- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- iPhone topik
- Körvonalazódnak az S26 Edge kamerarészletei
- Vékonyabb lett, jobb kamerát kapott, de az akku maradt a régi: itt a Fold7
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- Külföldi SIM-ek itthon
- Apple iPhone 16 - ígéretek földje
- Sony WF-C710N - átlátok rajta
- One mobilszolgáltatások
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A Volta architektúrának mi szüksége egy független Compute Bites parancslistával rendelkező, Pascalra írt Vulkan implementációra?
Előkészülni erre nem kell. Oda kéne menni a fejlesztőkhöz és elmagyarázni nekik, hogy a graphics-compute pipeline overlap egyszerű és hatékony, de az a GeForce-on nagyon szarul működik, és nagyon örülnének neki, ha valami alternatív async konstrukción is gondolkodnának. Cserébe publikálják az architektúra dokumentációját. Rögtön nem lesz csőlátásban GCN-re fejlesztés. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Most is kihasználják, csak nem úgy, ahogy az a hardvernek jól esik. De ezzel mondjuk egy NV-s rendszerprogramozó nem törődik, mert neki a hardver képességeinek elérhetővé tétele a feladata. Az optimalizálás a programfejlesztő, míg a jól működő hardver a mérnök munkája.
Nem a hardver kora a probléma, hanem az aszinkron compute alkalmazási módja. Amíg a fejlesztők csőlátásban GCN-re építik fel a konstrukciót, addig nem fog változni NV-n a helyzet, hacsak elő nem jönnek egy olyan képességű hardverrel, mint a GCN.
A fejlesztés pozitív dolog, nem is ír mást a hír. Az eltitkolta pedig tény, mert marhára nem mondtak róla semmit.
Ennek örülni kell, hiszen jó hír. Ez benne is van a hírben. Csak például a Doom egy csőlátásban GCN-re felépített játék.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Kérjétek számon az NV-n, hogy miért tiltja le ezt a fícsőrt 5 játékban. Biztosan nem én kényszerítem őket erre.
Amit ki lehet belőle hozni azt a 3DMark mutatja (linkelve). Ez ki vaj fejtve, hogy van olyan lehetőség, amivel a Pascal alatt működhet ez, csak akkor nem szabad a GCN-re írni az implementációt. És ez nagyon a játékfejlesztőktől függ.
Mivel a Doom az egyetlen játék, ahol ez aktív, így azt várná az ember, hogy ettől majd jobb lesz. De nem lesz jobb, és ennek az oka le van írva. Dettó megint a játékfejlesztőknél van a labda.
Miért szóltak? Hát nem. Utána kellett nézni. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Az, hogy az NV nem verte nagy dobra nem jelent semmit. Igazából miért jelentsék be, amikor a Doom alatt nem jelent sokat. Ellenben később ez jól jöhet, mert ahogy írtam írható olyan implementáció, ami jó Pascalra is.
A gyorsulás teljesen normális. Az OpenGL mód nem valami hatékony egyik oldalon sem. Az is elfogadható, hogy 1080p-ben nagyobb a gyorsulás, mert ott fáj leginkább az OGL.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Most azzal tényleg nem tudok mit tenni, hogy a megjelent 8 explicit API-s játékból 5-ben az NV kénytelen tiltani ezt a fícsőrt, míg 3-ban hibahatár szintű gyorsulást biztosít nekik (1-2%). Ezek azért történnek, mert a 8 explicit API-s játék GCN-re kialakított async compute-ot alkalmaz. De ha mondjuk olyat alkalmaznának, mint a 3DMark, akkor érne valamit (5-6%) az NV-nek is. Itt tisztán a játékfejlesztőknél pattog a labda.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A Tiled Texture3D-nek sajnos nem igazán, mert úgy döntött az MS, hogy kiveszi hozzá való formátumot, ASTC-vel majd jó lesz.
Conservative Rasterization a TIER_3 szinttől ér valamit (SV_InnerCoverage). Még a TIER_1 lehet érdekes bizonyos árnyékolási technikákhoz. A TIER_2 abszolút érdektelen, mert baromira sok változást igényel a motorban, és azt csak a PC-ért, nem éri meg bevállalni.
A ROVs kurva jó, de az Intel hardverét leszámítva rohadt sokat lassít. Például annyit, hogy nem sokkal lassabb egy alapvető PPLL implementáció, amit egy picit jobban optimalizálnak és máris gyorsabb a GeForce-on is, mint a ROVs. De ha mondjuk az NV és az AMD olyan gyors ROVs implementációval áll elő, mint az Intel, akkor ez marha jó fícsőr lesz.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Lesz async compute, csak nem sokat fog érni, ahogy az új Tomb Raiderben sem ér sokat. A többi hét játékban pedig a driver nem engedi az async compute-ot futni.
A részecskeeffekt a Doomban nem hoz sokat, mert olyan futószalagokkal fut le párhuzamosan, amik eleve az ALU-t terheli. 1-2%-ot ha nyersz.
Szerintem a post processre nem lesz megoldás a Doomban, mert az NV-n csak úgy lehetne megoldani, ha megnövelik a késleltetést, amit nem szeretnének.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Üzleti Fujitsu Lifebook u7510 15,6" FHD IPS 2021/08. havi gyártás
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i7 14700KF 32/64GB RAM RTX 5070Ti 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ryzen 5 4500 16/32/64GB RAM RTX 3060 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- Okosóra felvásárlás!! Samsung Galaxy Watch 6, Samsung Galaxy Watch 7, Samsung Galaxy Watch Ultra
- Beszámítás! Microsoft XBOX Series S 512GB játékkonzol garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest