- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- Fotók, videók mobillal
- Honor 200 - kétszázért pont jó lenne
- Google Pixel topik
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Samsung Galaxy A56 - megbízható középszerűség
- Magisk
- Samsung Galaxy Buds3 - vissza a kályhaezüsthöz
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
Aktív témák
-
mozso
senior tag
nVidia jobb donteseket hozott, de az elet szamos teruleten lattuk, hogy egy-egy nagy talalmany, nagy koponya elbukott, mert nem volt meg a kello tamogatas. Engem szemely szerint marhara hidegen hagy kinek a temeket veszem, ha tudom az a jobb az en szempontjaim szerint. 1996 ota kovetem a 3D-s vilagot, talan par embernek meg mond valamit a www.dimension3d.com nev...
Nekem sem tetszik az a sok flame topik, de ilyen a vilag, egyre tobb a fiatal, aki konnyen befolyasolhato. -
Keitaro
addikt
Igen, én is így látom a dolgot. Azért jó néha hallani, hogy más is, mert az utóbbi időben mindenhol csak Ati, nV flame megy. Én már kezdek belefáradni.
Egyébként ebben a témában lehet elfogult vagyok kicsit, de nekem ők jelentették A 3D fejlesztéseket. Néha elgondolkodok hol tartanának most, ha még lennének. Egy biztos : nagyon jó helyen ^_^ -
mozso
senior tag
Igazsag szerint lehet gyulolni es szeretni a 3DFX-et, egy dolgot nem szabad elfelejteni, az egesz PC-s 3D grafikat nekik koszonhetjuk. Ok elbuktak, mert hibas donteseket hoztak, de ettol meg amit keszitettek (foleg profi piacra) ott voltak/vannak a szeren. Aki kicsit is ert a 3D-s grafikahoz, az tudja, hogy itt nem arrol van szo, hogy kinek milyen kartyaja van otthon, illetve ki milyen ceget szeret.
Sok gyarto / tervezoceg alkotott jo dolgokat (nVidia, ATi, PowerVR), de az uttoro szerep ezen a teren a 3DFX-e volt. -
mozso
senior tag
Latod, te is ugyanoda lyukadsz ki. Nvidia PC piacrol probal a profi piac fele nyitni (Obsidian FX, NV, stb.), 3DFX pont forditva csinalta.
Nvidia nem tudja pont emiatt gyorsan felhasznalni a 3DFX otleteket, es nem is egyszeru atlatni a nagy koponyak altal meglakotott architekturakat. -
rudi
nagyúr
OFF
Tudod hogy a Beyond3Ds Dave anno dolgozott a 3dfx-nek? PowerVRel is jóban vannak :) No lépek mert éppen most nyomtattam 20-30oldalat VGA témában. Ma éjjel az nv3x van terítéken, tegnap r3xx volt és előtte meg általános képmegjelenítés. Kedden meg mehetek képfeldolgozni az egyetemre.
ON -
Keitaro
addikt
Igen, nagyon elmentek egy ilyen iriányba anno. Ahogy Laa-Yosh fogalmazott anno : a Rampage egy shader szörnyeteg lett volna!
Nem semmi tervezés volt mögötte.
Eleinte azt hittem az NV30 egy olyan chip lesz ami felhasználja a 3dfx hagyatékot, de ebből semmi nem lett.
Felhoztad a PowerVR-t. Ők voltak az elsők akik Tile based renderinget használtak, de a 3dfx-nek is kész volt a maga overdraw elleni megoldása. Tetszett, hogy anno megpróbálták driverben is megcsinálni, csak nem volt idejük befejezni.
Egyébként valahol volt egy olyan, ahol meg is kérdezték az nV-t, hogy miért nem használják fel pl ezt azúj chipben. Erre ők : hát izé.. szóval a kompatibilitás meg minden...
No mindegy. A végén még totál rossz kedvem lesz :(
Örülnék ha most egy Fear chipes kártya dolgozna a gépemben. -
rudi
nagyúr
Gonolom a felemlegetett cégeknél nem 1-2procis r300 clusterek vannak. OpenGLben nagyon állatul lehet programozni ezeket a 2.0s shaderekt. Szinte már végtele ciklusokat lehet képezni, nincs megkötve hányszor futhat végig a pipelinen egy-egy pixel/vertex. Én nem lennék meglepődve ha 16-32es r300 clusterek is lennének.
Abban teljesen egyetértek hogy 3dfx volt az isten, (meg talán a powerVR a tile based renderinggel). Ők találták ki az aniso filteringet, a dietheringet (16bitem majdnem 24bitnyi szín), olyan kétprocis super sample AAjuk volt ami minden további nélkül többszörözhető volt 4-8 procira. Kár hogy a V5 már csak mutatóba volt. Ők nyomták már ősrégen a minél több független pixel/vertex feldolgozó elvet, ezért nem értem hogy az NV nem tudott mit kezdeni a hagyatékukkal. Ha mégis 3dfx alapokon hozzák ki az NV40et valami full superskalár shader elosztással akkor leborulok előttük. -
mozso
senior tag
Elkepzelheto, hogy volt 1-2 ilyen probalkozas, a 256 osszekapcsolt GPU az csak 1 elmeleti szam, nehez lenne kivitelezni. Viszont 32 chipes 3DFX kartya letezik.
A 3DFX-nel az volt a plane, hogy kulon ceg valt ki beloluk (Quantum3d), amely ilyen megoldasokat arult. Atinal ez nincs meg most sem.
Mashogy gondolkoznak, a 3DFX soha nem tudta levetkozni a parhuzamos tervezest, benne volt a verukben. En meg mindig azt mondom, hogy reszben emiatt buktak el, mert a megoldasaik tul dragak voltak az arerzekeny desktop piacon. Viszont az, hogy meg mindig adnak el ilyen kartyakat profi szinten megiscsak a tudasukat igazolja. Profi szegmensbol jottek (SGI) es oda is tertek vissza. Csak kozben a desktop resz elhalt.
Azt sem szabad elfelejteni, hogy a 3DFX volt ez elso, aki bele mert vagni a 3D-s gyorsitasba a PC piacon (Nvidia Edge 1 es 2 nagyon gyenge probalkozas volt). A 3DFX vezetett be minden fontosabb elvet a consumer 3D grafikaban a koztudatba. Csomo szabvanyuk volt/van. Ok dolgoztak ki a mit es hogyant. -
rudi
nagyúr
Nemtudom volt-e már azért leírom:
Olvasgattam egy komolyabb r300 leírást és a sorok között elejtették hogy bizony kálázkató, ergo több is összekapcsolható, számszerint 256! Aztán találtam még egy leírást ahol emlegették hogy Disney, Dreamworks stb. is használ r300akat :D -
duke
aktív tag
Azert elkepeszto hogy profeszionalis celra miket fejlesztenek ki.
A teljesitmenyetol valoszinuleg senki nem esne hasra a negy chipes 6000-es egy sima GF2 -vel teljesit egy szinten(egy nemet oldalon teszteltek) akkor ez mondjuk egy GF3-al volna egalban,legalabb is pc-s kornyezetben.Ha jol remlik egy a 6000-es fogyasztasa 128 mega rammal 200 watt volt akkor tuti 400 folott van,hat nem semmi. -
tocsa
senior tag
Mer nem lehetett az ebay linket megmutatni?
Ott nagyobb felbontasban lathatjuk a kepeket:
[L]http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=2757667106&category=19567[/L] -
bendi
tag
válasz
Gábor vitéz #82 üzenetére
Lehet, hogy rosszul emlékszem, és csak kötözködni akarok, de a Quake2 meg még a 3 is, nem openGL?
-
ArchElf
addikt
Amúgy most is így van...
Szerinted van olyan megjelenítési mód, ahol a DX9 lebegőpontos(!) színképzését kerekítés nélkül meg tudják lejeníteni? Szerintem nincs. Van 16 bit, meg 32 bit aztán annyi.
Szóval szerintem egy 22 biten generált kép sokkal szebb tud lenni 16 biten, mint egy 16 biten generált 16 biten...
AE -
ArchElf
addikt
Az FF8-al most játszom, de akkor már értem, miért volt SOKKAL szebb a kép a Voodoo3-on mint az R8500-ön...
:(
AE -
ArchElf
addikt
Esetleg meg lehet próbálni beállítani defaultnak a 'reference-renderer'-t...
Azt hiszem a DX7 SDK-ban már volt ilyen... Ez mindent(!) kiszámoltat aprocival, amit a videokártyának számolnia kellene... Nem hinném, hogy olyan lassú lenne a reference-renderer FFVII alatt. (Amúgy én még akkor nyomtam végig, amikor még egy V3-3500TV lelkes tulajdonosa voltam)
Amúgy még van egy 4 megás Orchid-om elfekvőben.:)
AE -
ArchElf
addikt
Jaja...
Nem akarom a megkövesedett nV-3DFx flamet felszítani, de szerintem a 3dfx fanok mindennek jobban örültekvolna, mint hogy az nV-hoz került a cég...
(Mellesleg most az nV nem is lenne sehol, ami mondjuk nem feltétlen jó a felhasználóknak, de hova tűnt a minőség...)
In memoriam 3DFx.
AE -
Keitaro
addikt
válasz
Gábor vitéz #84 üzenetére
Oké. Mondjuk nem tudom miért nem csinálják meg, a régi Rage 128Pro driverek képesek rá :
[L]http://www.ati.com/support/infobase/3187.html[/L]
No mindegy ez van. Csak azért szúrja a szemem, mert a kedvenc játékom :) -
Keitaro
addikt
válasz
Gábor vitéz #81 üzenetére
De nem Glide! Nem azért nem megy. D3D.
[L]http://mirror.ati.com/support/infobase/3689.html[/L]
Nekem nem jön be, de elvileg ez az. Valamiért nem megy az Ati.com... -
Gábor vitéz
tag
válasz
Gábor vitéz #81 üzenetére
Ja hogy D3D az is.. hát ez fura :F
-
Keitaro
addikt
válasz
Gábor vitéz #79 üzenetére
Nem. D3D-s. Csak az Ati driverek nem támogatják a 8-bites palettázott textúrákat és nem is fogják. Enélkül meg azt mondja neked, hogy sorry... Nyomhatod software rendererben, de akkor szegény úgy néz ki, hogy ellenségemnek se :)
-
Keitaro
addikt
maniac : meg tudom érteni amit érzel, én is így vagyok vele :))
McJames : szvsz még ha nagyon necces is, de talán lett volna esély a megmentésükre. Egy 3dfx-es pedig hidd el jobban örült volna ha az Ati veszi meg és nem az nV-hez kerülnek a 3dfx szabadalmak, de az nV-nek kellett, főleg, hogy ha más veszi meg akkor befejezheti a pert, ami elég balül üthetett volna ki nekik. Az is durva, hogy mik derültek ki megvételkor. Azt mindenki tudta, hogy kész a Rampage chip és már alfa kártyákat tesztelnek, na de hogy a tervező asztalon a Fear is kész volt... -
zsoltee10
addikt
Jaj, de nagyon tetszik. A Quantum3d-nek volt anno 32db v2 chipes kártyája. Az mennyire durva volt anno...
-
McJames
senior tag
Sajnos magától is megoldhatatlan csődhelyzetben volt a dfx, és ha nem az nVidia szerezte volna meg, akkor más, pl. az ATi, aztán most lehetne nVidia FX-ed és ''szidhatnád'' az ATi-t - azt sem jogosan. :)
Zárójelben: egyébként az ATi a TsengLab-ot vásárolta ''fel'', pont az előtt, hogy az első igazi 3D-s kártyájukkal kijöhettek volna. A fejlesztőcsapat azóta is az ATi-nak dolgozik. -
maniac
senior tag
Egyebkent a halo csatlakozo a hatuljan amiatt van, hogy furtokbe szedjek, es egyszerre dolgozzon meg tobb?
-
maniac
senior tag
Gyonyoru egy kartya. Ha lenne penzem vennek egy ilyet. Mikor a 3dfx-rol van szo mindig osszeszorul a szivem. Mindig 3dfx-m volt, es soha nem vettem mas kartyat, csak miutan az nvidia felvasarolta :)
Kellene nekem is egy ekkora monstrum osszeraknek egy gepet ezzel a kartyaval. Utana meg kiallitanam a jovo novendekeinek, akik nem ismerik ezt a kultuszt. VOODOO MAGIC! -
twollah
nagyúr
Hát játékra tuti nem lehet használni.
-
TitiRii
senior tag
JUJ
kicsit sokan vannak itt akik nagyon nagyon abóla dobozból indulnak ki amit elöttük van..
az igazi repölügép , hajó stb szimulátoroknál nem is egy ilyen hanem több is van és mint irták lanon keresztül komunikálnak(ráadásul több gépben vannak)
egy átlagos repülö gép szimulátor is min 9 db monitorbol áll
ezek cél hardverek,amikre irják a programot, közük nincs a direct 3d hez ... -
Sanya
nagyúr
Szép kis cuccot dobtak össze itt. és még működött is.
Grat! hogy nem hallunk ezekről a cuccokról? lehet most is van egy- két nagyondúrva videókártya(szerverekbe, szimulátorokba), amiről mi majd csak 3-4 év mulva hallunk. azért elég szép teljesítményt mutatott fel.....
Hyper-g:
nem mindenki játszik a gépen. vannak, akik dolgoznak is vele, hogy te játszhass!!! -
eper-fa
aktív tag
ha már így megkérdezed: 100% h ezt és nem egy 9800XT-t. pedig így sem tudok HL2zni, se semmi más hasonló remekjó (nemlétező...) játékkal játszani: egy szar gf2ti-om van. és?
egyébként pedig egyáltalán nem vok 3dfx rajongó, abban a korban, amikor még az volt A cég, még nem is tudtam h eszik-e vagy isszák a 3dfx-et... -
eddie303
őstag
De még mindig nem értem, mit csinál rajta a két hálózati csati? :F
-
mozso
senior tag
Errol van szo, parhuzamos tervezes mindig is kulon mufaj volt. A 3dfx is azert volt jo benne, mert Gary Tarolli es Scott Stevens eredetileg az SGI (Silicon Graphics) alkalmazasaban allt. Onnan hoztak a tudast es a szemleletet, de a desktop piacon ez az elkepzeles kicsit draganak bizonyult, akarmennyire is volt elonye.
Vegyunk pl. az UltraSPARC CPU-t, 1 ilyet siman lenyom egy gyors P4-es, de 4 Ultrat, meg sem kozelit 4db P4-es.... -
mozso
senior tag
-
SpoonTHX
tag
és olcsóbb is ÉS halkabb is
-
SpoonTHX
tag
4db ti4200 gyorsabb mint egy efiksz ugyhogy nem okosak...de értem.
-
mozso
senior tag
Mert a 3dfx kezdetektol fogva parhuzamosithato architekturat tervezett, reszben emiatt buktak bele a Desktop marketbe (ahol olcso, nagy teljesitmenyu termek kell, tobbi nem szamit). A Quantum3D (szinten 3dfx) altal keszitett kartyak pont ezt a parhuzamos tervezest hasznaltak ki ott (profi szint), ahol nem az szamit, hogy 1db chip mit tud, hanem, hogy az egesz rendszer jol skalazhato legyen, tehat 8-16-32 chip egyutt is tudjon mukodni, raadasul usson is.
Nvidia sohasem keszitett parhuzamos architekturat. -
SpoonTHX
tag
4db komplett ti 4200 az 100.000ft és 512mb ram csak adjanak egy rohadt kábelt amivel összeköthetem ...mert nekem is van kábelem itthon csak azzal nem megy:)
-
SpoonTHX
tag
mert oké hogy magában egy olyan chip nem egy micro kályha de 8db nál már olvad a pci mellett a forrasztás....
-
SpoonTHX
tag
bocs azt tényleg elnéztem ...
ilyenben is van olyan ?
tényleg mivel hűtik azt a kártyát? vagy gondolták a nasa-nak ugyis van sugárhajtóműve,igy nem mellékelnek hozzá? -
SpoonTHX
tag
amikor egy kábellel öszzekötöttek két voodoo2-őt és duálban ment....aszem nekem nem volt sajna soha.
-
SpoonTHX
tag
és gondolom volt hozzá vlsi is....egy hónap múlva ez lesz a hir
-
SpoonTHX
tag
egy olyanért a fél karomat is odaadnám mig egy 9800xt ért...nem is tudom.
az me a másik hogy mennyit ér ?3milla vagy öt? abból télleg dualos 9800xt- t csinaltatsz meg 2 kiszolgáló szervert otthora.
de nekem 4pci slotom van ám akkor belefér kettő is? :) ugy azért már üt -
mozso
senior tag
Hyper-G kollega keptelen elszakadni a PC-s desktop vilagtol....
Ez a kartya nem jatekokra keszult, profi felhasznalasra, ahova a 2 evvel kesobbi 4db Radeon 9800-bol allo ''elmeleti'' kartya sem biztos, hogy eleg lenne. Ezen a teruleten senkit sem erdekel egy DirectX nevu lagymatag probalkozas. Itt celhardverek vannak, celszoftverrel. Az elmeleti fejtegetesed a 4 chipes Radeonrol mar csak azert is nagyon gaz, mert a cikkben szereplo kartya mukodo megoldaskent 2 eve megveheto volt, a Radeon meg meg csak papiron sem letezik.
Nem csak PC-bol all a vilag...akkor sehol sem lennenk. :D -
-Devil-
aktív tag
Öregem, nem semmi! :D
De még egy V5-6000-es sem kerül túl sűrűn a kezembe, nemhogy ez... :(
U.I.:
Belegondoltatok milyen sebességgel és főleg milyen szép képpel (16xFSAA) menne rajta az Unreal Tournament Glide-ban?! ;] -
dzsoni
senior tag
Egy eredeti Creative Sound Blaster 2.0 (CT1350B) relikviának számít? Van rajta potis hangerőszabályzó, 8 bites ISA csatija van, és min. 10 éves.
-
JulWCZar
senior tag
H a a THG-nak az FX5800 monsta-kártya, akkor ez mi? :)
-
HiperG
addikt
Ok..akkor nem tudsz rajta még UT2003-azni se sőt az összes DX8-as játék nememgy rajta sem a DX9-esek...
Mi jó ebben...
Nemtom mi logikus ebben, ez inkább a 3dfx (béke poraira) iránti rajongás... -
Keitaro
addikt
Hát az attól függ.
FSAA nélkül a chipek sorokat számolnak, mindegyik x sort.
FSAA-val 16X esetén már más a helyzet, mindegyik két alpixelt számol, 8X esetén egyet.
Ha nem oldották meg, hogy kötegelve tudjanak szomolni FSAA-val együtt akkor valszinű a választható FSAA módok 8 és 16 össz :))
De ha meg van oldva akkor mennie kell a 2,4-nek is. -
marcee
addikt
Milyen hatékonysággal tudnak a chipek összedolgozni?
Gondolom az 1-2-4 chipesekről vannak tapasztalatok.
Mert ha nem olyan gyengén mint a Volari Duo-ról terjesztik, akkor ez még most is üthetne. Csakhát az a fránya driver. -
HiperG
addikt
Ez imho már csak egy dologra jó: kiszögelni a falra...
-
Male
nagyúr
Mikor szednek elő egy szekrény máretű Voodoo2-őt, amin 256 chip van, sok EDO RAM-mal (ajándék hozzá az ipariáram csatlakozó) :))
-
-
engusz
veterán
3DMark eredmények? ;]
-
Fr4G
aktív tag
Hol is van az a 32GPUs 3dfxcsippes vga, aminek ~800mbyte ramja volt?:))))
-
gericooper
aktív tag
ez a kártya tényleg királyság!
-
Bass_2
tag
Na ezzel aztán lehetne villantani! :C
-
Keitaro
addikt
Nekem iiiiiiiiiiiiis! Ide relikviának! Légyszi légyszi :)
Aktív témák
Hirdetés
- Egyéni arckép 2. lépés: ARCKÉPSZERKESZTŐ
- Autós topik
- CURVE - "All your cards in one." Minden bankkártyád egyben.
- Kazy Computers vélemények - tapasztalatok
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- OLED TV topic
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- LEGO klub
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest