- Redmi Note 10 Pro - majdnem minden stimmel
- Azonnali navigációs kérdések órája
- Vékonyabb lett, jobb kamerát kapott, de az akku maradt a régi: itt a Fold7
- Samsung Galaxy S22 és S22+ - a kis vagány meg a bátyja
- Instagram közösségi fényképezés
- Garmin Fenix 7 és 7S - profi sport megszokásból
- Milyen okostelefont vegyek?
- iPhone topik
- Samsung Galaxy S24 FE - később
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz
#06658560 #79 üzenetére
Minden nyelvet nem lehet megtanítani és akkor már inkább néhány frissebbet komolyabb szinten, mint sokat érintőlegesen, amiknek a fele haszontalan és igen biztos van aki pl. még dbase-t használ SQL nélkül, de a többség nem és inkább legyél versenyképes 10-ből 8 cégnél, mint a maradék kettőnél.
-
Tigerclaw
nagyúr
Én inkább elit szakember-képzésnek mondanám és ha náluk gyorsabban, sokkal magasabb tudásszintet érhetsz el, ami ráadásul valódi a leendő munkahelyen azonnal hasznosítható tudást takar, akkor sokan inkább azt fogják keresni, mint azt hogy 4-5 évig ellegyenek a langyosban, és a papírjuk csak arra lesz jó, hogy regisztráljanak a munkaügyi kirendeltségen, mert a leendő munkaadónak nincs se ideje, se pénze hogy betanítsa a friss diplomás (nincs tapasztalatom és semmihez sem értek igazán) jelentkezőket.
Egyébként nem mondom hogy van ilyen iskola, mert a legtöbb cég aki különböző pénzes tanfolyamokat szervez, szintén csak arra megy rá nálunk, hogy leadja az anyagot és felvegye a pénzt.
Sok szakterületen nem kötelező a diploma, így azok a területek nyitottak egy esetleges elit szakember képzés felé.
Ennek pont azért lehetne helye mert nálunk (tisztelet a kevés kívételnek) nem magas színvonalú a felsőoktatás. Elavult módszerek, elavult tantárgyak, alacsonyan képzett és/vagy kiégett oktatók, lusta motiváció nélküli diákok. Nagyjából ez ma itthon a felsőoktatás (persze vannak kívételek, de ez a mainstream)
-
Tigerclaw
nagyúr
Nálunk a felsőoktatás mindig azt nézi, hogy épp milyen a finanszírozási rendszer azon az éven. Volt idő amikor tényleg úgy ment, hogy sokat felvenni aztén minél többet kiszórni még az első félévben, de lehetőleg még hamarabb. Sajnos nálunk a felsőoktatás reformja sose fog olyan szintre lemenni, amennyire szükség lenne rá, így itthon marad az a színvonal ami van.
Kíváncsi lennék hogy mi történne ha elindulna pár nagyon komoly 1-2 éves képzést nyújtó valódi szakembert képző iskola, akik csak arra koncentrálnának, hogy az illető azon a szakterületen igazi ász legyen. Nem mindegy hogy valaki azt mondja hogy neki papírja van arról hogy tud valamit, vagy azt tudja mondani, hogy nézze meg, ez, ez és ez az én munkám az interneten, ezt ezt és ezt a mobil alkalmazást, játékot én írtam.
-
Tigerclaw
nagyúr
Szerintem az alapot, meg a gondolkodásmódot a középiskolában meg kellene tanítani, főleg ha azt veszem hogy ma már szinte általános iskola első osztályától van valamilyen fajta informatikai oktatás. Mit tanítanak 12 évig a diáknak informatikából? A közép iskolába nyugodtan beleférhetne legalább a műszaki középiskolák esetében néhány alapnyelv, de saját véleményem szerint az alapot ugyanúgy le lehet adni egy C++ vagy C# nyelvvel, mint turbo pascallal, vagy basic-el. Aki meg informatika szakra, netalán valami programozó szakra jelentkezik felsőoktatásba, ne ott kelljen már neki megtanítani, hogy mi az a változó, konstans vagy ciklus. A főiskola nem arra kell hogy szolgáljon, hogy a középiskolai hiányosságokat pótolja. Mit főiskolán tanultunk talán 9 különböző nyelvet, de a többségét csak érintőlegesen ami pont arra volt jó, hogy épp csak beleszagoljon az ember. Szerintem igenis a legmodernebb nyelveket és legmodernebb fejlesztőkörnyezeteket kellene tanítani és csak néhányat. Legyen benne némi webközeli nyelv, adatbázis-kezelés és valamelyik objektumorientált hagyományos fejlesztőeszköz, de ezt a keveset magas szinten kellene leadni és számonkérni. Szerintem ha valaki lediplomázik programozóként, elvárhatja hogy a tudásával azonnal elhelyezkedhessen programozóként, ha nem is azonnal játékfejlesztőként. Emellé opcionálisan felvehetne játékfejlesztést, vagy épp mobil alkalmazás fejlesztést.
Meg kell érteni, hogy ma már olyan méretű tudás halmozódott fel, hogy ha mindig a kovakőtől kezdődik a tanítás, akkor 40-50 éves lesz az ember mire utoléri a fejlődést és onnan kellene neki is hozzátenni valamit a tudományhoz.
Szerintem a felsőoktatásban már sokkal jobban tagolni kellene a tananyagot és mindenkinek csak kevés tárgyat leadni sokkal magasabb színvonalon. A töltelék tantárgyakat meg száműzni, vagy óraszámban redukálni amennyire csak lehet.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Milyen TV-t vegyek?
- PlayStation 5
- Androidos fejegységek
- Redmi Note 10 Pro - majdnem minden stimmel
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Formula-1
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Azonnali navigációs kérdések órája
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- További aktív témák...
- BenQ PD-3200-U Monitor - Designer 4K 32"
- Telenor 5G Indoor WiFi Router (FA7550) + töltő (bolti áruk 100.000Ft)
- 0% THM 3 havi részlet! Beszámítás, 27% áfa, Sapphire Nitro+ RX 9070XT 16GB készletről
- Intel X540-T2 dual-port 10GbE RJ45 hálózati vezérlő (10Gbit, 2 port, áfás számla, garancia)
- OLCSÓBB!!! több EIZO EV2456 FlexScan 24" 1920x1200 16:10 IPS fekete több jelenlegi ár: 170.000.-!!!
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest