Keresés

Aktív témák

  • Keitaro

    addikt

    válasz rudi #106 üzenetére

    Igen, nagyon elmentek egy ilyen iriányba anno. Ahogy Laa-Yosh fogalmazott anno : a Rampage egy shader szörnyeteg lett volna!
    Nem semmi tervezés volt mögötte.
    Eleinte azt hittem az NV30 egy olyan chip lesz ami felhasználja a 3dfx hagyatékot, de ebből semmi nem lett.
    Felhoztad a PowerVR-t. Ők voltak az elsők akik Tile based renderinget használtak, de a 3dfx-nek is kész volt a maga overdraw elleni megoldása. Tetszett, hogy anno megpróbálták driverben is megcsinálni, csak nem volt idejük befejezni.
    Egyébként valahol volt egy olyan, ahol meg is kérdezték az nV-t, hogy miért nem használják fel pl ezt azúj chipben. Erre ők : hát izé.. szóval a kompatibilitás meg minden...
    No mindegy. A végén még totál rossz kedvem lesz :(
    Örülnék ha most egy Fear chipes kártya dolgozna a gépemben.

  • mozso

    senior tag

    válasz rudi #104 üzenetére

    Elkepzelheto, hogy volt 1-2 ilyen probalkozas, a 256 osszekapcsolt GPU az csak 1 elmeleti szam, nehez lenne kivitelezni. Viszont 32 chipes 3DFX kartya letezik.

    A 3DFX-nel az volt a plane, hogy kulon ceg valt ki beloluk (Quantum3d), amely ilyen megoldasokat arult. Atinal ez nincs meg most sem.

    Mashogy gondolkoznak, a 3DFX soha nem tudta levetkozni a parhuzamos tervezest, benne volt a verukben. En meg mindig azt mondom, hogy reszben emiatt buktak el, mert a megoldasaik tul dragak voltak az arerzekeny desktop piacon. Viszont az, hogy meg mindig adnak el ilyen kartyakat profi szinten megiscsak a tudasukat igazolja. Profi szegmensbol jottek (SGI) es oda is tertek vissza. Csak kozben a desktop resz elhalt.

    Azt sem szabad elfelejteni, hogy a 3DFX volt ez elso, aki bele mert vagni a 3D-s gyorsitasba a PC piacon (Nvidia Edge 1 es 2 nagyon gyenge probalkozas volt). A 3DFX vezetett be minden fontosabb elvet a consumer 3D grafikaban a koztudatba. Csomo szabvanyuk volt/van. Ok dolgoztak ki a mit es hogyant.

Aktív témák