- iPhone topik
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- Samsung Galaxy S22 és S22+ - a kis vagány meg a bátyja
- Yettel topik
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Motorola Edge 60 és Edge 60 Pro - és a vas?
- Hivatalosan is bemutatta a Google a Pixel 6a-t
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Friss koncepciót hoz a Nothing Phone (3)
- Xiaomi 15 Ultra - kamera, telefon
Új hozzászólás Aktív témák
-
Értelmes párbeszédet nem tudsz folytatni csak Nv haterséget és AMD nyalást tolsz igazi trollként.
Semmi mást nem csinálsz csak uszítasz és személyeskedsz. és szomorú hogy egy alapjaiban érdekes topikból képes vagy NV. vs AMD témát csinálni feleslegesen anélkül, hogy bármit is tudnál konkrétan mi miért történt és minek mi az oka. -
válasz
#32839680 #65 üzenetére
Elméletileg a traversal futtatható minden hardveren, nem igényel RT magot tehát kompatibilis az Nvidia kártyáival is, csak nem használja a fixfunciós blokkokat, de cserébe dinamikus LOD dal megy ami jól jön a kevés Vram mellé. Az egyik oldalról valóban hátrány, de a másik oldalról előny pluz ugye ezek konzol portok, tehát eleve hátrányból indulnának talán. Szerintem( tippre, mert nem tudom) az Radeon rays és a traversal nem állhat túl távol egymástól csak a traversal nem gyártó specifikus.
#67 Hát ezekre valószínűleg Abu tudna válaszolni, de szerintem a Sony pont a alacsonyabb szintű hozzáférés miatt előrébb tart teljesítményben de a Microsoft viszont általánosabb API, szélesebb rétegeket szólít meg, egyelőre fontosabb a kiegyensúlyozottság és az átjárhatóság nekik.
Kérdés mikor jönnek egyáltalán ezek a játékok, mikor lesz végleges kód és PC port számít e egyáltalán a DXR mostani verziója ilyen szempontból, ki tudja e szolgálnia traversal előnyeit. Lehet mire ezek ideérnek már a Hopper/ Chiplet lesz a porondon. -
válasz
ergoGnomik #58 üzenetére
De igen , bízok benne. A RR4.0 sokkal előremutatóbb a jelenlegi DXR szintnél és remélem csak ezt akarja elérni. AMi kissé elbizonytalanít az az, hogy félig zárt a megoldása, nem jellemző rájuk valamint az hogy Vulkanba is kerülnek, pedig ott könnyen elérhették volna hogy szabványosítsák.
-
válasz
SindaNarmo #54 üzenetére
igen ez így tökéletes meglátás.
Annyiban kiegészíteném, hogy maga az implementáció, azért egy technológia, egy fontos dolog , mert egy apin belül így van rászabhatósági lehetősége a gyártónak és a fejlesztőnek ha szabvány, ellenkező esetben csak ahhoz van hozzáférése amit enged a konkurencia aki hozzáfér a szabványhoz. Úgy gondolom ez azért necces egy operációs rendszernél. Mint írtam nem baj ha veszít teljesítményt az Nv, a fontos a jövő és a kiszámíthatóság, ami most elég káosznak kezd tűnni.
Kansas : Nem, egyáltalán nem olyan. Teljesen más.
Ez olyan mint ha azt mondanád,az AMD nek hogy az az RT-t csak úgy ültetheti be illetve szabhatja rá a kártyáira a Windowsban ahogy Nvidia szeretné és engedi, mivel nem lát rá teljesen.
Így meg mindenki úgy üteti be ahogy Microsoft szeretné.Nincs előnye egyik gyártónak sem és hátránya sem. AMD kihasználhatja a sok Vramot és a gyorsítótárát sőt azt is hogy a konzolokban benne van. Nvidia meg majd fejleszt a következő gennel ehhez valamit és pakol elég vramot a kártyákra. Mindenki nyer. -
válasz
SindaNarmo #47 üzenetére
A probléma nem a működése, hanem az hogy nem fér hozzá két másik gyártó teljesen . A Godfallnál is látod hogy ha nem lehet / nem akarják dinamikusan egy játékban beállítani a LOD -ot akkor 12 GB Vram kell ami az AMD kártyáknak optimális az Nvidiának nem .Ezt ha akarja a fejlesztő vagy AMD akkor így valósul meg , tehát könnyen optimalizálható AMD re míg Nvidiára Intelre nem, félig nyitott szabványként kb amit kapsz azt eszel dolog. Innentől mint írtam az elején ,egy lépés kell ahhoz, hogy kiszálljon Nvidia az egész mögül és saját utat válaszon, ez benne a rizikó és ettől félek a legjobban amúgy. A többivel ( is) egyetértek veled.
-
Nem tudom hogy őszinte legyek. Vannak dolgok amiket megértek Nvidiában , pl CUDA, hatalmas pénzt tettek bele és erre épít az egész professzionális szegmensük. KB mint az AMD nek az A64 és Intelnek az X86.
A Gysnc már nehezebb dió, azért rühelltem őket. ott nagyon örültem hogy nyitottá tették a támogatást, az gáz volt.( illetve lehetett volna ez is az is)
RT meg teljesen szabvány már náluk, látod nem kell hozzá RT mag AMD nek, max gyorsít pár FPS-t
A DLSS is azért specifikus mert még nincs hozzá szabvány eljárás Dx 12 alatt, megelőzték a korukat 2 évvel, ahogy megjön támogatni fogják. A Microsoft a Direct ML-t RTX 2080 Ti vel reklámozta.
Én nagyon szeretném, ha az RT fejlődne, mindegy nekem milyen gyártó által. Intel, Amd , Nv .
De az csak akkor lehetséges, ha nincsenek külön utak és mindenki látja mire is jó, tulajdonképpen azon kívül hogy 100 FPS ről 40 re leveszi a sebességet. Nagyon nagyon szuper dolog, én már évek óta 3DS ben és hobbi szinten használom, igaz fix render képeken használom és nem is mindig van hozzá erőm energiám hogy beiktassam, de nagyon nagyon jó dolog lesz ha működni fog. -
-
Így lenne ha integrálnák, de azért nem integrálják be, mert nem ilyen a radeon rays 4.0. AZ félig zárt. Az egy gyártóspecifikus eljárás, arra hogy a konzolokon működő programozható bejárást arra hozzák át PC-n.
Két lehetőség van hogy AMD nyitottá teszi és átadja az Microsoftnak, onnantól semmi probléma nincs ezzel.Ha a Microsoft most azt nyilatkozta volna hogy a RR4.0 be lesz építve a DX 12 be akkor is örülhetnénk, mert biztos hogy elérné mindegyik gyártó, nyitott lenne.
A másik megoldás hogy ha nem adja át AMD vagy ők nem kérik el/ veszik meg - fene tudja,- akkor Microsoft készít hasonlót magának hogy a fejlesztők DXR alapon portolják át ( remélhetőleg) Pc re a konzolos eljárásokat, ne az AMD megoldását válasszák, ne legyen gyártóspecifikus a portolás. -
Az érveket leírtam már feljebb még egyszer a te kedvedért sem fogom, ott van minden. Ha ezt nem érted meg akkor nem az érvekkel van a gond.
MS meg nem számított arra hogy ez bekövetkezik, hogy az egyik gyártó kerülő utakat választ és saját megoldásokkal abszolvál a Windowson, Ez neki nem előnyös. Nem a RR 4.0 val van baj, mert az alapvetően előremutatóbb mint a jelenlegi Dxr ,hanem a platformba való integrálásáról. Az elsőhöz nem fér hozzá mindenki ,mert félig zárt , a traversal viszont hozzáférhető mindegyik gyártónak, a saját hardvereihez tudja igazítani .Kansas: Nem az a gond hogy fut e egy VGA-n hanem az hogy nem teljesen nyitott és szabályozható. Erre nem tud építkezni egy Intel, Nvidia csak az AMD és ezt így nem lehet beletenni egy Windowsba DX 12 raytracing alá, hogy csak az egyik gyártónak van teljes hozzáférése. Ha ezt beleintegrálnák nyitottként a DX 12 be nem lenne gond illetve akkor is szükség lenne arra hogy a LOD szabályozható/ dinamikus legyen, ne csak egy on/ off.
Ezért jön a Traversal ami szabvány , minden gyártónak elérhető és diamikus LOD van benne. -
-
játékfejlesztőké? Itt a saját érdekedet nézd ne az ővékét.
Nem azért jön. Az nvidia ebből a szempontból mellékes, mert nekik a Traversal sokkal jobb mint a radeon rays... Azért jön mert a Dx 12 Raytracing így értelmét veszti ha a radeon rays szétszedi a platformot és a multiplatform címeket raytracing szempontjából Windowson és bizonyos hardvereken engedi csak futtatni az eljárást.
A #29 ben leírtam miről van szó.ha ez véletlenül bekövetkezik akkor jön az hogy Nvidia fogja magát ás megvesz bizonyos a játékokat RT szempontjából PC re és Fix funkciós hardverekre tolja rá a Raytracingot megkerülva a szabványt. Nvdia rays 4.0.ami majd menni fog Nvidán és Nvidián.
-
válasz
SindaNarmo #26 üzenetére
A konzol nem egyenlő a Playstationnal. A Sony exkluzív címeknél igazából mindegy, mert azt úgy sem látjuk PC-n ,a multiplatform címeknél viszont nekünk nem mindegy hogy playstation verziót hozzák át ami csak radonokon fut radeon rays támogatással, vagy pedig a Dx 12 traversal alapút ami fut Xboxon, Radeonon és Nvidián . A Microsoft azért hozta ezt be, hogy elkerülje az első verziót és a széttöredezését a platformnak.
-
Egyrészt nem először ütköztetünk érvet és épp tegnap linkeltél be nekem egy tagot aki szerinted RTX 3080 kártyát kapott nvidiától 7 ezres feliratkozással tesztelésre, majd felhívtam a figyelmedet hogy nem, saját pénzen vette, erre leírtad hogy jah , te nem nézted meg. Az jó mert velem végignézettél egy 25 perces videót.. szóval igen megint úgy linkelgetsz hogy nem nézted meg mit.
A hozzászólásom végén belinkelem neked az általad betett Wiki cikk ben szereplő játékokat RX 6800 kártyán RT-t futatva...tehát jah én sem vagyok a feleséged hogy azt nézegessem és cáfolgassam neked mi az ami alapvető tévedés abban amit írsz.
AZ meg hogy szerinted külön driveres támogatás nélkül aktiválható egy játékban egy ficsőr azért nem állja meg a helyét... De csak azért hogy dolgozzak és küldj nekem egy gyémántgyűrűt azért beteszek ide pár címet a listából: amiknél unkown van és megy RX 6800 karin RT vel: [COD : Bo] [BF5] [Modern Warfare 2019 ] [Control] [Fortnite] [metro exodus] [Tomb Raider] [Watch Dogs : legion] [Minecraft] [WoW shadowland]
Szívesen. -
válasz
SindaNarmo #23 üzenetére
A Radeon Rays : Nem szabvány és kizárja kizárja a PC piac legnagyobb részét RT szempontból.
Ebből könnyen jöhet az hogy Nv is akkor elengedi a Dx 12 szabvány funkciókat és készít saját kizárólagos megoldásokat a fixfunkciós Rt magokra építve. ha ez elkezdődik már erőlködhet MS. Majd lesz Pc játék ami csak AMD-n meg lesz olyan PC játék ami csak NV-n fog RT-t használni. EZ nem jó senkinek. Szabvány kell.
Nvidiának el kell engedni az RT magokat AMD nek meg a Konzolportolást és a kettő közötti utat választani. -
látod megint belinkelsz valamit amit nem nézel meg . 3 játék nem fut AMD-n amiből 2 darab Mobillatformra épül és a Quake 2 amit írtam mire már normál RT nélküli driver támogatásuk sincs , de ennyi idős játénál ez szerintem aztán nem probléma.
A Többinél az van hogy Unkown, azaz az AMD-t kérdezd miért nem hoz hozzá támogatást. Valószínűleg prózai és érthető okokból, azért mert sok idő és pénz és értelmetlen egy 1- 2 -3 éves játékhoz ,sok pénzbe és munkába kerülne driveres támogatást kiadni és nagyjából felesleges is lenne. Senki nem venné azért meg újra vagy játszaná végig a Tomb raidert.A Cyberpunk teljesen szabványos Dx 12 raytracing, időszakos exkluzivitást vett Nvidia támogatásért amit a CP és Nvidia is előre kiközölt. Hamarosan érkezik radeonokra is az RT.( 3 hónap talán)
-
Látod ezért nem szeretek veled vitázni mert sokszor meggyőződésből érvelsz és nem tényeket nézel.
Ne keverj ide Nvidia előítéleteket mert ez olyan mint mindenbe a politikát belekeverni. Tényeket nézz és a cikket miről szól, mert nagyon összeszedetten fogalmazta meg Abu....
Az összes Nvidia RT játék szabványra épült.
Ez alól kivétel a Quake ami egy techdemo és normal driveres támogatása sincs hozzá AMD nek már mert ezer éves játék, tök érthető. A másik a a Wolfi, ami meg egy nem szabványos Vulkan RT re épül.
A vulkan most november óta rendelkezi szabványos RT eléréssel,Nvídia első nap bejelentette, hogy az összes Vulkan játék,amit támogatnak szabványra fog épülni ezentúl..
AMD me azt hogy arra is hoz kerülő megodlást.elötte csak Béta volt. Az összes többi játék teljesen szabványos raytracing, bármilyen hardveren aktiválható RT, nem függ az RT magoktól.
A Radeon rays nem szabvány. Kizárólagosan AMD hardveren fut. Most pont az van hogy nem az Nv tördeli szét az RT piacot. -
Nem lenne ezzel megkerülve ,sőt nekik ez lenne a közbenső járható út.
Az Nvidia hardvereken az a funkció ugyan úgy megy, csak nincs kihasználva a fix funkciós blokk ami nem akkora érvágás, mint ha sehogy sem menne.
Az Ampere nagyon erős raszterben is, van bőven benne számítási kapacitás ,a dinamikusan változtatható LOD meg nagyon jót tenne a 10 és 8 GB kártyáiknak, kifejezetten előnyös.
A következő genben ezzel teljesen elhagyhatnák a fixfunciós részegységeket ,ez meg nagyon jó átmeneti megoldást jelentene, mert meg van a vissza fele támogatás és a saját támogatott játékaikban akár ha akarják kihasználják az RT magokat, ha nem akarják akkor nem. Szerintem nem feltétlenül akarják szétszabdalni a PC piacot, csak ha az AMD erőlteti a kerülő utakat. Akkor visszaállhatnak azzal, hogy a játékokat amiket támogatnak csak a fix RT magokon gyorsítják.
Ez a Szabvány Dx 12 út nekik és nekünk is PC játékosoknak kedvező megoldás lehet, remélem ezt fogják erőltetni.
A problémát a Radeon Rays jelentheti, mert az viszont már ingerelheti a Zöldeket arra, hogy elengedjék a szabvány kezét.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Apple iPhone 13 Pro , 128GB , Kártyafüggetlen
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 14600KF 16/32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- 135 - Lenovo Legion Pro 7 (16IRX9H) - Intel Core i9-14900HX, RTX 4090 (ELKELT)
- BESZÁMÍTÁS! Apple MacBook Pro 14 M4 MAX 36GB RAM 1TB SSD garanciával hibátlan működéssel
- Bomba ár! Dell Inspiron 15 5578 2in1: i7-7GEN I 16GB I 256SSD I 15,6" FHD Touch I Cam I W11 I Gari!
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest