- One mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- Samsung Galaxy A56 - megbízható középszerűség
- Mobil flották
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Ideiglenesen leállította az Xperia 1 VII értékesítését Japánban a Sony
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Milyen okostelefont vegyek?
- Hat év támogatást csomagolt fém házba a OnePlus Nord 4
- Apple Watch
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A dev fórumokon sok az anyag. Az új dolgoknál ezeket érdemes bújni. Az eddigi modellek is megfelelnek a DX11-nek. A tesszellátor csak egy ráadás. A modell szintjén ez nem nagy kunszt. Amire figyelni kell azok a sima felületek ... pl.: cipőtalp ... melléktermékként ezek is bedomborodnak, de vannak algoritmusok a kezelésre.
Ha a modellekre gondolsz, akkor némileg függ a dolog a játék motorjától.9950es: Én csak az F1 2010-et tudom biztosra. A Mafia 2-ről eddig azt mondták, hogy csak DX10 lesz, persze változhatott a felállás, de szerintem marad az alapkoncepció.
-
9950es
aktív tag
battle of britain is jön meg mafia 2 is .
Hát szimulátorban bármire használhatják. Járművek a talajon me felfüggesztésükig le vannak modellezve ahogy zötykölődnek , az se gyenge.
Az elég gáz akkor ha ralli játékban smmire nem használják. LOD biztos simább lesz vele. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Mindenre van megoldás, csak az nem mindegy, hogy mi az. Időre dolgozni elég nehéz, és főleg ez limitálja a lehetőségeket. Például évek óta létezik a Deferred Render melletti MSAA problémákra gyógyír, amit messze nem időigényes beépíteni, de még mindig jönnek az AA-t nem támogató játékok, amire a gyártók próbálnak felemásan működő élsimítást hegeszteni.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Pozitív irány mellett nem fordulhat elő illesztési hiba. Ez olyan, amikor mondjuk kezdődik egy lépcső. Az szépen illik a talaj szintjéhez, de ha a talaj szintje lejjebb kerül, akkor lesz egy lyuk amin keresztül a virtuális végtelenbe látsz. Biztos találkoztál már olyan buggal a játékokban, amikor mondjuk kijutottál a világból. Ott a nagy semmi van.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az csak egy félmegoldás (már ha megoldásnak tekinthető), mert a negatív irány illesztési problémákat eredményez a felületek találkozásánál. Ezért látsz a Heavenben és a StoneGiantben "pozitív" irányba változó felületet.
A tesszellálás alapvető problémái oda vezethetőek vissza, hogy a Xenosos megoldásra épül a rendzser, és a Xenos tesszellálást nem erre tervezték, amire most használni akarják. A gondok nagy része elkerülhető azzal, hogy a tesszelláció kötelező, azaz a program el sem indul DX10-es GPU-n, de ez nyilván nem opció még a fejlesztők szemében. Egyelőre nincs mit tenni, mint a korlátokat lenyelni, és így fejleszteni a programot.
-
A dx11 teszeláció tudja negatív irányban is változtatni a felület egyes pontjait?
Mert ha igen, akkor megoldható a dolog úgy, hogy oda rakják a low-poly síkot, ahol a hi-poly esetben lenne a cipőtalp szintje, és szükség esetén lefelé történne a geometria változtatása. Ha meg nagyobb hepe-hupák vannak, amit lo-poly szinten is követni kell, az sem lehet probléma, annyival tuti nem növeli meg a polyszámot, és egy script-tel megoldható, még modellezni sem kell sokat. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Technikai akadálya nincs, de nem néz ki jól, amikor a virtuális főszer cipője elsüllyed a talajban. Konkrétan nem fogod látni a bokáját. Az elgondolás baromi könnyen kivitelezhető, de amíg a játéknak tesszellálva és tesszellálás nélkül is jól kell kinéznie, addig problémás. Egyelőre a tesszelláció megmarad a karakterekre és az effektekre. Itt is van probléma, de ezekre már van megoldás.
Szeptemberig egy bejelentett DX11-es címet látok. Az F1 2010-et. Ez a zászlókra és a nézőkre használt tesszellálást, ahogy a Dirt 2-ben volt.
-
9950es
aktív tag
Tessellation makes realistic and open terrain possible. NVIDIA's Supersonic Sled Demo demonstrates realistically detailed terrain, with LOD changes that balance detail and framerate on a 15km scaled map. The ground is no longer a simple plane, but contains hills and cliffs. Areas that are further from the camera receive less tessellation than areas that are close.
ezt beletudják rakni egy olyan dx11 játékba ami szeptemberben jön?
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Maga a tesszellátor csak egy része a tranzisztorszámnak. A raster négyszer, míg a setup motor 16x van beépítve. Ez olyan cirka 500 millió tranyó tesszellátorral együtt persze.
A GF100 csak tesszellálásban jó. A többiben átlagos, de például a 3D-s textúrázás nagyon nem megy neki. Persze szerintem ez az eljárás sem lesz komolyabban kihasználva. Bár ez számos helyen problémáktól mentesen alkalmazható, de ahol lényegi értelme is van az a fluid szimuláció. Máshol talán hasonló sebességet lehet elérni a 2D-s textúratömbökkel ... persze a memóriára ennek nyilván negatív hatása lesz.
A DX11-ből szerintem reálisan alkalmazható a tesszellálás effektekre és karaktermodellekre (erre már láttunk példákat), továbbá az API-ból még a DirectCompute rész lesz komolyabban használva post process effektekhez.
Valószínűleg az NV-nek nem a legjobb, hogy egy olyan gyártó esett ki, aki negyedéves rendelések jó részét képezte. Felőlem lehet mondani, hogy garázscég, de ennél a garázscégnél csak az EVGA rendelt több GPU-t. -
schwartz
addikt
Az a rengeteg tranyo amit felemeszt a tesszellator egyseg csupan 100 millio a 3.2 milliarbol.. (3.125%). Mit is mondjak, nagy ugy...
Az eljaras specifikus problemak nem erdekelnek. Oldjak meg a fejleszok. En a reszletessegrol beszeltem. Anno untig volt ajnarozva a Radeon torpe elonye DX10.1-alatt s most minden API-n keresztul erosebb joval a GF100. (de igy mar kit erdekel a DX11, igaz?)
Hagyjuk a tiplizo gyartokat. A BFG is csak oda tart ahonnan indult... (egy "garazsceg" sikertortenete)
(#30) Bici
Valos jatek? Jah, hogy konzolport? Ertem... -
Abu85
HÁZIGAZDA
Ahhoz semmi. A DX11 az AMD Xenos tesszellátorát építette be. Ezt a cég a Microsoft Xbox360-hoz tervezte, és alapvetően nem az volt a követelmény, hogy magas poligonszámból extrém magasat csináljon. A DX11 átalakította a rendszert, hogy a sebesség a legjobb legyen, de a problémák megmaradtak. A létrehozott felület csak a vertex shader lépcső után létezik, és ez nagy gond.
Sweeney szoftveres futószalagban gondolkodik, ő abban bármit megcsinálhat. Csak győzzük erőforrással.A Larrabee-t is azért szemelte ki magának, mert az illeszkedik a legjobban az igényeihez.
Az analitikus AA jó ötlet, de félmegoldás. Persze jobb híján ez is jó.
Technológiailag az AVP tekinthető a legkorszerűbbnek, de a Metro 2033 sem rossz, csak javítani kellene már a textúrahomályosodás bugot az MSAA-val. AAA mellett még a Fermi tulajokat is érinti a hiba, miközben a játékhoz ez az ajánlott GPU. Persze tudom, hogy nem kaptak kártyát a tesztelésre, de lassan már vehettek volna egyet, és jöhetne az update. -
9950es
aktív tag
Én nem értem ezt, a sweeney féle mikropoligonos rendereléshez ennek akkor mi köze van? Azon kívül hogy mi kerül a kijelzőre nem sok? Engem egyébként csak az analitikus anti alias részig érdekel, meg persze tűéles árnyékok is jók lennének egy vadászgépen pl. Dehát egy metro2033 mindenben alázza a mai játékokat nem?
-
Abu85
HÁZIGAZDA
És az a tesszelláció alkalmazható lesz játékokban? Erről írtam a fermis cikkben. Olyan felület nem véletlenül nincs kialakítva egyetlen játékban sem, mint ami van a benchmarkban. Egyszerűen maga az eljárás specifikus problémái miatt a tesszelláció számos gondod eredményez, amit nem lehet normálisan kezelni. Nem véletlenül maradtak ki a Heavenből a sétáló karakterek. Egyszerűen a cipőjüket szó szerint elnyelné a tesszellált felület, és ez nagyon illúzióromboló. Alapvetően a valóságban sem süppedsz bele 10-15 centire a talajba.
Azért ilyen a tesszellálásban Fermi, mert a professzionális piacon ennek a felépítésnek számos előnye van. Nyilván ez rengeteg tranzisztort elvisz, és ez most az NV legfőbb problémája. Egy nagyon drágán gyártható terméket kell olcsón adni. A gyártók nem véletlenül tipliznek. Ugyanez volt a GT200 kapcsán. Így ez az egész nem téma a partnereknek, ők nem a nullszaldóra játszanak, hanem a kőkemény nyereségre. -
9950es
aktív tag
Ha igazad van és kidobálják a dx11-ből a dp-t akkor még szép hogy GTX-et kell venni, akinek dereng valami cudas dolog a horizonton.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nálunk nem ismert, de mint exkluzív partner kötelezettségei voltak. Ez a viszony kölcsönösen jó a vállalatoknak. Az NV nyilván kedvezményesen bánt a BFG-vel (és az EVGA-val), hiszen ők az elsőszámú képviselői a GeForce-oknak. Természetesen a partnereknek kötelező volt nagy mennyiségben rendelni a kártyákat. Ez egy jól működő piacon win-win szituáció.
60%-kal nagyobb méret mellett tud 10-15% pluszt felmutatni. Ez láthatóan annyira nyerő, hogy az XFX nem kért belőle, és a most a BFG is - kényszerből - tiplizett. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Az a lepkefing kaliberű cég az NVIDIA második legnagyobb exkluzív partnere volt. Az EVGA-t leszámítva ők adták le a legtöbb rendelést. A párhuzam pedig az IBM-es szerződéssel tökéletesen mutatja, hogy az NV nincs szarban a hírekkel ellentétben csak a GPU piacot teszi mellékvágányra. Megmagyarázza, hogy a Fermi nem azért ilyen, mert az NV elfelejtett GPU-t tervezni, hanem, mert az architektúra nem a játékokhoz lett tervezve.
-
Findzs
addikt
"Sajnos a Fermire épülő GeForce kártyák a PC-s szegmensben nem örvendenek osztatlan sikernek, amit a BFG kapitulálása is jelez."
nem úgy volt hogy mindenképpen kiszállnak a vga piacról ?
ha atit gyártanának se maradnának talpon a vga bizniszben, ilyesmit olvastam -
Ribi
nagyúr
Ez szerintem max fejlesztőknél lesz így, ahol beküldöm az adatot, várok kicsit aztán visszajön a végeredmény. De ahol a latency fontos ott ez a terminál van nálam és minden a szerveren fut dolog nehezen megvalósítható. Nemtudom az IPv6 ezen mennyit segít, de szerintem nem eleget.
Másik az, hogy szeretik ha a kis doboz a sajátjuk.Bár ha belegondolok és ezek a szerverek ott fognak csücsülni a szolgáltatónál, ahova általában még nagyon kicsit a latency akkor még akár lehet is belőle valami. Persze nem adsl-es elérésnél. TV is már úgymond neten jön igen sok helyen. Ettől már nem áll messze a játék rész sem.
-
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Igen. Eléggé erre tart a fejlődés. Mára általános az online adattárolás is. Ez a modell csak idő kérdése és teljesen elterjed. A következő lépcső, hogy a teljesítmény is bérelhető lesz. Persze ez nem megy egyik napról a másikra, mondhatni még majd egy évtized kérdése, de az irány egyértelmű.
-
cwn
tag
ez teljesen mindegy, a vilag akkor is megvaltozik, a ph-n is fellelheto hardverbuzik hiába vinnyognak a legujabb procijukkal vagy gpu-jukkal , a kutya le se szarja hogy nekik olyan van , mikor barmikor kerheto barmekkora eroforras, persze fizetni kell erte, de miert nem , a pc fejlesztes is penzbe kerul evente
-
-
cwn
tag
ha mondjuk az apple 5 even belul vesz 1 millio ilyen servert a cloud rendszerebe, és az iPad felhasznalonak csak annyi lesz a dolga hogy kér 1000 teraflopsot,
ki a fenet fog érdekelni egy szaros desktop gpu, söt az egesz desktop mentalitas kukazhato -
dezz
nagyúr
"megmutathatja oroszlánkörmeit"
Esetleg karmait.
-
FRENK1988
veterán
Akkor csak nem veszteséges a GF100 gyártása az nV-nek. Csak az exkluzív partnereit gyalulja ezzel le
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Csere-Beszámítás! Sapphire Nitro+ RX 6700XT 12GB Videokártya!
- GAINWARD RTX 4070 Ghost OC 12GB - ÚJ! 3 év garancia
- BESZÁMÍTÁS! SAPPHIRE NITRO+ RX 7900 XTX 24GB GDDR6 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- PNY EPIC-X RGB RTX 5060Ti 16GB / Gigabyte EAGLE OC RTX 5070 12GB videokárty 3 év garancia 27% áfa
- MSI GeForce GTX 1660 Super Ventus XS OC 6GB
- Bomba ár! Dell Latitude E6410 - i5 I 4GB I 250GB I DVDROM I 14,1" WXGA I Garancia!
- Bitcoin miner Bitmain Antminer S9 S9I 13.5 - 14 Th 1250W eladó
- Apple iPhone 14 128GB , Kártyafüggetlen
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T490s - i7-8GEN I 16GB I 256SSD I 14" WQHD HDR I Cam I W11 I Gari!
- Apple iPhone 14 128Gb Kártyafüggetlen, 1Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest