- One mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S22 és S22+ - a kis vagány meg a bátyja
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- iPhone topik
- Redmi Note 10 Pro - majdnem minden stimmel
- Netfone
- Légies iPhone halvány színei
- Fotók, videók mobillal
- Google Pixel topik
- Mi nincs, grafén akku van: itt a Xiaomi 11T és 11T Pro
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tigerclaw
nagyúr
Nálunk a felsőoktatás mindig azt nézi, hogy épp milyen a finanszírozási rendszer azon az éven. Volt idő amikor tényleg úgy ment, hogy sokat felvenni aztén minél többet kiszórni még az első félévben, de lehetőleg még hamarabb. Sajnos nálunk a felsőoktatás reformja sose fog olyan szintre lemenni, amennyire szükség lenne rá, így itthon marad az a színvonal ami van.
Kíváncsi lennék hogy mi történne ha elindulna pár nagyon komoly 1-2 éves képzést nyújtó valódi szakembert képző iskola, akik csak arra koncentrálnának, hogy az illető azon a szakterületen igazi ász legyen. Nem mindegy hogy valaki azt mondja hogy neki papírja van arról hogy tud valamit, vagy azt tudja mondani, hogy nézze meg, ez, ez és ez az én munkám az interneten, ezt ezt és ezt a mobil alkalmazást, játékot én írtam.
-
dabadab
titán
-
dabadab
titán
"Amúgy az első 1 év általában csak bevezető, és állóképesség-teszt. Aki nem elég kitartó, az kiesik, ez igy van kitalálva."
Ize, hagyjuk mar az ilyen bullshitet, az nem allokepesseg-teszt, hanem trukkozes a penzekkel.
A mai magyar felsooktatasban az, hogy a diak mit tanul, egeszen sokadrangu problema, alapvetoen a kutyat sem erdekli.
-
pakriksz
őstag
Hát igen elég sokat ahhoz hogy tudjam hogy nincs értelme időt és energiát fektetni bele.
"Amúgy az első 1 év általában csak bevezető, és állóképesség-teszt." ezt a szerepet a felvételinek kéne betöltenie, nem elpazaroltatni az emberrel 1 évet(de persze ez nem érdeke a felsőoktatásnak, hanem az hogy minél több ideig minél több fejpénz járjon a tanulókért...) . Habár a beszámolókból látom hogy az azután következő években sem tanítanak hasznosabbakat, maximum kisebb tempóval.
Nálunk meg a csapat fele az első hét után lépettén még adtam pár esélyt mondván "ennyire xar nem lehet ezt nem hiszem el".
Egyébként a tölteléktantárgyak célja is kizárólag az, hogy elhúzzák az oktatást, így több állami támogatást beszedve. A magyar felsőoktatás úgy működik ahogy a gazdája, az állam: pazarló, korrupt, nem hatékony, haverok mutyi hanta, jó indikátorai ezeknek a mostanában gyakori egyetemi/hök botrányok. De ez így is marad amig "ingyen"(állami pénzen) lehet tanulni. -
dabadab
titán
"Pont erről beszélek, hogy nem magát a nyelvet kell tanitani, hanem az elveket ami alapján működnek"
Na jo, de hogyan tanitasz C-ben template-eket? Introspectiont? Design patterneket? Sehogy.
A C egyebkent oktatonyelvnek nagyon rossz valasztas, mivel egy csomo hardverkozeli dolog abszolut megkerulhetetlen benne, ami a kezdoket leginkabb csak osszezavarja. Strukturalt programnyelvnek tul assembler, assemblernek meg tul strukturalt
-
dabadab
titán
"A C-s dolgot alapvetően a szintaxisról irtam"
Annak mi koze barmihez, de tenyleg? A nyelvek szintaxisa, mint olyan, majdhogynem abszolut lenyegtelen.
"Szerintem kell egy minimális alap C-ből (és esetleg C++-ból), és azután már könnyebben fog menni a C#, ObjC, Java, stb. tanulása."
Igazabol a C kb. semmilyen alapot nem ad a modern nyelvekhez, amit az assembler ne adna. Persze el lehetne kepzelni egy olyan curriculumot is, ahol a Z80 assemblertol jutnak el a fiatalok a template metaprogramminghoz, de mondjuk ez nem nagyon fer bele egy oteves egyetemi kepzesbe es azt allitani, hogy a C barmi komoly alapot ad a modern programozashoz kb olyan, mintha a Budapest - Munchen vonatutnal leszallnal a vonatrol Hegyeshalomnal, hogy onnan mar gyalog is kozel van
"A C# most lehet támogatott, de az lesz majd 5-10 év mulva is?"
Egyreszt jo esellyel igen, masreszt ami akkor lesz, az a C# es a hasonlo nyelvek tovabbfejlesztese lesz.
Abban igazad van, hogy a C# a MS-hoz van kotve es ez nem jo, ugyanakkor a jelenleg hasznalt mainstream OO nyelvek kozul ez a legjobb. -
dabadab
titán
"Mindenhol csak egy alapot tanitanak, egy gondolkodásmódot, és abból kiindulva kell majd tovább fejlődni."
Legalabbis ez az elmelet. Sajnos a tapasztalataim alapjan a gyakorlat ettol eleg messze van.
"Aki C-t tud annak nem nagy dolog beletanulni a többibe szerintem."
Hat akkor ennyit a gondolkodasmodrol. A C meg a C# kozott van majdnem fel evszazadnyi gondolkodasmod-valtozas meg egy rakat absztrakcios szint, amiket fontos megerteni (azt is, hogy milyen problemat oldanak meg, azt is, hogy az a problema miert problema, sot, advanced usereknel azt is, hogy hogyan oldjak meg).
-
priti
addikt
Akkor tessék szíves lenni ezekkel az alapokkal versenyezni. Ezeket az alapokat felsorolni és majd ha választom és jelentkezem és kifizetem, akkor tessék szíves lenni ezeket az alapokat átadni és ne valami kamu marketingdumát nyomni, mert ez egy piaci termék és nem választási kampány. Nem iskolát meg vallást választok, hanem tananyagot. Egyetlen tölteléktárgy oktatásával meg lehet ölni egy egész szakot szerintem. Nincs nagyobb kínzás, mint amikor olyasmit kell tanulnom, ami egyáltalán, de tényleg egy icipicit sem érdekel és minden egyes alkalommal, amikor iskolarendszerű képzésben találom magam azzal szembesülök, hogy kínoznak valami címeres faxsággal és meghalok bele, mert gyűlölöm. Mindent elkövetnek, hogy gyűlöljem képezni magam, de azért közben meg lehetőleg fizessek érte én is, ne csak az állam. Egy szakmailag senki által el nem ismert kreditrendszer eredményeképpen ott találom magam valami Isten átka történeten, mert az kell. Nem, nem lényeg, hogy filozófiatörténet vagy gazdaságtörténet, mert igazából teljesen mindegy is, hogy milyen történet, mert a történet az kell. A második diplománál is kell meg a harmadiknál is meg a századiknál is kell, mert a történet az kell. Tudod mihez kell? A gondolkodásmódhoz. Szerintem tutira ahhoz kell.
és ha kifogynánk a történetekből, akkor jöhet a "Bevezetés a semmi köze a szakhoz alapjaiba" című tárgy minden félévben és akkor ne gyűlöld a 10. félévet.
-
bitblueduck
senior tag
Szerintem nincs igazad. Nem kell K&R C-t tanulni, hogy C++11-el folyatasd, mert a '78-as C nem alapja a 2011-es C++-nak. Sőt elég kártékony beidegződéseket vihetsz tovább.
Most a C-t kicserélheted nyugodtan OpenGL 1.5-el, a C++11-et OpenGL 4.4-re.
Amúgy, hogy kicsit ON topic is legyen az OGL-re durva csapás volt az, hogy ragaszkodtak a legacy-hoz, nem merték megcsinálni azt, amit a MS a DX9-DX10 váltásnál. Ilyenekkel volt tele a net.
Ja és én bizony felejteném a TurboC-t mert az alapokhoz jó, de valyon van-e bármi amiben a legújabb gcc-vel szemben előnye lenne. -
priti
addikt
Alapot tanítanak, meg gondolkodásmódot. Ez egy süket duma. Valamit ki kell találni persze, mert valamit mondani kell erre, de mi az, hogy gondolkodásmód? Fogjuk már ezt meg valahogy. Annyi féle gondolkodásmód van, mint ahány féle szakot indítanak?
pff
Ha mindenhol szakirányú diplomát kérnek, akkor meg mi is marad, ha lejön belőle a gondolkodásmód? Az alap? A szakirány. Picit, de csak icipicit sarkítva tehát ha a jó választ karikázom be bizonyítva, hogy tudom, hogy ki tervezte a lyukkártyás szövőgépet, akkor én rendelkezem azzal az alappal, amivel tutira nem rendelkezik az, aki mondjuk kommunikáció szakon végez és ettől lesz nekem nyertes a gondolkodásmódom, mert az én gondolkodásmódom attól lesz végsősoron más, hogy egy vén farok 2 órát dumál nekem a szövőgép működéséről ahelyett, hogy a tananyaggal foglalkozna.
Szerintem ettől egyedül annak a vén faroknak lesz állása, aki csak arról tud 2 órát pofázni, hogy hogyan működött annó a lyukkártyás szövőgép, mert azt érti egyedül. Ezért dumál arról, pedig senki nem kérdezte. A valós tananyagot meg nem hogy tanítani nem tudja, nem is érti. Bele se kezd. A lyukkártyás szövőgépből buktatni viszont tud, ha rájön hogy le sem sz@rod, pedig magasról lesajnálod a 10. perc után, de úgy kell tenned mintha marhára érdekelne, mert ettől lesz nyertes a gondolkodásmódod.
És leül a magát felhőkig emelő pedagógus és teljes átéléssel előadja a süket dumáját, amin napokig járt az esze, mert valahogy meg kell indokolnia, hogy jön ide a lyukkártyás szövőgép és hogy milyen qrva fontos megértened a lyukkártyás szövőgép működését, de az övéhez hasonló érvekkel és összefüggésekkel parallel elmagyarázom neked bármikor, hogy a joghurt, amit a szünetben megettél pontosan ilyen fontos és legalább annyira meghatározó és hidd el nekem, hogy azt bizony meg kell enned, ha pl. informatikus akarsz lenni. -
PandaMonium
őstag
A programozás logikáját modern nyelvekkel (Python 3, Java 1.7+, C# vagy esetleg a bátrabbaknak C++) is el lehet sajátítani, nem kell ehhez olyan nyelven oktatni ami után ha a gyakorlatban is használni akarnak sajátítsanak el egy teljesen új nyelvet mert a régi már ezer éve kihalóban van és kicsit sem piacképes.
Nem kell, hogy atomfizikát oktassanak, elég ha az alapokat (bár a főiskolán/egyetemen már elvárható volna a közép/felső szint) tanítják meg de legalább akkor használható tudást adjanak át.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Gaming notebook topik
- Ismét 128 és 256 GB-os memóriaszetteket villantott a G.Skill
- Xiaomi AX3600 WiFi 6 AIoT Router
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- One mobilszolgáltatások
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- BIOS frissítés
- További aktív témák...
- MacBook felváráslás!! MacBook, MacBook Air, MacBook Pro
- Samsung Galaxy S22 Ultra 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Huawei Nova Y70 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Canon imagePrograf PRO-6100S plotter - szinte új, 500m2 nyomat
- Update 07.09. Bomba árak 2025-ben is! Üzleti - Consumer laptopok DELL FUJITSU HP LENOVO
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest