Új hozzászólás Aktív témák
-
oO7
őstag
8-16-32 vagy akár 64 mag még mindig meg sem közelíti a GPU-kban található több ezer végrehajtóegységet, és nagyon fontos tényező, hogy ezek CPU esetében független magok, azaz egy esetlegesen párhuzamosítandó feladathoz rengeteg erőforrást kellene elpazarolni a szinkronizálásra...
-
oO7
őstag
azért 15 év alatt fejlődött "egy keveset" a technológia, és ha azt mondjuk, hogy a CPU-k 100x gyorsabbak/erősebbek lettek, akkor a GPU-k 1000x vagy 10000x...
a mai processzorok azok ilyen ~50-100GFLOP nagyságrendű teljesítménnyel rendelkeznek, a GPU-k meg már TFLOP tartományban mozognak... és a GPU-k "kihasználható teljesítményén" még plusszban nagyon sokat fog javítani a kiforrott heterogén architektúra, és egy esetleges közös ISA...P1-es játékok linkelgetése nem bizonyíték a kijelentésedre... DirectX-et is lehet szoftveresen emulálni, csak épp nem éri meg...
vagy ha eltekintünk a GPU vagy IGP elnevezéstől, és azt mondom, hogy sok sok végrehajtó egységből álló SIMD blokk? úgy már közelebb állunk a megegyezéshez?
-
oO7
őstag
mindkettőre szükség van... tisztán CPU-ból soha a büdös életben ki nem renderelsz még egy 15 évvel ezelőtti grafikát sem... mellesleg ha szépen elkezdik használni a GPU-t általánosabb feladatokra is (tömörítés, videókódolás, vagy csak egyszerűen alkalmazásokon belül listaműveletek végrehajtása, vagy úgy kb bármi ami párhuzamosítható), akkor nagyon is meg fog látszódni a haszna... mellesleg lényegében azon a szinten állunk jelenleg, hogy CPU-ból nem kell több mag, nem kell több erő... nincs és nem is lesz ami kihasználja... kizárásos alapon marad a GPU amiből viszont embertelen mennyiségű teljesítményt lehet kisajtolni és azt fel is lehet használni "hagyományos" grafikus műveletekre, de a korábban felsorolt példákra is, vagy épp hangfelismerés, alakfelismerés, kézírásfelismerés, stb...
kell az... nem, hogy kiváltani nem tudja az egyik a másikat, de még csak aranyközépút sem létezik a kettő között... illetve hát az aranyközépút az amit az APU-kkal csinálnak... közös memória, közös pointerek, megosztott cache, meg ilyenek...
-
dezz
nagyúr
Ahhoz képest egész sokáig elzenélgettek együtt... Csak úgy eltűnni semmiképpen sem fog, hiszen szükség van a funkcionalitására és energiahatékonyságára bizonyos számítások tekintetében. Hanem, ahogy te is írod, beleolvad majd a CPU-ba, de az a CPU már nem ez a CPU lesz... Szerintem nem is CPU lesz a neve, hanem talán végleg meghonosodik az APU, vagy valami más hasonló. Több kell ehhez, mint egy AVX2.
-
oO7
őstag
"ha hatékonyabb gratikai interakciót akarnak, akkor a gput és igp-t, mint olyat, fel kell számolni teljesen, és a gyors grafikához szűkséges számítást elvégző tranyókötegeket közvetlenül, utasítás szintjén a cpuba kell bevezetni"
az "utasítás szintjén" kivételével lényegében a mai APU-kban ez történik... aztán a következő lépés feltételezem, hogy a közös IL kód/ISA lesz, és utána jöhet (HA jönni fog valaha is, erről Abu tudna szerintem érdekeseket mesélni) az, hogy a GPU-t a mai CPU-khoz hasonló módon natívan érhessük el mindenféle köztes absztrakciós rétegek, driverek és virtuális architektúrák nélkül... -
dezz
nagyúr
Az már minimum kettő, mert van egy low-level GPU driver, és azon ül a D3D és az OGL (meg az OpenCL). Pl. a shadereket HLSL-ről és GLSL-ről a D3D és az OGL compilere fordít egy köztes kódra, amiről aztán a low-level driver az adott GPU-ra. Ez persze a program inicializálása során történik (ha jól tudom), vannak itt egyéb műveletek, amik real-time történnek meg.
-
oO7
őstag
ez teljesen jó, igaz, egyetértek, de ha nem értelmezem rosszul, akkor itt a beszélgetés abból indult, hogy jó dolog az absztrakció, de mostanra már indokolatlanul sok volt az absztrakciós réteg, és ami most történik az az, hogy az eddig megszokott kényelmet valójában alacsonyabb absztrakciós szint mellett, "hardver közelibb" megvalósítással fogja tudni a Microsoft nyújtani a fejlesztőknek...
amúgy én is úgy gondolom, hogy az optimalizálást nem a magasszintű programkódokban (C++ / C#) kell elvégezni egy bizonyos szint után, hanem sokkal inkább a compilerben... -
dezz
nagyúr
Inkább csak akkor csinálnának ilyet, ha ott amúgy sem fordult elő negatív szám. De ha mégis, nem történne semmi, csak egyszerűen az adott program nem használná ki a teljes numerikus tartományt, csak a felét (byte esetén pl. 0--127, 0-255 helyett).
Nem fizettek annyit...
De amúgy a srác a shadereket is úgy írkálta, hogy közben igyekezett pontosan feltérképezni a GPU vonatkozó részének működését, hogy minél optimálisabb kódot tudjon írni. Megjegyzem, így dolgozik egy igazi programozó...
Nos, van egy orosz csávó, aki úgy használ egy teljes PC-s konfigurációt, hogy azon egy sornyi olyan program nem futhat, amit nem ő írt... (Hátha backdoorok vannak benne, stb.) Természetesen nem éppen a legújabb hw-ek vannak a gépében.
-
dezz
nagyúr
Elméletben átírhatják, a gyakorlatban viszont nem írják át jelentősen, minden verziónál. Más szóval nem megrögzött munkamániások...
De a srác természetesen nem kommersz programokat írt, hanem egy bizonyos hw-re egy bizonyos alkalmazást, mégpedig az akkor beszerezhető legjobb hw-re a lehető leggyorsabb szoftvert kellett elkészíteni, megrendelésre.
Ja, és már akkor a GPU-val számoltatott! Szóval, ez egy GPGPU-s alkalmazás volt. Ezen is sokan csak vakargatták a fejüket, hogy ez mi?
Egyébként nem az volt a "véleményezők" gondja, amit írsz, az egy nyilvánvaló dolog, hanem hogy ez lehetetlenség, sci-fi. Mintha azt írtam volna, hogy a vizen járt és kézrátétellel gyógyított.
Mert hogy az OGL/DX és a driver közötti API olyan titkos, hogy nincs emberfia, aki azt kifürkészhetné.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- NVIDIA GeForce RTX 3060 Ti / 3070 / 3070 Ti (GA104)
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Villanyszerelés
- Konzol Screenshot
- sziku69: Szólánc.
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vicces képek
- Apple asztali gépek
- További aktív témák...
- Samsung Galaxy A04 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- SanDisk Extreme Portable 8TB (SDSSDE61-8T00-G25)
- BESZÁMÍTÁS! Asus TUF B550M R7 5700X 16GB DDR4 512GB SSD RTX 3060 Ti 8GB Rampage SHIVA FSP 700W
- BESZÁMÍTÁS! Dell Latitude 5550 üzleti -Intel Ultra 7 165U16GB DDR5 RAM 1TB SSD Intel Graphics WIN11
- BESZÁMÍTÁS! Apple MacBook Pro 14 M2 Pro - M2 Pro 16GB 512GB SSD garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest