Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Fiery

    veterán

    válasz #06658560 #93 üzenetére

    Abu szerint a jatekfejlesztok beleszolhatnak, es bele is szolnak a Mantle fejlesztesebe. Sot, tulajdonkeppen a jatekfejlesztok, foleg a zseni tipusok hatarozzak meg a Mantle alakulasat, fejlodeset. Ha az Intel vagy az nVIDIA implementalni akarja a Mantle-t, nem kell mast csinalnia, mint alruhas jatekfejlesztonek kiadnia magat :D John Carmack maszk persze nem jo, hiszen tudjuk, hogy o mar nem ert semmihez, senki sem veszi ot komolyan ;]

  • Fiery

    veterán

    válasz antikomcsi #89 üzenetére

    En meg amondo vagyok, barcsak eljonne az a korszak vegre, amikor tenylegesen, minden teljesitmeny orientalt szoftverben (es jatekban) ki lehetne hasznalni minden rendelkezesre allo eroforrast, minden CPU-magot, a teljes rendszermemoriat, stb. Onnantol kezdve vegre el lehetne felejteni azt, hogy hany magos es milyen orajelu egy proci, csak az szamitana, hogy milyen a teljesitmenye. Abban a szep uj vilagban az AMD-nek is konnyebb dolga lenne, hiszen csak bele kellene raknia a tokba par plusz magot, ha a standard kiepites (2 modul / 4 mag) nem versenykepes :)

  • Fiery

    veterán

    válasz Laja333 #84 üzenetére

    A problem csupan az, hogy az Intel folyamatosan magnak hivja a magot, es sosem hivja rendes magnak a virtualis HyperThreading szalakat. Mig az AMD folyamatosan magnak hivja a magot, es sosem hivja magnak a modult. Ebbol pedig az jon le, hogy az emberek azt hiszik, 4 magos az i7, es 8 magos az FX. Amivel nem is lenne gond, ha az FX duplaolyan gyors lenne, mint az i7 :)

    Egyebkent meg maradjunk annyiban, hogy az FX 8 magos, csak epp a legtobb esetben a szukos eroforrasok miatt megfelel a teljesitmenye egy 4 magos Intel processzornak. Hasonlokepp ahhoz, mint anno a PR jeloles a K5, K6 procikon: neha hozta azt, ami ra volt irva, de legtobbszor inkabb a valos orajelnek megfelelo teljesitmenyt :) Az FX is egy furge 4 magos proci, es egy nagyon lassu 8 magos :DD

  • Fiery

    veterán

    válasz Abu85 #66 üzenetére

    "0.10 lesz a végleges. Papíron ez az 1.0."

    Tok logikus :D De varjuk szeretettel. Ma epp mikorra igeri az AMD? Csak mert ha ahhoz hozzaadunk fel evet, akkor meg is kapjuk a gyakorlati datumot. Remelem, elobb jon, mint a Win10 RTM :))

  • Fiery

    veterán

    válasz Jack@l #65 üzenetére

    A Mantle es DX12 vedelmeben azt azert el kell mondani, hogy mas lesz a helyzet, ha majd egy adott jatek motort kifejezetten ugy fejlesztenek, hogy Mantle es DX12-n szebb legyen a latvany, bonyolultabb legyen a scene, stb. Akkor a DX11 vasakon benabban fog kinezni, es nem is lehet majd direktben osszevetni a modern API-s verzioval, de siman lehet(ne) 100%-os teljesitmenybeli kulonbseg. Mas kerdes, hogy a DX12 mennyivel fog gyengebben muzsikalni a 2016-2017 tajekan piacra kerulo jatekokban, mint a Mantle, arra en magam is nagyon kivancsi leszek.

  • Fiery

    veterán

    válasz Abu85 #62 üzenetére

    "Viszont vannak cégek, akik úgy gondolják, hogy a DX12-nél jobb az AMD saját API-ja, és ezt akarják elsődlegesként használni"

    Ez szivuk joga, es termeszetesen siman igazuk lehet, minden szempontbol. A kerdes csupan az, hogy ha mondjuk a DX11-gyel elerhetsz 50 FPS-t egy adott engine-nel, a DX12-vel mondjuk 100-at, a Mantle-lel pedig 110-et (azaz csupan 10%-ot nyersz a DX12-hoz kepest, ez szerintem realis atlag lehet majd a gyakorlatban is, de cafolj meg nyugodtan, ha rosszul sejtem), akkor mennyire van ertelme a Mantle-lel molyolni. Amennyiben persze nem az AMD penzeli a Mantle port fejleszteset, vagy nem kerul nagyon kicsi meloba (es azzal egyutt penzbe ugyebar), valamint minimalis validalasi overheadbe a Mantle tamogatasa. Ha a DX12 mondjuk 95%-ban ugyanugy mukodik, mint a Mantle, akkor megerheti a keves plusz melot beletenni a Mantle portba, de ha ilyen nagy (lenne) az egyezes, akkor meg a ketto kozotti teljesitmeny kulonbseg sem lehetne szamottevo, akkor pedig megint nem eri meg foglalkozni a dologgal -- kiveve ha az AMD-hez fuzi a jatekgyartot valamilyen specialis kotelek.

    Az 1.0-s verziot pedig a publikalastol szamitott 14 honap alatt igazan osszelapatolhatta volna az AMD. De majd talan jovore :) Mondjuk nem nez ki tul jol a helyzet, hiszen me'g mindig v0.08 (nem pedig v0.8) es hasonlo verzioknal jarnak abban a release-ben, amit nem szegyellnek egyes fejlesztoknek odaadni :DD

  • Fiery

    veterán

    válasz Laja333 #57 üzenetére

    Oke, de ott (lesz) a DX12, ergo nem kell (nem kotelezo) a Mantle-lel molyolni mindenkinek. Ha a DX12 nem lenne kepben, akkor nyilvan teljesen mas lenne a helyzet, akkor a Mantle elleneben keszulne hasonlo API az Intel es az nVIDIA boszorkanykonyhajaban is. Amiket nyilvan szinten a sajat hardverukhoz terveznenek es igazitananak, es persze amik nem lennenek nyiltak.

  • Fiery

    veterán

    válasz Abu85 #52 üzenetére

    "Természetesen nem kötelező támogatni, ahogy a PC-s piacon való részvétel sem az."

    Remelem, ezzel nem azt akartad sugallni, hogy a PC-s jatekpiac manapsag mar kizarolag a Mantle-bol all :) Vagyis aki a Mantle-t nem tamogatja, annak nincs semmi keresnivaloja a PC-s jatekpiacon :)

  • Fiery

    veterán

    válasz Abu85 #52 üzenetére

    Ha az API nem befolyasolhatja a teljesitmenyt, ha egy API-hoz nem kell optimalizalni a hardvert, ha egy API-t nem a meglevo es varhato hardverek ismereteben kell megtervezni, akkor miert nem jo manapsag a DX11, miert kell nekunk DX12?

    "Már most mondom, hogy lesz egy új API-juk."

    Miert kell uj API, ha a regi API barmilyen hardverrel optimalis? ;] A GCN utani AMD vashoz megse olyan franko a Mantle? Akkor miert kene hogy optimalis legyen a nem-GCN Intel es nVIDIA GPU-khoz?

    "Nem azért mert a mostani rossz, hanem azért, mert jobb shader nyelvet akarnak a fejlesztők."

    Ahhoz nem kellene uj API... A Mantle hivasokba nincs beleegetve a shader nyelv.

    Es tovabbra se azon rugozok, hogy lehet-e valamit implementalni. Nyilvan lehet, ha megfelel a vas az API altal tamasztott kovetelmenyeknek. De mas kerdes valamit futtatni, es valamit igazan jol futtatni. Ha 3 db Mantle API hivassal lehet valamit optimalisan megoldani GCN-en, az tok jo, de lehet hogy Maxwellen 2 db hivassal is meg lehetne oldani, ha az adott hivasok kicsit mast csinalnanak Maxwellen. Ha pedig Maxwellen kenyszerusegbol 3 db hivast kell hasznalni, maris van egy overhead, amitol nem lesz a Mantle optimalis a Maxwellhez. Ez nagyon sematikus pelda, de talan ez alapjan Te is erted, hogy mire akarok kilyukadni. Amugy meg tok mindegy, hogy kinek van igaza, a Mantle-t semmilyen mas gyarto nem fogja implementalni, ergo sosem tudjuk meg, van-e ertelme mas vason is hasznalni.

  • Fiery

    veterán

    válasz Laja333 #47 üzenetére

    Nem, en nem azt mondom, hogy az AMD rosszindulatu, sot. De naivsag azt hinni, a Mantle-t azert tettek (ill. majd teszik, mert most me'g nem az -- ezt is szeretik egyesek elfelejteni) nyiltta, mert azt szeretnék vagy azt varjak, hogy majd mas hardvergyarto is implementalja. Senki sem fogja. Ha pedig nem implementalja senki mas, akkor mi is a kulonbseg koztuk es az nVIDIA kozt? Az, hogy az nVIDIA jol felfogott erdekbol (= ne masolja le senki azt, amit ok kitalalnak, amibe penzt es idot fektetnek) nem teszi nyiltta a sajat IP-jet. Az ido es a gyakorlat pedig eddig az nVIDIA-t latszik igazolni. Az nVIDIA joval fiatalabb cegkent is joval erosebb manapsag, mint az AMD.

    Azt sem mondom, hogy egy nyilt Mantle ne lenne tok jo a fejlesztok szamara. De -- szerintem -- osszessegeben me'g ezzel a nagy nyiltsaggal egyutt sem fognak tudni messzire jutni, egyszeruen el fogja a Mantle-t taposni (sajnos) a DX12.

    Es me'g annyit, hogy a joindulat es a profitorientalt mukodes nehezen fernek meg egyutt. Ha belefektetsz valamibe par (tiz)millio Ft-ot es 1-2 ev munkat, es aztan az eredmenyen mulik adott esetben a ceged jovoje, Te sem fogsz jofejkedessel kockara tenni mindent, ha siman megtarthatod magadnak a megalkotott IP-det. Az IP-d megnyitasa jofejkedes, de a nem megnyitasa nem rosszfejkedes, hanem teljesen termeszetes hozzaallas.

  • Fiery

    veterán

    válasz Abu85 #38 üzenetére

    Egy dolog implementalni valamit, es egy tok mas dolog optimalisan kihasznalni egy API-val a hardver altal biztositott eroforrasokat. Ennyi erovel barmelyik ARM SoC-on lehetne az x86 "API"-t implementalni, csak rohadt lassu lenne... A Mantle ugyanannyira jol mukodne VLIW5-on, mint GCN-en? Ugyanannyira frankon ki lehetne hajtani egy masik AMD-s architekturat is? Ha a GCN utan jonne egy XYZ AMD-s architektura, amit a Mantle ismerete nelkul terveznenek, azzal is tokeletesen es optimalisan hasznalhato lenne a Mantle? Ketlem... A GCN es a Mantle kez a kezben jar, ez teljesen termeszetes, de ne probald mar meg ugy eladni, mintha az AMD azert tervezte volna a Mantle-t, hogy aztan minden GPU-gyarto felhasznalja. Ha lazabbra terveztek is az API-t, hogy ne kotodjon teljesen a GCN-hez, annak csupan az az oka, mert nyitva akartak hagyni maguknak a lehetoseget arra, hogy a GCN utan is lehessen egy uj GPU architekturajuk, es ahhoz ne kelljen teljesen uj API-t fejleszteni.

  • Fiery

    veterán

    válasz Thrawn #32 üzenetére

    Az nVIDIA ezzel a hozzaallasaval, feleannyi ido alatt nagyobb es erosebb cegge valt, mint az AMD. Szerinted akkor ki csinalja jol es ki csinalja rosszul? :) Persze tudom en, hogy az AMD csak es kizarolag az elnyomo Intel miatt nem tart az nVIDIA szintjen, sot, me'g a szemet nVIDIA is nyomja oket.....

    "Egy API-t nem lehet architektúrára optimalizálni."

    Dehogynem lehet.

  • Fiery

    veterán

    válasz Thrawn #29 üzenetére

    Hiaba nyitsz megy egy API-t vagy specifikaciot, ha semmilyen realis esely nincs arra, hogy mas gyarto is hasznalhatja a sajat hardverehez. Ez nem Linux kernel, hogy forkoljak, aztan majd Android neven mindenki jol jar vele... A Mantle AMD-only, es az is marad. Ez persze nem baj, de ne allitsuk mar be ugy az AMD-t, hogy mindenki szamara talalta ki a Mantle-t. Sajat maga szamara, a sajat GPU architekturajahoz igazitva alkottak meg a Mantle-t, ennyi. Kompromiusszumokkal, kiegeszitesekkel talan lehetne hasznalni mondjuk Maxwellhez vagy Gen8-hoz, de ugysem fog megtortenni.

    Ha pedig ezzel osszevetjuk az nVIDIA-fele megoldast, akkor nem gondolnam, hogy egyik vagy masik annyival gagyibb lenne. Ki mibol tud fozni. Az nVIDIA reszerol, a DX12 potencialis debutalasat figyelembe veve, teljesen felesleges lett volna cca. 1 eve nekiallni egy sajat fullos low-level API-nak. Egyszerubb takolni az OpenGL-t es implementalni a DX12-t. Sot, az nVIDIA siman lehet, hogy jobb utat valasztott ezzel: majd a piac fogja eldonteni, milyen sorsra jut a Mantle. Siman lehet, hogy mar a felfutas elott el is foldelhetjuk szepen :)

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés