- Yettel topik
- Telekom mobilszolgáltatások
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Apple Watch
- Magisk
- One mobilszolgáltatások
- Xiaomi Smart Band 10 - a hetedik napon megpihen
- Honor 200 - kétszázért pont jó lenne
- Eurós árlista a Google Pixel 10 telefonokhoz
- Ne legyetek bátorak, ha ezt a rollert választjátok - OOTD T10
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
SunMount3r #34 üzenetére
A Space Crusade táblás játék még a 2. kiadás előtt jelent meg, és kvázi beleömlesztettek mindenféle ellenfelet, így "picit" furcsának tűnően egy oldalon harcoltak a Gretchin-ek (Space Ork alfaj), Génorzók (de a kezükön pengék voltak karmok helyett) és a káosz.
Az első Wh40k kiadáshoz, amely meglehetősen lazán kezelte a háttértörténetet, igazából hű volt.
Hogy nem vitték tovább az nem meglepő, hiszen a 2. kiadás egyik fő célja éppen az volt, hogy rendbe tegye a fajok / frakciók történetét, így a Space Crusade egy vadhajtásnak lett minősítve...
A Space Hulk játékokban csak Genestealerek és Terminátorok voltak. Mind a táblás alapértelmezésben, mind a számítógépes játékokban.
-
válasz
wednesday #32 üzenetére
A Space Hulk táblás játék, amely behozta a Génorzókat és az űrgárdista Terminátorokat is, nem foglalkozott a káosszal. Később opcionális szabályok megjelentek a White Dwarf-ban, amely a káosz által megfertőzött Space Hulkokról szólt, de nem vitték tovább ezt a fonalat.
A hiperűr a káosz játszótere, de a Space Hulk továbbra is a Génorzókról szól.
Ugyanezzel az erővel renegát vagy szeparatista lázadók is lehetnének rajtuk, de azokkal sem foglalkozik a Games Workshop.
Sok szempontból nagyon vaskalaposan állnak a témához...
-
Összetett, de alapvetően igen.
A Tyranida, mint fő faj, de első sorban a Genestealerek az ellenségek, és az ő Hybridjeik.
A dolog kb. így néz ki: Adva van egy űrhajó, amelyen emberek utaznak (lehet civil vagy katonai, ebből a szempontból lényegtelen). A hajóra felszökik pár Genestealer, esetleg még a hajó indulása előtt fertőzik meg a legénység vagy az utasok néhány tagját, ne adj isten 4. generációs Genestealer Hybridek.
A Genestealer-ek szaporodási lánca:
1. kör: Egy kifejlett Genestealer un. Genestealer Kiss-t (Génorzó csók) ad egy embernek, a Genestealerek szájszervében van egy speciális szerv, amely egy speciális organizmust ültet a célszemélybe. Az organizmus szétterjedt, és átveszi az uralmat a hordozótest felett, a tudata a Brood Mind részévé lesz, kvázi rabszolgája lesz annak. A tisztavérű Genestealer hipnotikus képességel bír, ami a Hybridekben is megvan.
2. kör: A megfertőzött ember életet ad egy újszülöttnek. Az újszülött első generációs Genestealer Hybrid lesz, csaknem úgy néz ki, mint egy tisztavérű Genestealer, a két "emberi" karja mellett egy vagy két karmos karja is van.
3. kör: Az első generáció utódai, a második generációsok már általában csak egy "karmos" kézzel rendelkeznek a két emberi mellett.
4. kör: A második generáció utódai, már-már emberi kinézetük van, általában csak két karjuk van. Ők a 3. generáció.
5 kör: A harmadik generáció utódai, olykor púpos, kopasz embereknek néznek ki, de embereknek néznek ki. Ők a negyedik generáció, és ők tudnak a legjobban elvegyülni az emberek között.
6 kör: A negyedik generáció utódai tisztavérű Genestealerek lesznek...A Space Hulk-ok olyan űrhajók, amelyek a hiperűrben ragadtak, sokuk pont azért, mert a Genestealerek kiirtották a személyzetüket. Ezek néha (akár több száz, esetleg ezer évvel később) képesek visszatérni a való világba, és mint ilyen, roppant veszélyesek, hiszen megfertőzhetik a bolygók lakosságát. Mivel a Space Hulkok igen veszélyesek (nem csak a Genestealerek, de a Káosz is ugyanolyan könnyen lehet az elveszett űrhajó végzete, ez esetben Káosz kultisták és démonok vannak a fedélzeten), éppen ezért általában az Űrgárdista Rendek legveszélyesebb tagjai, a Terminator páncélos gárdisták szokták felderíteni őket. Az aztán már más kérdés, hogy a végén sikerül-e megtisztítani a Space Hulkot, és esetleg megjavítva visszatér a Birodalomhoz, avagy miután a fellelt Relics-eket kimentették, elpusztítják a roncsot.
A Deathwing a Dark Angel űrgárdista rend első százada, kizárólag Terminator páncélos, veterán gárdisták tartoznak a soraikba.
A Genestealerek a Tyranida faj előőrse, mint ilyen, ahol a Genestealerek feltűnnek, ott előbb-utóbb a Tyranidák is felfognak. Az nem "hivatalos" információ, hogy a Tyranidák (akik amúgy egy másik galaxisból érkeznek a Tejútba) valójában a Császár elméje (és a napi ezer feláldozott pszi lelke) által táplált Astronomicon, egy, a hiperűrben is látható navigációs fény miatt érkeztek.
A Deathwing-ben a Tyranida faj más képviselői is látszanak, tehát a tisztavérű Génorzók és a Génorzó Hibridek (akik lőfegyverekkel és rakétavetőkkel támadnak ránk) mellett valódi Tyranidák is feltűnnek.
-
Az a baj, hogy a Games Workshop nem egyezik bele olyan fan-made filmbe, amelynél pénzügyi tételek vannak. Tehát nincs mód felvenni egy animátort. Mindenki, aki a Lord Inquisitor-on dolgozik, hobbiból, szívességből csinálja, és csak így mehet...
Ha lenne eszük, akkor inkább támogatnák, esetleg még pénzt is tolnának bele, és akkor lenne igényes CGI film Wh40k világban - a "hivatalos" Ultramarines CGI film ugyanis egy nagy kalap kaki lett minden szempontból.
-
válasz
#38167040 #16 üzenetére
Először is nem tudjuk, milyen hosszú a játék és milyen pályák vannak.
Ha "mindössze" egy Space Hulk-ról van szó, akkor feltehetően nem lehet túltolni, nem fogsz tudni különféle környezeteket berakni. Ez egyébként az eredeti két Space Hulk FPS-ről (uhhh, még Amigán játszottam vele...) is elmondható. Ott a taktikai része valamennyire oldotta ezt a problémát, itt a taktikai részt a szerepjátékos elemekkel, a páncélod és a fegyvered pimpelésével próbálják oldani. Hogy sikerül-e, azt majd meglátjuk....
-
Én a 2. kiadás környékén, az 1990-es évek elején / közepén lettem a világ rajongója az Ian Watson novellák és a 2. kiadás alapján. Akkor pörgött rendesen a White Dwarf, és Andy Chambers meg Jervis Johnson vicces csataleírásokat hozott, és akkoriban teljesen elfogadott volt, hogy a fejlesztők egy (minden WD számban előforduló) egymás elleni csataleírás folyamán szembesültek például azzal, hogy az Imperial Guard az Eldák ellen kb. addig életképesek, amíg van Hydra-juk (az egyetlen akkori légvédelmi egységük).
Akkor volt a Tyranida Hive Fleet csaták riportja is (a Tyranida Hive Fleet-ek sorsát lejátszott csatákon keresztül formálták, ha a Tyranidák győztek, a világ az övék volt, ha a Birodalom, akkor ott a Tyranida rohamot megállították), ami kvázi annyit tett, hogy interaktív volt a világ sorsa....
A táblás játékot már ezer éve nem játszottam, de a világ sok szempontból iszonyúan megfogott, mert nagyon hangulatos a maga módján. Csak hát ebbe belerondítanak a T. fejlesztők és novellaírók, amikor egyes eseményeket úgy hoznak létre, hogy lerombolják az évtizedes korábbiakat.
Én például Space Wolf sereget gyűjtöttem, talán a 2nd Edition Codex is megvan még valahol. Ebben le van írva, hogy a Fenris (a Space Wolf űrgárdisták "anyabolygója", a név (Fenris vagy Fenrir) a Viking mitológia óriás farkasát takarja, akik a végső nagy háborúban (Ragnarök) a Valhalla elleni támadást vezette, és megölte Odint) egy fagyos, hatalmas farkasok által uralt bolygó. Eleve az űrgárda Primarchja, Leman Russ-t is egy ThunderWolf nőstény nevelte fel két saját kölykével, Frekivel és Gerivel együtt (ez a két név például a Viking / Germán mitológiából származik, így hívták Odin (Wotan, stb.), a legnagyobb istenség két farkasát, amelyek a trónusa mellett ültek).
Odin és két farkasa, Freki és GeriLeman Russ modell a Wh40k első kiadásából, Frekivel és Gerivel
Na erre a Horus Heresy novellasorozat, ahol kitalálják, hogy "There are no wolves on Fenris"... Először Magnus (a Thousand Sons űrgárdista légió primarchja) mondja ezt ki. Amit azóta is hagynak a levegőbe lógni, nem magyarázzák el, csak ismételgetik - szerintem azért, mert aztán rájöttek a novellaírók is, hogy belenyúltak a mélykasba, hiszen marha nehéz megmagyarázni, hogy akkor mi az a sok farkas, akik már azelőtt ott voltak, mielőtt Leman Russ a Fenris-re került...
-
A WFB (Warhammer Fantasy Battles) első kiadása 1983, és sokat merít a Tolkien-féle Fantasy-ból (mint megannyi Fantasy világ), csak belekevert még egy rakat kora-középkori történetet az emberi fajokhoz (Bretonnia, Empire (of Man) országok, pestisjárvány, stb.), és ugyanakkor egy csomó eredeti dolgot is (a Káoszistenek és démonjaik, a Skavenek, stb.
A közismert fajokat a fejlesztők ügyesen próbálták az angol folklórba öltöztetni, a zöldbőrű fajok (Orkok, Gretchin-ek és Snootlingok) az alsó munkásosztály nyelvezetét használta, a törpék a nyers és faragatlan Yorkshire-i tájszólásban szólnak, a High Elfek pedig értelemszerűen a kifinomult úri angolt tolják.
A kissé átláthatatlan Wh40k világot alapvetően annak köszönhetjük, hogy a GW eredeti taktikája az 1980-as évek végétől az volt, hogy a különféle fajoknak saját Codex-ük volt, amelyben a fajok hátterét és seregleírását találhatta meg a T. vásárló. Ez is az üzleti modell része volt, ha például Űrork sereget akartál gyűjteni, akkor nem csak az alapjáték és a modelleket kellett megvenned, de az aktuális Űrork Codex-et is. Csakhogy a következetesség nem volt az erősségük, pláne, hogy sok faj / alfaj eredetileg csak egy széljegyzet volt egy White Dwarf cikkben (a White Dwarf a Games Workshop havilapja, időnként a poén kedvéért volt Május elsejei Black Gobbo verzió is...
). Még rosszabb volt, hogy a nagyobb űrgárdista rendek saját Codex-et kaptak, és már az űrgárdisták története se volt többé koherens.
Erre mintapélda a Necronok esete, amelyek már az első kiadásban is feltűntek (mint Unknown Species), majd valamelyik 1990-es évek közepén megjelent WD számban köszöntek be, és az újsághoz adtak egy sima Necron Soldier modellt. Az egész faj állt kétféle karakterből (Soldier és Bug, ha jól rémlik), és annyi volt a hátterük, hogy egy rég letűnt faj, amelyek eltemetve vannak néhány mélyre ásott sírban. A félelmetes az volt bennük, hogy senki se tudta honnan jöttek, kik ők, csak azt, hogy ha kilőttek egy Necron-t, D6-on 6-ost dobva feléledt, vagyis rosszabbak voltak, mint a Swarci féle Terminátor. Aztán kijött a 3. kiadásban egy Codex hozzájuk, mely szerint a C'tan (egy ősi és nagy hatalmú, isten szerű lények) végrehajtó gépei voltak. Meg kijött egy csomó új modell. Majd az 5. kiadásban ismét teljesen megváltoztatták a történetüket, immár ők voltak a C'tan felett uralkodó afféle űr-robot-Egyiptomi faj. Ami kb. teljesen kifordította a hajdani űber-Terminátor fajt...
A Káosz-al kapcsolatos meglátás is jogos, mert bár a nevében benne van, hogy Káosz, azt nem köti az orrunkra, hogy Khrone követői miért nem állnak neki miszlikbe aprítani Slaanesh követőit csak úgy poénból. Szóval vannak plothole-ok rendesen.
A Warcraft / Starcraft párosítás pedig fordítva igaz - a Blizzard másolt a Games Workshop-tól, az Orkok a legtöbb Fantasy világban nagyon ostobák, a Games Workshop-féle WFB-ben viszont elég intelligensek, a maguk módján. A Starcraft Zergjei pedig kvázi egy-az-egyben a Tyranida faj...
-
Van Warhammer 40k topic, nem olyan hosszú, ott bővebben kibeszéltük a témát.
A Warhammer 40k alapvetően a Warhammer Fantasy-ra épül, a teljes szabályrendszer és a világ pár eleme is onnan származik (a négy káosz isten és a démonjaik egy-az-egyben onnan származnak, a táblás játékban még a modellek is teljesen azonosak).
A világ sorsa pedig hát hullámhegyekre és völgyekre bontható. A Games Workshop (akié ugyebár a világ és az IP, meg a táblás játék) az 1980-as évek végén, 1990-es évek első felében nagyon felfele ívelő utat járt be, ez például az alkalmazott grafikusok minőségén is látszik, az első kiadása a játéknak már-már karikaturista színvonal, szinte csak fekete-fehér rajzok, a második kiadásra már neves festőket bíztak meg, ami meg is látszott...
Kép a korai kiadásból, ez a kevés színes rajz egyike, két renegát űrgárdistát ábrázol
Ez pedig a már a második kiadás korszakából származó festvény...Az 1990-es években a fejlesztők is odafigyeltek rendesen a világra, illetve külsős, neves novellaírókat béreltek fel - ebből a korszakból származik az Ian Watson-féle novellasorozat, ami szerintem a mai napig meghatározó a világra nézve. A 2000-es években meghatározó fejlesztők távoztak, nem kis mértékben a GW vezetés egyre pénz orientáltabb hozzáállása miatt, ezek közül is kiemelendő Andy Chambers, aki a játékszabályok terén talán kevésbé koherens, de a világot alapjaiban meghatározó hangulati elemeket hozott (Andy egyébként jelenleg a Blizzardnál kreatív vezető). A GW sajnos egyre kevésbé tudott mit kezdeni az IP-vel, ráadásul elkezdte üldözni a rajongókat, akik saját tartalmat próbáltak létrehozni (ez még az 1990-es évek végén kezdődött, de félelmetes hatása van a mai napig, fanmade filmeket tiltattak le például, nem is egyet). A lejtmenet hosszantartó volt, a vége az volt, hogy olyan fejlesztők is távoztak, mint Gavin Thorpe és a játék eredeti fejlesztője, kitalálója, Rick Priestley, aki 2010-ben lépett le. A korszak egyik nagy baklövése az volt, hogy a világ történetének fő fonalát a 41. évezredből áthelyezték a "múlt" egyik legnagyobb volumenű eseményére, a 30. évezredben lezajlott Horus Eretnekségre (Horus Heresy), és kvázi azóta is a levegőben függ a világ története a 41. évezredben.
Kb. 2011/2012-től kezdve a GW látszólag elkezdte összeszedni magát, mind az asztali táblás játékok terén, mind az IP terén, de ez is erősen félresiklott. A táblás játékok terén hoztak egy csomó szabályt, amitől a maradék rajongó is csuklani kezdett (például kitalálták, hogy bizonyos birodalmi frakciók konkrétan gyűlölik egymást, míg a birodalom bizonyos frakciói majdhogynem barátok idegen fajokkal ráadásul, és ez úgy a semmiből jött...), úgyhogy 2014-ben gyorsan kihozták a korrekciót erre.
Az IP terén az első reakció az volt, hogy boldog-boldogtalannak odaatták a Warhammer 40k IP-t, ha fizet érte, ebből pedig született egy nagy rakás kétes minőségű játék. Az utóbbi időben elkezdték szorosabbra fogni a gyeplőt, ami mondjuk nem baj, ha olyan játékokat eredményez, mint a Space Hulk: Deathwing...
A lazább gyeplő másik jele, hogy hagyták viszonylag békén a non-profit Lord Inquisitor fanmade film projektet. Korábban még az ilyesmikre is helyből rászabadították az ügyvédeiket...
-
Hat siman beleferne egy sugarhajtas mint a transformers ekben...
A Transformers egy másik világ, a Warhammer 40k története egy kicsit más. A világ alaptörténetét itt összefoglaltam, a világ alapját jelentő táblás játékok történetét ebben a hsz.-ben írtam le.
Van a Warhammer 40k-ben is "sugárhajtású" meghajtás, de csak Power Armour-nál, az Assault Marine-ok által használva.
A Terminator páncél lényege pont az, hogy zárt helyeken használják - itt is erről van szó, hiszen egy ősi hajóroncsba (Space Hulk) mászkálunk. Az ilyen helyekre direkt Terminator páncélos űrgárdistákat küldenek, hiszen a zárt és szűk tereken amúgy se lenne sok értelme a Jump Pack-ek használatának.
Ez nekem nem valo en csak azt mondtam.
Van ilyen, lapozni kell...
Nemlenne jo szetkapkodni a szornyeket mint ez az esztelen lovoldozes?
Mert a Doom nem esztelen lövöldözés?
Monoton...
A Doom nem az?
remelem azert a palyak valtozatosak lesznek mert ez a csojatek
Ahogy a Doom is az...
a doom 3 szintjen van grafikailag/hangulatilag.
Ha ismered és szereted a Wh40k világot, akkor a hangulat már eleve más kategória, mint a Doom3. A grafika véleményes, szvsz veri a Doom3-at, de nem éri el az új Doom-ot.
-
Miért kéne olyan gyorsnak lennie, mint a Doom-ban a főhősnek?
Ezek Űrgárdista Terminátorok, vagy 2,4 méter magasak, és nyomnak a páncélban vagy egy tonnát. A novellákban is külön téma, hogy csak még az űrgárdisták közül is kiemelkedő az, aki viszonylag normális sebességgel tud Terminátor páncélban mozogni.
Az lenne az esztelen marhaság, ha olyan gyors lenne a játékmenet, mint a Doomban...
Itt egy méretarányos kép, bal oldalt hátul egy Terminátor, középen kék Power Armour-ban egy "sima" űrgárdista, jobbról a második pedig egy "sima" ember (pontosabban egy Imperial Guard).
A Wh40k világában a Terminátorok is tudnak gyorsan a hadszíntérre kerülni - teleportálással...
-
Hosszú idő óta az első Wh40K játék, amely hangulatban is visszaadja a világot, ráadásul még normálisan is néz ki. Az animációkon viszont még lenne mit csiszolni, főleg az oldalazás néz kis szörnyen...
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Milyen monitort vegyek?
- Yettel topik
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Elektromos autók - motorok
- Telekom mobilszolgáltatások
- YouTube
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Milyen légkondit a lakásba?
- Villanyszerelés
- Milyen autót vegyek?
- További aktív témák...
- HP Elitebook 840 G8, I7-1185G7, 32 GB RAM, 512 SSD (MAGYAR VILÁGÍTÓ BILLENTYŰZET)
- Eladó használt Gigabyte AMD Radeon HD 6750 videókártya
- GIGABYTE GTX 1060 Mini ITX OC 3GB videókártya
- Új ASUS VivoBook 15 X1504VA - 15,6"FHD IPS - i5-1335U - 16GB - 512GB - Win11 - 1,5 év gari - MAGYAR
- Eladó ASUS ROG Zephyrus G14 GA401Q + teljes gamer szett --csere is érdekel
- FSP RAIDER S 750W 80 PLUS Silver táp
- Garanciális gamer notebook RÉSZLETRE bank és kamat nélkül, gyors szerződéssel! ASUS TUF Gaming F16
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone i5 14400F 32/64GB RAM RX 9060 XT 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 5700X3D 32/64GB RAM RX 7800 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- BESZÁMÍTÁS! Asus Z170 i7 7700 16GB DDR4 512GB SSD RTX 2060 Super 8GB Rampage SHIVA 500W Zalman
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest