- Telekom mobilszolgáltatások
- Magisk
- Fotók, videók mobillal
- Megérkezett a Poco M6 Pro 4G
- Milyen okostelefont vegyek?
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Google Pixel 8 Pro - mestersége(s) az intelligencia
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Videón a Z Flip7 méretes külső kijelzője
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem csak beleszólnak. Például John Kloetzli egy saját kiterjesztést írt az API-ba, hogy a CIV: BE úgy használhassa a több GPU-t, ahogy számára ideális. Ilyet nem csak ő tett az elmúlt évben. Johan Andersson is rakott még bele számos kiterjesztést a jövőbeli igényeit figyelembe véve. Az 1.0 megszületéséig azt megtehetik. Egyébként nagyon sok játékfejlesztő igen nagy tudással rendelkezik: Johan Andersson, Dan Baker, John Kloetzli, Josh Barczak, Kevin Floyer-Lea, Michael Bailey. Ők tényleg zsenik, mert időről-időre igen komoly dolgokat tesznek le az asztalra. És rájuk megéri hallgatni. John Carmack is zseni, csak ő már nem foglalkozik játékfejlesztéssel.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Hát, ez a verziózása. Logikát én már ezekben nem keresek.
Hivatalos dátum nincs, de szerdán lesz egy szoftveres/driveres konferenciájuk Pekingben. Mivel Huddy azt mondta, hogy idén ki akarják adni, így esélyes, hogy az most lesz szerdán.
(#67) Fiery: Nem valószínű, hogy lényeges különbség lesz a két API között. A DX12 egy az egyben azt a parancspuffer megoldást másolja, amit az AMD kidolgozott. Ezt megtehetik, mert az AMD-től megkapták a forráskódot, hogy felhasználják. Más szempontból már lesznek eltérések, ami okozhat némi sebességkülönbséget.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem. Viszont vannak cégek, akik úgy gondolják, hogy a DX12-nél jobb az AMD saját API-ja, és ezt akarják elsődlegesként használni. Ilyen a DICE, a Gamebase, a Firaxis, az Oxide, a Capcom, stb. Aki az adott videojáték-motor legjobb portját akarja futtatni készíthet egy drivert az AMD API-jához. És innen a megnyitásra vonatkozó igény. Az AMD-t hidegen hagyja a konkurencia, de a fejlesztőpartnereik igénylik a több lehetőséget, így úgy döntöttek, hogy akkor legyen nyílt a specifikáció amint véglegesítik az 1.0-s verzió fejlesztését. Ettől még lesz DX12 port, csak nem az kap kiemelt prioritást a kutatás szempontjából, mert a Microsoft API-ján keresztül nehezebben érhető el a videomemória.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Azért nem jó a DX11, mert nem működő megoldásokat vetettek be az MS-nél a problémákra. Maga a rajzolási parancs többletterhelése majd egy évtizedes gond. A DX9, a DX10 és a DX11 is tartalmazott rá megoldásokat. Azért tartunk most itt, mert egyik megoldás sem működött. Az új API-k amúgy is annyiból állnak, hogy lemásolták a PS3 GCM-jének a működését.
Az AMD olyan helyzetben van, hogy fityiszt mutathat a kompatibilitásnak. Ha valami újítást előnyt jelent a fejlesztőknek, akkor nagy nyugodtsággal dönthetnek úgy, hogy megbontják a régi API-val a kompatibilitást, annak érdekében, hogy egy új API-ba ezt a fícsőrt beépítsék. A low-level irány csak a problémák egy részét oldja meg, de most megjelent az a gond, hogy a shader nyelvek túl elavultak. Ez egy igény és ki lehet szolgálni.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Viszont ebbe egy API nem szól bele. Az egy specifikáció. Vannak minimum igényei, de ha azokat teljesíti a hardver, akkor nem befolyásolja a teljesítményt.
Az AMD API-ja MMU-t igényel minimum. Csak GCN, Kepler, Maxwell és Gen8 jöhet szóba az asztali megoldások közül.
Már most mondom, hogy lesz egy új API-juk. Nem azért mert a mostani rossz, hanem azért, mert jobb shader nyelvet akarnak a fejlesztők.(#49) Fiery: Abszolút nem érdekli az AMD-t, hogy ki implementálja. Viszont pár fejlesztők szeretne ezen az API-n maradni, tehát ahhoz, hogy más is elérje az összes technológiai újításukat nyílttá kell tenni az API-t, vagyis meg kell adni a lehetőséget a támogatásra. Innentől kezdve már egyéni döntés, hogy ki épít rá. Természetesen nem kötelező támogatni, ahogy a PC-s piacon való részvétel sem az.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Semmi olyat nem kér az AMD API-ja, amit más ne tudna támogatni egy olyan hardverrel, ami tud legalább OpenCL 1.2-t. Nem kell semmi kompromisszum a core specifikációval. Az implementációkat lehet hardverhez szabni.
(#34) Sinesol: Ez pedig a low-level irány velejárója. Ugyanúgy meglesz a DX12-nél és az új generációs OpenGL-nél. A driver nem tartalmazza az architektúra alapvető vezérlését, ezért ezt a fejlesztőnek kell beírnia az adott programba. Ha jön egy új hardver, akkor az eredeti programkód arra nem lesz hatékony. Ezért mondta az MS is, hogy a low-level irányt az vegye fel, aki képes azt támogatni, vagyis a debütálásra úgy legalább tíz architektúraspecifikus optimalizálással előállni, és a később érkező architektúrákhoz adjanak ki patch-et.
-
Thrawn
félisten
-
Thrawn
félisten
Persze hogy nem, mert az NV élből nem vesz át olyasmit amit más talált ki.
Neked is belinkelem Abu-t: Egy API-t nem lehet architektúrára optimalizálni.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Milyen videókártyát?
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Okos Otthon / Smart Home
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Telekom mobilszolgáltatások
- Tarr Kft. kábeltv, internet, telefon
- Apple asztali gépek
- Monitor hiba topik
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- További aktív témák...
- Csere-Beszámítás! Sapphire Nitro+ RX 6700XT 12GB Videokártya!
- Eladó PNY GeForce RTX 4070 Ti SUPER 16GB OC XLR8
- BESZÁMÍTÁS! SAPPHIRE NITRO+ RX 7900 XTX 24GB GDDR6 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- ASUS TUF Gaming GeForce RTX 3070 Ti OC 8GB GDDR6X 256bit videokártya
- Csere-Beszámítás! MSI Suprim X RTX 3080 10GB Videokártya!
- Napi 700 ft tól elvihető RÉSZLETRE BANKMENTES HP 840 G11 Ultra 5
- Prémium! Felsőkategória! Asus Rog Strix Maximus Z790 Hero Wi-fi Alaplap!
- Csere-Beszámítás! Olcsó RTX Gamer Laptop játékra! I5 11400H / RTX 3050Ti / 16GB DDR4 / 512GB SSD
- Huawei Nova Y70 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Bomba ár! HP ProBook 430 G8 - i5-1135G7 I 16GB I 256GB SSD I HDMI I 13,3" FHD I Cam I W11 I Gari!
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest