- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- MIUI / HyperOS topik
- Motorola Moto G54 5G Power Edition - nem merül le
- Vodafone-ra áttért Digi Mobilosok
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Realme GT 2 Pro - papírforma
- Redmi Watch 4 - olcsó hús, sűrű a leve
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Fotók, videók mobillal
- iPhone topik
Hirdetés
-
Új Beats fej- és fülhallgatók jelentek meg
ma Frissítette a Solo termékcsaládot az Apple házi audiomárkája.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Agyi chipes gyártóba fektetett a kriptocég
it A Tether 200 millió dollárt fektet a Blackrock Neurotech agyi chipes vállalatba.
Új hozzászólás Aktív témák
-
azopi74
addikt
válasz Rickazoid #25 üzenetére
"Én nem vagyok és nem is leszek a fejlesztések ellen, csak nem értem hogy lehet a szoftvereknek ennyire lassan kullogni és látszólag egyre jobban lemaradni a hardverek képességei után."
Ez a probléma a desktop Windows piacot sújtja igazán. Hiába 64 bites ma már minden használatban lévő asztali CPU, ha továbbra is létezik 32 bites desktop verzió még a legfrissebb Win 8.1-ből is. Ugyanis addig 32 bitre lesznek optimalizálva a szoftverek is, maximum annyit tesznek a fejlesztők, hogy lefordítják a kódot 32 bitre is, és 64 bitre is, hogy a lehető legszélesebb felhasználó bázist elérjék. Viszont addig, amíg a szoftverek ilyenek, nem lehet érdemben
érzékelni a 64 bit előnyét, hiába 64 bites a CPU is, az OS is és az alkalmazás is. Márpedig addig az emberek nagy része 32 bites OS mellett dönt, amíg nincs rákényszerítve 64 bit only killer-appok miatt a 64 bitre, ráadásul nagyon legacy hardverek és szoftverek miatt még ma is gyakran futhatnak kompatibilitási problémába 64 biten. Róka fogta csuka helyzet, ezt hívják kompatibilitási csapdának.Ez viszont sokkal kevésbé sújtja a szerverpiacot, mobilfronton meg, az appok és a hardverek sokkal rövidebb élettartama miatt, és amiatt, mert itt nem kell legacy hardverek driver-problémáival szembe nézni, egyáltalán nem létezik a probléma. Főleg akkor, ha egy kézben van a CPU, az OS, a fejlesztőeszközök, az alkalmazásbolt, vagyis az egész ökoszisztéma (lásd Apple) . sokkal gyorsabb és fájdalommentesebb lesz a 32bit - 64bit átállás a mobileszközök (tabletek és okostelefonok) piacán, mint a PC piacon....
-
julius666
addikt
válasz Rickazoid #25 üzenetére
Az op.rendszerek jelentős hányada még mindig 32 bites
Úgy érted a vindózok jelentős hányada.
emellett még mindig nem váltotta le visszafelé kompatibilitás nélküli 64 bites chip az x86_64-eseket
A Firefox a legjobb példa, egy elég elterjedt böngésző, mégis a mai napig csak 32 bites verziót adnak ki a stabil ágról.
Ez megint inkább a vindóz ökoszisztémára jellemző. Egyébként meg Win alatt úgyis ott csücsül alapból a feneked alatt a 32 bites alrendszer, ott ez annyira nem nagy tragédia, megtehetik.
Amúgy az architektúra "okosságai" nem a regiszterek max. méretétől és az utasítások hosszúságától függnek, csak több lehetőséget adnak feltéve, hogy valami használja is.
Igen. És láss csodát, a fordítók 64 bites kimenetet produkálva (a megfelelő optimalizációs szintet belőve) jellemzően használják is. Van amihez még ez se kell. A kézzel optimalizált dolgoknál is ahol van 64 bites kimenet bőszen használják őket. Az x264-ből a 64 bites fordított verzió cirka ~10%-kal gyorsabb, mint a 32 bites társa.
Linuxos vonalon egyébként pont ezek miatt találták ki az x32 ABI-t (habár sok helyen kétlem, hogy fogják használni, inkább csak érdekesség), ami ötvözi az x86-64 által behozott újdonságokat a 32-bit előnyeivel: [link]