Hirdetés
- Google Pixel topik
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Fotók, videók mobillal
- Nubia Flip 5G - kagylót, jó áron
- 1More SonoFlow Pro - Let it flow!
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- OnePlus 8T – fazonigazítás
- Samsung Galaxy A35 5G - fordulópont
Új hozzászólás Aktív témák
-
Stauffenberg
nagyúr
A PC-t nem tartja vissza semmi, erre mindig vannak jó példák.Itt van mondjuk a Star Citizen, mely nem jelenik meg konzolra, hogy ne fogja vissza a PC-s verziót. Érdemes techdemókat nézni róla, koppanós.
A PC nem egyenlő a rá megjelenő címekkel, főleg nem az ilyen COD-szerű szarokkal, amiknél csak az eladott példányszámok növelése a cél, miközben technikailag egy elmaradott fos (ennél egy konzol is tud jóval többet, lásd: Battlefield 3).
Egyébként meg egy jó szimulátor az ami igazán megmutatja egy PC képességeit. Míg a konzol csak a minél jobb vizuális megjelenítésre van kifejlesztve, addig a PC sokkal komplexebb számításokat képes kezelni. Például egy repülőgép szimulátor esetén a grafika a gépigény alig 30%-át adja a többi mind komplex fizikai számítás (pl: dinamikus időjárási viszonyok, légköri jelenségek, széljárások, emelőerő, szélnyírás, turbulencia, géptörzsre ható statikai és mechanikai hatások és még lehetne sorolni a végtelenségig). Talán a PS3 architektúrája lenne képes ezzel valamit kezdeni, de konzolon meg kutya sem venne igazi szimulátort.
Szóval azért az a kijelentés is erős, hogy a PC-t visszatartja a konzol. Nem a PC-t, hanem a fejlesztők többségét tartja vissza. Engem meg annyira nem izgat, én a Battlefield 3-at is baromi szépnek tartom, nálam a grafika huszadrangú kérdés, mai napig rengeteg régi játékot vásárolok Steam-en és végig is tolom őket. Szerintem fontosabb az, hogy a rendelkezésre álló alapanyagokból valami ízléses szülessen, erre jó példa a Diablo 3, aminek a grafikája rendkívül elavult, de ez engem nem zavar, ízléses, jól néz ki és teljesen szerethető.
-
Dany007
veterán
válasz Stauffenberg #20 üzenetére
Akkor csak elbeszélünk egymás mellett. Technikai értelemben nekem sincs semmi bajom ezekkel. Ahogy írod, nagy dolog, hogy ilyen fogyasztás mellett ilyen teljesítményre képesek. Ez rendben van.
A különbség mindössze annyi, hogy engem nem hat meg maga a játék ilyen grafikán.
Én is letöltöttem a DeadTiggert a telóra. És szép meg jó meg minden... De aztán ennyi. Inkább a Black Ops-t meg az új MoH-t nyomatom a 7 éves PC-n... Persze ellettem volna a DeadTiggerrel is csak nekem ez a mobilos irányítás valahogy nem jön be. Finoman fogalmazva is katasztrófa... Szóval ennyi a különbség mindössze a kettőnk véleménye közt. Technikailag mindketten "csodáljuk" a mai mobil teljesítményt. A konkrét játék szempontjából meg csak téged "hat meg" a dolog. Nem gond ez.Ami viszont a PC-s játék fejlődést illeti nincs teljesen igazad. Mégpedig azért, mert a PC-s játék minőséget jelenleg az ezeréves konzolok fogják vissza. Ez teljesen nyilvánvaló. 1-2 év és mikor kijönnek az új konzol generációk a PC-s és a konzolos világ fényévekre ottfogja hagyni a mobil grafikát, sőt a jelenlegi grafikát is fényévekre fogja előzni. Ebben biztos vagyok.
Gondoljunk csak bele, hogy egy Xbox vagy PS3 közel 7-8 éves hardverrel futtat olyan játékokat, amiket egy mai PC. Nyilvánvaló, hogy a grafikai korlátok mocskosul erősek emiatt. Ami csúnyán érződik a PC-n is.
Ezt már több cikkben, több játékfejlesztő cég kifejtette részletesen. Egyszerűen az ezeréves konzolhardverek jelentik nekik a korlátot, azért nem tudnak mégjobb grafikát létrehozni.Ami meg magát ezt a konzol / PC-s játékipart illeti a minap jött a hír, hogy a Black Ops kettő 15 nap alatt megdöntötte az Avatar c. film eladási rekordjait. Ergo k...nagy biznisz van a konzolos / PC-s játékiparban. Biztosra vehető, hogy amint hardveres lehetőségek adottak lesznek, fényévekre elhúznak majd a jelenlegi grafikai minőségtől, ami ugye mint beszéltük így is 10 évnyire van a mobilos verziótól.
Többek közt ezért is tartom hiábavalónak erőltetni ezt a mobilos grafikai versenyt. -
Stauffenberg
nagyúr
Technikai értelemben nagy dolog, hogy egy hűtés nélküli mobil ilyen grafikai számítási teljesítménnyel rendelkezik, főleg mondjuk ha egy retina iPad-ra gondolunk, amin szintén futnia kell a játékoknak, ráadásul a Full-HD felbontást meghaladva!
Én csak erre értettem amit mondtam, illetve cáfoltam a kijelentésed, hogy aki ezt már PC-n lezongorázta 10 éve, azt nem fogja meghatni ez a grafikai szint mobilon. Engem meghat és még sok más embert is. Mondjuk utálok mobilon játszani, egyedül az Angry Birds meg Cut The Rope szerű cuccokkal játszom, de azért kipróbálok ezt-azt.
Viszont ami a lényeg, hogy a mobilos játékok és hardverek sokkal gyorsabban fejlődnek, mint anno a PC vagy a konzolok tették. Ha most beszélünk 10 éves grafikáról, akkor 2 év múlva már csak 5 évesről fogunk.
A GTA3 ajánlott gépigényének meg semmi köze a valósághoz, nekem pont olyan gépem volt, mert amikor megjelent konzolon, akkor eldöntöttem, hogy nekem kell PC-re (ugyebár az is később jött ki PC-re, mint a modern GTA-k). Akkor már kissé koros volt az a konfig, de beletettem még ezt-azt, hogy megfeleljen az ajánlottnak. Az eredmény az lett, hogy minimumon is 15 fps volt a maximum. Nagyon örültem neki.
Volt egy haverom, aki akkor már rendelkezett egy high-end konfiggal ami valahogy így nézett ki:
AMD Athlon 1600+
256MB RAM
GeForce 4 TI 4600Ezen már elfutott szépen 30 fps körül maxon. Lapozz bele a korabeli sajtóba és ott is sokan szidták az optimalizálatlanságot és azt, hogy az ajánlott gépigényt nagyon nagyon sokkal túl kell teljesíteni az élvezhető játékélményhez. Mondjuk én annyira bele voltam buzulva, hogy 15 fps mellett is végigtoltam.
De a lényeg a lényeg: Ezek a gépek akkoriban fogyasztottak 300-400W-ot és kellett jókora hűtés is nekik. Ezzel szemben a mai telefonok nem csak nem fogyasztanak ennyit, de jóval erősebb teljesítmény mellett sem igényelnek különösebben hűtést. A mobil hardverek és a játékok nagyon gyorsan hozzák be a lemaradásukat.
-
Dany007
veterán
Végre valaki, aki érti miről beszélek.
Hiszen én se szóltam le ezeket a játékokat. Tényleg szép, hogy egy mobilból ennyi mindent képesek ma már kihozni.
Csak azt mondom, hogy ezt a grafikai minőséget én és szerintem a korosztályom nagyrésze is már végigtolta ~ 10 évvel ezelőtt. Így én már ezen nem tudok ájuldozni, mint egyesek. Az meg, hogy mobilon is fut ugyan technikailag dicséretes és szép eredmény, de tisztán játék szempontjából engem egyáltalán nem hat meg. Nem fogom minden délután erre verni csak azért, mert egy ~ 10 éves grafikát látok futni egy mobiltelefonon.A GTA3 egyébként tényleg jó példa. Ugyanis haverom akkor vett magának új gépet. Tisztán emlékszem, 512MB ram volt benne, még cikiztük is, hogy minek felvágni, hiszen úgyse használja ki semmi... Plusz Gef 3-asa volt. Plusz 19 colos monitor! A procira nem emlékszem. De a GTA3 1280-ban fullon futott akadásmentesen, anti nélkül. Rengeteget toltuk vele.
Egyébként érdemes rákeresni a GTA3 hivatalos ajánlott (!) (tehát nem minimum) rendszerkövetelményeire és utána ájuldozni a mai telefonoktól.
"Minimum System Requirements:
Pentium III 450 CPU
96MB RAM
16MB Direct3D Video Card
Fully DirectX compatible Sound Card
8X CD-Rom
500MB free hard disk space
Win 98/ME/2000/XP
Direct X 8.1Recommended System Requirements
700 mhz CPU
128MB RAM
32MB Direct3D Video Card
Fully DirectX compatible Sound Card
8X CD-Rom
500MB free hard disk space
Win 98/ME/2000/XP
Direct X 8.1
Windows NT (any version)"
forrásAztán ezután ájuldozni, hogy húh ez elfut egy mobilon 10 évvel később. Ezt látva nekem is pontosan az jut eszembe, amit írtál. Ennyi elvárható.
-
keIdor
titán
Egyébként igen, mi sem jobb példa erre, mint a GTA: Vice City 10th Anniversay. Szépen fut a mai mobilokon, de a látótávolság szerintem kisebb, mint PC-n volt, és kereken 10 éves játék.
Szép azért, de el is várható.
Stauffenberg: Ahogy mondod, jövőre a Samsung Octa-Core-t mutat be, azaz 8 magot, mellé 2GB ram.
GPU-k is szépen fejlődnek, jön Tegra 4, a most megjelent Adreno 320 is durva, Samsung Exynos meg PowerVR is ugyanez.[ Szerkesztve ]
¡GLORIA A LAS PLAGAS!
-
Stauffenberg
nagyúr
Nem értetted a lényeget. A mobil eszközök teljesítménye és a mobilos játékok grafikája tízszer dinamikusabban fejlődik, mint a desktop vagy a konzol. Te azt mondtad, hogy aki manapság PC-n futtata a durvább játékokat, az nem esik hasra ettől a teljesítménytől. Pedig de, pont azért, mert nem PC-n, hanem mobilon futtatod, amiről 2-3 éve még nem is álmodtál. Pont ezért csodás élmény, hogy a zsebemből előhúzott eszköz, mely 2 éve még ötszörös lemaradásban volt, most már képes ezt is futtatni (bár a The Drowning grafikája inkább hangulatos, mint szép, azért az Unreal Engine vagy néhány Unity alkotás sokkal szebb).
Nem fogja a PC-t behozni még nagyon sokáig (ehhez minimum valami nagyon spéci hűtési és miniatürizálási módot kéne kitalálni), de nem is ez a lényeg. Hanem az, hogy jó eséllyel éveken belül megközelíti majd. Nyilván más fejlesztési megközelítést igényel, mert az Infinity Balde alatt is érezni a csalást (a mapok csak nagynak tűnnek, de valójában kis területekre van osztva, ezért lehet durva részletességet kihozni a karakterekből meg a környezetből).
Múltkor egy ismerősöm mutatta meg Samsung Galaxy S III-on a NOVA legújabb részét és egy HDTV-re kötötte a telefont. Basszus pont felidézte az Xbox Classic időket az első HALO idejéről. Közben 1-2 Android generációval korábban meg milyen szintet ütöttünk meg? Az első Playstation szintjét kb... ehhez képest alig 1,5-2 év alatt ugrottunk előre 6-7 évet az időben. Mi lesz újabb 1,5-2 év múlva? nVidia Tegra Quad-Core 1.7Ghz + 2GB RAM helyett már 2.7-3.6 Ghz magonként és 4-8 GB RAM?
[ Szerkesztve ]
-
Viper26
nagyúr
Én maradok az Ingress-nél inkább, több értelmét látom.
iPhone 15 Pro | Garmin epix™ Pro
-
atike
nagyúr
Nem tűnik rossznak, bár az ingame képekből nehéz kihámozni bármit is a rángatás miatt...
-
pigster
senior tag
válasz Stauffenberg #9 üzenetére
Ja, és ez szerintük játék...
-
pigster
senior tag
Hogy ez mekkora ökörség!
-
Dany007
veterán
válasz Stauffenberg #11 üzenetére
"meg PC-n is elfut közel maxon az általad említett Battlefield 3 is. Én emelem kalapom a fejlesztők előtt akik ilyen grafikát kihoznak egy mobilból."
De BF3 grafikát nem hoznak ki mobilon... Épp azt írtam, hogy kb 10 éves játék szintjét tudják mobilon.
Amire én is pontosan azt írtam, hogy szép teljesítmény.
Hol itt a gond?"És nem a grafika önmaga miatt, hanem pont azért mert a zsebemből veszem elő ezt a teljesen hétköznapi tárgyat"
Bocs, de itt most konkrétan a grafika a lényeg, a cikk is kb erről szól. Az hogy a zsebedből húzod ki vagy a polcról veszed le vagy akármi engem nem mozgat meg.
Ha játszani akarok akkor ott a játékélmény és a vizuális élmény számít. Nem pedig az, hogy honnan húzom elő a gépet amin játszok...
-
Stauffenberg
nagyúr
Ez nem így van, nekem van konzolom, meg PC-n is elfut közel maxon az általad említett Battlefield 3 is. Én emelem kalapom a fejlesztők előtt akik ilyen grafikát kihoznak egy mobilból. És nem a grafika önmaga miatt, hanem pont azért mert a zsebemből veszem elő ezt a teljesen hétköznapi tárgyat Ez a teljesítmény!
És akkor nézzük meg, hogy milyen irdatlan ütemben fejlődnek a mobil hardverek és milyen irdatlan tempóban fejlődnek a játékok grafikái. Amikor megjelent pár éve az iPhone első generációja akkor még csak egyszerű kis fosokkal játszottunk, 1-2 modellel később pedig már behoztuk egy PSP/Nintendo szintjét, most meg már egy Xbox Classic vagy Playstation 2 szintjét is nevetve ugorják meg.
-
Dany007
veterán
válasz DrTroglodyte #1 üzenetére
Így van. Nekem is pont ez jutott eszembe.
Szépek ezek a mobilos grafikák, tényleg lenyűgöző mit ki nem hoznak már egy ilyen cuccból. De azért PC-hez hasonlítani... csakis évszám megadásával érdemes.Én pont pár hete próbáltam ki 1-2 nem olyan régi játékot - viszont mivel 5 éves gépem van, ezért sokra nem számítottam. Viszont pozitívan csalódtam. A 2010-es MoH és a CoD Black Ops 1 egész kellemes vizuális élményt nyújtottak. Meglepően jól néztek ki még egy ilyen ezeréves gép számára optimális grafikán is. Pedig azt hittem az MW1 óta nem nagyon történt előrelépés pedig de. Jó, nem egy Battlefield 3... Mert azért az megintcsak odavág... De igazából ezek a mobilos játékok még egy régebbi CoD szintjét sem ütik meg.
Olyan ~ 10 évvel ezelőtti PC szintjét hozzák. Ami tényleg szép teljesítmény. De azok, akik egy kicsit is benne voltak vagy benne vannak a PC-s, konzolos játékok világában, ők nem fognak elájulni ettől a grafikától csak azért, mert mobilon fut...
-
Stauffenberg
nagyúr
Nem unják még ezt a zombis témát? Manapság nem is fejlesztő az aki nem csinál valamilyen apokaliptikus zombis agymenést.
Csúnya hörgő lények jönni veled szemben neked meg kell puffantani le őket.
Összetojom magam ezen a sztorin. Sosem láttam még összetettebbet és egyedibbet!
-
BiP
nagyúr
Hitchcock:Madarak Half-Life 2 köntösben.
A trailer meg tényleg idegesítő. -
Titan44
tag
Lájk, történet is tetszetős. Csak maradjon is az. A grafika annyira nem izgat, irányíthatóság és játszatóság, magával ragadó játékmenet, ez a fontos. Azt meg már a Super Nintendo is tudta pixelekkel.
A kilencvenes évek zenéi: https://www.facebook.com/ilove90sclub
-
Strezi
őstag
Eddig ratyi + marketing videó
Használt 14.3 kWh LifePo akkuk eladók ... Passzív ház klímás fűtéssel, 2011 - | Napelem, 2013 - | Tesla, 2019 - ...
-
r3dsnake
nagyúr
Tetszik a trailer, kíváncsi leszek a játékra. Remélem lesz rendes sztorija és nem csak agyatlan lövöldözés.
-
Polllen
nagyúr
Az új irányítás érdekel, mert nekem az analóg joy-s módszer érintőkijelzőn nagyon nem megy.
"Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"
-
Matada2.3
veterán
Tetszetős! csak jöjjön ki androidra is
Finn the human
-
Johnny Cage
addikt
a trailer rohadt idegesítő. mint ha direkt lenne úgy összevágva, h - a totál felesleges élőszereplős bevágások után - egy képkockát se lássak rendesen, és attól is epilepsziás rohamot kapjak..
-
DrTroglodyte
tag
"A másik nagy fejlődést pedig a grafikai megjelenésben szeretnék elérni, ami a fejlesztők reményei szerint olyan szinten lesz amilyet eddig még csak PC-n vagy konzolokon tapasztalhattunk."
Végülis így van, csak azt nem tette hozzá, hogy hány évvel ezelőtt.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest