- Samsung Galaxy S22 és S22+ - a kis vagány meg a bátyja
- One mobilszolgáltatások
- Milyen okostelefont vegyek?
- Amazfit Active 2 NFC - jó kör
- Fotók, videók mobillal
- Samsung Galaxy A36 5G - a középső testvér
- Samsung Galaxy Watch4 és Watch4 Classic - próbawearzió
- Apple iPhone 15 - a bevált módszer
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Három Pixel 9 jött Magyarországra
Új hozzászólás Aktív témák
-
tatararpad
őstag
Tehát akkor a http://www.tomshardware.com/reviews/dual-graphics-crossfire-benchmark,3583.html -en tárgyalt probléma nem is létezik, csak egy benchmark program bugja miatt jöttek ki olyan eredmények? Ha igen miért nem szedik le a cikket onnan?
-
kiiso
tag
-
Reggie0
félisten
Miert ne tudnanak ugyan addig elmenni bitrataban, mint a PCIe? Technikailag nincsen semmi akadalya. Ugyan ilyen filleres dolog a flexibilis PCIe riser es mukodik, tehat nem mondanam, hogy ez korlatozna.
(#45) Malibutomi: Viszont ez egy extra koltsegnoveles lesz az eddigieken felul.
(#43) Jack@l: Ez igy van.
-
#06658560
törölt tag
-
LordX
veterán
Namégegyszer.
Nem attól lesz késleltetés, hogy kapacitáshoz közel működik, hanem attól, hogy két feladatra is van használva. Egy üres útszakaszon késleltetés nélkül tudsz áthaladni, egy kapacitásának tizedén használt úton meg kell várnod pár másodpercet, pedig lehetne ott 10x annyi autó is, míg dugóról kellene beszélni.
-
LordX
veterán
Sajnos itt egyet kell értsek Jack@lal. A PCIe egy csomagkapcsolt busz, aminél a késleltetés kb. egyenes arányban áll a terheléssel. Hiába nem lesz nagyobb forgalom a CPU-GPU1 között, ha bekerül a 2. is a rendszerbe, akkor növekedni a fog a késleltetés, mert ha abban a pillanatban, amikor a CPU kiküldeni akar adatot, GPU2 épp másolja át a képet GPU1-be, akkor bizony ki kell várja a sorát.
Eddig nem volt háttérterhelés a (CPU-)PCIe host-GPU1 vonalon, mostantól ide kerül a GPU2-PCIe host-GPU1 forgalom is. Eddig a CPU üres buszt látott, amíg kommunikált, mostantól ha negyedéig terheli csak le a kész képek átmásolása, akkor 25% valószínűséggel blokkolt buszt fog látni (-> várni kell).
Valószínűleg persze az AMD nem hülye, és kimérte, hogy jó lesz ez így is, és pl. cserébe ezért kevesebb láb kell a cuccra, amitől kisebb a teljesítményfelvétel, nagyobb órajelen lehet járatni a chipet.
-
#06658560
törölt tag
No akkor, mert úgy látom teljesen másra gondolsz: miben gyorsabb az egyik megoldás a másiknál, ha egyetlen CPU PCIe-vezérlöjére uszítunk minden adatot, mint ha leválasztunk róla valamennyit, s így két sávon tudja küldözgetni? Egy jelenlegi CF hidas, PCIe3-as kártyának az össz. sávszélje a kettő sávszél együtt, másik esetben viszont az adatokat mozgatáskor sorba kell rakni, és úgy lehet küldözgetni. Egyetlen buszon.
És lépjünk túl a játékon, nem csak játszani lehet dGPU-val. -
#06658560
törölt tag
Ha van egy kétkártyás rendszerem, amelyiken az első kártyára kötök három monitort, akkor annak a terhelése a procitól érkező adatok befogadása, azok továbbítása a kettes kártyának, a kettes kártya adatainak visszaszedése, megjelenítés. Ezek közül a megjelenítés nem igényel PCIe-t, a többi igen. Van a kártyának egyetlen PCIe csatolója, gondolom egyetlen vezérlővel. Hol lesz ez jobb, hogy itt dobálja jobbra-balra az adatokat, késleltetésben, annál, hogy a kártyák közötti kommunikáció dedikált sínen zajlik? Szerintem kissé nő is a késleltetése az adatoknak.
-
Reggie0
félisten
Azert azt is vegyuk figyelembe, hogy amint ket kartyat teszel be a gepbe, mar rogton x8 lesz az x16-bol, 4 kartya eseten x4, mert a kartyak osztoznak a rendelkezesre allo lane-eken. Tehat ha elegendo a PCIe 1.0 x16 sav, ami egy PCIe 3.0 x4 sav savszelessegenek felel meg, akkor 4 kartyas rendszer eseten epphogy megvan a 4 db PCIe 4x. Es akkor most erre menne ra a plusz adatforgalom.
-
Jack@l
veterán
A tévedés jogát fenntartom, de tudomásom szerint:
- A pci express adatok általában burst-ösek.
- Ha két kártya tud direkten kommunikálni akkor is foglaják a buszt -> a cpu nem fog tudni addig adatot küldeni a gpu-nak
- Opencl és egyéb komputing cuccok bizony irogatnak visszafele is, ez a dolguk, állítólag ez a jövő/jelen a modern játékokban -
Jack@l
veterán
Az szép dolog, csak mondjuk ráuszítok 3x annyi csomaot eg buszra, akkor biztosan lesz pár ami majd jól várakozni fog amíg a többi szépen előtte elhalad.
Kb, mint mikor a 90%-osra terheled a neted, marad még uyan 10% amin szépen játszhatnál is gond nélkül, de valahogy a hardcore gamerek mégse szeretik a dupla-tripla annyi késleltetést...
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- NYÁRI BOMBA AKCIÓK! STEAM, UBISOFT CONNECT, EA APP, XBOX EREDETI KULCSOK 100% GARANCIA
- DELL PowerEdge R640 rack szerver - 1xGold 6138 (20c/40t, 2.0/3.7GHz), 64GB RAM,4x1G RJ, HBA330, áfás
- Veszünk: PS5 Fat/Slim/Digital/Pro konzolt, játékokat, Portalt stb. Kérj ajánlatot!
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 13400F 16/32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone i5 12400F 16/32/64GB RAM RTX 3060 12GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest