Hirdetés

Volkswagen ID.3 menetpróba

A legfontosabb Volkswagen lehetne, mert villanyautónak tervezték, globálisan értékesítik, vadiúj fedélzeti rendszert kapott és egy új korszakot jelöl. Illetve szeretne jelölni.

Hirdetés

A Volkswagen és az elektromos hajtás

A Volkswagen csoport irtóra ráfeküdt erre az elektromos vonalra pár éve, ami persze nem jelentette azt, hogy egyből megindult a villanyhajtású offenzíva, de számos nyilatkozat, tanulmány, ígéret és koncepció született, aztán persze elkezdtek érkezni az árammal hajtott autók is egymás után. De ezek mind meglévő platformokra épülő, alapvetően nem villanyüzeműre tervezett, klasszikus autók átdolgozott változatai voltak, mint amilyen az e-up!, az e-Golf, az összes Audi e-tron, vagy a piac legolcsóbb villanyautójaként, korlátozott számban gyártott Citigo i-EV.

Tavaly szeptemberben volt a hivatalos bejelentés
Tavaly szeptemberben volt a hivatalos bejelentés (forrás: CNN) [+]

És aztán bemutatkozott az ID.3 (ráadásul az ID.4 is már itt kopogtat), ami elvileg a Volkswagen jövőképét testesíti meg, teljesen új platformon, amit kifejezetten elektromos hajtásra terveztek, vadiúj fedélzeti rendszerrel, egy csomó formatervi egyediséggel, ráadásul szuper árakat mondtak mellé eleinte, aztán persze ezek szépen emelkedtek, mire végre befutottak az első példányok. Mert hát a dolog bizony megcsúszott, úgy egy évvel korábban tervezték az értékesítés megkezdését, de nemigen lettek kész a dolog szoftveres oldalával.


[+]

Ám itt tegyünk egy csöpp kitérőt, mert ez egyébként nem véletlen. Ugyanis a szoftver kábé az egyetlen olyan alkotóeleme egy modern villanyautónak, ami kvázi új terület egy gyártónak. Mert az ilyen-olyan fedélzeti rendszereket sem Jürgen ütötte össze a gyár sarkában, hanem mindenféle beszállítóktól származik (majdnem minden gyártónál), az autógyártók nem IT-fejlesztők, szóval ezügyben házon belüli tapasztalatuk nemigen akad, az ID.3-nál viszont annyira új volt minden (és annyira újat is akartak), hogy ez a történet jól bezavarta a határidőket. Házon belül fedélzeti rendszert elsősorban a Tesla csinál — na, ott a UI simán hozza az iPad-élményt. És nem csak mi, hanem minden autós magazin belefutott már nem egy, nem kettő, hanem tucatnyi szoftveres szívásba különböző villanyautóknál, út szélén maradó Corsa, menet közben elsötétülő képernyős Zoé, a navigációt eldobó Peugeot csak a jéghegy csúcsát jelentik.


[+]

De aztán a németek csak összerakták a szoftvert (elvileg), szóval itt van az ID.3, mi pedig kerek egy hétre elhoztunk egy 1st Edition verziót, amit ugye most már nem is lehet a boltban megvenni, hanem ez az előrendelős kiszerelés, de nyilván műszakilag minden ID.3 jelenleg még ugyanaz. 14 millió forintról indul most a kalkulátor, a legcombosabb felszereltség 17 gurigát képvisel, de ha rátesszük a “Sanya” (haha) fantázianevű felniket és még pár dekort, akkor 18,5 millióra lehet feltolni az árat. És ebből ugye csak 500k támogatás jöhet le, mert masszívan túlléptük a 11 milliót. Szóval pont ezért jön majd kisebb akkuval is ID.3, az majd befér a határ alá, hogy lehessen még igényelni rá 2,5 milliós hozzájárulást. Ahogyan kisebb, úgy nagyobb akkupakk is várható majd a modellhez, viszont ezek a motor teljesítményét is befolyásolják, a kisebb telep esetében csak 126 lóerőt tudunk majd használni.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Hirdetés

Hirdetés