Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • t72killer

    titán

    válasz hcl #166 üzenetére

    1. Nehezebb = differenciális gondolatmenet, ahelyett, hogy külön-külön számolgatsz, szimplán a többletsúlyból indulsz ki. Ha a fosszilis lenne nehezebb, akkor oda írnánk a szállítási hátrányt.

    2. Prototípus fogalma megvan? Na, pont ezért. LaposTV-ből se veszek 100"-os OLED-et, asszonyt+gyereket rabszolgának eladva, fél vesémet elzálogosítva. Jelenleg nagy tömegben prototípusokat erőltetnek a világra, amiknek az egyetlen valós haszna egyelőre a szennyezés kiszervezése a Ny-EU nagyvárosokból máshová/más formákba. Mindez kompromisszumokkal (hatótáv), és még masszív állami támogatás mellett is drágán.

    3. Kínai disznóólban gyártás/Szándék: így is lehet fogalmazni, de gigantikus pénzhegyek is vannak a dolog mögött. Ha ezen változtatni akarsz és tiszta útra terelni a teljes supply chaint (nagyonnagyon kéne, uis lassan 10milliárdan szagoljuk egymás hónalját), az a teljes ma ismert világrend radikális megváltozását igényli. Kb olyan szinten, hogy a cikk témája Bezos-ok és Musk-ok nem is létezhetnének, mert minden fillér hasznot a folyamat tisztításába kellene visszaforgatni. Nevezhetjük ezt szándéknak, de kb akkora "szándék" kellene mögé, mint ami a francia forradalom mögött volt. Őszintén, valami ilyesmire szüksége van a világnak, csak nem tudjuk, hol kezdjünk hozzá.

    4. Senki. Csakhogy a szén a legszutykosabb energiahordozó, az egészen biztos, hogy a szén+nap nagyságrendekkel rosszabb az atomnál. De itt is megáll, hogyha csinálnak egy 20 helyett 50-60%-os hatásfokú, nehézfém-mentes és szintén 20+évig jó napelemet, földbetemetős lapátok helyett valami ésszerűbb megoldást találnak a szél/árapály kihasználására, akkor lehet nagyban tisztítani az energiamixet. A szenet, pláne lignitet szvsz totál ki kéne nyírni belőle.

    #168: az olajnak és a nehézfémeknek is megvan a hátulütője, ha a kivégzett Mauritius-i korallzátony képsorait nézzük, talán esélyes a döntetlen. Viszont onnan indultunk, hogy a villany húdemilyen tiszta (sok helyen zero emission-ként reklámozzák): azért ne legyen már 0ás tétel a Kongói és Bolíviai bányatevékenység...

    Szumma-szummárum, mint r=1.1 autóhasználó (és igen, ha nem szorítanak fegyvert a fejemhez, nem fogok napi 1.5 helyett 3.5 órát ingázni tömeg"közlekedés"sel):
    - adottak a formai igények (család lévén leginkább a csomagtartóméret)
    - hatótáv-igény: nyugatra szakadt honfiként nem ritkán nagyszülők meglátogatása, évi 2 "nyaralós" leugrás a tengerpartra
    - költségvetés: nem, az autó nálunk nem "fizetem10évigahitelt" kategória. 10-12kEUR-ból legyen egy jó állapotú használt. És itt van még egy bukfenc: mennyire bízol meg egy pl 3éves használt lítiumakksiban? Ja és azt nemigazán látom konstruktív megoldásnak a költségvetésre, hogy az állampolgárra extra+ adókat sarcolnak ki, amiből állami támogatással lenyomják az elektro árát/ha adófizetés címén kell kifizetnem az árát, az is felár.

  • Tüzi

    veterán

    válasz hcl #166 üzenetére

    Nem lehet környezetbarátan gyártani, mert a működéséhez nehézfémek kellenek, azokat meg bányászni kell, meg finomítani, meg feldolgozni. Pont mint az olajat.
    Nem azt mondtam, hogy esszét írj, de két mondatban össze lehetne foglalni azt amit gondolsz :)
    Az meg, hogy Pécsett volt egy busz ami felment a hegyre, majd lejött, az tiszta buli, kérdés, hogy ezt tudná-e napi nyolc órában, hűtéssel-fűtéssel, és ha valami csoda folytán igen, akkor azt a telepet fel lehetne-e tölteni a másnapi indulóhoz, az a telep hány kilót nyom, és mondjuk ezt 50 buszra kivetítve milyen elektromos hálózat bírná el az éjszakai töltést.
    Teccikérteni'.
    De az egész ott bukik, hogy közlekedés az 15% a globális CO2-ből, az áramtermelés meg 40, és utóbbiban sokkal kevesebb pénzből lehetne sokkal több megtakarítást elérni...

    Ahogy Barna is mondja, kiszámított útvonallal, ismerve az útvonal minden jellemzőjét, simán lehetne elektromos áruterítő nehézteherautót is csinálni, de azt megnézem, hogy a:
    40 tonnás korlátba miként férne bele egy olyan akksi, ami 40 tonnát elhúz mondjuk a Bakonyon keresztül egy Veszprém-Győr távon. Mert lehetne akkora akksit csinálni, kérdés, hogy a hasznos teher mennyi lenne... és ez visszahozná-e egyáltalán az árát valaha is a tulajdonosnak. Aztán másnap ugyanezen nyerges megy Pécsre...

    De személyautóknál maradva én továbbra is igazat adok neki. Kizárlag városban kisakksis elektromos, városközire hibrid, hosszútávra meg dízel.
    Innentől pedig mindenki döntse el magának, hogy neki melyik kell, mindenki döntse el, hogy ő személy szerint melyikben közlekedik a legtöbbet.

Új hozzászólás Aktív témák