par szazalekat termel mint egy normal auto az mar csak bonusz
-
A prius volt a teszt, aztan a lexus LS600h kapta meg (bocsánat az RX400h majd az LS széria). Utana a tobbi Lexus, aztan most mar a Toyotak is. Ergo a premiumtol inditottak a japanok. Sorry.
Jó is lenne ha az ID3 20 százalékkal lenne olcsóbb mint a model s. Mennék is Teslat venni.
Gondolom 3-at akartál írni. Ha már elektromos akkor plusz 4 millió és Tesla. nem kérdés.
De azért köszönjük
-
hobizoli
nagyúr
a Model 3-nal olcsobb a fapad ID3
de az ID3 "extrakkal (nagyjabol...) szintre hozott" azaz alufelnis stb kivitele nem az, az ugyanugy 17-18miller mar
ha kerhetnel bele borbelsot, mar siman tobbe is kerulne
de az nincs hozza
a Model S az a 40millios Tesla, legrugoazassal meg mar 840loval
az akkora, mint egy 7er bimmer vagy egy S merga -
mauimagic
senior tag
20 év múlva lehet hogy sűrűn találkozunk majd ezekkel itthon, kicsit kikalapálva, félmillió km-t visszatekerve, egyenesen a megbízhatóságáról híres drezda-alsói Özgür Gebrauchtwagen BmbH-tól beszerezve
Lesz majd rajtuk "fuck diesel" matrica is, Ferrarit hugyoz le rajta a pimasz kisfiú...
-
Maradjunk annyiban, hogy nem kapható tehát nincs. Majd lesz. Egyszer.
Az ID.3 egy félkész autó. Jönnek majd hozzá sorban a szoftveres javítások. Addig meg használd így. És mindezt tizennégy millióért. A világ legnagyobb égése, hogy a vw konszern jelenleg itt tart. Na meg érdemes rálesni miket kapni ennyi pénzből...
"Vagy itt mindenki lopja az üzemanyagot, hogy ennyire megéri a benzin/dízel? Vagy csak senkinem sincs se 12m se 14 milliója autóra, csak fröcsög?" Vagy simán csak nem éri meg a felár egy sima hibridhez képest. Ez gondolom eszedbe sem jutott csak nyomod a süket dumát már megint. -
Joz76
tag
"Volt a prius mint tesztalany de aztan a technologiat csak a Lexus-ba epitettek mert ott elbirta az arazas."
Hát ez elég nagy tévedés... a Prius ugye a hibrid-ség zászlóshajója (volt), de ma már szinte minden modell elérhető hibrid verzióban, sőt, tervezik, hogy egyes modellek a közeli jövőben már csak hibridben lesznek elérhetőek.
Szóval pont fordítva van, mint amit mondtál, igen a Prius volt a teszt, és mivel bevált, gyakorlatilag a teljes spektrumra kiterjesztették/kiterjesztik a technológiát...
-
Köszönöm a tesztet!
(Az alábbi "véleményem" már máshova is megírtam, amennyiben hasonlóságot véltek felfedezni, az koránt sem a véletlen műve.)
Személyes véleményem, hogy ez az ID3 Gagyi hatást kelt. Ki is fejtem miért: 09.27-én volt a befutója az e-rallye -nak Augsburgban, ahol személyesen átélhettem rengeteg gyártó, rengeteg elektromos modelljének "bemutatóját". A tulajdonosokkal személyesen lehetett szót váltani, valamelyiket ki is próbáltam, és mint autó, az egész csapatból kettő tetszett. Az egyik egy Polestar, a másik a Hyundai Kona. Természetesen a Porsche és a Tesla Model X lopták a show-t, de mint autók, az előbbiek a jók. A véleményem szubjektív.
A legfontosabb: beleültem, és autónak éreztem őket, nem pedig egy tech kütyünek, ami véletlenül jól sikerült. -
#16820480
törölt tag
válasz
<Adamsky> #77 üzenetére
Igen, én is amiatt szeretem
Amúgy az enyémben pont nem jobb a mechanikus ablakemelő, mert szó szerint kell érteni, kurblis a két hátsó ablak
Szóval menet közben nem nagyon szoktam őket mozgatni.
Kopi31415: Mondjuk az még mindig messze van egy elektromos 90+%-os hatásfokától (amit némileg még javíthat a KERS rendszer gondolom). Igazából ha a benzinesbe ölnek pénzeket, hogy kicsit feltornázzák a hatásfokot, az nem sokban különbözik attól, hogy az akkumulátorok $/kW értékén akarnak hasonló módon javítani.
-
#06658560
törölt tag
válasz
#16820480 #76 üzenetére
A hatásfok tudott, kellett is neki. Fejlesztési potenciál meg még lenne benne normális irányban is, ha a politikusok nem lennének idióták. A dízelben az 50%-os hatásfok benne van, az isoterm motorral a benzinesben is rengeteg még.
#77 <Adamsky>: tudok jobbat, nem full fapad szinten Fiestában van díszfény a pohártartóban, de a hátsó ablakemelő kurblis.
#74 Stanlee: Ford rendszert használtam mostanában elég sokat. Azt tapasztaltam, hogy a smoothabb AA esetén sokkal tovább nem az utat nézem, mint a gyári rendszerben. ami amúgy egy fos. -
<Adamsky>
nagyúr
válasz
#16820480 #76 üzenetére
Félre ne érts, de a Jazz-eket nem az ergonómiájuk miatt szeretjük, hanem a praktikumuk (hátsó ülések variálhatósága) és az elpusztíthatatlanságuk miatt. Magyarán: gombokat is lehet úgy egymásra hányni, hogy az eredmény kaotikus vagy nehezen értelmezhető legyen.
Az ID.3 belseje azért fáj - nem csak nekem - mert egy olyan gyártónak sikerült ezt összehoznia, aki előtte arról volt híres, hogy jól áttekinthető, ergonomikus műszerfalakat tettek az autóikba.De, mutatok valamit, ami szerintem még a te Jazz-edben is jobb, ill. könnyebben kezelhető.
Itt van az ablakemelők kapcsolója. Minden normális autóban erre négy - jól kitapintható - kapcsoló van. Ezzel szemben mit csináltak az ID.3-ban? Kettő kapcsoló megspórolása mellet betettek egy érintőkapcsolót (Rear), amit megnyomva tudod csak mozgatni mondjuk a jobb hátsó ablakot. Hát, ka**ák be! -
#16820480
törölt tag
válasz
<Adamsky> #68 üzenetére
Egy 2009-es Jazz van, ezen nem tekerője van a klímának, hanem két külön tömbben vannak a gombjai, az eredményét meg alattuk egy külön LCD-n látni. De mondjuk a szellőzők bezárása-kinyitása is olyan, hogy kitapintva sosem tudom mit nyomok meg.
Ehhez a designhoz képest egy érintőképernyő sem lenne sokkal gázabb.Kopi31415: Nem vagyok benne biztos, hogy a benzines tud(ott) még olyan sokat fejlődni, nem véletlen vetnek be ilyen-olyan trükközéseket mert a kibocsájtást nem nagyon tudják hova levinni, ha valamennyi teljesíményt is akarsz mellé.
-
<Adamsky>
nagyúr
Ez tényleg nagyon régi lehet, mert én egy gyors keresés után (golf climate control) ezt találtam. Ez egy 6-os Golf klímapanelje. De, mind1, is! A lényeg, hogy kitapintható, betanulható ill. könnyen értelmezhető legyen. A legtutibb haptic feedback-es gomb se tud pl. formai információt "átküldeni" az ujjaknak. Szóval egyszerűen ezt nem kellene erőltetni. Pont.
-
Stanlee
őstag
A legtobb infotainment eseten az az erzese az embernek, mintha egy gyakornok hanyta volna ossze. 10 evvel ezelott nem volt sok valasztasa az embernek, hogy mit hasznaljon - megvetted a draga beepitettet, vagy nem volt navi. De azert az ujabb rednszerek mar android autoval elbirnak, en csak azt hasznalom. Az auto sajat rendszere az altalaban eg ynagy semmi.
-
#06658560
törölt tag
válasz
<Adamsky> #68 üzenetére
"Nem tudom milyen autód van, de az én első generációs Cee'd-emben van egy bazi nagy tekerőgomb, amivel nulla odanézéssel tudom a hőfokot állítani. Mivel ilyen apró kattanásokkal jelzi a forgatást, ezért ha 1 fokot szeretnék állítani az két "katt".
Ködlámpa és ködzárófény, dettó. Bajuszkapcsolón van mindkettő. Játszi könnyedséggel kitapintható."
Aláírom, ok autóban ilyen. Másokban a klíma pl. nyomógombos. Vagy nem mindenkinek teljesen kézre eső, mert pot kisebb, nagyobb a tervezési méretnél, esetleg túl ritkán használja ahhoz, hogy tudja hol van. Így nézni kell. Jó megoldás lehetne a kötelező HUD+ állítható funkciójú gomb a kormányon. -
#06658560
törölt tag
"Legalábbis én még nem láttam olyan írást vagy videót, ahol ezt számszerűleg levezették volna. Ahol ellenben volt valamiféle kalkuláció (nem tudom, hogy helyes-e) az mindig azt hozta ki, hogy az EV még ezekkel (szénerőművek, szállítási veszteség) együtt is környezetbarátabb."
nekem egyetemi tanulmányaim alatt volt ilyen felvett tárgyam, hogy elektromos autók, ott a kb. egyenlőre jött ki volt a well to wheel hatásfok. Azóta mindkét oldal fejlődött, szóval talán nincs nagy eltérő továbbra se.
"A nagy hőerőműveket nem nagyon túráztatják fel-le. Az ingadozást tudtommal inkább a kissebb, gázüzemű erőművekkel fedik le. Azoknak eleve jóval magasabb a hatásfoka mint a szén és olaj üzemű erőműveknek, és a szennyezése is kissebb."
Kivéve, amikor mondjuk a németek megtolják az európai hálózatot a saját szélenergiájukkal és fél Közép-Európa szop miatta, mert elmászik minden referenciaérték. Csak a németeknél látszik alapból is, hogy a szén és egyéb konvencionálist is rángatni kell, mert a napi ingadozás nagyobb a többinél. -
<Adamsky>
nagyúr
válasz
#16820480 #58 üzenetére
" ... elképzelhetőnek tartom, hogy meg lehessen jól is oldani."
Biztos. Eleve azzal kellene kezdeni, hogy a törvényhozóknak, szakembereknek, autógyártóknak le kellene ülniük, és készíteni egy listát azon funkciókról, melyeknek egy autóban könnyen azonosítható és/vagy dedikált kapcsolóval kell, hogy rendelkezzenek." ... hasonlóan ahhoz, hogy telefonon ... "
A telefon azért nem jó "alap", mert egy mozgásban lévő autóban senki sem akar / tud képernyőt "simogatni" ill. mindenféle gesztusokat bevinni.
Egyszerűen oda kell el, ill. visszajutni, hogy vezetés közbe ne kelljen a képernyőn matatni (mondjuk az esőérzékelős ablaktörlő állítása miatt)." ... logikus és kitapintható minden a mostani kocsimban, így is le kell nézzek, ha mondjuk a fűtésen akarok állítani, ködlámpát kapcsolni ... "
Nem tudom milyen autód van, de az én első generációs Cee'd-emben van egy bazi nagy tekerőgomb, amivel nulla odanézéssel tudom a hőfokot állítani. Mivel ilyen apró kattanásokkal jelzi a forgatást, ezért ha 1 fokot szeretnék állítani az két "katt".
Ködlámpa és ködzárófény, dettó. Bajuszkapcsolón van mindkettő. Játszi könnyedséggel kitapintható.(#59) mad823
" ... az érintőképernyő csak átmeneti megoldás ... " - én is így gondlom, bár bizonyos funkcióknak akkor is meg kell majd hagyni a gombokat, ha már mindent meg fog érteni az autónk. Akkor viszont ezeket a túlméretés egérmozikat / tablet-eket lehet (kell) majd kivágni a francba. -
Noukoum
veterán
És ki mondta hogy kapható? Népautó címről volt szó, természetes hogy az eladásokat a legkisebb modell fogja megdobni majd.
A legnagyobb baj hogy a magyar ember álomvilágban él, és azt hiszi hogy 3millióért fullos swiftet kap és hát a többi drága. Csak mikor elkezdtem pimpelni a GOLFOT hogy na nézzük mennyivel is drágább az ID akkor 12,5m-nál álltam meg úgy hogy felszereltségben még bőven alul maradt a 14.2-es ID-tól. És hozzáadtam a 0.5milliós kedvezményt is amit a belehetett pipálni. És hát az ID nem egy golf maradjunk annyiban.
Vagy itt mindenki lopja az üzemanyagot, hogy ennyire megéri a benzin/dízel? Vagy csak senkinem sincs se 12m se 14 milliója autóra, csak fröcsög? Tisztelet a kivételnek mindenkorra. -
mad823
őstag
válasz
#16820480 #64 üzenetére
Az speciel pont Android.
Amúgy meg nem lesz gond a magyarral, érdemes kipróbálni, hogy áll most.
-
#16820480
törölt tag
Lehetséges, bár ez nem tudom mennyire működik majd, ha nem angolul akarsz vele beszélgetni. Angolul már a mostani autók közül is van, ami elég jól ért (talán a Polestar 2 volt, ahol ki is tértek erre egy tesztben?).
De remélem lesz valami használható és kényelmes megoldás. Ha egyszer valaha lecserélem az autómat, akkor már nem nagyon akarnék mást, mint elektromost.
-
-
edward2
addikt
Ez a belső.... és ez az ár
Hápersze. Ha új autót vennék akkor 14millió körül vennék egy Volvo V60at és a belsője kb összehasonlíthatatlanul más szintet képvisel mint ez az 'autó'. És akkor még én remegjek, hogy elérek-e a következő töltőpontra ott mennyi időt kell dekkolni 11KW-os töltéssel.
Majd egyszer.
-
Tomy Yayo
senior tag
El nem tudom képzelni, hogy lehet biztonságos egy full érintős felület kocsiban. Itt legalább néhány gomb megmaradt, még ha érintősök is, de ezeknél működik az izommemória, oda se kell nézni, pontosan tudom, hova kell nyúlni XY dologhoz. De ahol kvázi semmi gomb nincs, csak egy TV, a'la Tesla... ha jó is a rendszer, akkor is oda kell néznem.
Ettől függetlenül ez a kocsi, kvázi tesla árban... esélytelen. Túl kevés, túl sokért, túl későn.
-
Noukoum
veterán
-
mad823
őstag
válasz
#16820480 #58 üzenetére
Szerintem az érintőképernyő csak átmeneti megoldás. Ahogy egy Google Assistant megért bármit angolul már ma is, úgy elég lesz nemsokára kimondani, hogy mit szeretnénk, ahelyett hogy a menü harmadik szintjén turkálnánk. Nem lepne meg, ha ez lenne az Android Automotive selling pointja...
-
#16820480
törölt tag
válasz
<Adamsky> #52 üzenetére
Én sem vagyok amúgy akkora híve az érintőképernyőnek, de elképzelhetőnek tartom, hogy meg lehessen jól is oldani. Mondjuk hasonlóan ahhoz, hogy telefonon a gyorskapcsolókat lehúzza fentről az ember, úgy egy mozdulattal hozzá lehetne férni egy olyan fix interfészhez, ami kb a fizikai kapcsolókat mintázná. Az a helyzet, hogy amilyen logikus és kitapintható minden a mostani kocsimban, így is le kell nézzek, ha mondjuk a fűtésen akarok állítani, ködlámpát kapcsolni.
-
A navigációs rendszer kapcsán viszont nagyon sok csúnya dolgot tudnák mondani,
Remélem, hogy tudnánk szeretett volna lenni, és nem tudnék. -
djpety
tag
Csak nekem van olyan érzésemmel ezzel a fedélzeti rendszerrel kapcsolatban, mintha a Nokiás, Symbian^3-mas időket idézné? A betűtípus, a rövidítések, a színvilág és a felület. Amikor egy egészen jó rendszert összedobtak, mert stabil volt, de egyszerűen nem tudták felvenni a lépést.
És még egy véletlen apró összefüggést láttam a kocsin lévő matricán a kéz...
https://www.youtube.com/watch?v=Suyf5m4x1zw - Nekem fullra ezt idézi
Pedig szerettem a Nokia C7-em amikor volt, de azért erősen nem jött össze az új irány a végére :/ Hátha a VW-vel nem ez lesz e-autók / szoftver terén.
-
L3zl13
nagyúr
válasz
#06658560 #31 üzenetére
1. Igen, van szállítási veszteség. És nyilván változik, de ezt belekalkulálják a well-to-wheel tipusú károsanyag kibocsátás ill. energia fogyasztás értékekbe.
Pont erre utaltam az előző hozzászólásomban, hogy az elektromos autó szkeptikusok mindig csak számok nélkül hozzák fel ezeket az érveket. Legalábbis én még nem láttam olyan írást vagy videót, ahol ezt számszerűleg levezették volna. Ahol ellenben volt valamiféle kalkuláció (nem tudom, hogy helyes-e) az mindig azt hozta ki, hogy az EV még ezekkel (szénerőművek, szállítási veszteség) együtt is környezetbarátabb.
2. A nagy hőerőműveket nem nagyon túráztatják fel-le. Az ingadozást tudtommal inkább a kissebb, gázüzemű erőművekkel fedik le. Azoknak eleve jóval magasabb a hatásfoka mint a szén és olaj üzemű erőműveknek, és a szennyezése is kissebb. -
A legfapadosabb ID.3 is 14,2M Ft listaáron tehát ja, borzalmasan drága, igen. És nem csak a csóró magyarnak drága az e-autó. Valahogy kint sem látom, hogy boldog németek tömegei ülnének ilyen autókban. Épp ellenkezőleg. Járnak filléres eldobható ötös golfokkal meg hasonló tízensok éves autókkal. Ez sehol sem lesz népautó. Németeknél sem. Az elektromos autózás még ott is csak a tehetősebb réteg úri hóbortja, az olyan szar gazdasági helyzetben lévő országokban mint mi vagyunk pedig csak szimpla rongyrázás. Ennyi pénzért már autót is vehet az ember.
-
sfefe
addikt
Átlag magyarnak ez marha drága...
Ennyiért sokkal jobb pl benzinest lehet venni... Mai benzinesek is tele vannak rakva minden féle szűrővel...
Az áram sem megújulóból van, java része ...
Aki akarja megveszi, ennyi.
De autót cserélgetni 4-5-6 évente sem vmi környezet kímélő dolog ám.... -
<Adamsky>
nagyúr
válasz
#16820480 #49 üzenetére
" ... a Teslákban sincs egyetlen fizikai gomb sem ... " - ami elég nagy baj is!
A Tesla-k az én szememben anti-autók. Látszik az egész koncepción, hogy csak muszályból tették be a kormányt meg a pedálokat. Szívük szerint az egész vezetést elvennék a tulajdonostól.
Én egyébként utcára sem engedtem volna ilyen formában (a Tesla-kat). Kicsit lassan, de mások is erre jutottak...
Ár: "2020-ban olyan autókkal jövünk, amelyek mindent tudnak, amit a Tesla, feleannyi pénzért" - Herbert Diess, vezérigazgató, Volkswagen, 2018 október 26. -
babosmiki
addikt
Jó írás.
Én már ültem benne, tetszetős autó. Jönnek majd a frissítések és akkor reméljük jobb lesz a kezelés is...
-
Plug Life
senior tag
Várható volt, hogy a hagyományos autógyártóknak a szoftverrel lesz gondja, az újaknak meg a hardverrel. Pár év alatt a VW is beletanul, mint a Tesla a gyártásba (vagy megvesznek egy szoftver céget)...
-
mad823
őstag
Nem értem a nyafogást. Senki nem mondta, hogy ez az autó mindenre jó. Arra speciel semelyik nem jó, mindegy, hogy mi hajtja. Városba és 100-150km-re hibátlan a villanyautó, mint koncepció. Sőt, igazából minél nagyobb az akksi, annál több felesleges súlyt viszel magaddal - feleslegesen. Ez azoknak való, akik tudják tölteni otthon minden nap. Pont.
Lesz ez még olcsóbb is, meg lesz sok másik, aztán majd lesz árverseny. Kis mennyiségben sosem volt olcsó semmit sem gyártani. -
David75
őstag
Itt Nagy-Britanniában havi £512 az ID3, ami itt is rohadt drágának számít, arról nem is beszélve, hogy mindenki SUV-ot akar venni és ennyiért vehet is. Ez itt nyugaton se lesz népautó, 2020-ban itt a 3 legtöbbet eladott autó a Ford Fiesta, a Vauxhall Corsa és a Volkswagen Golf, amik mivel a legtöbbet eladottak szerintem népautónak tekinthetők, viszont jóval olcsóbbak az ID 3-nál, tehát az állításod nem csak lenéző, de helytelen is. Best-selling cars in the UK 2020
-
<Adamsky>
nagyúr
Hát, ez kapufa. A VW nagyon szerette volna, hogy ez legyen a 3. népautó (bogár, Golf), ill. a 3. korszak első és emlékezetes modellje (erre utal a névválasztás). Végül is emlékezetesnek emlékezetes lesz: így ne csináld!
A külső - hát, olyan, amilyen, de legalább - nem fáj. A belső. Na, az már fáj. Néhány helyen a design is fájóan egyszerű, a felhasznált anyagok pedig - egy Golf-ból átülve - eléggé prosztók. A szoftver pedig ... sokan leírták, hogy ez így bizony egy rossz vicc. Persze, ez utóbbin lehet javítani, de az elkottázott ergonómián - hülye érintőgombok, ill. bizonyos dedikált (!) gombok teljes hiányán - nem. Az ilyen fog maradni, min az első facelift-ig.
Sajnos a VW - rettenetes nagy arccal - nagyon magasra tette a lécet (ők majd jobbat és olcsóbban csinálnak mint a Tesla), amit most sikerült jó nagy csörömpöléssel leverni.
Mind1, innen szép győzni.Talán majd az ID.4.
(#44) Noukoum
" ... hogy nem nálunk lesz a népautó ... "
Ez, ebben a formában (!) - én komoly összegben mernék fogadni, hogy - sehol sem lesz népautó. Attól, hogy valakinek van pénze, nem feltétlen hülye is, ill. 2× is megnézi, mire költ. -
Stanlee
őstag
Lassan egy honapja kezdodott meg a kiszallitasa az id3-nak itt Nemetorszagban, nekem meg nem sikerult egyet se latni eloben.
Ezer koszonet az irasert. Sajnalatosnak tartom, hogy a VW nem jott ra, hogy normalis infotainment rendszer kell ebbe az autoba, mert az a lelke neki. A tobbseget mar nem erdekli a loero, meg egyeb dolgok. Beul, infotainment megy-nem megy. Velemeny-nyilvanitas ennyi alapjan tortenik.
Egy Skoda-Seat-tol cegcsoporton belul, vagy egy Ford, del-koreai gyartotol meg el tudnam fogadni, hogy infotainment nem megy. De nem egy VW-tol. Eddig sokszor az uj funkciok a Golfban kerultek bemutatasra. Na ha ez a minoseg lesz a tobbiben is, akkor elektromos auto vonalon nem sok jo fog teremni a VW-nek csoport szinten.
-
Noukoum
veterán
Szegény németek, kapják a kritikát rendesen mert azt merték mondani a magyaroknak hogy népautó. Pici magyar nem gondol ám arra hogy nem nálunk lesz a népautó.
Drága? Csóri magyarnak tényleg drága, mint minden új autó. Golfhoz képest drága? Hasonló speccel max 10-20% az árkülönbség a dízel és villany között. És az hogy egy autó drága volt-e az mindig akkor derül ki mikor megszabadulsz tőle.Ez egy baromi jó autó lett.
-
-
Mindig voltak és lesznek is buta emberek:
"Az északkelet-angliai Darlington és Stockton környékének bányatulajdonosai 1822-ben döntöttek úgy, hogy vasutat építenek a szén szállítására. Mivel a gőzmozdony akkoriban nem csak újdonságnak, de drágának, megbízhatatlannak és lassúnak is számított, a jól bevált lóvontatás mellett döntöttek. Stephenson azonban meggyőzte a beruházókat gépe előnyeiről, legsúlyosabb érve az volt, hogy az ő gőzmozdonyai ötvenszer nagyobb teher szállítására képesek. A parlament által nehezen elfogadott törvény (a vitában olyan érvek is elhangzottak, hogy maga az ördög húzza a kocsikat, az eső kioltja majd a lokomotív tüzét, a szikrák felgyújtják a házakat, az utasok eszüket vesztik a tízmérföldes sebességtől)"
-
k-adi
nagyúr
válasz
Viktor0610 #37 üzenetére
igazad van, az a vita felesleges itt
de erről a kocsiról is felesleges beszélni, ahogy a cikk záró rész is írja:
"ha egy autót ennyire régóta hype-olnak, ha ennyi lóvét toltak a fejlesztésbe és a marketingbe, ha ennyit csúszott a megjelenése, akkor az jöjjön ki úgy a vásárlókhoz, hogy az a fránya infotainment meg van csinálva rendesen, mert ha itt az a mondás, hogy ez egy új korszak, akkor azt az új korszakot nem egy többoldalas buglistával érdemes megnyitni. Mert akkor be is lehet rögtön zárni."
na erről van szó, másrészt meg drága. (és akkor visszatértünk mégis az elektromos vs. benzines/dízel irányba)
tehát 2/2 kritikus probléma -
#10949376
törölt tag
+1
Ezek az elektromos autók is luxustermékek unatkozó gazdagoknak ,akik eleve a legszennyezőbben élnek ,teszik tönkre a földet pazarlással,rengeteg luxus terméket csak azért gyártunk le az unatkozó gazdagoknak ,hogy megtudják venni jó drágán azt ha megunják kuka ,vesznek mást,akik meg elvégzik a munkát amiből összeáll a termék örülnek ha kenyeret vesznek ,egy autóval évbe egyszer elmennek nyaralni szigorúan az országon belül.
sztem a pénz nem megfelelő elosztása teszi tönkre a földet leginkább ,és az ebből kifolyólag keletkező szennyezés gyártásnál ,szállításnál...ez a fajta elektromos autózás nonszensz környezetvédelem+ a napelemek sem a fán nőnek .
-
Lehetne hogy nem megy el a topik az elektromos vs. benzines/dízel irányba?
Köszi! -
Jobb ertektartas?
Te mondjuk mennyit adnal egy elso genercaios leaf-ert aminek az aksijaban van 100e km?
Apam autojaban most volt aksicsere. Megsugom a markaszerviz 1.2m-ert vegezte el.
Ezerszer vennek octaviat, amibe kenyelmesen elfer a csalad,+csomagok, kicsi a fogyasztas es 140-es tempoval egy tankolassal lent vagyok az Adrián 6-7 ora alatt.
Es ami a legfontosabb. De az abszolut erteket fizeted ki a kasszanal, nem a relativot. Mert ennyi erovel egy Ferrari sem draga hiszen relativa ad annyival nagyobb teljesitmenyt. -
10 millios auto 'draga' abszolutertekben, de nem 'relative'. A 10 M-s elektromos auto TCO-ja nem tobb, mint egy par millioval olcsobb benzinese (alacsonyabb uzemeltetesi koltsegek, valoszinuleg jobb ertektartas).
Jelenleg egy dizel Skoda Octavia kozepes felszereltseggel 10 milliotol indul, ilyenek az arak. Es egy Octaviat a legjobb indulattal se lehet premiumnak nevezni.
-
GSP
aktív tag
Egyszerű halandónak ez még drága, különben már vettem volna.
-
válasz
#06658560 #31 üzenetére
Pl az amit a tesla vagy a porche csinal. Egy uj technolgiat premium szegmensben vezetnek be. Nem probaljak meg “nepautonak” beallitani mert egyszeruen draga az uj technologia. Nezd meg anno a Toyotat. Volt a prius mint tesztalany de aztan a technologiat csak a Lexus-ba epitettek mert ott elbirta az arazas.
-
#06658560
törölt tag
1. Csak éppen nem azonos már a szállítási veszteség sem, pláne hogy az is erőművek terheltsége függvényében is ingadozik, ahogy az áram frekvenciája is. A károsanyagkibocsátást egyébként a németek a helyi mix alapján szokták értékelni, és úgy azért messze nem olyan szép a helyzet náluk. Valamint hol jelentős a szénerőmű használat, ott a radioaktív szennyezés is megjelenik kibocsátás oldalon.
2. Papíron. Gyakorlatban meg az erőművek mindig a pillanatnyi fogyasztás mértékében kell termeljenek, a túltermelés nem jó a hálózatnak, így még az atomerőművek esetén is levárt a széles tartományban szabályozhatóság. És a hatásfok ott is romlik szépen.#18 adamssss: 1. A gazdagok nem a nép?
2. Azon megy a rinya, hogy drága az elektromos autó, mert kevés emberrel kell megfizettetni. most meg azon, hogy sokkal akarják megfizettetni, miközben még mindig drága. Mert továbbra sem olcsó a technológia. Szóval akkor mi legyen? -
#16820480
törölt tag
-
CSIPÁSKANDÚR
tag
Lehet a Totalcar oldalát nyitotta meg a gugli???
-
Norb79
őstag
válasz
#16820480 #27 üzenetére
Ez akár igaz is lehetne, csak ugye az az apróság van, hogy nem az.
[link]
Itthon 12% a szén, az importált áramnál meg 5% körüli. Olajból előállított áram az jelentős az importban, kb mint a teljes hazai termelés. De hát olajat égetni jó, ezért is jár mindenki belső égésű motorral rendelkező autóval. De ha választani lehet akkor inkább Ukrajnában égessék az olajat, ne a mi utcánkban. -
jUUh
addikt
válasz
7Heads Drago #23 üzenetére
-
L3zl13
nagyúr
Mindig ugyanezt az érvet hallom a villanyautó szkeptikusoktól, de még egyszer sem láttam tőlük számokat amivel alátámasztanák ezt.
Számomra logikusnak tűnik, hogy:
1. mivel az elekrtomos energia "mix"-nek csak egy részét teszik ki a hőerőművek, ezért azonos hatásfokot feltételezve a teljes rendszerre a károsanyag kibocsátás is arányosan kissebb lesz elektromos autóknál.
2. nagy méretekben könnyebb fenntartani az ideális hatásfokot és könnyebb megoldani a károsanyagok kiszűrését -
jUUh
addikt
Én szeretem az elektronyos' autókat, azt gondolom, hogy "ez a jövő", viszont ez nem népautó. Se nem elég olcsó, és ennyi pénzért nem elég kiforrott.
-
RedSwallow
tag
Nyugodj meg! Az aksik meg általában bonthatók, újrafelhasználhatók.
-
#16820480
törölt tag
Sikerült egy hsz-ben majdnem minden félinformációt/tévhitet összehozz, ami az elektromos autókkal kapcsolatos.
Egyrészt egy normális hőerőmű az már most jobb szűrőrendszerrel rendelkezik egy autó kipufogójánál, másrészt legalább nem a belvárosban pöfögi ki káros anyagokat, harmadrészt pedig ezeket le lehet cserélni megújuló energiára, vagy legalább kevésbé szennyezőre, ahogy nagyon sok országban csinálják is.
Az akkumulátorok pedig nagyon nagyrészt újrahasznosíthatók, és ezt is kell velük csinálni majd. Szemben a benzines autód által elpöfögött benzinnel vagy az elhasznált olajjal. Nem is beszélve a bonyolultabb felépítésről, a komplex váltórendszer, motor, mozgó mechanikus elemek. Ehhez képest egy elektromos kb olyan egyszerűségű, mint egy porszívó. -
7Heads Drago
veterán
hogy az áttekintő térképen sötéttel jelzi azokat a területeket, ahová már nem jutunk el hatótáv hiányában. Mint a Settlers 2-ben, ha még nem építettem őrtornyot a határra.
Kész végem van. -
Néhány éve az autobild készíttetett egy felmérést ahol a megkérdezettek zöme úgy nyilatkozott, hogy új autó vásárlásnál maximum negyven százalékkal magasabb vételárat lennének hajlandóak kifizetni egy adott autó elektromos verziójáért a belsőégésű verzióhoz képest. Ha annál nagyobb a különbség bár tetszik nekik nem vennék meg. De amíg tetszőleges villanyautó 70-100% körüli felárral kapható az alap belsőégésű verziójához képest...
-
#06658560
törölt tag
Itt megint kijön amit nem szeretek az érintkezőkben, ami a "smooth" kezelésnél plane kijön: nézi kell.
-
esoember
csendes tag
Mint közlekedési edény, tetszik, mert formás, szép. De mint autó, amiben vezetési élményt keresünk, úgy igencsak megbukik. Az a szörnyű az egészben, hogy egy alig 10 éves cégnek (Tesla) kell megmutatni a több évtizedes múlttal rendelkező autógyártóknak, hogyan kell hardveresen/szoftveresen normálisan működő elektromos autót tervezni!
-
L3zl13
nagyúr
"Ugyanis a szoftver kábé az egyetlen olyan alkotóeleme egy modern villanyautónak, ami kvázi új terület egy gyártónak."
Még hogy a VW-nek nincs tapasztalata a szoftverrel. Én úgy hallottam a legutóbbi szoftverfejlesztésük eléggé viharos sikert aratott.
-
Feketelaszlo
senior tag
Ebből az autóból az elv amit el kéne tanulni sok gyártónak - tök király lenne, ha minden bugos hardver tesztelésére járna állami támogatás - mondjuk szoftverhibás kazánt nem biztos, hogy vennék otthonra, de egy mosó- vagy fényképezőgépet bevállalnék.
"(#4) giroud199 "
Sokan jobban tennék, ha utána néznének hol is állítják elő az elektromos energiát amit ezekbe töltenek.
Cseréld ki az elektromost olajra és mindjárt megváltozik a leányzó fekvése. -
Szkeptikus vagyok a tömeges elterjedést illetően. A fapad verzió 14 millió....Ha már pont akkora mint egy Golf, hasonlítsuk a normál fapad Golf-hoz: 130 lóerős, 6 sebességes kézi váltós 7,6 millió (majdnem kettőt lehet venni az ID 3 árából), de 8,5 millióért már 150 lóerő 7 fokozatú DSG váltóval...
És igazad van, legtöbb családban egy autóval kell mindent lefedni, a városi szaladgálástól a tengerparti nyaralásig. Akkor már érthető miért az 5-6 milliós Vitara a sztár itthon -
10 millió felett ez lesz az új népautó? Itthon biztosan nem, ahol a legtöbb háztartásban max 1 autó van így ha nyaralni megy a család annak kell vinnie mindenkit. Ez meg 90-el tud megtenni jó esetben 350km-t. Ki az aki pályán 90-el tötymörög? Max egy idő és pénzmilliárdos. Mellesleg a cikkben említett anomáliák miatt inkább tűnik ez az egész beta tesztnek sem mint egy kiforrott autónak.
Nekem ez az olcsó e autózás idehaza még mindig nem állt össze és nem tudom, hogy hova is van pozicionálva. Olcsónak nem olcsó, ellenben rengeteg kompromisszumot kell kötni. Persze akinek van pénze több autóra annak jó lehet, mert egyrészt menő, másrészt az illető kiteheti a zöld plecsnit a mellényre. De valós értelmét nem látom... Egyelőre. -
johnahex
tag
Illene kibogozni a kábelt ha már töltjük, pláne ha le is fotózzuk...
-
giroud199
senior tag
-
lolal
senior tag
Nagyon jó lett a teszt köszönjük.
Reflektálva az egészre. Ez màr minden csak nem autó. Lehet egyedül vagyok a véleményemmel, de jobban szeretem a régebbi, őszintébb, ténylegesen autókat, amit én irányítok és nem minden porcikája elektronika. Ezek a jövőbeli “autók” Szvsz abszolút elveszik a vezetés élményét. -
Ezek az érintő gombos megoldások 40 éve sem működtek, nem értem, miért erőltetik. Anno találkoztam vmi érintő gombos számítógépen a Space Invaders-szel, azzal kezdtem a játékot, hogy szétlőttem az előttem lévő pajzsot. Billentyűzetből sem nagyon csinálnak ilyet, mert kell a fizikai visszajelzés. A számítógép előtt ülve is idegesítő, ha valamit elgépel az ember, pedig ott van idő kijavítani. Egy autóban ülve forgalomban az ilyen csak elvonja a figyelmet a vezetésről - mert ha éppen a hangerőt sikerült feltolni, azt azonnal visszavenné az ember, de az sem okés, ha a tempomatot sikerült lakott területen belül 100-ra állítani.
Szóval maradjon csak a fizikai gomb, amiről az ember tudja, hogy egyszeri megnyomásra 1-et léptet, nyomva tartásra meg 10-et.
-
Norb79
őstag
"Mint a Settlers 2-ben, ha még nem építettem őrtornyot a határra."
Itt nevettem fel, köszi!
A "Jagelló út utca" az ugyanígy van az iPhone-os beépített térképes appal is, ha azzal navigál az ember. Egyszerűen van olyan közterület, aminek a neve nem elég beszédes, így gondolom egyszerűbb volt mindennek a végére odamondatni, hogy utca vagy tér, vagy micsoda, hogy az egyszeri ember jobban tudja hogyan is néz ki az amit keres. Eleinte nekem is zavaró volt, de összességében szerintem inkább hasznos. Gyermekeim azért mai napig kiröhögik a rendszert emiatt.
Ami az ID3nál zavaró az az ára. Borzalmas volumenű K+Fet akarnak kifizettetni az egyszerű jópolgárokkal. Amíg ezek a "népautók" 14-19 milliók, addig nem lesz itt a nagykörúton hegyilevegő és csend csúcsforgalomban, se reggel az M3as vagy M5ös bevezetőn, pedig "igény vóna rá".Remélem ahogy növekszik az eladott darabszám úgy mérséklődik majd az ár is. Mondjuk feleződhetne, ott lenne az a pont, ahol nagyon sokan nem is gondolkoznának belső égésben.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
ma A legfontosabb Volkswagen lehetne, mert villanyautónak tervezték, globálisan értékesítik, vadiúj fedélzeti rendszert kapott és egy új korszakot jelöl. Illetve szeretne jelölni.
- GoodSpeed: POCO X6 PRO 5G 12/512 GB vs Samsung Galaxy S24 FE 8/256GB
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Milyen videókártyát?
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Milyen légkondit a lakásba?
- Vác és környéke adok-veszek beszélgetek
- Samsung Galaxy S25 - végre van kicsi!
- Vége: a kínai platformok nem adják vissza a pénzt visszaküldött áru nélkül
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- További aktív témák...
- RTX 2060 6GB DDR6/ garancia/ ingyen foxpost
- DELL PowerEdge R620 10xSFF 128GB ECC RAM
- XPS 15 9530 15.6" FHD+ IPS i9-13900H RTX 4070 32GB 1TB NVMe ujjolv IR kam gar
- 27% számla! Ryzen 7700X / RTX 4070 Ti Super / 32GB DDR5 / 1TB NVMe / 800w GOLD! BeszámítOK
- Jó áras PC! , i7 10700 , 1080 8GB , 16GB DDR4 , 512 GB NVME , 500GB HDD
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 13400F 16/32/64GB RAM RX 7700 XT 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i7 14700KF 32/64GB RAM RTX 5070Ti 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Bomba ár! HP ProBook 6560B - i5-2GEN I 8GB I 480GB SSD I 15,6" HD I Cam I W10 I Garancia!
- Intel Processzorok sok db : Xeon E5-1620V3, Pentium G4400T, i3 6100, i3-4130, i3-2140T
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7800X3D 32/64GB RAM RX 9070 16GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest