- Google Pixel 8 Pro - mestersége(s) az intelligencia
- iPhone topik
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- Telekom mobilszolgáltatások
- Átlépi végre az iPhone az 5000 mAh-t?
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Megjelent a Poco F7, eurós ára is van már
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Milyen okostelefont vegyek?
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
KTTech
veterán
-
KTTech
veterán
válasz
Johnny Cage #1716 üzenetére
Nem, i1Display Pro-m, de az ADC-vel mindig gond volt... normálisan még soha nem tudtam vele kalibrálni
A jó öreg manuális módszer mindig célravezetőbb...
-
KTTech
veterán
válasz
Johnny Cage #1714 üzenetére
ADC-vel még soha nem próbáltam a Dispcal-t...
-
KTTech
veterán
válasz
Johnny Cage #1709 üzenetére
Válasz is
-
KTTech
veterán
válasz
Johnny Cage #1704 üzenetére
Akkor rosszul jöttél rá
mivel a mellékelt szoftver tökéletesen alkalmas a monitorokhoz is
de az ingyenes DispcalGUI is tökéletesen kezeli.
-
KTTech
veterán
válasz
Johnny Cage #1695 üzenetére
Igen, ez mehet WCG-s monitorhoz is (246%-al nagyobb színteret kezel, mint pl. a Smile). Persze nem fogja elérni egy i1Display Pro kalibrálási minőségét, de az ára sem annyi... (Az Elite-el megegyezik nagyjából, csak extra funkcionalitással). Valószínű nekem is ez lesz a meghalt i1Display utóda, szintén WCG-s sPVA + plazma kombóhoz...
-
KTTech
veterán
válasz
zohan1970 #1688 üzenetére
Az L*-nak kb. ez a lényege: a látáshoz igazítja a görbét. ("The L* curve approximates the human ability to perceive brightness differences"). A kontraszt egyébként nem csökken tőle, csak másképp jelenik meg a kép (a kontrasztot a minimum és a maximum fényerő hányadosa adja - jelen esetben a black level és esetedben a 110cd/m hányadosa. Jobb esetben ez 1000 feletti).
-
KTTech
veterán
válasz
zohan1970 #1682 üzenetére
Nem egészen
A White levelt meg kellene adni (általában 100-125cd/m2 közt, külső fénytől és monitor mérettől függően), illetve a 2.2-es gamma sem az igazi szerintem (bár sRGB-hez jó), én legalábbis jobban kedvelem az L*-t. A D65 sRGB-hez jó (próbáld ki a D58-at).
Calibration speed nyugodtan lehet lassabb, pontosabb lesz az eredmény, illetve a Profile Quality - High -en kicsit jobb. -
KTTech
veterán
válasz
MC Pite #1676 üzenetére
A hardver eltéréseket nagyon nehezen lehet tökéletesen korrigálni. A legközelebb úgy lehet a kettőt egymáshoz hozni, hogy összehasonlítod a kapott értékeket és mindenhol a rosszabbat állítod be célértéknek a kalibráló szoftverbe (tehát a gyengébb kontrasztot, a kisebb színtért - simán lehet, hogy azért érzed melegebbnek, mert a 2711-nek jóval nagyobb a színtere, mint a kicsinek).
-
KTTech
veterán
válasz
execute93 #1672 üzenetére
Itt a fórumon vagyunk páran, akik vállalnak kalibrálást (van eszközünk), illetve általában fotósoknál, DTP munkát végző helyeken szokott lenni, de ott se mindegy, milyen féle van (a régebbiek nem kezelik a LED-es monitorokat például). Mivel ezek speciális eszközök, így számtech boltban gyanítom azt se fogják tudni, hogy eszik vagy isszák, hogy mi az a colorimeter vagy spektro
(a használatáról is hasonló eséllyel lesz fogalmuk - hacsak nem ez a profiljuk).
-
KTTech
veterán
válasz
execute93 #1668 üzenetére
Kalibrálni kell, megfelelő hardverrel. Mivel LED-es így az újabb kalibrálók jöhetnek szóba: Sypderek 4-es szériája i1Display Pro, Colormunki Display.
Mivel ezek többe kerülnek, mint a monitorok célszerű megkérni valakit, akinek van ilyen eszköze, pár ezer forintért megoldható a kalibrálás.
-
KTTech
veterán
válasz
mr_ricsi #1658 üzenetére
Viszont azzal számolj, hogy ezzel a beállítással az összes többi tartalom fog hibásan megjelenni, de az analóg adás jó lesz
Bármilyen digitális tartalomhoz viszont alkalmatlan a beállítás. Digitális rendszerben az ITU-R BT.709-5-öt kell használni.
Ennek a fő paraméterei:
D65 fehér, 1/0.45 gamma (kb. 2.222). Tehát kb. az sRGB beállításoknak felel meg. Sajnos ez is eléggé idejétmúlt már... lassan jön a nagyobb színtérrel és dinamikával rendelkező szabvány.Rosszul számoltad egyébként, és az említett forrás sem teljesen igazat ír. A diánál pontosan kell exponálni, hogy a lehető legnagyobb dinamikatartományt megkapjuk, viszont a végleges dinamika nagyon függ attól, hogy hogyan is lesz feldolgozva... egy jobb dinamikatartománnyal rendelkező digitalizáló (jellemzően otthon ilyen nincs) sokat ki tud hozni belőlük.
A mozis filmek dinamikaátfogása 13FÉ körül van (pl. Kodak Vision3), a digitális érzékelőké olyan 14,5 körül tetőzik. Mindkettőnek van előnye és hátránya: a filmnek jobb a bőrtónus visszaadása és a világosba átfutása, a digitálisnak jobb a zajszintje, az árnyékos részekben és általánosságban is a felbontása.A szem érzékenységére hangsúlyozom, az általam leírt mennyiség a napfényes (tehát világos környezetben mért) dinamikaátfogása. Sötét környezetben ennek közel 1000x-t tudja... és innen el is jutottunk arra, hogy miért is jó a nagy dinamikaátfogás... mivel a szem dinamikatartománya pillanatról pillanatra változik, így lehetetlen meghatározni a pontos vágási pontját, ahol még érzékel és ahol már nem tud érzékelni. Sőt, a szem dinamikaátfogása nem egyezik meg a kontrasztlátásával és még csak nem is lineáris
Sötét környezetben egy rossz feketeszinttel rendelkező TV-nek teljesen mindegy, milyen a fehér szintje (lehet akár 500cd/m2 is), akkor is rossz lesz nézni (tipikusan LCD-k, háttérvilágítástól függetlenül). Ugyanígy nem jó világos környezetben egy plazma az átlagos 80-100cd/m2-es fényerejével (hiába tud dinamikusan ennél többet is).
-
KTTech
veterán
válasz
mr_ricsi #1653 üzenetére
Kissé elszámoltad magad, de nem gond... de csak kicsit
A diafilm az 8-12FÉ körüli átfogást tud. 12 FÉ kb. 4000:1-es kontrasztaránynak felel meg (volt is probléma sokszor a feketékkel, mivel nem feketeként jelentek meg - tudom, mert évekig voltam mozigépész). Mivel a mozifilm kis érzékenységű diafilm az esetek többségében, így ez a tartomány rendelkezésre áll. A digitális szenzorok ma már ennél többet tudnak már, kb. 13-14FÉ-t.
A szem nappali kontrasztátfogása (feketétől fehérig) kb. 13FÉ (az éjjeli SOKKAL nagyobb). Matematikai háttér: 1 FÉ = 6,02dB, 13FÉ az pedig 78dB, ami átszámítva közel kb. 10000:1-es kontrasztot jelent.
De ha már TV-re optimalizálsz, tudnod kell, hogy a PAL szabvány 2.8-as gamma értékre alapul, tehát a 2.2-es görbe nem lesz jó hozzá. A kontrasztra nem igazán tartalmaz a szabvány megkötést, igazából a jel/zaj arány a legfőbb limitáció (manapság 90dB körüli az elérhető).
-
KTTech
veterán
válasz
mr_ricsi #1646 üzenetére
A szem kontrasztátfogása a működési elve miatt kb 14FÉ. Ez pedig nem 1:40-1:200 körüli
Ha normális a megjelenítő (értsd: nem LCD), akkor a több ezres kontrasztaránnyal sincs gond, megfelelő körülmények közt. A TV felvételeknél a gagyira optimalizálnak, nem a minőségre, de a filmeknél már más a helyzet.
-
KTTech
veterán
Próbáld ki másik programmal... lehet, hogy a basICColor nem képes kezelni ezt a fajta panelt, az EODIS3-nak nem szabad, hogy gondot okozzon. Ingyenes megoldás: Argyll CMS + DispcalGUI. Egyszerű és nagyszerű (pontosabb, mint a basICColor). Persze előtte minden elmozdított beállítást resetelj.
-
KTTech
veterán
Ott valami gond van (lehet a panellel, lehet a kalibrálóval), mert a D65 is már a kék fele csúszik, a gamma pedig 2.1-en semmilyen létező szabványt nem követ
Ha sRGB-re kalibrálsz, akkor kőbe vésett szabály a 6500K és a 2.2-es gamma, egyébként semmilyen tartalmat nem fogsz színhelyesen látni (mármint a neten, ha pedig Te dolgozol fel képeket, akkor mindenki másnál lesz nézhetetlen az eredmény).
A filmes tartalmak is közel vannak az sRGB-hez, így ott sem ideális ettől eltérni, egyedül a gammát szokták 2.4-re vinni. -
KTTech
veterán
válasz
BigBlackDog #1609 üzenetére
1.: Azért, hogy minél kisebb korrekcióra legyen szükség. A szoftveres korrekció a szükséges rossz, és tényleg rossz, mivel lépcsőződés léphet fel a színátmenetekben.
2.: Mint bármely másik kalib, pont úgy működik ez is. Lehetséges vele a monitor előkalibrálása.
3.: Nem feltétlenül.
4.: TV-k igen, telefonok elég korlátozottan, vagy sehogy. -
KTTech
veterán
A TPV az a panelgyártó cucca, valószínű ettől a kínai gyártótól származik a belseje.
Az ES Logo az az Energy Star logo megjelenítése.
A burnin akkor jön a képbe, ha beégett az LCD panel (igen, csont nélkül be tud égni az LCD is), és mosás szükséges - elkezdi kapcsolgatni a kijelzőt, hátha visszabillen...
A Colortemp az alatta levő részeknek a fejléce.
Az Offset és a Gain a bejövő RGB értékek alapvető eltolását és növelését adja meg a monitoron belül (normál menüben is benne van).
Az ADC FPA a monitor automatikus beállítását vezérli (megfelelő kalibrálóprogram esetében van értelme), és az aktuális firmware verziója lehet, amit kiír. -
KTTech
veterán
Ez a funkció pontosítani tudja a kolorimétert egyetlen eszköztípus használatához. Tehát a korrekció csak egyetlen egy eszközön működik, amin a spektro-s összehasonlítás végigfutott. Arra jó, hogy pl. az i1D2 tudjon nagy színterű monitort kalibrálni, de csak azt, amivel összehangolták (jellemző példa a Samsung monitorok mellé csomagolt i1-ek. Csak velük működtek pontosan...), mivel egyébként nem adna pontos eredményt.
-
KTTech
veterán
Elnézést, 5800K-t akartam írni. Egyébként ez szabványos érték
az UGRA is ezt ajánlja. Egyébként ami e felett van az már a kékbe csúszik át... minden tényleg fehér fényforrás 5500K körül van (pl. xenon vakuk színhőmérséklete, napfény színhőmérséklete, xenon ívlámpák színhőmérséklete a vetítőgépekben stb).
Ha a pók nem ad konzisztens eredményt, garanciában vissza... és max. cserélik. Ha nem garos, akkor bal váll feletti íves javítás oldja meg a problémát, mivel kalibrálni nem lehet.
-
KTTech
veterán
A 6800K már kék, nem fehér... én általában 5500K-ra kalibrálom a monitort (ez a legjobb fotófeldolgozáshoz), 6500-ra a TV-t. Ezt pontosan tartja is.
2. Nem tudod pontosan összehozni őket, mivel másként értelmezik a kalibráló jelét.
3. Több monitornál is remekül látszódik a kék.
4. Nem épp a legpontosabb az említett kalibráló... főleg nem a sötéteknél. -
KTTech
veterán
válasz
Petyyyyy #1521 üzenetére
A W7 még nem lenne olyan nagy gond, de a W-LED, ami a monitorod háttérvilágítása, már túlmutat a tudásán... annak idején nem létezett ilyesmi (hiába nem nagy színterű a monitor, hiszen csak sRGB-t tud, amihez elégnek kellene lennie a kalibrálónak). Ezen kívül még nem üveg szűrőket használt, mint pl. az i1 Display Pro, így a pontossága is kisebb volt, sőt, egy idő után - használat nélkül is - jelentősen elcsúszott, így nem adott pontos eredményt. Azt, hogy milyen állapotban van a szakszervize tudja megmondani, és esetleg újrakalibrálni (de célszerűbb újabb modellre cserélni).
-
KTTech
veterán
Ahogy Ropi is mondta, számít, bár sok esetben ez még a "tűréshatáron" belül van (dE<1), különösen az új(abb) kártyáknál. Régebben sokkal komolyabb eltérések voltak, amíg számított a videokártya RAMDAC-ja (ma már azért elég ritka a DSUB-on használt monitor
). Persze a driverek néha tudnak meglepetéseket okozni (általában ez okozza az nVidia és az AMD közti "képminőség" különbséget, amit egy pillanat alatt eltüntet a kalibrálás).
Mindenesetre egy szervizben igen ritka egy i1 Display Pro szintű kalibráló is, nemhogy komolyabb spektro... Persze vannak erre specializálódott szaküzletek (pl. az Oázis), ahol tudják normálisan kalibrálni a monitort, ha beviszi az ember (célszerűen a gépével együtt).
-
-
KTTech
veterán
Már láttad nálam
Már jó ideje ez az alap
(persze aki sRGB-t akar, annak nem jó, de az sRGB kb. csak a net miatt van, ha esetleg már elő is hívat az ember, akkor nem az igazi a D65), mellesleg a monitorom "natív színhőmérséklete" is kb. ennyi. Ez is elgondolkodtató, nem?: "Ugra also suggests 5800k since its a better match to D50 light than calibrating your screen to D50".
-
-
KTTech
veterán
A videokártyát soha nem figyeli... a monitor EDID-et igen. Az alapján dönti el, merre fordul, akár 100 db videokártya esetén is
(persze nem árt, ha korrekten kezeli a kalibráló program a multi-monitor környezetet, a kalibrálás alatt, viszont komolyabb szoftvereknél ez nem lehet gond)
-
KTTech
veterán
válasz
Vasinger! #1416 üzenetére
Egyszerűen... nem a vezérlőhöz, hanem a kijelzőzöz van rendelve a színprofil. A Windows remekül tudja válogatni, és betölteni induláskor. Azonban kézzel is kell tölteni, ha pl. lockolod a gépet vagy aludni megy. Nem kell letiltanod semmit, nem kavarnak be sem a Virtu, sem az Optimus.
-
KTTech
veterán
válasz
scarbantia #1390 üzenetére
Szerintem már feleslegesen futjuk a köröket... vagy szerviz vagy csere (szerintem utóbbi ami az ajánlott, tekintve, hogy ingyen tuti nem fogják megcsinálni... vagy nagyon nagy mák kell hozzá)
-
KTTech
veterán
válasz
scarbantia #1383 üzenetére
Ott szerintem a háttérvilágítás fogja a gondot okozni... a kalibrálód ugyanis nem tud mit kezdeni a LED-es háttérvilágítással (egyikkel sem), és ez okozhat ilyen elszíneződést.
Ezt a feladatot csak az újabb spektro alapú kalibrálók (pl. i1Display Pro) tudják megoldani...
-
KTTech
veterán
válasz
scarbantia #1380 üzenetére
Ott már más az érzékelő, nem olyan színszűrők vannak, mint a korábbi típusokban (inkább spekto, mint colorimeter). De ott is szükség van időről-időre kalibrációra - a korrekció FW-ben tárolódik -, és bizony egy idő után - ma már nem lehet kalibrálni, annyira elcsúszik - cserés lesz.
-
KTTech
veterán
válasz
scarbantia #1376 üzenetére
Simán el tud pusztulni álló helyében, mivel a színszűrőknek, ha módosul kicsit a színük (levegővel érintkezve) már hibás eredményt kapsz. Ezen csak a komolyabb kalibrálók védettek valamilyen szinten, de azokat is időről-időre felül kell vizsgáltatni, kalibráltatni.
-
KTTech
veterán
A probléma alapja, hogy wide gamut monitorod van, amit a Blue Eye Pro nem igazán szeret (hacsak nincs rajta spéci firmware - mint amiket pl. monitorok mellé csomagolnak -, ami viszont azt eredményezné, hogy csak ezzel a monitorral működne). Szóval erősen ajánlott másik kalibráló beszerzése (a korábban ajánlott i1Display Pro például pont megfelelő).
-
KTTech
veterán
válasz
yodamastah #1329 üzenetére
Ez nem oldja meg a problémát nagy színterű monitoroknál. Mivel az illetőnél is az van - és ezért látja túlszaturáltnak a képet, lehet az sRGB vagy aRGB, teljesen mindegy. A probléma az, hogy a böngészők ugyan feltételezik az sRGB-t, de át már nem konvertálják monitor RGB-be, míg az LR/PS ezt megteszi.
De még ha meg is történne mindenhol ez, a tartalom máshol máshogy nézne ki mint nála. Ahhoz ugyanis elég sok kritériumnak kellene még teljesülnie, hogy azonos legyen.
-
KTTech
veterán
válasz
viserion #1326 üzenetére
Nem érted... ha nálad jó, akkor az jó kiindulási alap. A többi meg "out of control", szóval leginkább sz*rni kell rá.
Ha fejen pörögsz woodoo-zva, akkor is mindenhol másképp fog megjelenni, különösen igaz ez, ha nagy színterű a monitor. Arról nem is beszélve, milyen elb*szott beállítású monitorokat látni... Innen kezdve kár is vele foglalkozni.Azaz vannak kivételek, mint pl. nálam biztosan jól fog megjelenni az otthoni színkalibrált Eizo monitoron, normálisan beállított böngészővel. (Persze, csak ha nálad normálisan van kalibrálva a monitor, és az alapján dolgozol...)
-
-
KTTech
veterán
-
KTTech
veterán
válasz
Leigazoka #1284 üzenetére
Szerintem fizesd ki a kalibrálás árát egy szakértőnek. Saját kalibrálót venni nem biztos hogy megéri neked... (pl. itt találsz néhány eszközt, de kevés a hardver, ha nincs meg hozzá a kellő szakértelem - anélkül ugyanis nem tudod, mit csinálsz, vagy épp hogy állítsd be a szoftvereket, hogy ők is hajlandóak legyenek "színkezelten" működni, már ami tud ilyet).
-
KTTech
veterán
válasz
Nyugdíjas #1176 üzenetére
Elég fail az illető... Mondjuk tény, hogy a kódolás ebben történik, és az a jó, ha ebből nincs kibillentve (DVD-nél stb. nem RGB-ben hanem YCbCr-en van átlökve az anyag). De ez csak a filmekre vonatkozik, semmi más nem igazán használ ilyen kódolást, mivel eleve a 16-235 közt lehet csak a jel értéke benne, a normál RGB 0-255 értéke helyett.
De attól még a szabvány az szabvány, amire be kell állítani a megjelenítést
-
KTTech
veterán
Ha Chrome-t használsz, akkor ezzel a paraméterrel kell indítani: chrome.exe ––enable-monitor-profil
egyébként egyáltalán nem fog monitor profilt használni. Az ideális az ICCv2 és v4 támogatás + az untagged képek sRGB-nek feltételezése lenne. Az ICCv2 és v4 működik Chrome-ban a 16-os óta az említett kapcsolóval.Itt van egy nagy hibája a Chrome-nak: sajnos minden képet untaggednek feltételez Windows alatt. Emiatt a beépített profilú képeket sajnos nem jeleníti meg rendesen...
Itt lehet egyébként ellenőrizni, melyik profilt támogatja a böngésző: http://www.color.org/version4html.xalter
Természetesen a színkezelés engedélyezése minden böngészőnél érzékelhető teljesítménycsökkenést okoz.
-
KTTech
veterán
válasz
Nyugdíjas #1118 üzenetére
Nem vették ki, sőt kezeli az ICCv4-es profilokat is normálisan windows alatt - erre rajta kívül talán csak a Safari képes, de azzal kapcsolatban igen rosszak a tapasztalataim - illetve a Chrome is kezel, de csak ICCv2-t, azt sem alapból, mondjuk a FF-ben is be kell kapcsolni a funkciót.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Dell Alienware AW2521H
- Samsung ViewFinity S6 34" (S34C650TAU) monitor garanciával
- LG UltraWide 29WQ60A-B LED IPS Monitor! sRGB 99% / 5ms / 100Hz / FreeSync
- 2 év garancia 32" Samsung Odyssey G6 G65B QHD 2K 240Hz VA QLED Smart Gaming Monitor - LS32BG650EUXE
- HP Omen - 27" IPS - UHD 4K - 144Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync - HDR 400 - USB-C - KVM Switch
- LG 65BX - 65" OLED - 4K 120Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDMI 2.1 - PS5 és Xbox Ready!
- 124 - Lenovo Yoga Pro 7 (14IMH9) - Intel Core Ultra 9 185H, RTX 4060 (48 hónap garancia!) (ELKELT)
- 138 - Lenovo Legion Pro 7 (16IRX9H) - Intel Core i9-14900HX, RTX 4080
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ryzen 5 7600X 32/64GB RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- Telefon felvásárlás!! Honor 90 Lite/Honor 90/Honor Magic5 Lite/Honor Magic6 Lite/Honor Magic5 Pro
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest