- Na! Ez egy JÓ utólagos autós fejegység - Minix CP89-HD
- Milyen okostelefont vegyek?
- Szerkesztett és makrofotók mobillal
- 8300 mAh, maradhat?
- Android szakmai topik
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- QWERTY billentyűzet és másodlagos kijelző is lesz a Titan 2-ben
- Samsung Galaxy A36 5G - a középső testvér
- Feljutott a G96 a Moto széria csúcsára
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
Új hozzászólás Aktív témák
-
dezz
nagyúr
Ahhoz képest egész sokáig elzenélgettek együtt... Csak úgy eltűnni semmiképpen sem fog, hiszen szükség van a funkcionalitására és energiahatékonyságára bizonyos számítások tekintetében. Hanem, ahogy te is írod, beleolvad majd a CPU-ba, de az a CPU már nem ez a CPU lesz... Szerintem nem is CPU lesz a neve, hanem talán végleg meghonosodik az APU, vagy valami más hasonló. Több kell ehhez, mint egy AVX2.
-
dezz
nagyúr
Az már minimum kettő, mert van egy low-level GPU driver, és azon ül a D3D és az OGL (meg az OpenCL). Pl. a shadereket HLSL-ről és GLSL-ről a D3D és az OGL compilere fordít egy köztes kódra, amiről aztán a low-level driver az adott GPU-ra. Ez persze a program inicializálása során történik (ha jól tudom), vannak itt egyéb műveletek, amik real-time történnek meg.
-
dezz
nagyúr
Ejj, ezek a mai fiatalok, csak beleülnek a készbe...
Azért ez sem lehet fenékig tejfel, mert úgy tűnik, a történet kidolgozására és effélékre már valahogy nem nagyon jut energia a mai játékok többségénél... Lehet, a hardcore játékosoknak különbösebben igényük sincs rá, nem tudom. De hát nem csak ők vannak a világon!
Mindegy, amikor ennek a nagy eltávolodásnak az első jelei mutatkoztak, én inkább leléptem a hardverek felé.
Megértem persze a szükségességét.
De azt is látom, hogy pl. a Londonba szakadt ismerősöm is C-ben és néha asm-ben nyomja (PS3-on)... (De a másik oldalról is ezt hallom.) De nem is csak a sebesség miatt, hanem tágabb lehetőségek. És a tudat, hogy a szép eredmény érdekében kvázi mident kihoztak a vasból, amit lehet, és ez valahogy jó hatással van a kreativitásra, ami nem szereti a felesleges békjókat, annál inkább a határok feszegetését...
-
dezz
nagyúr
Amúgy itt azt írják: "SFML is a free multimedia C++ API that provides you low and high level access to graphics, input, audio, etc." Bár nem tudom, ez mit takar. Amúgy handy kis cuccnak tűnik. (És látom, a C-t is támogatja. Engem annál fejlebb még nem sodortak az áramlatok.
Most is épp asm-ezem, uC-n. Bár itt is van C, de jelen esetben nem érzem szükségét. Csak ha pl. lebegőpontos számokkal kell dolgozni.) Ha majd én távolodok el a hw-ektől, jobban megnézem magamnak.
Hah, látom, kitalálod a gondolataimat.
Amúgy a '80-as évek közepe óta, ami az első programsort illeti, még gyerekként. (Nem, nem egészen úgy nézek ki, mint az avatarom, 30-asnak néznek.
)
-
dezz
nagyúr
Hát pl. a konzolokra nem éppen Javában fejlesztenek.
Jó, azt én sem várom, hogy visszafordul az idő kereke a programozástechnikában és az átlag programozó asm-ezni fog, de a teljes eltávolodás szerintem csökkenni fog.
Ennek egy érdekes irányzata a HSA, ahol eleve egységesre és könnyen kezelhetőre alakítják ki a hw-es interfészt/ISA-t.
Egyébként később a Java részévé akarják tenni ennek magasabb szintű szoftver oldali kezelését, a compute típusú feladatok Java alapú leprogramozásának megkönnyítésére, mivel néhány éves távlatban nem várható a CPU-k sebességének jelentős növekedése, úgyhogy egyre inkább igénybe kell venni, ahol lehet, a GPU-kat is, ha többletteljesítményre van szükség. Nem tudom pontosan, hogy fog ez kinézni a kód oldaláról, de azt hiszem, a Java programozóknak is meg kell ismerkedniük majd pl. a vektorokkal. Meg ilyesmi.
Szerk: ja, közben te is beírtál a végére 1-2 dolgot abból, amit én is említettem.
-
dezz
nagyúr
-
dezz
nagyúr
Jaj. Azért azt hittem, hogy ennél valami becsesebbet írsz azért...
Mint pl. aki megtalálja az arany középutat a teljesítmény és a ráfordított idő és energia között, vagy ilyesmi...
A jelen topik éppen arról szól, hogy csökkenteni kényszerülnek az absztrakciós rétegek számát, mert pazarlás, ami folyik, ami nem engedhető meg az egyre kevesebbet fogyasztó gépeknél, illetve lassan a szilícium lehetőségeinek is elérünk a határára. (Az egyre kisebb tranyók nem fogyasztanak a méretükkel arányosan kevesebbet, stb.)
(Az előzőből inkább kiszedtem az egyesek számára esetleg már bántó passzust az anyagiakkal kapcsolatban.
)
-
dezz
nagyúr
Még annyit tennék hozzá, hogy ezzel többszörös sebességnövekedéseket ért el! Szóval, még az sem áll, hogy inkább írta volna meg simán DX/OGL-re és az időközben befutó újabb GPU generáción úgyis 2x gyorsabb lesz (jó esetben), mert még úgy is lassabb lett volna, mint amit ő csinált.
Aztán az egésszel keresett itt annyit, mint egy alacsony mérnöki fizetés. Mondtam is neki, hogy miért nem megy inkább konzol programozónak, mint egy másik ismerősöm, aki előtte nem sokkal ment ki Londonba a Sonyhoz, azóta is ott van és kicsit más körülmények között éldegél. De nem volt hozzá kedve.
-
dezz
nagyúr
Inkább csak akkor csinálnának ilyet, ha ott amúgy sem fordult elő negatív szám. De ha mégis, nem történne semmi, csak egyszerűen az adott program nem használná ki a teljes numerikus tartományt, csak a felét (byte esetén pl. 0--127, 0-255 helyett).
Nem fizettek annyit...
De amúgy a srác a shadereket is úgy írkálta, hogy közben igyekezett pontosan feltérképezni a GPU vonatkozó részének működését, hogy minél optimálisabb kódot tudjon írni. Megjegyzem, így dolgozik egy igazi programozó...
Nos, van egy orosz csávó, aki úgy használ egy teljes PC-s konfigurációt, hogy azon egy sornyi olyan program nem futhat, amit nem ő írt... (Hátha backdoorok vannak benne, stb.) Természetesen nem éppen a legújabb hw-ek vannak a gépében.
-
dezz
nagyúr
Elméletben átírhatják, a gyakorlatban viszont nem írják át jelentősen, minden verziónál. Más szóval nem megrögzött munkamániások...
De a srác természetesen nem kommersz programokat írt, hanem egy bizonyos hw-re egy bizonyos alkalmazást, mégpedig az akkor beszerezhető legjobb hw-re a lehető leggyorsabb szoftvert kellett elkészíteni, megrendelésre.
Ja, és már akkor a GPU-val számoltatott! Szóval, ez egy GPGPU-s alkalmazás volt. Ezen is sokan csak vakargatták a fejüket, hogy ez mi?
Egyébként nem az volt a "véleményezők" gondja, amit írsz, az egy nyilvánvaló dolog, hanem hogy ez lehetetlenség, sci-fi. Mintha azt írtam volna, hogy a vizen járt és kézrátétellel gyógyított.
Mert hogy az OGL/DX és a driver közötti API olyan titkos, hogy nincs emberfia, aki azt kifürkészhetné.
-
dezz
nagyúr
Egyébként egy ismerősöm 8-10 évvel ezelőtt meg tudta kerülni a Direct3D-t, rájött, hogy lehet közvetlenül kommunikálni a videokártya driverrel. Így pár lassabb funkciót saját kóddal helyettesített (asm, de valószínűleg C-ben is gyorsabb lett volna, mint a DX-es kód). Shadereket is shader assemblyben írt (Nvidián)... (Erről be is számoltam akkor egy másik fórumon, ami a legszakmaibb magyar számtech fórumnak címkézte magát, de ahelyett, hogy bárki aziránt érdeklődött volna, hogy hogyan lehet ezt elérni, mekkora sebességnövekedés volt elérhető, stb., egyszerűen csak azt mondták, hogy ez hülyeség, felesleges és amúgy sem lehetséges. Rájuk hagytam...)
-
dezz
nagyúr
Azt gondoltam, hogy ezután sem shader assemblyben fognak kódolni (ami persze más és más az egyes GPU-családokon).
Csak kezdett egy kicsit túlzottan eltávolodni egymástól a hw és a sw.
Én arra leszek kíváncsi, hogyan integrálják majd a HSA-t (amire lassan mindenki átáll)? Ennek egyik fontos eleme, hogy alaposan leegyszerűsíti a sw-es oldal dolgát, illetve a hw-es oldal számára előír egy szabványos felületet.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Autós kamerák
- Na! Ez egy JÓ utólagos autós fejegység - Minix CP89-HD
- OLED TV topic
- Milyen okostelefont vegyek?
- PlayStation 5
- Háztartási gépek
- iPhone-t használók OFF topikja
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- Hálózati / IP kamera
- Szerkesztett és makrofotók mobillal
- További aktív témák...
- Xiaomi Redmi Note 13 256GB Kártyafüggetlen 1Év Garanciával
- Xiaomi Redmi Note 13 Pro 5G 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 14600KF 32/64GB DDR5 RAM RX 9070 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- LG 34GS95UE - 34" Ívelt OLED / QHD 2K / 240Hz & 0.03ms / 1300 Nits / NVIDIA G-Sync / AMD FreeSync
- Steam, EA, Ubisoft és GoG játékkulcsok, illetve Game Pass kedvező áron, egyenesen a kiadóktól!
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest