- Íme az új Android Auto!
- Motorola Moto Tag - nyomom, követ
- Telekom mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
- Fókuszban a One UI 8 és a biztonság
- One mobilszolgáltatások
- Mobil flották
- Megjelent a Poco F7, eurós ára is van már
- Fotók, videók mobillal
Új hozzászólás Aktív témák
-
oO7
őstag
8-16-32 vagy akár 64 mag még mindig meg sem közelíti a GPU-kban található több ezer végrehajtóegységet, és nagyon fontos tényező, hogy ezek CPU esetében független magok, azaz egy esetlegesen párhuzamosítandó feladathoz rengeteg erőforrást kellene elpazarolni a szinkronizálásra...
-
oO7
őstag
azért 15 év alatt fejlődött "egy keveset" a technológia, és ha azt mondjuk, hogy a CPU-k 100x gyorsabbak/erősebbek lettek, akkor a GPU-k 1000x vagy 10000x...
a mai processzorok azok ilyen ~50-100GFLOP nagyságrendű teljesítménnyel rendelkeznek, a GPU-k meg már TFLOP tartományban mozognak... és a GPU-k "kihasználható teljesítményén" még plusszban nagyon sokat fog javítani a kiforrott heterogén architektúra, és egy esetleges közös ISA...P1-es játékok linkelgetése nem bizonyíték a kijelentésedre... DirectX-et is lehet szoftveresen emulálni, csak épp nem éri meg...
vagy ha eltekintünk a GPU vagy IGP elnevezéstől, és azt mondom, hogy sok sok végrehajtó egységből álló SIMD blokk? úgy már közelebb állunk a megegyezéshez?
-
oO7
őstag
mindkettőre szükség van... tisztán CPU-ból soha a büdös életben ki nem renderelsz még egy 15 évvel ezelőtti grafikát sem... mellesleg ha szépen elkezdik használni a GPU-t általánosabb feladatokra is (tömörítés, videókódolás, vagy csak egyszerűen alkalmazásokon belül listaműveletek végrehajtása, vagy úgy kb bármi ami párhuzamosítható), akkor nagyon is meg fog látszódni a haszna... mellesleg lényegében azon a szinten állunk jelenleg, hogy CPU-ból nem kell több mag, nem kell több erő... nincs és nem is lesz ami kihasználja... kizárásos alapon marad a GPU amiből viszont embertelen mennyiségű teljesítményt lehet kisajtolni és azt fel is lehet használni "hagyományos" grafikus műveletekre, de a korábban felsorolt példákra is, vagy épp hangfelismerés, alakfelismerés, kézírásfelismerés, stb...
kell az... nem, hogy kiváltani nem tudja az egyik a másikat, de még csak aranyközépút sem létezik a kettő között... illetve hát az aranyközépút az amit az APU-kkal csinálnak... közös memória, közös pointerek, megosztott cache, meg ilyenek...
-
oO7
őstag
"ha hatékonyabb gratikai interakciót akarnak, akkor a gput és igp-t, mint olyat, fel kell számolni teljesen, és a gyors grafikához szűkséges számítást elvégző tranyókötegeket közvetlenül, utasítás szintjén a cpuba kell bevezetni"
az "utasítás szintjén" kivételével lényegében a mai APU-kban ez történik... aztán a következő lépés feltételezem, hogy a közös IL kód/ISA lesz, és utána jöhet (HA jönni fog valaha is, erről Abu tudna szerintem érdekeseket mesélni) az, hogy a GPU-t a mai CPU-khoz hasonló módon natívan érhessük el mindenféle köztes absztrakciós rétegek, driverek és virtuális architektúrák nélkül... -
oO7
őstag
ez teljesen jó, igaz, egyetértek, de ha nem értelmezem rosszul, akkor itt a beszélgetés abból indult, hogy jó dolog az absztrakció, de mostanra már indokolatlanul sok volt az absztrakciós réteg, és ami most történik az az, hogy az eddig megszokott kényelmet valójában alacsonyabb absztrakciós szint mellett, "hardver közelibb" megvalósítással fogja tudni a Microsoft nyújtani a fejlesztőknek...
amúgy én is úgy gondolom, hogy az optimalizálást nem a magasszintű programkódokban (C++ / C#) kell elvégezni egy bizonyos szint után, hanem sokkal inkább a compilerben... -
oO7
őstag
Bizonyos szempontból most is megvan az absztrakció, mert a WinRT-nek köszönhetően ugyanazt a kódot felhasználhatod Win8-on (x86 / ARM), WP8-on és feltehetően majd a következő Xbox-on is... csak épp a köztes rétegek számát csökkentették le, illetve nincs már szükség a .NET-es fejlesztőknek wrapper osztálykönyvtárakra, hogy kényelmesen elérhessék a rendszer API-kat... és hogy visszatérjek az eredeti témához, nagy valószínűséggel ez lesz a DirectX-el és az XNA-val is... az XNA lényegében egy .NET-es osztálykönyvtár ami nagyrészben a DirectX API-hívások becsomagolására szolgál... ilyen módon viszont bizonyos szempontból egy redundáns technológia a DirectX mellett... így aztán valószínűleg készítenek egy WinRT API-t a grafikus képességek elérésére és ezt már C++ (natív) és C# (managed) fejlesztők egyaránt felhasználhatják és az MS-nek nem kell külön technológiákat karbantartania a két fejlesztőtábornak...
-
oO7
őstag
Igazából nem olyan nagy meglepetés ez... az új Windows Runtime-mal nem titkolt célja az MS-nek a "legacy API"-k (Win32 és talán ide vehető a DirectX is) felszámolása, és "vasközeli API"-k nyújtása a fejlesztőknek (nem csak C++ hanem C# fejlesztőknek is)... a .NET 3/4-ét kikukázták és leimplementálták natívan (WPF, WCF, fájlkezelés, hálózatkezelés, szálkezelés, stb)... valószínűleg az XNA sorsa is hasonló lesz, csak arra már nem jutott idő ebben az 1.0-ás verzióban... kíváncsian várom az állítólagosan új Xbox-szal érkező developer-friendly grafikus API-t (amit jó nagy valószínűséggel a Win8, WinRT és WP8 is meg fognak kapni)...
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Eladó PNY GeForce RTX 4070 Ti SUPER 16GB OC XLR8
- Gigabyte RX 6800 16Gb Aorus (LCD kijelzős)
- BESZÁMÍTÁS! SAPPHIRE NITRO+ RX 7900 XTX 24GB GDDR6 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- ROG Astral GeForce RTX 5080 16GB GDDR7 OC Edition - 32 HÓNAP IPON GARANCIA
- GAINWARD RTX 4070 Ghost OC 12GB - ÚJ! 3 év garancia
- Eladó Apple iPhone Xr 64GB fekete / ÚJ KIJELZŐ / 100% AKKU / 12 hónap jótállással!
- Bowers/Wilkins PX8 fejhallgatók (dupla Bluetooth eszköz csatlakoztatása!) - ELKELTEK
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad P43s - i7-8G I 8GB I 256GB SSD I Nvidia I 14" FHD I Cam I W10 I Garancia!
- AKCIÓ! MSI Z690 i7 12700K 32GB DDR4 1TB SSD RX 6800 16GB Phanteks P600S Cooler Master 750W
- Asus ROG G20AJ - Intel Core i7-4790, GTX 980
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest