- Android szakmai topik
- Honor 200 Pro - mobilportré
- 200 megapixeles zoomkamerát sem kap az S26 Ultra?
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Samsung Galaxy S22 és S22+ - a kis vagány meg a bátyja
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Telekom mobilszolgáltatások
- Google Pixel topik
- A holnap határán: itt van minden új Galaxy promóképe
- Ulefone Amor 34 Pro - a nagy vetítőgép
Új hozzászólás Aktív témák
-
zsigus
őstag
"beleolvad majd a CPU-ba, de az a CPU már nem ez a CPU lesz..."
Aztán egy pár év múlva kezdődik minden előröl, ha jön a ray-tracing, és újra eljön a dedikált kártyák kora (legalábbis gondolom).
-
Pikari
veterán
nos, van egy opengl ICD, amely egy sima user módú dll, a hardverrel - és magával a kernel szintű driverrel - az interakció ezen keresztül valósul meg. igazából ha kiadsz egy opengl hívást, pl glenable(gl_texture_2d)
igazából ez úgy történik, hogy ezt a driver a hardver belső működéséből fakadó módokon értelmezi, majd jönnek a további hívások, tehát csinál egy ilyen raklapnyi opkódot, és egy hirtelen mozdulattal egyszercsak (ha már összegyűlt sok, vagy ha épp egy blocking dolog jön), akkor a driver valamelyik része kernelmódba csapja a gépet, és belapátolja ezeket az opkódokat és adatblokkokat a videókártyába (,,gpuba''), a vezérlést meg visszaadja a drivernek, a videókártya meg csak szépen lapátol közben. ez ennél rohadtul nem lesz se gyorsabb, se optimálisabb sehogysem, akármilyen koncepció szerint is alakítják át, mert a gpu a rendszerhez képest egy külső, inkohézív hardver. ha hatékonyabb gratikai interakciót akarnak, akkor a gput és igp-t, mint olyat, fel kell számolni teljesen, és a gyors grafikához szűkséges számítást elvégző tranyókötegeket közvetlenül, utasítás szintjén a cpuba kell bevezetni. -
Bull1
aktív tag
Értem, de igazsághoz hozzátartozik h az UE3-as motor elég hatékony már önmagában, legalábbis amiket én néztem játékokat, egy középkategóriás GPU-n (húzott GTX460) lazán elfutkorászik 60fps környékén és elég látványos, ergó ha nincs telenyomva minden hülyeséggel elég tempósan fut a kicsike, nem kell nagyon optimalizálni mindenfele.
De persze egyelőre egy sor kódot nem írtam benne még, de leírás alapján egész pofás, legalábbis tartalmaz már beépített hasznos dolgokat, pl. AI, eventek, hálózatkezelés miegyébb. -
Bull1
aktív tag
Jah, akkor könnyed 20 év differencia azért van...
Amit most nézegetek nyelvet érdekességképpen, azaz Unreal Engine 3-at programozó UnrealScript... pl. ha én ebben a motorban szeretnék játékot írni pl. a natív C++ kód itt el sem érhető az ingyenes verzióban. Erre mondom h azért ha az ember pl. "gyorsan" szeretne egy modern,3D-s játékot írni, magától a hardvertől már olyan messze van, h lehet a programozó az sem tudja már min fut a kód. -
Bull1
aktív tag
Hát nem tudom mi számít annak, én C++ -nál alacsonyabb nyelvet nagyon nem is láttam. Ami menő manapság C++/Java/Ruby stb. ezek elég magasszintűek és rugalmasak, OO-megközelítésűek ezért nem értem ki akar még HW-közeli kódot írni csak úgy poénból. Persze a profi stúdiók ráérnek erre és tudás is megvan, de máshol... Az AMD nem véletlen gürizik azért h a GPU-ra könnyen lehessen kódot írni, mert speciális területeket kivéve senki nem fog rá írni semmit jelenleg.
-
Bull1
aktív tag
Jóhát...én nem nagyon írtam hardverszintre lemenő kódot, de ott van pl. az SFML, minden be van készítve, alapból OpenGL gyorsítást használ, kicsi az esély h azon én pl bármit tudnék optimalizálni.
Out-of-the-box megy és kész, ha meg lassú a program az az én hibám, nem fogok lemenni asm-szintre. :p
-
dezz
nagyúr
Még annyit tennék hozzá, hogy ezzel többszörös sebességnövekedéseket ért el! Szóval, még az sem áll, hogy inkább írta volna meg simán DX/OGL-re és az időközben befutó újabb GPU generáción úgyis 2x gyorsabb lesz (jó esetben), mert még úgy is lassabb lett volna, mint amit ő csinált.
Aztán az egésszel keresett itt annyit, mint egy alacsony mérnöki fizetés. Mondtam is neki, hogy miért nem megy inkább konzol programozónak, mint egy másik ismerősöm, aki előtte nem sokkal ment ki Londonba a Sonyhoz, azóta is ott van és kicsit más körülmények között éldegél. De nem volt hozzá kedve.
-
Pikari
veterán
ja, de ha akár egyetlen intet is átírnak mondjuk unsigned intre akár, akkor máris vége a bináris kompatibilitásnak, jobb esetben el se indul, roszabb esetben bsod.
a gondolatmenetet követve meg akkor már mehetünk lejjebb:
-akkor már miért nem ír az ember fia saját drivert a gpuhoz, a gpu memóriacímeit és regisztereit is ki lehet silabizálni, mint ahogy ezt a linuxos driverírók tették
-sőt, akkor már miért nem írnak teljes oprendszert a programhoz, minek használjanak létezőtés így már igencsak távolodunk a realitásoktól
-
Pikari
veterán
természetesen lehetséges, maga az opengl driver is ezt csinálja, tehát a client icd pontosan ezt csinálja. de mivel azt verzióról verzióra jelentősen átírhatják, értelmetlen, hisz minden egyes hardver minden egyes driverére külön-külön ki kellene nyomozni a függvényeket és konkrét funkcionalitást.
-
oO7
őstag
Bizonyos szempontból most is megvan az absztrakció, mert a WinRT-nek köszönhetően ugyanazt a kódot felhasználhatod Win8-on (x86 / ARM), WP8-on és feltehetően majd a következő Xbox-on is... csak épp a köztes rétegek számát csökkentették le, illetve nincs már szükség a .NET-es fejlesztőknek wrapper osztálykönyvtárakra, hogy kényelmesen elérhessék a rendszer API-kat... és hogy visszatérjek az eredeti témához, nagy valószínűséggel ez lesz a DirectX-el és az XNA-val is... az XNA lényegében egy .NET-es osztálykönyvtár ami nagyrészben a DirectX API-hívások becsomagolására szolgál... ilyen módon viszont bizonyos szempontból egy redundáns technológia a DirectX mellett... így aztán valószínűleg készítenek egy WinRT API-t a grafikus képességek elérésére és ezt már C++ (natív) és C# (managed) fejlesztők egyaránt felhasználhatják és az MS-nek nem kell külön technológiákat karbantartania a két fejlesztőtábornak...
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Android szakmai topik
- Vezetékes FEJhallgatók
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Apple asztali gépek
- Honor 200 Pro - mobilportré
- 200 megapixeles zoomkamerát sem kap az S26 Ultra?
- Milyen légkondit a lakásba?
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Kuponkunyeráló
- További aktív témák...
- DOKKOLÓ BAZÁR! Lenovo, HP, DELL és egyéb más dokkolók (TELJES SZETTEK)
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7800X3D 32/64GB RAM RX 7800 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Nintendo Switch bazár (Okosított Nintendo Switch konzolok, játékok, tartozékok)
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 10600KF 16/32/64GB RAM RX 7600 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- HP Omen - 27" IPS - UHD 4K - 144Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync - HDR 400 - USB-C - KVM Switch
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest