Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz doktor úr #136 üzenetére

    Látom az 5Dmk3 mellé rögtön a 24-70mm f2.8 L II-t csomagolnád. Az új kiadás majdnem dupla annyiba kerül, mint a régi, ami ez esetben 300.000 Ft különbség. Nagyon jó objektív lett, de nem feltétlenül érezni ezt a felárat a képminőségben.

    Ezt csak azért mondom, mert ha a filmezés az elsődleges, akkor nem biztos, hogy a rajzolatban lesz annyi plusz, hogy egy 1920×1080 felbontású kimeneten az szignifikáns különbséget hozzon. Persze nem lebeszélni akarlak róla, tényleg jó objektív.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz k1csi #108 üzenetére

    Volt itt némi félreértés, mert amire először válaszoltál az másról szólt. Amikor az 5dmkII uralmát vázoltam, akkor arról beszéltem, hogy ez a legelterjedtebb az alacsony költségvetésű (ám profi) produkciók körében. A legtöbb helyen ezt a típust lehet bérelni amit (sajnos) nem valamelyik Nikon (D800, D4, D600) kezd átvenni, hanem az 5DmkIII. Ez pusztán csak a szakmában mozgó kamerák száma és elterjedtsége.

    A D800E videós képességei meg engem abszolút meggyőztek, én is jobban preferálom, de saját célra nem használhatom a céges vasakat. Az állandó munkahelyem mellett van egy másik filmes csapatunk is és ha velük forgatok akkor bérelnünk kell felszerelést és szinte csak Canon-ra van esély, árban és elérhetőségben is.

    Egyetlen előnye azért mégis van az 5dmkIII-nak a D800-al szemben: Ez pedig a zajszint. A D800 videó módban sokkal előbb elkezd zajosodni és ez a különbség igen jelentős.

    (#107) t72killer: Csak ironizáltam, természetesen ismerem a RED-et meg a C500-at is (utóbbit egy kis szerencsével tesztelhetem majd). Természetesen nem hasonlíthatók egyik mostani videós DSLR-hez sem, sokkal fejlettebbek minden téren, de a kisebb költségvetésű produkciók számára elérhetetlenek. Egy heti bérleti díjuk esetén már inkább egy 5dmkIII megvásárlásán is érdemes elgondolkozni (de amikor napi 10k forintért bérlek egy 5dmkIII-at, akkor meg eleve nem szükséges, hogy megvegyem).

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz k1csi #103 üzenetére

    Elolvasnád amit a #102-es hozzászólásban írtam? Van céges Nikon D800E a háznál. Nem kell bemutatnod a kicsikét. :)

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz FEDman #101 üzenetére

    Akkor sem történik semmi. Nem vagyok fanboy. De GH3-at akkor sem vennék, mert nekem személy szerint nincs rá szükségem, szolgáltatásokban meg az FF szenzor miatt meg amúgy is az 5D Mk3 alkalmasabb munkára. Egyébként meg használunk Nikonokat is, csak azzal meg az a baj, hogy még csak kevés helyen bérelhetők. Egy 5D Mark II-t már nem nagy kunszt némi kapcsolattal 5-10 ezer forintért bérelni egy napra, viszont Nikon D800 még elég kevés helyen akad.

    Pedig van nálunk céges D800E és imádom a dinamikáját (na az ver mindent), de azt nem vihetem el amikor a csapatommal filmezünk. Arra várok, hogy tesztelhessen a Nikon D600-at, mely elvileg hasonló dinamikát tud és olcsóbb is. Azt magamnak is vennék nagyon szívesen.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz t72killer #96 üzenetére

    Nem is tudtam, sosem hallottam a RED nevét. Nem nekik van az a csuda moduláris rendszerük amiből ha összerakok egy kamerát akkor 30 ezer dolcsit ott hagytam? :)

    Hidd el használják az 5D Mark II és III vázakat a profi filmezésben is. Nem mozifilmezésben (bár ott is előfordul, pl: Black Swan, Avangers), hanem a rövidfilmek világában (reklámfilm, videoklip, stb). De a televíziózásban is egyre több helyen jelenik meg, például a Discovery Channel és a National Geographic Channel is használja őket (és nem... nem a castinghoz).

    Nézd meg a jelenleg népszerű nyugati és hazai videoklipeket, már bő 60% az aránya azoknak amiket valamelyik Canon DSLR-el forgattak. És akkor a Sundance film fesztivál felhozataláról ne is beszéljünk, ahol aztán meg teljesen uralja a mezőnyt.

    Itthon meg a Pixel, Studio-X vagy éppen Indiánék is ezekkel forgatnak (és akkor a négy nagy hazai rövidfilmes/klipes csapatból hármat felsoroltam).

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz alph4 #92 üzenetére

    Nem szólom le, csak felhívnám a figyelmet arra, hogy a minőségi film nem csak képélesség kérdése. A videó módban teljesített dinamikája alacsonyabb a GH2-nek, mint az 5D Mark II-nek. Ennyit mondtam.

    Nem tudom hol használják széles körben videózásra, de melyik kameráról nem találsz sok tucatnyi videót amit azzal forgattak? Azért videós körökben még mindig az 5D Mark II dominál, amit nem a GH2/3 fog letaszítani, hanem az 5D Mark III. És itt videózás alatt nem a hobbi filmezést értem, hanem a valódi munkát.

    Megsúgni meg nem kell, mert én ezeket a Canon gépeket használom és nézegettem a GH2 videóit is, de nem győztek meg arról, hogy valóban jobbak lennének.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz sebgutkopf #41 üzenetére

    Ja, már az előző modellre is mondta sok tulaj, hogy jobb videóban, mint az 5DmkII... hát 'nemtom, de én pont azzal szoktam legtöbbet forgatni és szerintem egyáltalán nem jobb, sőt! Persze akkor mindig hozzáteszik, hogy "ja igen, kivéve a dinamikát". Hát vazze...

    "Jó autó ez, csak kotyog az alváz és erőtlen a motor... de amúgy ezt leszámítva van olyan jó, mint egy Audi A8!"

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz csakb #30 üzenetére

    Nem is mondtam, hogy másnak nem lehet az. Nekem egyszerűen nem. Nálam az m4/3 azt jelenti, hogy kompakt, könnyen el tudom tenni és tökéletes társ egy DSLR mellé (vagy amatőrként fő gépnek is akár). De munkára alkalmatlan. Azért az Oly professzionális gépeit sem vitték mint a cukrot, nem csoda, hogy aki olyat vett és kiépített egy obi parkot, azt a gyártó most jól benne hagyta a szarban. Egy E-M5-el meg kár a szemüket kiszúrni. Jó gép az is, de nem professzionális munkára való (és itt megint meg kell jegyezni, hogy ez függ a munka jellegétől, fotóriporternek a kezébe simán beleillik egy jobb MILC, de profi műtermi munkára ezek alkalmatlanok).

    Ezért sem értem a GH3 kettősségét. Profi akar lenni, de hiányoznak azok a dolgok belőle amik egy profinak kellenek (lásd: legrövidebb vakuszinkron, ami a vicc kategória). Ebből nekem az következik, hogy játszós gép. Nem munkára tervezték, hanem igényes amatőröknek, hobbi fotósoknak.

    (#31) Adler: Melyik két nagy gyártótól? Hasselblad és Phase One? Vagy Leica és Sony? Gondolom a Nikon és Canon párosra gondoltál és nem volt rossz a megközelítés, mert ők azok akik a lehető legtöbb munkaterületet lefedik vázakkal, objektívekkel és kiegészítőkkel, de azért rajtuk túl is van élet. Mondom ezt úgy, hogy én is Nikonnal (D7000, D800E) fotózok és Canonnal (5DmkII, mkIII, 7D, stb) videózok.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    Csak én vagyok úgy vele, hogy nem látom ennek az értelmét? Számomra az APS-C-nél kisebb szenzor méret akkor lehet életszerű kompromisszum, ha ehhez egy igazán kompakt váz társul. Aki nem szereti a tükröt, de nagy gépre van szüksége annak ott az SLT rendszer (Sony), ott APS-C és Full Frame is kapható egy jó EVF mellett.

    Szó se róla, nem vagyok MILC ellenes, most a Sony NEX-5R és a NEX-6 között gondolkozom, csak utóbbit is árazzák be végre itthon és el tudom dönteni, hogy megéri-e a felárat.

    De nekem szükségem van DSLR-re is a nagy méret, jó fogás, jó ergonómia, sok-sok kezelőszerv miatt a munkámhoz. Nem gondolom, hogy egy ekkorára hízott GH3 életképes alternatíva ha az ember komolyan gondolja. Elhangzanak itt olyan szavak, hogy ez nem egyenlő egy játszós géppel, pedig őszintén szólva nem látom benne sehol azt a potenciált amivel munkaeszközzé válhat. Persze igényekről és szintekről van szó... aki nem dolgozik óriás plakátra, magazin címlapra, stb az persze úgy gondolja, hogy egy GH3 is már alkalmas munkagépnek...

    (#23) arn: Ezt nem tudom honnan szedted, maximum csak a dupla kites kiszerelés lehetett annyi. De akkor igazságosan a 650D-hez kéne hasonlítani, mert hasonló időben jelentek meg. A 650D váz kezdő ára 240k HUF volt, míg az E-M5 jelenleg is 320k áron van legolcsóbban.

    Persze nem egy kategória a kettő, az E-M5 klasszisokkal jobb szenzort tartalmaz. De ha egy (általam is használt) Nikon D7000-hez hasonlítom akkor csúnyán felborul az egyensúly.

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés