- Magisk
- Megjelent a Poco F7, eurós ára is van már
- Google Pixel topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- One mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- Fotók, videók mobillal
- Honor 200 - kétszázért pont jó lenne
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Samsung Galaxy A56 - megbízható középszerűség
Új hozzászólás Aktív témák
-
rudi
nagyúr
Hát, ha ősszel kihoznak egy olyan Radeont, amin kissé megpiszkált Xbox 360 GPU vigyorog, akkor nem lesz hosszúéletű az Xbox 360 teljesítménybeli előnye (de persze olcsóbb lesz). Az tuti, hogy az új Radeon Unified Shaderes lesz, szerintem nagyon közel áll majd a Xenoshoz.
-
rudi
nagyúr
Hát, a most tervezettnél sokkal általánosabbat már nem nagyon lehet csinálni, legalábbis hardver téren. Ha úgy vesszük, a VS-GS-PS folyamat is pusztán elvi vagy szoftveres jelentőségű, hiszen ugyanott számolódnak, ugyanoda ''piszkolnak'' (tolják a regisztereiket). Ha ezt átszervezik, szerintem nem kell hardveresen belepiszkálni, elég az API-n csavarni egyet. Ha meg elfogy a kakaó, alávágnak még X számolót és Y regisztert és mehet tovább a tánc. A busz lehet még érdekes, és az értelmező/arbiter.
Igazából 2 dologra leszek kíváncsi. Először is, hogy ezek az új izék 300 milla tranzisztor körül mennyire lesznek hatékonyak a G71-hez képest (ezt a Rightmark lazán megmutatja PS-re és VS-re). Másodszor, hogy a fejlesztők most miért fognak könyörögni (érzésem szerint, most mindent megkaptak). -
rudi
nagyúr
Ja, architektúra: most szerintem olyasmi lesz, mint a klasszikus általános processzor séma, amit oskolában tanítanak: valami értelmező/arbiter + baromi nagy párhuzamos számolótömb (shaderek) + jó nagy registertömb mindet ráültetve egy veszett gyors (valszeg ring-bus) kommunikációs csatornára és megspékelve memóriával. Mondjuk nagyjából ez lehet az Xbox 360 GPU-ban is. Szóval egy ilyen lehet, hogy időtálló lesz.
-
afterburner_
őstag
nem azt irtam hogy egyaltalan nem lesz rá semmi
hanem nem igazan, nalam ez azt jelenti hogy persze lesz, csak nem tömegesen
futuremarkek biztos ott lesznek a topon megjeleneskor
lassúságról meg annyit hogy előbb utóbb minden lassú, kivancsi leszek majd arra a marketingrizsára hogy mennyivel gyorsabb , szebb a dx 10 grafikonokkal prezentálvade persze azert varom nagyon.
-
rudi
nagyúr
A DX10 már távolról sem a grafikáról szól, kicsit nézz utána (pl. ez [link]). Szerinted mikor lesznek játékban használhatóak azok a motorok amiket mostanában kezdenek DX10-hez átalakítani? Világos, hogy jövőre már DX10-re gyúrják a motorokat, de azok sem egy nap alatt készülnek el. Vrájt onliban az van, aki játékokról szóló megjegyzéshez motorokkal reagál LOL-ozik és valójában ugyanazt mondja (legalább 1-év motorfejlesztés + még egy a játékra).
Teljes pompájában a Gamebryo (pl. Oblivion), Reality Engine, TR Legend is megakat a legerősebb kártyákon, és átlagos gépeken nagyjábók 20 %-ra kell visszavenni a grafikát, hogy elszaladgáljon. Pedig ezek csak nyavalyás, DX9-es cuccok. Az ok, hogy konzolra gyúrják őket, úgy, ahogyan a ''DX10-es'' játékokat/motorokat is arra fogják.
Tudod mik lesznek az első NAGY DX10-es logós játékoknak a trükkjei? Pár halvány dolog a DX10 repertoárjából, amit szükség esetén (vagyis a helyzetek 90%-ában) DX9-ből is szimulálni lehet R2VB-vel vagy vertex textúrázással sokszoros multipassal, hasonlóan mint a DX8->DX9 esetében is volt. Ugyanaz a vakítás megy majd, hogy ráfogják egyes DX9-es hatásokra, hogy HŰ, DX10, pedig távolról sem lesz az. A pár ''Vista Exclusive - DX10'' játék meg lekérdezi, hogy van-e GS vagy DX10 és ha nincs akkor nem megy, kész. Ilyeneket az M$ (HALO2) és közeli hozzátartozói csinálnak majd. -
rudi
nagyúr
Ember, ébredjél!!! Hol a DX10-es SW?! Hol a DX10-es HW?! Ki a rák fogja megvenni azt a nagy sok DX10-es gamet majd úgy egy év múlva, amikor még a júzerek 90 %-ának DX9-es hardvere lesz? Nem ettek meszet a fejlesztők, nem azt keresik, hogyan a legegyszerűbb nekik, hanem azt, hogya keresnek vele a legtöbbet. Megsúgom neked, még jódarabig DX9-ben lehet majd nagyobb eladásokat csinálni.
Meg a másik oldal. Szerinted ha most még se HW se SW DX10-hez, akkor mikorra fejlesztenek ki hozzá épkézláb gamekat, ha egy ilyen fejlesztés pár évet vesz igénybe? -
Tithian
őstag
Elég megnézni, hogy a generációváltásokkor mennyi játék kezdte el kihasználni a DX8, illetve később a DX9 (és a mai DX9*) újításait. Hát nem sok.
Mennyi játék támogatja manapság mondjuk a HDR-t, miután lassan két éve van arra alkalmas hardver? Néhány? (S. Sam 2, HL2, Oblivion, SC: Chaos Theory, Riddick, Far Cry)
Mennyi játék támogatta a DX8 új látványosságait (pl. pixel shaderes víz) a GeForce 3-ak megjelenése után kis idővel (egy-másfél év elteltéig)? Nem sok.
Valószínűbbnek tartom, még ha nem is ez ma a hivatalos álláspont, hogy az eddigi gyakorlat folytatódik, a felhasználó felteszi az új, hiperszuper játékot, s a DX10-et régi gépére, csak ez meg az (mondjuk az aktuális verziójú shaderek használata) nem lesz lehetséges számára. Ellenkező esetben hatalmas pofáraesés következhet, ahogy a DX10 találkozik a piaccal.
Nyilván nem képzeli azt egy játékfejlesztő, hogy a (nem csak új generációs hardver mellé marketingcélból gyártott) 2007-es játékát DX10-only matricával lássa el, mert szeretne nyereséges lenni.
Hány DX9-only játék van ma, ami csak hatodik és hetedik generációs GeForce-okon és ATI X1*00 szériás kártyákon fut? Tudtommal egy sem, s a CellFactor lesz a első.
A második helyezett az alapból csak FX-től és R9500-tól kezdve elinduló Oblivion.
[Szerkesztve] -
Igazat szólsz. Ha nem ragaszkodnának a fejlesztők a lefelé kompatibilitással, szerintem már nem itt járnánk a számítástechnikában (lásd x86 CPU-k esete). El tudom képzelni, hogy egy-egy generációváltás lett volna olyan látványos, mint egy PS2->PS3 vagy XBOX->XBOX360 váltás.
De lehet, hogy tévedek.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- bitpork: MOD Júni 28- Augusztus 2- szombat jelen állás szerint.
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Magisk
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Kuponkunyeráló
- Lexus, Toyota topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Diablo IV
- EA Sports WRC '23
- OpenWRT topic
- További aktív témák...
- Intel ES Core i5-3470 4-Core 3.2GHz LGA1155
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone i5 14600KF 16/32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- AKCIÓ! Csere-Beszámítás! Manli RTX 3070Ti 8GB GDDR6X Videokártya!
- AKCIÓ! HP Victus 16-R1002NF Gamer notebook - i7 14700HX 16GB RAM 1TB SSD RTX 4070 8GB WIN11
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ryzen 5 7600X 32/64GB DDR5 RTX 5060Ti 8GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest