- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Ne legyetek bátorak, ha ezt a rollert választjátok - OOTD T10
- Honor 200 Pro - mobilportré
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Légies iPhone halvány színei
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- Google Pixel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Stauffenberg
nagyúr
A PC-t nem tartja vissza semmi, erre mindig vannak jó példák.Itt van mondjuk a Star Citizen, mely nem jelenik meg konzolra, hogy ne fogja vissza a PC-s verziót. Érdemes techdemókat nézni róla, koppanós.
A PC nem egyenlő a rá megjelenő címekkel, főleg nem az ilyen COD-szerű szarokkal, amiknél csak az eladott példányszámok növelése a cél, miközben technikailag egy elmaradott fos (ennél egy konzol is tud jóval többet, lásd: Battlefield 3).
Egyébként meg egy jó szimulátor az ami igazán megmutatja egy PC képességeit. Míg a konzol csak a minél jobb vizuális megjelenítésre van kifejlesztve, addig a PC sokkal komplexebb számításokat képes kezelni. Például egy repülőgép szimulátor esetén a grafika a gépigény alig 30%-át adja a többi mind komplex fizikai számítás (pl: dinamikus időjárási viszonyok, légköri jelenségek, széljárások, emelőerő, szélnyírás, turbulencia, géptörzsre ható statikai és mechanikai hatások és még lehetne sorolni a végtelenségig). Talán a PS3 architektúrája lenne képes ezzel valamit kezdeni, de konzolon meg kutya sem venne igazi szimulátort.
Szóval azért az a kijelentés is erős, hogy a PC-t visszatartja a konzol. Nem a PC-t, hanem a fejlesztők többségét tartja vissza. Engem meg annyira nem izgat, én a Battlefield 3-at is baromi szépnek tartom, nálam a grafika huszadrangú kérdés, mai napig rengeteg régi játékot vásárolok Steam-en és végig is tolom őket. Szerintem fontosabb az, hogy a rendelkezésre álló alapanyagokból valami ízléses szülessen, erre jó példa a Diablo 3, aminek a grafikája rendkívül elavult, de ez engem nem zavar, ízléses, jól néz ki és teljesen szerethető.
-
Stauffenberg
nagyúr
Technikai értelemben nagy dolog, hogy egy hűtés nélküli mobil ilyen grafikai számítási teljesítménnyel rendelkezik, főleg mondjuk ha egy retina iPad-ra gondolunk, amin szintén futnia kell a játékoknak, ráadásul a Full-HD felbontást meghaladva!
Én csak erre értettem amit mondtam, illetve cáfoltam a kijelentésed, hogy aki ezt már PC-n lezongorázta 10 éve, azt nem fogja meghatni ez a grafikai szint mobilon. Engem meghat és még sok más embert is. Mondjuk utálok mobilon játszani, egyedül az Angry Birds meg Cut The Rope szerű cuccokkal játszom, de azért kipróbálok ezt-azt.
Viszont ami a lényeg, hogy a mobilos játékok és hardverek sokkal gyorsabban fejlődnek, mint anno a PC vagy a konzolok tették. Ha most beszélünk 10 éves grafikáról, akkor 2 év múlva már csak 5 évesről fogunk.
A GTA3 ajánlott gépigényének meg semmi köze a valósághoz, nekem pont olyan gépem volt, mert amikor megjelent konzolon, akkor eldöntöttem, hogy nekem kell PC-re (ugyebár az is később jött ki PC-re, mint a modern GTA-k). Akkor már kissé koros volt az a konfig, de beletettem még ezt-azt, hogy megfeleljen az ajánlottnak. Az eredmény az lett, hogy minimumon is 15 fps volt a maximum. Nagyon örültem neki.
Volt egy haverom, aki akkor már rendelkezett egy high-end konfiggal ami valahogy így nézett ki:
AMD Athlon 1600+
256MB RAM
GeForce 4 TI 4600Ezen már elfutott szépen 30 fps körül maxon. Lapozz bele a korabeli sajtóba és ott is sokan szidták az optimalizálatlanságot és azt, hogy az ajánlott gépigényt nagyon nagyon sokkal túl kell teljesíteni az élvezhető játékélményhez. Mondjuk én annyira bele voltam buzulva, hogy 15 fps mellett is végigtoltam.
De a lényeg a lényeg: Ezek a gépek akkoriban fogyasztottak 300-400W-ot és kellett jókora hűtés is nekik. Ezzel szemben a mai telefonok nem csak nem fogyasztanak ennyit, de jóval erősebb teljesítmény mellett sem igényelnek különösebben hűtést. A mobil hardverek és a játékok nagyon gyorsan hozzák be a lemaradásukat.
-
keIdor
titán
Egyébként igen, mi sem jobb példa erre, mint a GTA: Vice City 10th Anniversay. Szépen fut a mai mobilokon, de a látótávolság szerintem kisebb, mint PC-n volt, és kereken 10 éves játék.
Szép azért, de el is várható.
Stauffenberg: Ahogy mondod, jövőre a Samsung Octa-Core-t mutat be, azaz 8 magot, mellé 2GB ram.
GPU-k is szépen fejlődnek, jön Tegra 4, a most megjelent Adreno 320 is durva, Samsung Exynos meg PowerVR is ugyanez. -
Stauffenberg
nagyúr
Nem értetted a lényeget. A mobil eszközök teljesítménye és a mobilos játékok grafikája tízszer dinamikusabban fejlődik, mint a desktop vagy a konzol. Te azt mondtad, hogy aki manapság PC-n futtata a durvább játékokat, az nem esik hasra ettől a teljesítménytől. Pedig de, pont azért, mert nem PC-n, hanem mobilon futtatod, amiről 2-3 éve még nem is álmodtál. Pont ezért csodás élmény, hogy a zsebemből előhúzott eszköz, mely 2 éve még ötszörös lemaradásban volt, most már képes ezt is futtatni (bár a The Drowning grafikája inkább hangulatos, mint szép, azért az Unreal Engine vagy néhány Unity alkotás sokkal szebb).
Nem fogja a PC-t behozni még nagyon sokáig (ehhez minimum valami nagyon spéci hűtési és miniatürizálási módot kéne kitalálni), de nem is ez a lényeg. Hanem az, hogy jó eséllyel éveken belül megközelíti majd. Nyilván más fejlesztési megközelítést igényel, mert az Infinity Balde alatt is érezni a csalást (a mapok csak nagynak tűnnek, de valójában kis területekre van osztva, ezért lehet durva részletességet kihozni a karakterekből meg a környezetből).
Múltkor egy ismerősöm mutatta meg Samsung Galaxy S III-on a NOVA legújabb részét és egy HDTV-re kötötte a telefont. Basszus pont felidézte az Xbox Classic időket az első HALO idejéről. Közben 1-2 Android generációval korábban meg milyen szintet ütöttünk meg? Az első Playstation szintjét kb... ehhez képest alig 1,5-2 év alatt ugrottunk előre 6-7 évet az időben. Mi lesz újabb 1,5-2 év múlva? nVidia Tegra Quad-Core 1.7Ghz + 2GB RAM helyett már 2.7-3.6 Ghz magonként és 4-8 GB RAM?
-
Stauffenberg
nagyúr
Ez nem így van, nekem van konzolom, meg PC-n is elfut közel maxon az általad említett Battlefield 3 is. Én emelem kalapom a fejlesztők előtt akik ilyen grafikát kihoznak egy mobilból. És nem a grafika önmaga miatt, hanem pont azért mert a zsebemből veszem elő ezt a teljesen hétköznapi tárgyat Ez a teljesítmény!
És akkor nézzük meg, hogy milyen irdatlan ütemben fejlődnek a mobil hardverek és milyen irdatlan tempóban fejlődnek a játékok grafikái. Amikor megjelent pár éve az iPhone első generációja akkor még csak egyszerű kis fosokkal játszottunk, 1-2 modellel később pedig már behoztuk egy PSP/Nintendo szintjét, most meg már egy Xbox Classic vagy Playstation 2 szintjét is nevetve ugorják meg.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Honor Pad X8a 64GB Wifi,1 év Garancia
- MacBook felvásárlás!! Macbook, Macbook Air, Macbook Pro
- 138 - Lenovo Legion Pro 7 (16IRX9H) - Intel Core i9-14900HX, RTX 4080
- Cisco Catalyst C1000-48T-4G-L 48xRJ45 4xSFP switch, CISCO refurbished
- Telefon felvásárlás!! iPhone 14/iPhone 14 Plus/iPhone 14 Pro/iPhone 14 Pro Max
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest