Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • <Adamsky>

    nagyúr

    Hát, ez kapufa. A VW nagyon szerette volna, hogy ez legyen a 3. népautó (bogár, Golf), ill. a 3. korszak első és emlékezetes modellje (erre utal a névválasztás). Végül is emlékezetesnek emlékezetes lesz: így ne csináld!
    A külső - hát, olyan, amilyen, de legalább - nem fáj. A belső. Na, az már fáj. Néhány helyen a design is fájóan egyszerű, a felhasznált anyagok pedig - egy Golf-ból átülve - eléggé prosztók. A szoftver pedig ... sokan leírták, hogy ez így bizony egy rossz vicc. Persze, ez utóbbin lehet javítani, de az elkottázott ergonómián - hülye érintőgombok, ill. bizonyos dedikált (!) gombok teljes hiányán - nem. Az ilyen fog maradni, min az első facelift-ig.
    Sajnos a VW - rettenetes nagy arccal - nagyon magasra tette a lécet (ők majd jobbat és olcsóbban csinálnak mint a Tesla), amit most sikerült jó nagy csörömpöléssel leverni.
    Mind1, innen szép győzni. ;) Talán majd az ID.4.

    (#44) Noukoum
    " ... hogy nem nálunk lesz a népautó ... "
    Ez, ebben a formában (!) - én komoly összegben mernék fogadni, hogy - sehol sem lesz népautó. Attól, hogy valakinek van pénze, nem feltétlen hülye is, ill. 2× is megnézi, mire költ.

    [ Szerkesztve ]

  • <Adamsky>

    nagyúr

    válasz #16820480 #49 üzenetére

    " ... a Teslákban sincs egyetlen fizikai gomb sem ... " - ami elég nagy baj is!
    A Tesla-k az én szememben anti-autók. Látszik az egész koncepción, hogy csak muszályból tették be a kormányt meg a pedálokat. Szívük szerint az egész vezetést elvennék a tulajdonostól.
    Én egyébként utcára sem engedtem volna ilyen formában (a Tesla-kat). Kicsit lassan, de mások is erre jutottak...
    Ár: "2020-ban olyan autókkal jövünk, amelyek mindent tudnak, amit a Tesla, feleannyi pénzért" - Herbert Diess, vezérigazgató, Volkswagen, 2018 október 26.

    [ Szerkesztve ]

  • <Adamsky>

    nagyúr

    válasz #16820480 #58 üzenetére

    " ... elképzelhetőnek tartom, hogy meg lehessen jól is oldani."
    Biztos. Eleve azzal kellene kezdeni, hogy a törvényhozóknak, szakembereknek, autógyártóknak le kellene ülniük, és készíteni egy listát azon funkciókról, melyeknek egy autóban könnyen azonosítható és/vagy dedikált kapcsolóval kell, hogy rendelkezzenek.

    " ... hasonlóan ahhoz, hogy telefonon ... "
    A telefon azért nem jó "alap", mert egy mozgásban lévő autóban senki sem akar / tud képernyőt "simogatni" ill. mindenféle gesztusokat bevinni.
    Egyszerűen oda kell el, ill. visszajutni, hogy vezetés közbe ne kelljen a képernyőn matatni (mondjuk az esőérzékelős ablaktörlő állítása miatt).

    " ... logikus és kitapintható minden a mostani kocsimban, így is le kell nézzek, ha mondjuk a fűtésen akarok állítani, ködlámpát kapcsolni ... "
    Nem tudom milyen autód van, de az én első generációs Cee'd-emben van egy bazi nagy tekerőgomb, amivel nulla odanézéssel tudom a hőfokot állítani. Mivel ilyen apró kattanásokkal jelzi a forgatást, ezért ha 1 fokot szeretnék állítani az két "katt".
    Ködlámpa és ködzárófény, dettó. Bajuszkapcsolón van mindkettő. Játszi könnyedséggel kitapintható.

    (#59) mad823
    " ... az érintőképernyő csak átmeneti megoldás ... " - én is így gondlom, bár bizonyos funkcióknak akkor is meg kell majd hagyni a gombokat, ha már mindent meg fog érteni az autónk. Akkor viszont ezeket a túlméretés egérmozikat / tablet-eket lehet (kell) majd kivágni a francba.

  • <Adamsky>

    nagyúr

    válasz Bdanyy #71 üzenetére

    Ez tényleg nagyon régi lehet, mert én egy gyors keresés után (golf climate control) ezt találtam. Ez egy 6-os Golf klímapanelje. De, mind1, is! A lényeg, hogy kitapintható, betanulható ill. könnyen értelmezhető legyen. A legtutibb haptic feedback-es gomb se tud pl. formai információt "átküldeni" az ujjaknak. Szóval egyszerűen ezt nem kellene erőltetni. Pont.

  • <Adamsky>

    nagyúr

    válasz #16820480 #76 üzenetére

    Félre ne érts, de a Jazz-eket nem az ergonómiájuk miatt szeretjük, hanem a praktikumuk (hátsó ülések variálhatósága) és az elpusztíthatatlanságuk miatt. Magyarán: gombokat is lehet úgy egymásra hányni, hogy az eredmény kaotikus vagy nehezen értelmezhető legyen.
    Az ID.3 belseje azért fáj - nem csak nekem - mert egy olyan gyártónak sikerült ezt összehoznia, aki előtte arról volt híres, hogy jól áttekinthető, ergonomikus műszerfalakat tettek az autóikba.

    De, mutatok valamit, ami szerintem még a te Jazz-edben is jobb, ill. könnyebben kezelhető.
    Itt van az ablakemelők kapcsolója. Minden normális autóban erre négy - jól kitapintható - kapcsoló van. Ezzel szemben mit csináltak az ID.3-ban? Kettő kapcsoló megspórolása mellet betettek egy érintőkapcsolót (Rear), amit megnyomva tudod csak mozgatni mondjuk a jobb hátsó ablakot. Hát, ka**ák be!

  • <Adamsky>

    nagyúr

    válasz SyMbioTe #116 üzenetére

    És azt se felejtsük el, hogy abban 4 elektromos ablakemelő (gomb) van, nem 2,5 :D
    Ja, meg rendes testreszabható (legalábbis úgy tűnik) műszeregység, a multi-kormányon rendes gombokkal. Viszont úgy egészében nézve, ezt is sikerült elcseszniük. Sajnos az új Golf-ba is belekerült pár világmegváltónak szánt marhaság. Mint amilyen pl. az új lámpakapcsoló panel.

    [ Szerkesztve ]

  • <Adamsky>

    nagyúr

    válasz SyMbioTe #121 üzenetére

    " ... kicsit fillérszexuálásnak tűnik ... " - így van. Ez főleg olyan kontextusban kínos, hogy ez lett volna az "új generáció" hírnöke a VW-nél.
    Egyébként, ha visszanézed a hozzászólásaimat, akkor láthatod, hogy én az ID.3-at nem villanyautó mivoltában kritizálom, hanem, mint autót. Előbbit azért is nehéz, mert mind a mai napig megoszlanak a vélemények, hogy kinek és mire éri meg igazán. Egyet viszont kijelenthetünk. Ez még messze nem az "ultimate" megoldás, ami leválthatná a belsőégésű motoros járműveket.
    Gombok, ergonómia, "tapi" kijelző: ahogy írod a haptikus visszajelzés menő, de lósz@**a se jó. Vannak funkciók, amik meg kell, hogy maradjanak hagyományos gomb szintjén. Még akkor is, ha már az autó minden egyes szavunkat pontosan érteni fogja. Addig míg utóbbi be nem teljesül, átmeneti megoldásnak szükség lesz egy érintőkijelzős vezérlő-központra.

    #122 hobizoli
    " ... a 2 gombos ablakemelos dolog az Alfa 147-ben is igy volt 20 evvel ezelott ... "
    Nem tudom, nem néztem utána, de arra tippelek, hogy a "váltó kapcsoló", amivel ki tudtad választani, hogy elől v. hátul szeretnéd az ablakokat vezérelni, azért az csak egy nyomógomb volt, nem? És nem pedig egy érintőkapcsoló, amit képtelenség kitapogatni.

    " ... a sok fix gombnak meg igazabol az a baja, hogy nem lehet updatel-ni uj okossagokkal ... "
    Azoknál a funkcióknál, amikhez szerintem elengedhetetlen a hagyományos gomb / tekerő, stb. azokat nem is nagyon kellene update-elni. De még elvileg azoknál is megoldható bizonyos szintű testreszabhatóság ill. frissíthetőség (pl.: pici kijelző a gomba, ami tetszőleges piktogramot jelenít meg)

    " ... a parkolo autoban jarjon a klima a kiskutyanak ... "
    Ez megint csak egy olyan fícsör, amit a tulaj álló helyzetben is ráér megkeresni v. bekapcsolni. Szvsz. akkor jó / ergonomikus egy autó műszerfala, ha azon bárki kiigazodik, aki vezetett már autót. Itt most nyilván nem arról beszélek, hogy hogyan lehet mondjuk a hazakísérő-fényt beállítani, hanem a sokat emlegetett alapfunkciókról (klíma, lámpák, ablaktörlő, tempomat, stb.)

    #123 k-adi és #136 Fall-N
    +1
    ... pont erről beszélek.

    #125 Auratech
    "A WV-nek van előnye a hagyományos autóépítésben (...) meg is látszik az ID.3 designjében, anyaghasználatában, futóművében, a beltér ergonómiájában."
    Pont ez az, ill. részben. A futóművön kívül ugyanis - sajnos - nyugodtan letagadhatnák, hogy ez egy VW termék.
    "Az ID.3 -ban pont az látszik, hogy gyűlölik az elektromos autózást ... "
    Ebben lehet valami, de ez sok más nagy gyártóra is igaz. Én komoly összegben mernék fogadni, hogy ha nem lenne a CO2 kvóta és bünti, akkor nem törnék ennyire (sem) magukat. Vagy nem hoznának ki sebtiben ilyen beta-s autót, mint az ID.3.

    " ... a motort megnézed, nem egy technológiai remekmű ... "
    Jaja. Nemrég láttam a YT-n egy videót, amiben azt magyarázták, hogy bizony bizonyos évjáratú motorjai a Tesla-nak - konstrukciós hiba okán - hajlamosak elromlani. Ha pedig egy ilyen motor megkotlik, akkor az javíthatatlan.

    #129 Kopi31415
    "Milyen gyártástechnológiát fejleszt folyamatosan a Tesla, amit az egyéb autógyárak nem?"
    A Battery Day-es előadást nézted, vagy olvastál róla? Azért ott elhangzott pár ígéretes dolog. Tudom-tudom, mondani sok mindent lehet, de az elhangzottak egy része már kísérleti fázisban van.

    [ Szerkesztve ]

  • <Adamsky>

    nagyúr

    válasz hobizoli #144 üzenetére

    " ... az lehet de kaphat tok mas skin-t a felulet ... "
    Értem én amit mondasz, de ez autónál másodlagos. Itt a könnyen könnyen értelmezhető, felhasználóbarát kezelhetőség lenne az elsődleges szempont.
    Azért telefonoknál is szokott lenni anyázás, ha valamit nem ott talál a user, ahol az előző verzióban volt. Képzeld, mi lenne az autóknál ...

    " ... a szimmering hiba miatt beazo motor ... "
    Jaja, azaz! Az addig OK, hogy kijavították, de ha nem "tegnap" kezdtek volna autót építeni, akkor lehet ilyen hibába bele sem esnek. Az ilyenekből látszik a tapasztalat hiánya.

  • <Adamsky>

    nagyúr

    válasz hobizoli #149 üzenetére

    " ... aztan megis jol becumizodtak a lancos vezerlessel ... "
    Nem tudom, hogy ott mi lehetett a háttér, de míg ebben az esetben simán el tudom képzelni, hogy a spórolás, ill. az a duma, hogy az első tulajnak még - a számítások alapján (ugye tervezett avultatás) - tuti nem lesz vele gondja, addig a Tesla esetén inkább az "erre nem is gondoltunk" az esélyesebb.

Új hozzászólás Aktív témák