Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #06658560

    törölt tag

    válasz Mr.Csizmás #45 üzenetére

    Hatarretegben orvenyek? Ez uj. Valami oylasmi mintha lenne, hogy a hatarretegek egymason elcsuszni konnyen tudnak, de pontosan nem tudom elobogaraszni ezen iranyu jegyzeteimet. :(

    Nem tudom mire ogndol, mert a linkelt kep is a mach kup kovetkezteben deformalodott felho. a kephez tartozo szoveget anno el kellett volna ovlasni, nem csak agyalni utolagosan, okossagnak beallitva. A pilota felhon athaladva erte el a hangsebesseget, es pont le is fotoztak. Lokeshullam alakul ki minden keresztmetszetvaltozasnal a gepek korul a hangsebessegnel nem lasabb aramlasok eseten, az orrkupnal ugyanug,y mint a szarnytonel, szarnyvegnel, stb. Es nagyon fekezi a jarmuvet. A helikopterekhez visszaterve- kollegam most epp itt ul, de korabban a magyar helikopteres projectben volt fonok, repgerpesz vegzettsegu, a hangsebesseget elero farokrotort viszont visszaemlekezve midn tanulmanyaira, mind munkajara elvetette.

  • #06658560

    törölt tag

    válasz waterman_ #32 üzenetére

    kavitacio =/= kondenzacio. Kavitacio: azon allapot, amikor egy folyadek telitett gozenek nyomasa ala esik a helyi nyomas, igy gozkepzodes indul meg, gazbuborekok keletkeznek a folyadekon belul- ezek aztan ahogy nagyobb nyomasu helyre jutnak, osszeroppannak, lokeshullamokat generalva. ennek van hangja, de nem hangsebessegu lokeshullam.
    Mertekegysefeket figyelembe vettel? Szerintem nem, csak siman a szamertekekkel dobalozol: 0,4m lapathossz eseten 1900rpm-es fordulatnal a keruleti sebesseg excell segitsegevel 79,6 m/s. Hol van ez a kb 330m/s hangsebesseghez?
    Ha melletesszuk az atlagos helikopter csucssebesseget, ami kb 100m/s, azert marha messze vagyunk tole.
    A repnapos szakerto max szagerto lehetett, ha ezt igy tenyleg elmodnta. Ha belegondolsz a forotor farokrotor fordulatszamaranyba, es atmeroaranyba, akkor ki kene jonnie, hogy a forotor rendre hangsebesseg folott kavarja a levegot.

  • #06658560

    törölt tag

    válasz waterman_ #12 üzenetére

    Masik: a helikopterekrol: a farokrotor sem lepi at a hangsebesseget, ahhoz specialis lapatprofil kene, de lapatos gepek eseten arra torekednek a tervezes soran, hogy normalis uzemben ne lephesse at- a lokeshullamok szerkezetileg nagyon megviselik, rendkivul gyors faradasnak kiteve. A kondenzaciobol eredo zaj meg bocs, de baormsag. Zaj a lokeshullambol van, amit pl lenn a talajon hangrobbanaskent ismersz.

  • #06658560

    törölt tag

    válasz waterman_ #12 üzenetére

    A golflabdanak legellenallas szempontjabol jobb lenne a laminaris aramlas. Csak az hamarabb levalik, es a levalasi buborek mogotte sokkal nagyobb lenne, aminek nagyon nagy a szivohatasa, s jelentosen visszafogja a labdat. A turbulens aramlas tovabb birja lekovetni a feluletet. Repulokon egy kis orvenykelto szalag eleg ehhez a szarnyon, a labdanak kell a sok godor minden oldalara.

    A lapat vegen a bevagas oka lehet rem egyszeru: orvenycsokkentes. Mert a lapat ket oldalan levo aramlo kozeg eltero sebessegu, es ott kialakul egy cirkulacio, amit celszeru csokkenteni, karos hatasa miatt- hatekonysagra karos. Lasd repulokon a winglet, vagy esetleg egyes gazturbinak bizonyos fokozatain a lapatok tetejen levo kis "vizszintes" teto.

    Szerintem valamit most irtozatosan keversz kilepo el fogalma alatt. A lapat kulso kerulete egy axialis ventilator eseten egyaltalan nem kilepo el.

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés