Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #06658560

    törölt tag

    válasz dabadab #57 üzenetére

    Nem tudom milyen merítésed van, de maradjunk annyiban, a topik bullshitgyűjteményét most egy veretes példánnyal gazdagítottad.

  • proci985

    MODERÁTOR

    válasz dabadab #64 üzenetére

    jo, igaz. de ez igy remekul illusztralja, hogy mennyire semmit nem ert, hogy papiron kellett rajta programoznom, aztan meg le is szigorlatoztam belole meg Magyarorszagon.

    8086nak szvsz tobb ertelme volt, de vegeredmenyben papiron programozasnak szerintem sok ertelme nincs. illetve talan annyi, hogy vizsgan azzal lehet szurni, hogy par koncepciot tenyeleg megertettek-e.

    Reggie0: en nem latom amit leirtal, es szerintem picit jobb ralatasom van a temara. programozni papiron felesleges, sose fog elofordulni a gyakorlatban, az ember ujja se jegyzi meg. illetve oke, vizsgan checkolni, hogy mennyi segitseget kapott a diak es ha az ember whiteboardon magyaraz valami kod alaput, akkor kell. de pl C++/Javanal amikor ott az IDE es eszmeletlenul sokat segit (pl scope errorokat pillanatok alatt ki lehet szurni, ami kezdo OO kurzusokon elegge visszatero problema), akkor mi a fenenek ne hasznalna az ember? ne abbol indulj ki, hogy volt a turbo C / borland C, esetleg milyen kellemes volt *NIX alatt a cc.

  • priti

    addikt

    válasz dabadab #66 üzenetére

    Színvonal? A másik kedvencem.
    Biztosan emlékszel, hogy nem is olyan régen indult a közoktatásban olyan, hogy 6 meg 8 osztályos gimi. Felvételivel kiválasztották a kimagaslóan jó képességű kitűnő tanulókat még az általánosban és azóta eltelt sok-sok év és tudod mi történt? Leérettségiztek ezek az osztályok, ezek a válogatott gyerekek. Tudod milyen érettségi átlaggal? Pontosan ugyanolyan szintre mentek le, mint azok a gimis osztályok, akiket minden szűrés nélkül "soroztak" össze. Gyönyörűen lementek ugyanoda.
    Gyorsan elmondták, hogy az egyik általánosban más az ötös, mint a másikban és ez az oka és azóta olyan kuss van róla... hühűűű
    De a matek szigorlaton meg kell vágni továbbra is mindenkit, hogy legyen színvonal, mert attól lesz színvonal, hogy szűrünk. Pont mint a közoktatásban. Isten tudja ötösre, én tudom négyesre és '87-ben volt egy tanársegédem, na az tudta hármasra te meg fiam már megint itt vagy és kettest szeretnél?
    Minek? Ki kell ezeket a farok embereket tenni az oktatásból. Nem kell mindenkinek tanítani. Sírunk, hogy kevés a mérnök, miközben tele az összes egyetem ilyen sgekkel. Nem lesz jobb semmi se tőlük se az erősebb szűréstől.
    Magyarországon úgy beszélünk színvonalról, hogy a tanárok teljesítményét nem lehet mérni. Vagy a gyerek adottsága, vagy a szorgalma az oka, vagy a felszerelés az oka, vagy a gyerek családi háttere az oka, miközben a legnagyobb farok, akinek nyíltan derogál tanítani kirobbanthatatlan az oktatásból és veri a mellét a saját tudására, pedig a diákjaiéra kéne. Az teljesítmény, hogy 100 emberből 97-et megbuktatok? Ez nem oktatás. Ez annak a mérése, hogy képes vagy e az önképzésre vagy van e pénzed különtanárra. Még az oktatás sincs meg te meg magas színvonalú felsőoktatásról beszélsz.
    Mit, miért nem lehet. Ez nagyon megy a pedagógusoknak.
    Magyarázat az van, hogy miért nem kell változtatni semmin. Nagyon mély szakmai arról, hogy ez ezért nem jó, az meg azért nem jó és végsősoron mindent remekül csinálnak a tanárok. Minden így jó, ahogy van, csak sokkal többet kéne nekik fizetni kevesebb munkáért.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz dabadab #66 üzenetére

    Én inkább elit szakember-képzésnek mondanám és ha náluk gyorsabban, sokkal magasabb tudásszintet érhetsz el, ami ráadásul valódi a leendő munkahelyen azonnal hasznosítható tudást takar, akkor sokan inkább azt fogják keresni, mint azt hogy 4-5 évig ellegyenek a langyosban, és a papírjuk csak arra lesz jó, hogy regisztráljanak a munkaügyi kirendeltségen, mert a leendő munkaadónak nincs se ideje, se pénze hogy betanítsa a friss diplomás (nincs tapasztalatom és semmihez sem értek igazán) jelentkezőket.

    Egyébként nem mondom hogy van ilyen iskola, mert a legtöbb cég aki különböző pénzes tanfolyamokat szervez, szintén csak arra megy rá nálunk, hogy leadja az anyagot és felvegye a pénzt.

    Sok szakterületen nem kötelező a diploma, így azok a területek nyitottak egy esetleges elit szakember képzés felé.

    Ennek pont azért lehetne helye mert nálunk (tisztelet a kevés kívételnek) nem magas színvonalú a felsőoktatás. Elavult módszerek, elavult tantárgyak, alacsonyan képzett és/vagy kiégett oktatók, lusta motiváció nélküli diákok. Nagyjából ez ma itthon a felsőoktatás (persze vannak kívételek, de ez a mainstream)

  • nkmedve

    őstag

    válasz dabadab #59 üzenetére

    Konkrétan a magyar oktatás pénzügyi részéről nem tudok sokat nyilatkozni, mert nem Magyarországon jártam egyetemre, hanem Kolozsváron.
    Itt az én időmben volt felvételi és rengeteg államilag támogatott helyet meghidettek, emiatt nem volt annyira jellemző amit irsz. Én pont azt éreztem, hogy minél inkább próbálták megtartani az embereket. Logikus is volt, mert az egyetemnek az lett volna az érdeke, hogy legalább az államilag támogatott (tandijmentes) helyek el legyenek foglalva, sőt gondolom az se zavarta volna őket, hogyha valaki még tandijat is fizet ezen felül.

  • proci985

    MODERÁTOR

    válasz dabadab #42 üzenetére

    "Persze el lehetne kepzelni egy olyan curriculumot is, ahol a Z80 assemblertol jutnak el a fiatalok a template metaprogramminghoz"

    attol ovjon meg minket az eg. harom olyan gepet lattam eletemben, mindharmat muzeumokban. papiron ASMnek meg nulla ertelme van, mert egy darab fecni nem ad feedbacket. egyebkent meg harom ev alatt vegig lehet menni proceduralis C++tol es lowlevel Ctol model driven developmentig jol megvalasztva a fokuszt, legalabbis nekem a BSC szinte teljesen lefedte a vertikalis skalat. de ebbe toltelektargy meg nemi extra alapozas nem fer bele.

    python egyebkent erdekes, bar szerintem az picit tul script. igazabol meg php lenne erdekes mert tenyleg konnyu benne kodolni, mas kerdes hogy emiatt a php programozokrol vannak olyan velemenyek, hogy csak osszedobjak a kodot. cserebe javahoz kepest is faek egyszerusegu es pillanatok alatt van az embernek sikerelmenye. kinezetre meg azert valamit emlekeztet a C#/java/C++ harmasra, illetve a scriptnyelvekre is. viszont erre c++al kezdunk, php jellemzoen elsoev vegi / masod / harmadeves anyag programtol fuggoen.

  • nkmedve

    őstag

    válasz dabadab #42 üzenetére

    "Egyreszt jo esellyel igen, masreszt ami akkor lesz, az a C# es a hasonlo nyelvek tovabbfejlesztese lesz."

    Pont erről beszélek, hogy nem magát a nyelvet kell tanitani, hanem az elveket ami alapján működnek, és amit lehetőleg az utódok majd továbbvisznek. A nyelvet csak a szemléltetésre kell használni.

    Hogy világos legyen, én nem mondtam, hogy C fejlesztőket kell képezni az egyetemeken, hanem hogy vannak szakirányok ahova hasznos ha van az embernek egy minimális alapja belőle, tehát úgy mint 1. év 1. féléves tárgy látom értelmét, később lehet C#-ot tanulni 3.5 éven keresztül, ha valakinek arra van szüksége. Persze aki indulásból C# fejlesztő akar lenni, annak fölösleges, de nem hiszem hogy az egyetem elején ezt bárki el tudja dönteni azelőtt, hogy használta volna a nyelvet valaha.
    Pl. ahol nekem jól jött az az egy félévnyi C:
    - Néhány régebbi Mac projekt a munkám során (modern programozás ide vagy oda, nem mindig dolgozik az ember modern projekteken, sok helyen van még C kód)
    - Mikrokontrollerek programozása egyetem és praktika alatt, ami amolyan hobbi is volt egyben

    Megjegyzem, hogy mi egyetem alatt használtunk Assembly-t, C-t, C++-t, Java-t, C#-ot, F#-ot és még talán más nyelveket is amikre már nem is emlékszem. A lényeg viszont nem az volt, hogy most egy nyelvet megtanuljunk tökéletesen, hanem hogy ezekkel legyenek szemléltetve bizonyos témák: struktúrált, OO, funkcionális programozás, VM, managed/unmanaged kód, metaprogramozás, kompilátorok, stb.
    Amellett tanultunk 7 féle matek tárgyat, adatbázisokat, analóg/digitális áramkoröket, képfeldolgozást, 3D grafikát, UI dizájnt, MI-t, stb. Ez érdekes módon mind belefért a 4 évbe. Persze egyikből sem lettünk specialisták, de nem hiszem, hogy ez lenne a lényeg az alapképzés végén, aki az akart lenni az tanult tovább még két évet, koncentrálva egy-két specifikus dologra. Még igy is ez az alaptudás nekem elég volt eddig néhány lényeges dologra:
    - Munkagyakorlat alatt mikrokontrollerekkel dolgoztam (terveztem egy nyákot, és leprogramoztam a mikrokontrollert rajta), fizetést is kaptam érte. Kellett oda Assembly, C tudás, és alap elektro ismeretek.
    - A diplomamunkámat FPGA alapú képfeldolgozásból csináltam, amihez kellett némi C++ ismeret is. Pénzt kerestem vele, és nem utolsó sorban imádtam rajta dolgozni.
    - Kb. azonnal kaptam munkát külfüldi cégnél, ahol C++ és ObjC-ben programozok (néha Java, C# is becsúszik), képfeldolgozással, 3D grafikával kapcsolatos projekteken. Nagyon változatos munkáim vannak, úgyhogy nem unatkozom egyáltalán. Bár alapvetően C++ fejlesztő vagyok, nem riadok vissza semmi mástól sem, legyen az C#, Java, Javascript, HTML, PHP, Python (legutóbbihoz még nem volt szerencsém, de simán lehet a jövőben)
    Ha mondjuk 4 évig C#-ot tanitanak nekem (vagy esetleg Delphit, amire a liceumi anyag alapján számithattam), akkor ezek közül kb. egyik sem jött volna össze, de cserébe expert lehetnék belole és dolgozhatnék egy itthoni cégnél kevesebb pénzért dögunalmas projekteken.

    Ezekkel csak azt akarom mondani, hogy nem kell idejekorán túlspecializálni a diákot, jobb neki időt hagyni hogy döntse el mit akar kezdeni magával. Lehet hogy végül teljesen másban leli örömét mint amit liceum végén gondolt (én is elég nagy változáson mentem át az egyetem évei alatt). Nem utolsó sorban igy marad alternativája is. Nekem pl. az FPGA még mindig a szivem csücske, nem kizárt hogy a jövben fogok még azzal is foglalkozni.

    (#44) Catman: egyetértek

  • nkmedve

    őstag

    válasz dabadab #38 üzenetére

    A C-s dolgot alapvetően a szintaxisról irtam, természetesen a C#, mint a C++ is eléggé eltér a C-től, de nem hiszem, hogy jó ötlet lenne egyből C#-al kezdeni a programozást egy licisnél, vagy első éves egyetemistánál. Szerintem kell egy minimális alap C-ből (és esetleg C++-ból), és azután már könnyebben fog menni a C#, ObjC, Java, stb. tanulása.

    Nekem a C# oktatásával az a fő bajom, hogy mindig valamilyen .NET technológikkal együtt kell használni (én pl. ASP.NET-tel karöltve találkoztam vele először egyetem alatt). Nem hiszem hogy bárkinek jó lenne hosszabb távon, hogy kizárólag MS technológiákat tanuljon, és erre specializálódjon anélkül hogy legalább minimális ismerete legyen másról is (nincs bajom a Microsofttal, de fejlesztőként egy cég termékeire feltenni az egész karrieredet szerintem butaság). Pont ilyen alapon nem hiszem, hogy pl. az ObjectiveC tanitására is különösebben energiát kéne forditani addig amig nem kell dolgozz vele. Persze lehet mindkettőből adni egy alapot a diáknak, de ne legyen az hogy 4 évig csak erről tanul, és amikor végez, már lehet nem is lesz rá szüksége.

    A gondolkodásmódról még annyit, hogy szerintem az info egyetemek fő feladata az kell legyen (az alapképzés közben legalábbis), hogy megmutassák a dikoknak hogy hogyan tanuljanak új dolgokat hatékonyan, és hogy nem jó nekik ha leragadnak egy dolognál (jelen esetben nyelvnél, API verzióknál, stb.). Ezt is lehet egyfajta gondolkodásmódnak tekinteni.
    A C# most lehet támogatott, de az lesz majd 5-10 év mulva is? Ugyan igy az OpenGL 4, DX11, stb. jelenleg elterjedt, de biztos hogy néhány év mulva érkező verziók kicsit is fognak hasonlitani ezekre? Persze lehet OpenGL 4 specialistákat képezni egyetem alatt, de amig ezek az emberek végeznek, addigra már kijön az OpenGL 5 ami lehet hogy teljesen más módon fog működni, mint a 4.
    Az egyetem hosszú távra kell tudást adjon az embereknek, nem aszerint hogy most 2014-ben éppen mi az elterjedt.

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés