Hirdetés
-
Miniképernyős, VIA-s Epomaker billentyűzet jött a kábelmentes szegmensbe
ph A megfizethető, szivacsokkal jól megpakolt modell ötfajta kapcsolóval és kétféle színösszeállítással/kupakprofillal szerezhető be.
-
Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
gp Továbbra is szeptemberi premierrel számolnak a fejlesztők, reméljük több halasztásra már nem kell számítanunk.
-
A személyre szabott reklám lehet a streaming következő slágere
it A jobb célzott hirdetések érdekében adatplatformot indít a Warner Bros Discovery.
Új hozzászólás Aktív témák
-
#16820480
törölt tag
Sikerült egy hsz-ben majdnem minden félinformációt/tévhitet összehozz, ami az elektromos autókkal kapcsolatos.
Egyrészt egy normális hőerőmű az már most jobb szűrőrendszerrel rendelkezik egy autó kipufogójánál, másrészt legalább nem a belvárosban pöfögi ki káros anyagokat, harmadrészt pedig ezeket le lehet cserélni megújuló energiára, vagy legalább kevésbé szennyezőre, ahogy nagyon sok országban csinálják is.
Az akkumulátorok pedig nagyon nagyrészt újrahasznosíthatók, és ezt is kell velük csinálni majd. Szemben a benzines autód által elpöfögött benzinnel vagy az elhasznált olajjal. Nem is beszélve a bonyolultabb felépítésről, a komplex váltórendszer, motor, mozgó mechanikus elemek. Ehhez képest egy elektromos kb olyan egyszerűségű, mint egy porszívó. -
#16820480
törölt tag
-
#16820480
törölt tag
válasz <Adamsky> #52 üzenetére
Én sem vagyok amúgy akkora híve az érintőképernyőnek, de elképzelhetőnek tartom, hogy meg lehessen jól is oldani. Mondjuk hasonlóan ahhoz, hogy telefonon a gyorskapcsolókat lehúzza fentről az ember, úgy egy mozdulattal hozzá lehetne férni egy olyan fix interfészhez, ami kb a fizikai kapcsolókat mintázná. Az a helyzet, hogy amilyen logikus és kitapintható minden a mostani kocsimban, így is le kell nézzek, ha mondjuk a fűtésen akarok állítani, ködlámpát kapcsolni.
-
#16820480
törölt tag
Lehetséges, bár ez nem tudom mennyire működik majd, ha nem angolul akarsz vele beszélgetni. Angolul már a mostani autók közül is van, ami elég jól ért (talán a Polestar 2 volt, ahol ki is tértek erre egy tesztben?).
De remélem lesz valami használható és kényelmes megoldás. Ha egyszer valaha lecserélem az autómat, akkor már nem nagyon akarnék mást, mint elektromost.
-
#16820480
törölt tag
válasz <Adamsky> #68 üzenetére
Egy 2009-es Jazz van, ezen nem tekerője van a klímának, hanem két külön tömbben vannak a gombjai, az eredményét meg alattuk egy külön LCD-n látni. De mondjuk a szellőzők bezárása-kinyitása is olyan, hogy kitapintva sosem tudom mit nyomok meg.
Ehhez a designhoz képest egy érintőképernyő sem lenne sokkal gázabb.Kopi31415: Nem vagyok benne biztos, hogy a benzines tud(ott) még olyan sokat fejlődni, nem véletlen vetnek be ilyen-olyan trükközéseket mert a kibocsájtást nem nagyon tudják hova levinni, ha valamennyi teljesíményt is akarsz mellé.
[ Szerkesztve ]
-
#16820480
törölt tag
válasz <Adamsky> #77 üzenetére
Igen, én is amiatt szeretem
Amúgy az enyémben pont nem jobb a mechanikus ablakemelő, mert szó szerint kell érteni, kurblis a két hátsó ablak Szóval menet közben nem nagyon szoktam őket mozgatni.
Kopi31415: Mondjuk az még mindig messze van egy elektromos 90+%-os hatásfokától (amit némileg még javíthat a KERS rendszer gondolom). Igazából ha a benzinesbe ölnek pénzeket, hogy kicsit feltornázzák a hatásfokot, az nem sokban különbözik attól, hogy az akkumulátorok $/kW értékén akarnak hasonló módon javítani.
-
#16820480
törölt tag
A Leaf 2 tényleg szép lett A Zoe meg Honda E sem rosszak, de ez utóbbiban én nem látok semmi extrát, pedig mindenki teljesen odáig van érte, hogy milyen szép és vagány lett. A Kona, meg az összes többi SUV meg mehetne felőlem vissza tervezőasztalra, nem szeretem a SUV-okat
Kopi31415: Erről amúgy valami számolást tudnál linkelni, mert ahogy kerestem én mindenhol csak olyan eredményeket látok, hogy gyártást nézve a benzines kisebb terhelés a környezetre, de amint elkezded vezetni, ez elég gyorsan megfordul, elektromos hálózati veszteségeket meg egyebeket belevéve is.
Ehhez még annyi gondolat, hogy elég sokan laknak azért olyan házban, amire fel lehet dobni egy napelemet, akkor megkerülöd a töltésnél a távolról jövő áram veszteségét. Illetve ha majd egyre inkább újrahasznosítanak akksikat, akkor a gyártásban is fordulhat a kocka. -
#16820480
törölt tag
válasz #06658560 #110 üzenetére
Erről csak ilyen információkat tudok mutatni, szerintem itt elég jól végigszámolja a srác a dolgokat, és nyilván itthon teljesen más számokkal kellene dolgozni, de még nála is kijött az, hogy az adókedvezmény meg ilyen-olyan visszatérítések nélkül is az amúgy egész drága napelem szett simán visszahozza az árát.
Ha lenne rá lehetőségem, én is valószínűleg rakatnék fel, de most egy darabig biztosan lakótömbben fogok lakni, oda meg nem lehet. Majd egyszer...Amúgy oké az olajfinomítás hatásfoka 90%, de aztán a motoré, amibe töltöd meg (legalábbis a neten elérhető adatok szerint) 20-35% csak, az elég nagy veszteség összességében. Ehhez képest az erőmű 60-65%-a és aztán az elektromotor 90+%-a jobban hangzik. Plusz a fékerő visszacsatolás miatt az autó kinetikus energiáját újra lehet hasznosítani, ami benzinesnél elvész.
[ Szerkesztve ]
-
#16820480
törölt tag
válasz #06658560 #118 üzenetére
A szállítás mondjuk benzinnél sem annyira ideális, mivel egy teherautó szállítja, aminek belsőégésű motorja van
A tárolásról olyasmi rémlik, hogy az is valami elég magas hatásfokkal működik már manapság, de valóban a kapacitás jelenleg problémás. Vannak erre is ötletek és megoldások (pl. sűrített levegős tárolórendszer), de az egy elég egyértelmű helyzet, hogy benzint mindig is a világ másik végéről kell hozzák neked, soha nem fogod a kertedben bányászni és finomítani, hacsak nem egy olajmezőn laksz. Megújuló energiaforrásnál ez jóval nagyobb arányban működhet, és így ténylegesen decentralizált hálózatot lehet létrehozni. És nem úgy, hogy tartályokban széthurcolod az energiahordozót mindenhova, hanem helyben nyered ki. Ez lesz szerintem az egyik nagy áttörés a közeljövőben, illetve a másik az akkumulátorok gyorsabb tölthetősége és nagyobb energiasűrűsége. -
#16820480
törölt tag
válasz #06658560 #131 üzenetére
Hát, ezt majd meglátjuk 5-10-20 év múlva, én drukkolok a decentralizált termelésnek is, ahogy az elektromos autóknak is. Hétköznapi használatra nem sok különbség van egy BEV és egy benzines között, pár szokás módosításán kívül nem okoz gondot egyik vagy másik használata, de sok előnye van a BEV-nek azért, kezdve azzal, hogy nem ott pöfögi ki a káros anyagokat, ahol lakik az ember.
Érdekes amúgy, ahogy mindenki áttörésre vár például akkumulátorok terén, ami nagyon hangzatos, hogy hirtelen fillérekért lesz minden. A valóságban meg az van, hogy az elmúlt bő évtizedben folyamatosan csökken az akkuk ára, és ha minden jól megy, akkor hamarosan beesik a 100$/kWh alá.
Új hozzászólás Aktív témák
- Olympus M.ZUIKO DIGITAL 25mm f/1.8 objektív
- Xiaomi Redmi 9 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Dell Latitude E7450 Full i7-5600U, 16GB DDR3, 512GB SSD, FHD IPS, Nvidia, HUN Vil.Bill. Új
- Dell Latitude 7310 i7-10610U, 16GB DDR4, 512GB NVMe, FHD IPS Privacy, HUN Vil.Bill, NBD, Új Állapot
- Dell Latitude 7310 2in1 Alu i7-10810U, 16GB DDR4, 512GB NVMe, FHD IPS Touch, HUN Vil.Bill.