- A Samsung bemutatta az Exynos 2500-at
- Megjelent a Poco F7, eurós ára is van már
- Yettel topik
- Szerkesztett és makrofotók mobillal
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Google Pixel topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Xiaomi 14T - nem baj, hogy nem Pro
- Mobil flották
- iPhone topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
zsirfecske
addikt
800-as noctua 5-600-on, na az a csendes. mondjuk nem fagyasztja szét a gépet
ja és a linkelt silenx venti 0,18A-ről pörög, noctua meg 0,05A..
-
Mans20
addikt
Én thermaltaket sose veszek többet,nem rég adtam el,iszonyat hangos volt.Nem tudom mikor fognak halk ventillátort csinálni,olyat ami ledes is
-
Vitus
őstag
Nagyon szép! Tetszetős darab, reméljük majd az ára is ezzel a tulajdonsággal rendelkezik majd!
-
Hulk24
senior tag
S-Flex verő tuti nem lesz!
-
#06658560
törölt tag
válasz
Mr.Csizmás #45 üzenetére
Hatarretegben orvenyek? Ez uj. Valami oylasmi mintha lenne, hogy a hatarretegek egymason elcsuszni konnyen tudnak, de pontosan nem tudom elobogaraszni ezen iranyu jegyzeteimet.
Nem tudom mire ogndol, mert a linkelt kep is a mach kup kovetkezteben deformalodott felho. a kephez tartozo szoveget anno el kellett volna ovlasni, nem csak agyalni utolagosan, okossagnak beallitva. A pilota felhon athaladva erte el a hangsebesseget, es pont le is fotoztak. Lokeshullam alakul ki minden keresztmetszetvaltozasnal a gepek korul a hangsebessegnel nem lasabb aramlasok eseten, az orrkupnal ugyanug,y mint a szarnytonel, szarnyvegnel, stb. Es nagyon fekezi a jarmuvet. A helikopterekhez visszaterve- kollegam most epp itt ul, de korabban a magyar helikopteres projectben volt fonok, repgerpesz vegzettsegu, a hangsebesseget elero farokrotort viszont visszaemlekezve midn tanulmanyaira, mind munkajara elvetette.
-
Mr.Csizmás
titán
Maximum ESETLEG olajfilmes csapágy lehet. Kármán Tódor erről írt az életrajzában, a vékony határrétegben fellépő örvényekről. A Palomar-hegyi (USA) távcső alátámasztását és forgatását kellett megoldani, amit egy vékony olajfilm segítségével oldott meg végül, itt a fellépő súrlódás mindössze 1/600-ad része a legjobb golyóscsapágyak hasonló értékének. A titok az, hogy egy bizonyos határréteg vastagság alatt jelentősen lecsökken a folyadékok belső súrlódása ( nem egyenlő a viszkozitással!), és így nagyon jó gördülési együtthatót lehet elérni.
Remélem jól írtam mindent, és semmit nem hagytam ki, mert emlékezetből írtam
Amire #40 gondol az (asszem) a leváló örvények.
-
Ribi
nagyúr
válasz
waterman_ #32 üzenetére
Ilyenkor kell utánagondolni az eredménynek (tanárok is mindig ezt szajkózzák egyetemen)
2600/132 majdnem 20x hangsebesség. Nem volt kicsit furcsaRecézésnek a lényege, hogy a turbulens áramlás miatt egy viszonylag vékony réteg alakul ki a közegből a tárgy körül. Ekkor a surlódás tulajdonképp közeg-közeg között jön létre és kevésbe közeg-tárgy. Kisebb lesz a surlódás.
-
marcee
addikt
"...akkor bátran leírhatjuk, hogy a mérnökök igazán kitettek magukért."
Már ha hiszünk a Tt marketingeseinek!
-
morfondőr
addikt
Sziasztok!
Már egy ideje nézegetem a ventiket, mert szeretnék halkítani a gépen, de nem jutok előre igazán. 3 db 12-es ventit szeretnék rakni a gépbe. A legfontosabb, hogy a lehető leghalkabb legyen, de azért értelmes levegőszállítás is kellene, bár az másodlagosabb, mint a zaj. Nézegettem az Englide ventiket, amik szimpatikusak lennének árban is, de még sehol sem láttam tapasztalatokat. Esetleg használ valaki ilyen ventillátort? Írhatna róla pár gondolatot!! Köszi!
-
#06658560
törölt tag
válasz
waterman_ #32 üzenetére
kavitacio =/= kondenzacio. Kavitacio: azon allapot, amikor egy folyadek telitett gozenek nyomasa ala esik a helyi nyomas, igy gozkepzodes indul meg, gazbuborekok keletkeznek a folyadekon belul- ezek aztan ahogy nagyobb nyomasu helyre jutnak, osszeroppannak, lokeshullamokat generalva. ennek van hangja, de nem hangsebessegu lokeshullam.
Mertekegysefeket figyelembe vettel? Szerintem nem, csak siman a szamertekekkel dobalozol: 0,4m lapathossz eseten 1900rpm-es fordulatnal a keruleti sebesseg excell segitsegevel 79,6 m/s. Hol van ez a kb 330m/s hangsebesseghez?
Ha melletesszuk az atlagos helikopter csucssebesseget, ami kb 100m/s, azert marha messze vagyunk tole.
A repnapos szakerto max szagerto lehetett, ha ezt igy tenyleg elmodnta. Ha belegondolsz a forotor farokrotor fordulatszamaranyba, es atmeroaranyba, akkor ki kene jonnie, hogy a forotor rendre hangsebesseg folott kavarja a levegot. -
nemtommi
senior tag
Jó pont, hogy nincs rajta led.
Most 2x ennyien fikáznák itt látatlanban. -
.mf
veterán
válasz
Mr.Csizmás #36 üzenetére
Mivel a Fluid Dynamic Bearing-et a Sony már régi kitalálta, kénytelenek voltak valamire átnevezni. És ki tudja, lehet, hogy tényleg víz van benne
-
gardener
senior tag
Tiszta margaréta kinézete van.
Max a kinézete miatt, egyszer megveszi az ember,...aki még nem olvasott róla teszet.
Ha ezt már elég sok ember megteszi a különleges kinézet miatt, akkor már bejött a marketing...Sebaj várunk pár tesztet
-
Mr.Csizmás
titán
Hidrodinamikus csapágyazás??
WTF?
Esetleg simán folyadékcsapágyazás...
Hidrodinamikus esetleg hajtásrendszer lehet, pl. mozdonyoknál (M41, M43...)
-
kariad
senior tag
Csak a lényegről nem esett szó
Az ár meg a jó kis összehasonlító tesztek
Amúgy olyan, mintha véletlen letörögettem volna a ventik végeinél!! -
P00By
nagyúr
Tt-nél fenntartásokkal kell kezelni a közölt értékeket. Jobban, mint a többi gyártó esetében
-
bteebi
veterán
Kíváncsian olvastam ezt a cikket, mert hát az egy dolog, hogy halk egy venti, ha kb. 0 a légszállítása
. Kicsit meglepett, hogy elég nagy fordulatszámokon üzemel (800-1300 RPM), és a 16 dBA se olyan kétségbeejtően alacsony érték, de 1300-as fordulat és akkora légszállítás mellett nem piskóta
. Ráadásul tök jól is néz ki
. Az árára is kíváncsi leszek, szerintem majd lesz vagy 4500-5000 HUF
.
-
waterman_
aktív tag
válasz
#06658560 #24 üzenetére
hol van zaja a nyomáskülönbségekből adódó kondenzációnak? pl kavitációnál, vagy a talajon hangrobbanásként ismertem, lokéshullám-nak
egy repülőnapon magyarázott olyat az egyik hozzáértő, hogy bizony rövidítették az évek során a helikopterek farokrotorját, hogy ne lépje át egyfolytában a hangsebességet.
helicopter noise reduction
de kis számolás. egy nem katonai heli rotor átmérője kb 80 centi. 40 centis a lapát. a hangsebesség 331 m/s. azaz, hogy a lapát vége átlépje a hangsebességet, kb 132-őt kell fordulnia. na most egy átlag helikopter 3:1 és 6:1 fordulattal megy (farokrotor:főrotor) állapotnál a farokrotor 1800-1900at is fordulhat. eh. és mivel forog így a körmozgás miatt, ezt folyamatosan teszi.
rotorway 162f heli farokrotorja 2600at is fordul. -
Yany
addikt
A magam részéről a Thermaltake 16 decibeljét fenntartásokkal kezelem (értsd: ~1.5~2x szorzó).
-
.mf
veterán
Van itt még olyan, aki hisz a gyártók marketing-értékeinek?
A SilenX is arról lett híres (hírhedt), hogy elég otrombán hazudott oda számokat, meg művelt egyéb dolgokat is. Nézd csak meg a tesztjüket silentpcreview-n. De legalább a Tt-nél jobb ventiket gyártanak, még ha a zaj-specifikációk náluk is hazugságból vannak.
-
waterman_
aktív tag
válasz
#06658560 #18 üzenetére
a winglet mellett nincsen fal, mint a ventilátorok esetében a tok oldala. éppen azzal csökkentik a turbulenciát, ha nem közvetlenül a fal mellett halad el a lapát vége, hanem kb másfél miliméterrel tőle. egy ventilátor esetében különben az oldala is kilépő él, pont mert forog. ha nem lenne ott a tok, akkor bizony ott is távozna némi levegő. én egyik ventimmel kísérleteztem, egy multifilter, vékony régi szívószál, és a ventibe fújva a füst. a tok mellett nem szeret közvetlenül elhaladni a levegő.
figyeld meg különben, hogy a lapát végén tulajdonképpen két apró kis kiálló valami van, ami szerintem csak hozzáad a hanghoz. pl ha egy vonalzóval elkezdek hadakozni, suhogtatni vele, akkor halkabb ha nincs rajta lyuk, mintha lenne rajta. az áramlás irányát figyelembe véve az a két milis kiálló pöcök hátsó oldala pedig igenis kilépő él. -
#06658560
törölt tag
válasz
waterman_ #12 üzenetére
Masik: a helikopterekrol: a farokrotor sem lepi at a hangsebesseget, ahhoz specialis lapatprofil kene, de lapatos gepek eseten arra torekednek a tervezes soran, hogy normalis uzemben ne lephesse at- a lokeshullamok szerkezetileg nagyon megviselik, rendkivul gyors faradasnak kiteve. A kondenzaciobol eredo zaj meg bocs, de baormsag. Zaj a lokeshullambol van, amit pl lenn a talajon hangrobbanaskent ismersz.
-
vgergo
aktív tag
Van led nélküli,kék, piros led-es változatokat találtam a neten. Én a led nélküli változatot vettem meg
Nyugdíjast érdemes megkérdezni, hogy milyen ventit érdemes venni. Ő lehet, hogy tud jobbat ajánlani. -
^Clown
addikt
Akárki is tervezte, végre vették a fáradtságot, és teszteltek/számoltak/kutattak. Úgyhogy első körben gratulálok, második körben pedig várom a teszteket
-
Horbal
őstag
Én maradok az s-flex-nél nem okozott csalódást csak k&@># drága...
TT-nek én már nemtok hinni
-
JoeYi
őstag
figyeljétek meg, pár éven belül megjelennek a ventik, amiken a lapátok végei felfele kunkorodnak, ala modern repülők, hogy elvezessék a szárny végi turbulenciákat, és változzon a hangszín
-
#06658560
törölt tag
válasz
waterman_ #12 üzenetére
A golflabdanak legellenallas szempontjabol jobb lenne a laminaris aramlas. Csak az hamarabb levalik, es a levalasi buborek mogotte sokkal nagyobb lenne, aminek nagyon nagy a szivohatasa, s jelentosen visszafogja a labdat. A turbulens aramlas tovabb birja lekovetni a feluletet. Repulokon egy kis orvenykelto szalag eleg ehhez a szarnyon, a labdanak kell a sok godor minden oldalara.
A lapat vegen a bevagas oka lehet rem egyszeru: orvenycsokkentes. Mert a lapat ket oldalan levo aramlo kozeg eltero sebessegu, es ott kialakul egy cirkulacio, amit celszeru csokkenteni, karos hatasa miatt- hatekonysagra karos. Lasd repulokon a winglet, vagy esetleg egyes gazturbinak bizonyos fokozatain a lapatok tetejen levo kis "vizszintes" teto.
Szerintem valamit most irtozatosan keversz kilepo el fogalma alatt. A lapat kulso kerulete egy axialis ventilator eseten egyaltalan nem kilepo el.
-
Stiky
senior tag
Nekem is van 1000rpm -es golflabdás sharkoon. Lehet, hogy csak megvakítottak?
Egyébként tényleg halk, mondjuk ilyen alacsony fordulaton egy Zetor is az.
A többi zajkeltő simán elnyomja a hangját. -
Mania
senior tag
A Tt feltalálta a spanyolviaszt
-
waterman_
aktív tag
a golflabdákról ismert bemélyedéseknek tényleg van értelme, egy hasonló tömegű, méretű, de gödröcskék nélküli bogyóval nem lehetne olyan messzire ütni, szimplán mert nem kavarodik meg körülötte a levegő és az oldalánál lamináris áramlás alakul ki. (tehát a labda falán akkora a súrlódás, hogy a fal közelében lassul az áramló közeg [a labdához képest], ergo nő az egész labda légellenállása.) viszont ha a kis gödröcskék ott vannak, akkor nem tudnak ilyen szép, különböző gyorsaságú légrétegek kialakulni, mert összekuszálódnak.
ellenben a bevágást a lapát szélén nem értem. épp hogy minél kevesebb francnak kellene lennie a turbulens pontokon, mert annál nagyobb a zaj, minél több örvénykeltő kiálló valami van a lapátról leváló levegő útjában. többek közt ezért is nyilazzák előre pár ventilátorfajta lapátját, mivel így a kilépő él, tulajdonképpen egy szép ív lehet, amin minimális a turbulencia keletkezésének lehetősége. (például a helikoptereknek sem a bazi nagy felső rotor adja a nagy kereplő hangját, hanem a hátsó rotor, ami mivel sokkal gyorsabban forog mint a felső, a lapátvégei a körmozgás miatt, folyamatosan átlépik a hangsebességet és a kilépő éleken végbemenő kondenzáció irtózatos hangot ad neki. ezért is zárják be egy bumszli keretbe a farokrotort, vagy farokrotor helyett egy jet szerű kialakítást használnak. )
különben volt nekem noctua nf-p12 -es ventim, és 3 hónap után hihetetlen hangja lett (az is igaz, hogy teljes krafton fújt nagyon). ezen is vannak a fura bevágások, szerintem nem az igazi a dizájn. -
Vassili
tag
HOC-on van róla teszt , ott is nagyon dicsérik!
-
vgergo
aktív tag
A cím alapján sokkal jobb ventire számítottam.
pl nekem most SilenX Ixtrema Pro 14dBA 120x120x25 72CFM ventiket használok, a hírben pedig Thermaltake ISGC Fan 12 16 dBA 58 CFM szerepel. Azaz hangosabb és kevesebb levegőt tud csak szállítani. -
GegeWarrior
senior tag
Nekem ez az új Englide nagyon bejött
Csak ajánlani tudom
-
shteer
titán
jáájjjjj... Tt-féle 16dBA
-
ddekany
veterán
Emberben felmerül, hogy az efféle látványos trükköknek, mint a kis bevágás a lapát végén egyszerűen az a célja, hogy az ember valami nagyon extrának higgye a ventilátort... aztán ha valami csoda folytán benövesztené, kiderülne, hogy ugyan olyan a ventillátor nélküle is. Dettó az egész extrém lapátforma kapcsán, meg golf-labda bemélyedések (másik gyártó), stb... ki hiszi ezeket manapság már el, hogy nem csak azért vannak ott. Persze sokan, azért is csinálják. (Az itt megadott adatok és légszállítás meg persze csak marketing szám... meglátjuk valahol komoly helyen mérnek is-e majd.)
-
Vassili
tag
Kiváncsi vagyok kinek a ventijét matricáták át a Tt-nél?
Innivation by Thermaltake
-
Móci
addikt
Kíváncsi vagyok mennyibe fog kerülni ez a csoda, nemhinném, hogy az árából is akkorát faragnak, mint a zajszintből.
-
Muton
addikt
érdekes. a többi ventigyártó a lapátokat előre nyilazza, ezen meg mintha hátra lennének
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Csere-Beszámítás! AMD Ryzen 7 7700X Processzor!
- Bomba ár! Fujitsu LifeBook U758 - i5-8GEN I 8GB I 256GB SSD I HDMI I 15,6" FHD I W11 I Garancia!
- AKCIÓ! MSI B550 R7 5700X 32GB DDR4 512GB SSD RTX 3060Ti 8GB Rampage SHIVA MSI 650W
- Telefon felvásárlás!! Huawei P20 Lite/Huawei P20/Huawei P30 Lite/Huawei P30/Huawei P30 Pro
- Bomba ár! HP ZBook Studio G5 - i9-9980H I 32GB I 1TSSD I Nvidia I 15,6" FHD I Cam I W11 I Gar
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged