- Motorola Edge 60 és Edge 60 Pro - és a vas?
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Brutál akkuval érkeztek az Ulefone X16 modellek
- Betiltották a Pixel 7-et Japánban
- 200 megapixeles zoomkamerát sem kap az S26 Ultra?
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Fotók, videók mobillal
- Magisk
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Szinte csak formaság: bemutatkozott a Pixel 6 és Pixel 6 Pro
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
#06658560 #110 üzenetére
Miért szerinted a DX11-ben a deferred context működik? A Microsoft saját maga mondta, hogy egy tévedés volt. Persze tévedni emberi dolog, semmi baj nincs ezzel, de nagyban hozzájárul ahhoz ez a tévedés, hogy ma kapálózunk az API-k után. Ettől függetlenül a DX11 más része működik, csak ma már van jobb alternatíva.
Miben befolyásolja a program funkcionalitását egy szimpla render backend? Ez csak kirajzolja azt, amit a program kér. Az új backendek kb. hétszer gyorsabban, miközben pontosan ugyanaz a kép jelenik majd meg mint a szabványos implementáción. Persze ha te a lassabbal érzed jól magad, akkor használd azt.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
#06658560 #106 üzenetére
Mivel mondok ellent magamnak? A DX11 továbbra is nagyon jó arra amire kitalálták. Csak a fejlesztői igények ezen túlléptek, tehát nem tudja ellátni a feladatát, mivel nem fog problémamentesen kezelni 50-100k batchet frame-enként. Ettől rossz lesz egy API? Nem, csak lesznek nála jobb megoldások. Eleve az MS azt ajánlja, hogy maximum 2k batch legyen frame-enként. Ezt a terhelést viseli el az API. Aki többet vár keressen más API-t. Szóval ez egy nyitott könyv.
Majd felteszi a kérdést: hétszeres gyorsulás megéri? Ha nem, akkor nem kell megvenni. Ettől a gyorsabb futtatás valós igény, tehát a fejlesztőknek tenni kell azért, hogy gyorsuljon a program. Nincs az optimalizálással semmi gond.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
#06658560 #100 üzenetére
Mert a DX11 egy nagyszerű API, csak megvannak korlátjai. Abba gondolj bele, hogy 4 éve jelent meg. 4 év alatt hihetetlenül sokat fejlődött a GPU-piac, míg az API semmit. Viszont hatalmas előrelépés volt a compute shader, amire ma is nagyon épít az ipar, és nagyon sokat gyorsultak tőle a játékok.
A szoftver render ma is reális elképzelés, reálisabb, mint korábban. Számos fejlesztő elkezdte kutatni a GRAMPS-ot. Egyelőre Mantle alatt, de elméletben az OpenCL 2.0 is lehetővé teszi az implementálást a Pipes segítségével.(#101) Kopi31415: A vevő így is úgy is megveszi a programot. Ha akarja, akkor használhatja a régi leképzőt, de nem hiszem, hogy túl nagy lesz a felháborodás az új leképzőkkel, amelyek sokszoros gyorsulást hoznak a vevőknek.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
#06658560 #94 üzenetére
Miért tenném ezt? Senki sem tudta, hogy nem fog működni csak miután kipróbálták a gyakorlatban. Erről a funkcióról amúgy sem írtam sokat. Rengetegen csináltak prototípus kódokat, és hiába implementálták sokszor lassulást hozott, mert a driver szálak összeakadtak a programszálakkal. Nagyon fontos egyébként a többszálú végrehajtás kapcsán Dan Baker kutatása. Ő az a programozó, aki tovább jutott bárkinél a DX11 deferred context használatával. Viszont ehhez mindent annak kell alárendelnie, hogy a grafikus driver elszeparáltan működjön. Ez ahhoz vezet, hogy egy sokmagos processzoron ugyan képes használatba venni az összes magot, de a processzor 70%-a így is kihasználatlan. És nem tud rá feladatot rakni, mert figyelni kell a driverre, különben a gyorsulás átcsap lassulássá.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
#06658560 #92 üzenetére
1. Nem az, hogy nem szabványos, hanem nem követi az OpenGL specifikációit. Tehát ha van egy aktuális OpenGL kódod, akkor azt a nulláról újra kell írni ennek a kiterjesztésnek a használatához. Vagy persze megtartani és írni egy újat mellé.
2. Ugyanaz. Azt is a nulláról kell megírni.
3. Semmi baj nem lesz a kompatibilitással. A render back-endet kell cserélni. Maga a main engine a programban változatlan marad, bár nyilván némi strukturális módosítással esetleg érdemes élni, hogy egyszerűbb legyen a jövőben az új API-k beépítése.El kellene fogadni, hogy nagyjából húsz professzionális piacon érdekelt cég kérte az AMD API-jának SDK-ját. És nem csak nézegetni fogják. Ugyanígy lehetőség szerint írnak majd még egy leképzőt az NV-re is. Most, hogy van megoldás ugye.
-
Fiery
veterán
válasz
#06658560 #93 üzenetére
Abu szerint a jatekfejlesztok beleszolhatnak, es bele is szolnak a Mantle fejlesztesebe. Sot, tulajdonkeppen a jatekfejlesztok, foleg a zseni tipusok hatarozzak meg a Mantle alakulasat, fejlodeset. Ha az Intel vagy az nVIDIA implementalni akarja a Mantle-t, nem kell mast csinalnia, mint alruhas jatekfejlesztonek kiadnia magat
John Carmack maszk persze nem jo, hiszen tudjuk, hogy o mar nem ert semmihez, senki sem veszi ot komolyan
-
Abu85
HÁZIGAZDA
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
#06658560 #14 üzenetére
Igen. A vevők teljesítményt akarnak, tehát el kell érni, hogy a teljesítményt megkapják. Ha ezt nem lehet megtenni szabványos formában, akkor megteszik gyártókhoz kötődve legyen szó az AMD saját API-járól vagy az NVIDIA aktuális, OpenGL core specifikációkkal nem kompatibilis kiterjesztéséről. Teljesen mindegy a forma, végeredményben úgyis szükség van még egy nem szabványos leképzőre, és abból jön majd a teljesítmény.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Mivel nem követi az OpenGL szabványos specifikációit, így ez a megoldás kvázi egy külön API. A nulláról kell hozzá új leképzőt írni a szabványos leképző mellé.
Az AMD biztos nem fog ilyet csinálni. Ők a Mantle-t kínálják erre a problémára. Azt egyszerűbb implementálni is, tehát semmi értelme az OpenGL-t így kiegészíteni, mert a fejlesztők úgyis a Mantle-t választanák, hiszen sokkal olcsóbb. Az Intel különösebben nem érdekelt a professzionális piacon.(#10) SityiSXT: Az NVIDIA a CAD alkalmazásokat szeretné célozni ezzel. A játékfejlesztőknek nem ajánlja.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Bomba ár! Fujitsu LifeBook U758 - i5-8GEN I 8GB I 256GB SSD I HDMI I 15,6" FHD I W11 I Garancia!
- BESZÁMÍTÁS! Lenovo ThinkPad X13 Gen 5 notebook - Ultra 5 135U16GB DDR5 512GB SSD Intel Graphics W11
- HPE Apollo 4200 Gen9 2U rack szerver, 1x E5-2620v4, 64GB RAM, 24x3.5" 2U-ban! ÁFA-s számla, garancia
- 30+ típus!!! Lenovo Thinkpad X1 Carbon, Thinkbook, 2-in-1 Workstation, Yoga, 5-14.gen. Ultra 7!!!
- Wacom Cintiq DTK-2260 - Digitális rajztábla
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest