- iPhone topik
- Samsung Galaxy Buds3 Pro - szárat eresztettek a babok
- Változó design, tekerhető lünetta: megjött a Galaxy Watch8 és a Classic
- Hivatalosan is bemutatta a Google a Pixel 6a-t
- Vékonyabb lett, jobb kamerát kapott, de az akku maradt a régi: itt a Fold7
- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
- Yettel topik
- Garmin Instinct – küldetés teljesítve
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Magisk
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A dev fórumokon sok az anyag. Az új dolgoknál ezeket érdemes bújni. Az eddigi modellek is megfelelnek a DX11-nek. A tesszellátor csak egy ráadás. A modell szintjén ez nem nagy kunszt. Amire figyelni kell azok a sima felületek ... pl.: cipőtalp ... melléktermékként ezek is bedomborodnak, de vannak algoritmusok a kezelésre.
Ha a modellekre gondolsz, akkor némileg függ a dolog a játék motorjától.9950es: Én csak az F1 2010-et tudom biztosra. A Mafia 2-ről eddig azt mondták, hogy csak DX10 lesz, persze változhatott a felállás, de szerintem marad az alapkoncepció.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Mindenre van megoldás, csak az nem mindegy, hogy mi az. Időre dolgozni elég nehéz, és főleg ez limitálja a lehetőségeket. Például évek óta létezik a Deferred Render melletti MSAA problémákra gyógyír, amit messze nem időigényes beépíteni, de még mindig jönnek az AA-t nem támogató játékok, amire a gyártók próbálnak felemásan működő élsimítást hegeszteni.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Pozitív irány mellett nem fordulhat elő illesztési hiba. Ez olyan, amikor mondjuk kezdődik egy lépcső. Az szépen illik a talaj szintjéhez, de ha a talaj szintje lejjebb kerül, akkor lesz egy lyuk amin keresztül a virtuális végtelenbe látsz. Biztos találkoztál már olyan buggal a játékokban, amikor mondjuk kijutottál a világból. Ott a nagy semmi van.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az csak egy félmegoldás (már ha megoldásnak tekinthető), mert a negatív irány illesztési problémákat eredményez a felületek találkozásánál. Ezért látsz a Heavenben és a StoneGiantben "pozitív" irányba változó felületet.
A tesszellálás alapvető problémái oda vezethetőek vissza, hogy a Xenosos megoldásra épül a rendzser, és a Xenos tesszellálást nem erre tervezték, amire most használni akarják. A gondok nagy része elkerülhető azzal, hogy a tesszelláció kötelező, azaz a program el sem indul DX10-es GPU-n, de ez nyilván nem opció még a fejlesztők szemében. Egyelőre nincs mit tenni, mint a korlátokat lenyelni, és így fejleszteni a programot.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Technikai akadálya nincs, de nem néz ki jól, amikor a virtuális főszer cipője elsüllyed a talajban. Konkrétan nem fogod látni a bokáját. Az elgondolás baromi könnyen kivitelezhető, de amíg a játéknak tesszellálva és tesszellálás nélkül is jól kell kinéznie, addig problémás. Egyelőre a tesszelláció megmarad a karakterekre és az effektekre. Itt is van probléma, de ezekre már van megoldás.
Szeptemberig egy bejelentett DX11-es címet látok. Az F1 2010-et. Ez a zászlókra és a nézőkre használt tesszellálást, ahogy a Dirt 2-ben volt.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Maga a tesszellátor csak egy része a tranzisztorszámnak. A raster négyszer, míg a setup motor 16x van beépítve. Ez olyan cirka 500 millió tranyó tesszellátorral együtt persze.
A GF100 csak tesszellálásban jó. A többiben átlagos, de például a 3D-s textúrázás nagyon nem megy neki. Persze szerintem ez az eljárás sem lesz komolyabban kihasználva. Bár ez számos helyen problémáktól mentesen alkalmazható, de ahol lényegi értelme is van az a fluid szimuláció. Máshol talán hasonló sebességet lehet elérni a 2D-s textúratömbökkel ... persze a memóriára ennek nyilván negatív hatása lesz.
A DX11-ből szerintem reálisan alkalmazható a tesszellálás effektekre és karaktermodellekre (erre már láttunk példákat), továbbá az API-ból még a DirectCompute rész lesz komolyabban használva post process effektekhez.
Valószínűleg az NV-nek nem a legjobb, hogy egy olyan gyártó esett ki, aki negyedéves rendelések jó részét képezte. Felőlem lehet mondani, hogy garázscég, de ennél a garázscégnél csak az EVGA rendelt több GPU-t. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Ahhoz semmi. A DX11 az AMD Xenos tesszellátorát építette be. Ezt a cég a Microsoft Xbox360-hoz tervezte, és alapvetően nem az volt a követelmény, hogy magas poligonszámból extrém magasat csináljon. A DX11 átalakította a rendszert, hogy a sebesség a legjobb legyen, de a problémák megmaradtak. A létrehozott felület csak a vertex shader lépcső után létezik, és ez nagy gond.
Sweeney szoftveres futószalagban gondolkodik, ő abban bármit megcsinálhat. Csak győzzük erőforrással.A Larrabee-t is azért szemelte ki magának, mert az illeszkedik a legjobban az igényeihez.
Az analitikus AA jó ötlet, de félmegoldás. Persze jobb híján ez is jó.
Technológiailag az AVP tekinthető a legkorszerűbbnek, de a Metro 2033 sem rossz, csak javítani kellene már a textúrahomályosodás bugot az MSAA-val. AAA mellett még a Fermi tulajokat is érinti a hiba, miközben a játékhoz ez az ajánlott GPU. Persze tudom, hogy nem kaptak kártyát a tesztelésre, de lassan már vehettek volna egyet, és jöhetne az update. -
Abu85
HÁZIGAZDA
És az a tesszelláció alkalmazható lesz játékokban? Erről írtam a fermis cikkben. Olyan felület nem véletlenül nincs kialakítva egyetlen játékban sem, mint ami van a benchmarkban. Egyszerűen maga az eljárás specifikus problémái miatt a tesszelláció számos gondod eredményez, amit nem lehet normálisan kezelni. Nem véletlenül maradtak ki a Heavenből a sétáló karakterek. Egyszerűen a cipőjüket szó szerint elnyelné a tesszellált felület, és ez nagyon illúzióromboló. Alapvetően a valóságban sem süppedsz bele 10-15 centire a talajba.
Azért ilyen a tesszellálásban Fermi, mert a professzionális piacon ennek a felépítésnek számos előnye van. Nyilván ez rengeteg tranzisztort elvisz, és ez most az NV legfőbb problémája. Egy nagyon drágán gyártható terméket kell olcsón adni. A gyártók nem véletlenül tipliznek. Ugyanez volt a GT200 kapcsán. Így ez az egész nem téma a partnereknek, ők nem a nullszaldóra játszanak, hanem a kőkemény nyereségre. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Nálunk nem ismert, de mint exkluzív partner kötelezettségei voltak. Ez a viszony kölcsönösen jó a vállalatoknak. Az NV nyilván kedvezményesen bánt a BFG-vel (és az EVGA-val), hiszen ők az elsőszámú képviselői a GeForce-oknak. Természetesen a partnereknek kötelező volt nagy mennyiségben rendelni a kártyákat. Ez egy jól működő piacon win-win szituáció.
60%-kal nagyobb méret mellett tud 10-15% pluszt felmutatni. Ez láthatóan annyira nyerő, hogy az XFX nem kért belőle, és a most a BFG is - kényszerből - tiplizett. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Az a lepkefing kaliberű cég az NVIDIA második legnagyobb exkluzív partnere volt. Az EVGA-t leszámítva ők adták le a legtöbb rendelést. A párhuzam pedig az IBM-es szerződéssel tökéletesen mutatja, hogy az NV nincs szarban a hírekkel ellentétben csak a GPU piacot teszi mellékvágányra. Megmagyarázza, hogy a Fermi nem azért ilyen, mert az NV elfelejtett GPU-t tervezni, hanem, mert az architektúra nem a játékokhoz lett tervezve.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Igen. Eléggé erre tart a fejlődés. Mára általános az online adattárolás is. Ez a modell csak idő kérdése és teljesen elterjed. A következő lépcső, hogy a teljesítmény is bérelhető lesz. Persze ez nem megy egyik napról a másikra, mondhatni még majd egy évtized kérdése, de az irány egyértelmű.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Telefon felváráslás!! Xiaomi 13T, Xiaomi 13T Pro, Xiaomi 14T, Xiaomi 14T Pro
- Bomba ár! HP ProBook 450 G10 - i5-1335U I 16GB I 256SSD I 15,6" FHD I Cam I W11 I Garancia!
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 5600X 16/32/64GB RAM RTX 4060 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- BESZÁMÍTÁS! Asus Maximus VIII Hero i7 6700K 16GB DDR4 512GB SSD RX 5700 XT 8GB Zalman i3 NEO 700W
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ryzen 5 7500F 16/32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest