- LG V50 ThinQ Dual Screen - az 5G ára
- LG Velvet (4G) - megelőzte a híre
- Mobilhasználat külföldön
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Profi EKG-s óra lett a Watch Fitből
- Samsung Galaxy S22 és S22+ - a kis vagány meg a bátyja
- Kiborult a Nothing Phone (3) pletykakosara
- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
- Magisk
- Xiaomi 14T Pro - teljes a család?
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
t72killer #229 üzenetére
"Mert ha nem kapsz kézhez egy alfaverziós járgányt, "
Francia autók?Amúgy Teslából már bőven vannak ám 400km-es példányok... Vagy mennyitől béta? Ja, meg gyártanak villanyautókat 10+ éve. Miért lenne béta.
Nekem sajnos most egy 20 éves F Astrám van, árban semmi nem versenyzik vele, de ha megtehetném, már villanyom lenne.
"A számítógépekhez/winfosch.hoz nem kellett fél esőerdőt letarolni. "
Nem a büdös francot nem..."Futtassák fel a fejlesztést kevesebb környezetrombolással,"
Ezt én is támogatnám, a többi meg üres vagdalkozás amit csinálsz. Továbbiakban nem fogok ezzel foglalkozni.@Viktor77 : Meg mondjuk akkukért még nem volt háború, olajért meg nem egy
-
válasz
t72killer #227 üzenetére
Neked ezek problémák. Másnak nem (nekem sem lenne az egy 150km-es autóval).
" Telibesz.rom, " Ja, az jó hozzáállás. Mindenki más meg dögöljön meg, vagy mi?
"De a xxi.században vagyunk, ne kelljen már a K+F-hez feleslegesen alfa-bétaverziós termékeket milliószámra legyártani "
Most még durvább a gazdasági környezet. Számítógépekkel sem volt másképp, stb. (Szoftveriparban meg folyamat bétatesztelsz) És ezek továbbra sem alfa-bétaverziós termékek, csak szerinted.
"Ennyi erővel az állami pénzek mehetnének egyenesen a fejlesztésbe."
Nem lenne feltétlen rossz modell (az űrkutatás így kezdte). -
-
-
-
@Tüzi :
" Ha lennének még ilyen projektek, amivel viszünk melót afrika északi részére, akkor talán a beáramlást is lehetne mérsékelni. "
Van valami hasonló, de nagyon gyenge."Márpedig a jég nem nézi, hogy ez "kínai co2, ez meg európai, de az európaiak jó fejek, "
Vonatkoztassunk már el a villanyautózás meg a hozzá kapcsolódó környezetszennyezés megoldásaitól! Maga a villanyautó nem tudja, hogy milyen árammal töltöd, hogyan készült, stb.
Ez már rajtunk múlik. A lehetőség adott.
Ráadásul fentebb írtam, hogy a közlekedés 15%, de a párhuzamos kibocsátás-csökkentések még erősíthetik is egymást (nem elfelejtve, hogy még egymáshoz megfelelő technológiákat is felfedezhetünk)."És mindezt csak azért, mert így több a haszon, a haszon jobban mutat a negyedéves jelentésben, a haszonnak növekednie kell minden negyed évben,"
Ez is emberi hülyeség. Ezzel nem a villanyautónak kell valamit kezdenie. ÉS ettől még nem hülyeség a villanyos autózás sem.gyakorlatilag ugyanazt mondjuk ám megint.
-
-
válasz
t72killer #192 üzenetére
Nem is kell meggyőznöd. Megvan a magam szempontrendszere, köszönöm (én már korábban befejeztem volna, ha nem jönnek folyton olyan felvetések, amik nem voltak addig a szempontok között). Ráadásul az értelmes válaszok nagy része annyiról szólt, hogy a mostani megoldás rossz, és nem is érdemes folytatni. Ha így állnánk mindenhez, akkor nem lenne semmilyen autónk.
-
válasz
t72killer #188 üzenetére
1. Arról volt szó, hogy fú mert a villanyautókat szállítják. A többit is, nem mindent gyártanak helyben az adott kontinensen. Legalábbis annyit tutira szállítanak belsőégésűből, mint amennyi villanyautót.
2. "és az államilag adókkal/adófizetői pénzből TÖMEGESEN finanszírozott eladások"
Erre eléggé szívesen adózok, a németek idióta "cseréljünk autót csak azért hogy legyen meló" roncsprémiumjára pl. nem.3. ""Az olajhoz képest lehet tiszta, ha jól használják." - de nem teszik," , ja, akkor már tuti jobb, ha valami ugyanúgy szennyezőt tolunk (azaz szerintem jobban), aminek esélye nincs tisztábban működni? Ez baromság.
@Tüzi : Vannak ilyen kiterelős akciók, csak inkább tehergépjárművekre. S&C matrica meg inkább német dízeleken szokott lenni
-
válasz
t72killer #169 üzenetére
1. Arról volt szó, hogy az autók szállítása. X5-ösöket is szállítanak.
2. Minden technológiának megvan az a fázisa, amikor már bőven használható, de még nem kiforrott. Az 50-es években még zsírozgatni kellett 1000km-eknént a futóművet, nem volt szinkronizált egyes, de senki nem mondta, hogy ez szar, nem kell vele foglalkozni.
A szennyezés kiszervezése meg azért nem rossz dolog.3. " az a teljes ma ismert világrend radikális megváltozását igényli."
Az sok máshoz is jó lenne, és én sem mondtam mást..."Viszont onnan indultunk, hogy a villany húdemilyen tiszta"
Az olajhoz képest lehet tiszta, ha jól használják. Az olaj alapúak nem tudnak tiszták lenni.Szóval attól, hogy neked nem jó 1 150km-es villanyautó, csomó mindenkinek jó lehet. Nekem is jó lenne (70km-re lakik anyám, onnan 70-re anyós, és 70-re van Pöst is). Nemrég jártunk (télen) Ioniq-al Pestre, pár napot, teljesen frankó volt. Tök meglennék egy olyannal.
-
OK, tehát az olaj kitermelése jó, a többi meg nem. Ért.
"Az meg, hogy Pécsett volt egy busz ami felment a hegyre, majd lejött, az tiszta buli, kérdés, hogy ezt tudná-e napi nyolc órában, hűtéssel-fűtéssel, "
Elég sok helyen mennek már elektromos buszok éles üzemben, tehát meg. Nem mellesleg amilyen állapotban a magyar buszpark van, annál csak jobb lehet"De az egész ott bukik, hogy közlekedés az 15% a globális CO2-ből, az áramtermelés meg 40, és utóbbiban sokkal kevesebb pénzből lehetne sokkal több megtakarítást elérni..."
Kizárja egymást? Sőt, ha az elektromos energia termelését fejleszted, és mellette tiszta áramból működő elektromos autókat használ a jónép, az erősíti egymás hatását."de két mondatban össze lehetne foglalni azt amit gondolsz "
Nem. Ennél sokkal bonyolultabbak ezek a dolgok. Pláne ha értelmesen fogalmazod meg. -
válasz
t72killer #164 üzenetére
Akkuból azért van fejlődés, és lesz is, akármilyen belharc is van...
#1 : Te belevetted a villanyautó szállítását, míg a belső égésűekét nem. Nem mellesleg belső égésűből is szállítanak eleget, mennyiségre még többet is, mint villanyosból.
#2 : "Én leszek a legboldogabb, ha 20éven belül lesz egy tényleg környezetbarát, minden célnak megfelelő villanyautónk. "
Akkor meg most mi a baj velük? Nyilván idő, míg elég jó megoldások lesznek. De lesznek, és minél több villanyautó fogy, annál többen fognak ezekkel foglalkozni."Kína baja a szennyezés persze, csak próbáld meg tiszta üzemben gyártani: "
Mondom Kína hibája . Nem baja . Nyilván ennek van ötféle megoldása, de itt jön az, amit Tüzi mondott : emberi hülyeség. Tehát nem a technológia okozza a bajt."Újrahasznosítás: tudod te miről beszélsz?"
Tudom. Nem azt mondom, hogy a mostani helyzet rendben van, de ez megint csak az emberektől függ. Szándék és szabályozás kérdése.#4 : Ezért kellenek alaperőművek a napelemfarm mellé... lehetőleg nem szénnel... De ki az a hülye, aki csak napelemmel képzelte el az energiaellátást?
@Tüzi : "Az a baj, hogy ezzel a sok szövegből kiemeléssel, hogy a kontextusból teljesen kiveszed a részleteket."
1. ez csak esetemben baj? 2. egy komment terjedelmét meghaladja a részletes válaszolás (meg az időmet is)"Mert ha nem kínában készül a napelem, hanem európában, akkor nem kell bele szennyező nehézfém, "
Jó, hogy sikerült fogni a lényeget. Ha nem Kínában gyártják, akkor lehet környezetbarátan gyártani... Nem mellesleg a belső égésű motoros autókhoz történő alkatrészgyártás + üzemanyaggyártás is baromira szennyez.Villanybusz. Pécsett volt egy BYD busz teszten (most vesznek többet).
0 zaj. Felment a hegyre tele akksiból, majd lefelé a felhasznált energia 70%-át visszatermelte.Tiszta rossz...Nekem nagyon sarkítottnak tűnt Hanula videója, de ez meg az én bajom.
-
válasz
t72killer #142 üzenetére
Természetesen a belső égésű motoros autókat nem szállítják, hanem ott teremnek.
"ha nincs töltős garázsod és kúttal kell szórakozni ahelyett, hogy vacsorát főzz a családnak."
Ez idővel változni fog.Láttál már olajfinomítót, és annak melléktermékeit? (Ami szintén nem magától épül...)
Nem mellesleg : a villanyautó egy fejlődési fázis elején van, a belsőégésű meg a végén. 120 éve 4-8 literes motorokból jött ki 20 lóerő, ment ötvennel, alig tudott megállni... ehhez képest ma mi van? Szóval nem kéne egy éppen fejlődő technológiát szarozni.
"kínai a szénerőműve áramán rakat nehézfémből és egyéb szennyező szarból"
Ez nem a szolárfarm hibája, hanem a kínaié."ott tarravágnak x hektár erdőt/volt erdőterületet nem adnak vissza a természetnek,"
Teljesen fals.
Olyan helyekre szokás telepíteni, ahol amúgy is puszta van."Ha lejárt az élettartama/kinfingott egy panel, dobhatjuk mi is valamelyik folyóba az egész készletet, "
Esetleg újra is lehet hasznosítani belőle? De még nem tudod, mert nincs 20 éves szolárfarm.Január-feb. - errefelé már alig van tél, ember
Különben nyilván nem oda kell napelemfarmot tenni, ahol nem annak jók a feltételek. (Amúgy borús időben is termel valamennyit egy nagyobb farmDe nyilván azért látok egyre többet, mert nem éri meg
@Tüzi : A németeknek az atompara tett be, nekem ez világos
Hiába próbálnak mindent helyette.
Amúgy az valós, hogy az araboknál lopják a kábelt, ami volt szerverünk afrikai országokban, azoknál rendszeresek voltak a hálószakadások ilyesmi miatt.A Totalcaros videó meg erősen részrehajló, láttam korábban.
-
-
-
-
Normális belsőégésű 1200 kiló? Középkategóriás német autók 1500 alatt nicsnenek, a SUV meg divat...
"Az elektromosnál meg szeretitek elfelejteni a transzformálásokkor fellépő kb 30%ot..."
Tanulmánya válogatja. Amúgy elég szar trafó az, aminek 70% a hatásfoka" És Balaton-felvidéki gyerekként elég szar átélni, ahogy a bakonyi erdők szépen lassan belefolynak az akksikba (lásd ajkai erőmű)"
Ez azonban nem az elektromos autó hibája, hanem az idióta döntéshozatalé." Meg az elektromos hálózatot is karban kell tartani, "
Eddig is kellett. Sőt, a benzinkúthálózatot is, ami amúgy ugyanúgy nem magától lett, mint az elektromos, és az elektromos bővítése sem magától lesz. -
válasz
t72killer #126 üzenetére
Nem, ha nem hagyják ki, akkor is lehet torzítani a dolgokat. Pl. pont a fent említettel, ami kihagyja az olajfinomítókat, stb.
"mekkora is a lábnyoma a mostani autópark idő előtti bezúzásának?"
Jaja, ezt is bele kéne venni, mert jelenleg az elektromos autók nélkül is pár éves autókat cserél le a világ jobban élő fele, azaz Nyugaz-EU és USA... Aminek csak egy része jön hozzánk, a többi megy a bontóba... De muszáj mindig újat venni, mert nem pörög eléggé a gazdaság"Ha meg ugyanakkora a környezeti lábnyom, akkor mi a frásznak szenvedni 3x annyiba kerülő és fele hatótávolságú autókkal."
3x annyiba azért kerül, mert kisebb mennyiségben termelik, értelme meg minimum annyi, hogy csendesebbek és kipufogógázokkal kevésbé terheltek lennének a városok. -
válasz
t72killer #123 üzenetére
Ez mindig attól függ, mit akarnak kihozni a tanulmány készíttetői
A Teslákat is lehetne itt gyártani, meg egyéb európai elektromos autók is vannak.
És "a jelenlegi németországi energiamix mellett ". Most hogy a németek elkezdték tolni a fosszilis erőművet... Ha ugyanaz az áram megújuló+atomból jön, akkor máris beljebb vagyunk.
-
"gy P100-as tesla évi 10-12.000es futásteljesítménnyel kb 8-9 év alatt ér el odáig,"
Egy belsőégésű meg még később, mivel az olajnak is ott a CO2 puttonya, folyamatosan, amíg benya lesz belőle
Amúgy sem várta senki, hogy a villany megment bármit, csak hogy valamivel jobb lesz helyi szinten (meg kevesebb olajat kell kitermelni, így kicsit máshol is).A Toyota meg tolja a hibridet, mert náluk az a selling point, jóhogy azt tolják, ami a brandhez kötődő innováció. És legalább tényleg jók is benne.
-
válasz
t72killer #95 üzenetére
Alapvetően azzal van a baj, hogy csomó helyen kéne emberi erőforrás, ott nincs, ahol meg van, az felesleges, azzal meg nem kezdünk semmit. Pláne nem képezzük, hogy a kulimunkán kívül jó legyen másra is. Sima pazarlás.
Aztán csodálkozunk, hogy retrográd vezetőket választ a jónép, akik azt ígérik, hogy lehet menni vissza a szalag mellé.@t72killer : ++++
-
-
Arányosság. Arányosan többet adózni, stb. Mellé betartott jogszabályok (ez sántít itt is).
Amúgy tök jól működik az adózás, a kisembereké, akik nem tudnak alóla kibújni@Sanya : "Pontosan! A sávos adózás arra jó, hogy ne érje meg több fizetést adni legálisan az alkalmazottnak"
Nem feltétlenül, csak jól megállapított sávok kellenek. -
-
Versenyjogi törvény alapján feldarabolni pl. Csak ehhez kéne pl. globális jogalkotás. Globális problémákat globálisan lehet kezelni.
@Tigerclaw : " Naluk a "szakszervezet" is Isten ellen valo vetek" - ehhez képest elég sok van.
"szinten a milliomos reteg alakitja a jogszabalyokat"
Ez a minta kezd megjelenni itt káeurópában is. -
Szerintem az hibádzik, hogy mostanában valami erősen torz kapitalizmus van. Verseny már nem sok iparágban létezik, szinte mindegyikben van egy-két nagyobb cég, amik leuralnak mindent, felvásárolják az új szereplőket, és egymáshoz igazodnak. És több cég van, akik több iparágban nyomják ezt. A kapitalizmus jellemzője meg ugye a verseny, nem a hallgatólagos kartellezés.
-
-
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- BESZÁMÍTÁS! VALVE Steam Deck LCD 1TB SSD kézikonzol garanciával hibátlan működéssel
- Azonnali készpénzes nVidia RTX 3000 sorozat videokártya felvásárlás személyesen / csomagküldéssel
- Samsung Galaxy S23 , 8/128 GB , Kártyafüggetlen
- Xiaomi Redmi 9A 32GB Kártyafüggetlen 1Év Garanciával
- Apple iPhone 14 128GB , Kártyafüggetlen
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest