- Magisk
- Samsung Galaxy S22 és S22+ - a kis vagány meg a bátyja
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Realme GT 2 Pro - papírforma
- Tesztpadon az exynosos Galaxy Z Flip7 FE
- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
- One mobilszolgáltatások
- Motorola Edge 60 és Edge 60 Pro - és a vas?
- Honor 200 Pro - mobilportré
- Megjelent a Poco F7, eurós ára is van már
Új hozzászólás Aktív témák
-
Fiery
veterán
válasz
#06658560 #93 üzenetére
Abu szerint a jatekfejlesztok beleszolhatnak, es bele is szolnak a Mantle fejlesztesebe. Sot, tulajdonkeppen a jatekfejlesztok, foleg a zseni tipusok hatarozzak meg a Mantle alakulasat, fejlodeset. Ha az Intel vagy az nVIDIA implementalni akarja a Mantle-t, nem kell mast csinalnia, mint alruhas jatekfejlesztonek kiadnia magat
John Carmack maszk persze nem jo, hiszen tudjuk, hogy o mar nem ert semmihez, senki sem veszi ot komolyan
-
Fiery
veterán
válasz
antikomcsi #89 üzenetére
En meg amondo vagyok, barcsak eljonne az a korszak vegre, amikor tenylegesen, minden teljesitmeny orientalt szoftverben (es jatekban) ki lehetne hasznalni minden rendelkezesre allo eroforrast, minden CPU-magot, a teljes rendszermemoriat, stb. Onnantol kezdve vegre el lehetne felejteni azt, hogy hany magos es milyen orajelu egy proci, csak az szamitana, hogy milyen a teljesitmenye. Abban a szep uj vilagban az AMD-nek is konnyebb dolga lenne, hiszen csak bele kellene raknia a tokba par plusz magot, ha a standard kiepites (2 modul / 4 mag) nem versenykepes
-
Fiery
veterán
A problem csupan az, hogy az Intel folyamatosan magnak hivja a magot, es sosem hivja rendes magnak a virtualis HyperThreading szalakat. Mig az AMD folyamatosan magnak hivja a magot, es sosem hivja magnak a modult. Ebbol pedig az jon le, hogy az emberek azt hiszik, 4 magos az i7, es 8 magos az FX. Amivel nem is lenne gond, ha az FX duplaolyan gyors lenne, mint az i7
Egyebkent meg maradjunk annyiban, hogy az FX 8 magos, csak epp a legtobb esetben a szukos eroforrasok miatt megfelel a teljesitmenye egy 4 magos Intel processzornak. Hasonlokepp ahhoz, mint anno a PR jeloles a K5, K6 procikon: neha hozta azt, ami ra volt irva, de legtobbszor inkabb a valos orajelnek megfelelo teljesitmenyt
Az FX is egy furge 4 magos proci, es egy nagyon lassu 8 magos
-
Fiery
veterán
A Mantle es DX12 vedelmeben azt azert el kell mondani, hogy mas lesz a helyzet, ha majd egy adott jatek motort kifejezetten ugy fejlesztenek, hogy Mantle es DX12-n szebb legyen a latvany, bonyolultabb legyen a scene, stb. Akkor a DX11 vasakon benabban fog kinezni, es nem is lehet majd direktben osszevetni a modern API-s verzioval, de siman lehet(ne) 100%-os teljesitmenybeli kulonbseg. Mas kerdes, hogy a DX12 mennyivel fog gyengebben muzsikalni a 2016-2017 tajekan piacra kerulo jatekokban, mint a Mantle, arra en magam is nagyon kivancsi leszek.
-
Fiery
veterán
"Viszont vannak cégek, akik úgy gondolják, hogy a DX12-nél jobb az AMD saját API-ja, és ezt akarják elsődlegesként használni"
Ez szivuk joga, es termeszetesen siman igazuk lehet, minden szempontbol. A kerdes csupan az, hogy ha mondjuk a DX11-gyel elerhetsz 50 FPS-t egy adott engine-nel, a DX12-vel mondjuk 100-at, a Mantle-lel pedig 110-et (azaz csupan 10%-ot nyersz a DX12-hoz kepest, ez szerintem realis atlag lehet majd a gyakorlatban is, de cafolj meg nyugodtan, ha rosszul sejtem), akkor mennyire van ertelme a Mantle-lel molyolni. Amennyiben persze nem az AMD penzeli a Mantle port fejleszteset, vagy nem kerul nagyon kicsi meloba (es azzal egyutt penzbe ugyebar), valamint minimalis validalasi overheadbe a Mantle tamogatasa. Ha a DX12 mondjuk 95%-ban ugyanugy mukodik, mint a Mantle, akkor megerheti a keves plusz melot beletenni a Mantle portba, de ha ilyen nagy (lenne) az egyezes, akkor meg a ketto kozotti teljesitmeny kulonbseg sem lehetne szamottevo, akkor pedig megint nem eri meg foglalkozni a dologgal -- kiveve ha az AMD-hez fuzi a jatekgyartot valamilyen specialis kotelek.
Az 1.0-s verziot pedig a publikalastol szamitott 14 honap alatt igazan osszelapatolhatta volna az AMD. De majd talan jovore
Mondjuk nem nez ki tul jol a helyzet, hiszen me'g mindig v0.08 (nem pedig v0.8) es hasonlo verzioknal jarnak abban a release-ben, amit nem szegyellnek egyes fejlesztoknek odaadni
-
Fiery
veterán
Oke, de ott (lesz) a DX12, ergo nem kell (nem kotelezo) a Mantle-lel molyolni mindenkinek. Ha a DX12 nem lenne kepben, akkor nyilvan teljesen mas lenne a helyzet, akkor a Mantle elleneben keszulne hasonlo API az Intel es az nVIDIA boszorkanykonyhajaban is. Amiket nyilvan szinten a sajat hardverukhoz terveznenek es igazitananak, es persze amik nem lennenek nyiltak.
-
Fiery
veterán
-
Fiery
veterán
Ha az API nem befolyasolhatja a teljesitmenyt, ha egy API-hoz nem kell optimalizalni a hardvert, ha egy API-t nem a meglevo es varhato hardverek ismereteben kell megtervezni, akkor miert nem jo manapsag a DX11, miert kell nekunk DX12?
"Már most mondom, hogy lesz egy új API-juk."
Miert kell uj API, ha a regi API barmilyen hardverrel optimalis?
A GCN utani AMD vashoz megse olyan franko a Mantle? Akkor miert kene hogy optimalis legyen a nem-GCN Intel es nVIDIA GPU-khoz?
"Nem azért mert a mostani rossz, hanem azért, mert jobb shader nyelvet akarnak a fejlesztők."
Ahhoz nem kellene uj API... A Mantle hivasokba nincs beleegetve a shader nyelv.
Es tovabbra se azon rugozok, hogy lehet-e valamit implementalni. Nyilvan lehet, ha megfelel a vas az API altal tamasztott kovetelmenyeknek. De mas kerdes valamit futtatni, es valamit igazan jol futtatni. Ha 3 db Mantle API hivassal lehet valamit optimalisan megoldani GCN-en, az tok jo, de lehet hogy Maxwellen 2 db hivassal is meg lehetne oldani, ha az adott hivasok kicsit mast csinalnanak Maxwellen. Ha pedig Maxwellen kenyszerusegbol 3 db hivast kell hasznalni, maris van egy overhead, amitol nem lesz a Mantle optimalis a Maxwellhez. Ez nagyon sematikus pelda, de talan ez alapjan Te is erted, hogy mire akarok kilyukadni. Amugy meg tok mindegy, hogy kinek van igaza, a Mantle-t semmilyen mas gyarto nem fogja implementalni, ergo sosem tudjuk meg, van-e ertelme mas vason is hasznalni.
-
Fiery
veterán
Nem, en nem azt mondom, hogy az AMD rosszindulatu, sot. De naivsag azt hinni, a Mantle-t azert tettek (ill. majd teszik, mert most me'g nem az -- ezt is szeretik egyesek elfelejteni) nyiltta, mert azt szeretnék vagy azt varjak, hogy majd mas hardvergyarto is implementalja. Senki sem fogja. Ha pedig nem implementalja senki mas, akkor mi is a kulonbseg koztuk es az nVIDIA kozt? Az, hogy az nVIDIA jol felfogott erdekbol (= ne masolja le senki azt, amit ok kitalalnak, amibe penzt es idot fektetnek) nem teszi nyiltta a sajat IP-jet. Az ido es a gyakorlat pedig eddig az nVIDIA-t latszik igazolni. Az nVIDIA joval fiatalabb cegkent is joval erosebb manapsag, mint az AMD.
Azt sem mondom, hogy egy nyilt Mantle ne lenne tok jo a fejlesztok szamara. De -- szerintem -- osszessegeben me'g ezzel a nagy nyiltsaggal egyutt sem fognak tudni messzire jutni, egyszeruen el fogja a Mantle-t taposni (sajnos) a DX12.
Es me'g annyit, hogy a joindulat es a profitorientalt mukodes nehezen fernek meg egyutt. Ha belefektetsz valamibe par (tiz)millio Ft-ot es 1-2 ev munkat, es aztan az eredmenyen mulik adott esetben a ceged jovoje, Te sem fogsz jofejkedessel kockara tenni mindent, ha siman megtarthatod magadnak a megalkotott IP-det. Az IP-d megnyitasa jofejkedes, de a nem megnyitasa nem rosszfejkedes, hanem teljesen termeszetes hozzaallas.
-
Fiery
veterán
Egy dolog implementalni valamit, es egy tok mas dolog optimalisan kihasznalni egy API-val a hardver altal biztositott eroforrasokat. Ennyi erovel barmelyik ARM SoC-on lehetne az x86 "API"-t implementalni, csak rohadt lassu lenne... A Mantle ugyanannyira jol mukodne VLIW5-on, mint GCN-en? Ugyanannyira frankon ki lehetne hajtani egy masik AMD-s architekturat is? Ha a GCN utan jonne egy XYZ AMD-s architektura, amit a Mantle ismerete nelkul terveznenek, azzal is tokeletesen es optimalisan hasznalhato lenne a Mantle? Ketlem... A GCN es a Mantle kez a kezben jar, ez teljesen termeszetes, de ne probald mar meg ugy eladni, mintha az AMD azert tervezte volna a Mantle-t, hogy aztan minden GPU-gyarto felhasznalja. Ha lazabbra terveztek is az API-t, hogy ne kotodjon teljesen a GCN-hez, annak csupan az az oka, mert nyitva akartak hagyni maguknak a lehetoseget arra, hogy a GCN utan is lehessen egy uj GPU architekturajuk, es ahhoz ne kelljen teljesen uj API-t fejleszteni.
-
Fiery
veterán
Az nVIDIA ezzel a hozzaallasaval, feleannyi ido alatt nagyobb es erosebb cegge valt, mint az AMD. Szerinted akkor ki csinalja jol es ki csinalja rosszul?
Persze tudom en, hogy az AMD csak es kizarolag az elnyomo Intel miatt nem tart az nVIDIA szintjen, sot, me'g a szemet nVIDIA is nyomja oket.....
"Egy API-t nem lehet architektúrára optimalizálni."
Dehogynem lehet.
-
Fiery
veterán
Hiaba nyitsz megy egy API-t vagy specifikaciot, ha semmilyen realis esely nincs arra, hogy mas gyarto is hasznalhatja a sajat hardverehez. Ez nem Linux kernel, hogy forkoljak, aztan majd Android neven mindenki jol jar vele... A Mantle AMD-only, es az is marad. Ez persze nem baj, de ne allitsuk mar be ugy az AMD-t, hogy mindenki szamara talalta ki a Mantle-t. Sajat maga szamara, a sajat GPU architekturajahoz igazitva alkottak meg a Mantle-t, ennyi. Kompromiusszumokkal, kiegeszitesekkel talan lehetne hasznalni mondjuk Maxwellhez vagy Gen8-hoz, de ugysem fog megtortenni.
Ha pedig ezzel osszevetjuk az nVIDIA-fele megoldast, akkor nem gondolnam, hogy egyik vagy masik annyival gagyibb lenne. Ki mibol tud fozni. Az nVIDIA reszerol, a DX12 potencialis debutalasat figyelembe veve, teljesen felesleges lett volna cca. 1 eve nekiallni egy sajat fullos low-level API-nak. Egyszerubb takolni az OpenGL-t es implementalni a DX12-t. Sot, az nVIDIA siman lehet, hogy jobb utat valasztott ezzel: majd a piac fogja eldonteni, milyen sorsra jut a Mantle. Siman lehet, hogy mar a felfutas elott el is foldelhetjuk szepen
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Hisense LCD és LED TV-k
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Házimozi belépő szinten
- Milyen TV-t vegyek?
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Bambu Lab 3D nyomtatók
- OLED TV topic
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Eldurvul a Nova Lake-kel az Intel-féle hibrid dizájn
- További aktív témák...
- Lenovo 13 Core i3-7100 Cpu laptop eladó
- LG 27GR95UM - 27" MiniLED - UHD 4K - 160Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium PRO - HDR 1000
- Kingston ValueRAM 4GB DDR3 1333MHz KVR1333D3N9
- ROBUX ÁRON ALUL - VÁSÁROLJ ROBLOX ROBUXOT MÉG MA, ELKÉPESZTŐ KEDVEZMÉNNYEL (Bármilyen platformra)
- Bomba ár! HP Elitebook 8570W - i7-QM I 16GB I 750GB I 15,6" HD+/FHD I Nvidia I W10 I Garancia
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest