Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • gordonfreemN

    addikt

    válasz KKaresz45 #163 üzenetére

    "Tehát bizonyíték volt, rá, hogy csinálják, semmi jele nem volt annak, ami lett. Még 1-2 hónappal ezelőtt se."

    Akkor valószínű, nem olvastál eleget: [link]

    Kiemelt téma 2010.11.25. 17:00:25

    A Crysis 2-t készítő Crytek feje úgy nyilatkozott, hogy bizony a PC jó pár lépéssel jár a mostanság fellelhető konzolok előtt, és ez jó néhány komoly problémát felvet a játékfejlesztéssel kapcsolatban.

    Cevat Yerli az Edge-nek adott interjújában így fogalmazott:

    "Amíg a jelenlegi konzolgeneráció létezik, és amíg a PC-s fejlesztést is erőltetjük, úgy lesz egyre nehezebb a legjobbat kihozni a platformokból. A PC könnyedén, legalább egy generációnyival vezet. A konzolok gyengébb minősége miatt korlátozni kell a Crysis 2, vagy a más, CryEngine-re épülő játékok minőségét és tartalmát. Nem lehet ezekből a kövületekből több szuszt kipréselni."

    "Általánosságban úgy hiszem, hogy ezért még mindig a fejlesztők mentalitását kell hibáztatni. A legtöbben a PC-t már leírták, hiszen az eladásokból remélt bevételeik meg sem közelítik azt, amit a konzolos verzióktól várnak. Amíg a PC-s piac nem kezd elegendő nyereséget termelni, addig a cégek nem lesznek érdekeltek, hogy jobban odafigyeljenek a PC-s verziókra."

    Ha ezek után valakinek gondja lesz a Crysis 2 konzolos verziójának minőségével, akkor forduljon a Microsoft-hoz, vagy a Sony-hoz, mert az ő masinájuk nem elég erős, nem tud lépést tartani a PC-vel.

  • Morden24

    nagyúr

    válasz KKaresz45 #173 üzenetére

    De a piac nagyon gyorsan meg tud ám változni. Most is éppen egy változásnak vagyunk a szemtanúi.

    Igenám, de az a csavar az egészben, hogy egy eléggé termékalapú piac (tekintsük most valóban terméknek a hardvert és a játékokat is, amiket bemész, és megveszel a boltban) átalakul egy sokrétű, szolgáltatásalapú piaccá, és ez bizony a konzolok (azaz most már bőven inkább home entertainment system) malmára hajtja a vizet. Éppen ezért mondtam már többször is, hogy ameddig a PC egyszerűen nem tud versenyezni a konzolokkal szolgáltatásszinten (és itt olyan alap dolgokról beszélünk, mint az utóbbi időben totál elharapózott multi-kálváriák meg hasonlók), tehát nem lesz egy erőteljes paradigmaváltás, addig reform nem lesz.

    A hácé gémerek aránya mindig is kevés volt, a nagy kiadók léptékeiben nem tekinthetőek piacnak, az indie kategória meg nem elégíti ki az elvárt (főként technikai) igényeket; róka fogta csuka, csuka fogta róka.

    De mondjuk szerintem neked sem tetszene, ha holnap az összes kiadó bejelentené, hogy mostantól nem fejlesztünk xboxra, mert az egy halott platform, a ms meg megszüntetné a terméktámogatást és kikapcsolná a live szervereket.

    Tény. Én azt látom a piacban, hogy jelenleg a "buta", passzív technikai elemek "okossá", aktívvá válását láthatjuk. Köpésre vagyunk attól, hogy az Apple kiadjon egy televíziót, és mindenben le merem fogadni, hogy az App Store-os dolgok bizonyos része, játékok pl. elérhetőek lesznek rá, és ezzel belépne egy új versenyző a (kvázi) konzolok piacára. A jövő meg egyértelműen a szolgáltatásokban van (amit sajnos mi itt Európa büdösebbik felén általában némi fáziskéséssel kapunk meg), ott pedig a minél egyszerűbb, egygombos elérés/vásárlás a lényeg.

    Na mindegy, majd meglátjuk :)

  • proci985

    MODERÁTOR

    válasz KKaresz45 #170 üzenetére

    értettem mire gondoltál. pont emiatt reflektáltam az elsőre, ami anyagi bukás volt. ezekután várható volt, hogy mégegyszer ugyanazt a hibát nem követik el.

    SupCom egyébként mint írták, 64bites OSsel, 4 maggal, 4+giga rammal (és megmoddolt threadkezeléssel, gyorsabb AIval) már elég jó volt, én imádom:). csak 2007 elején a legolcsóbb négymagos is 500usd+ volt, többiről már nem is beszélve.

  • Morden24

    nagyúr

    válasz KKaresz45 #170 üzenetére

    Valószínűleg ártottak is ezek az esetek a PC játékok megítélésének, talán sokan ezért tértek át konzolra.

    A SupCom pont az volt, aminek szinte minden problémáját megoldotta egy négymagos proci és egy 64 bites os. A probléma csak azzal volt, hogy akkor 2007 elejét írtuk... :U

    Egyébként szerintem arról van szó, hogy az, amire az emberek használják átlagosan a PC-jüket, illetve az, ami egy gémer PC-hez kell, annyira két különböző dolog, hogy sokan elgondolkodnak, megéri-e a kettő közötti árkülönbözet, fejlesztési szükséglet stb. Főleg akkor, amikor a konzolok látványosan lefogják a "fejlődést", amikor meg kijön az új generáció, akkor meg az lesz 1-2 évig a minőségi szuperlatívusz, aztán kiegyenlítődik, majd megint előz a PC, de ez mondjuk mától uscve 7-8 évre van, addigra meg kb. minden megváltozik.

    PC-n a szubkulti, durván szofisztikált játékok és a moddolás lenne az értelmes dolog, de előbbiek száma már a mostani konzolos generáció előtt is rohamosan csökkent (szimulátorok, hc szerepjátékok, hc rts-ek és tbs-ek, hc fps-ek), mostanra meg csak mutatóban van egy-két darab. Utóbbi meg általában nem akkora visszatartó erő - főleg, hogy a dcl-k kora a PC-t is érinti, ergo maguk a kiadók is korlátozzák a moddolhatóságot.

  • proci985

    MODERÁTOR

    válasz KKaresz45 #150 üzenetére

    "De azért én kétlem, hogy a júzerek többsége ezt csinálná, hogy csak és kizárólag a Crysis kedvéért csinált volna több százezer forintos befektetést."

    :K a Crysis bukás volt. pontosan emiatt. hiába skálázódott iskolapéldaként highig, ha az enthusiast átment vicc kategóriába. amikor kijött, a legerősebb proci volt 3ghzs, és az még bőven kevés neki.

    az optimalizálása egy hányadék legmagasabb szinten. nálam pedig a 3870 olyan 60-80% között volt terhelve. tehát nem GPUlimites. viszont a proci meg 25-40 között (két magot tudott terhelni), tehát CPUlimites se volt. azokután elgondolkodtam, hogy ha nem a proci és nem a VGA a szűk, van egy egész gyors vinyóm és 4 giga ramom, akkor mégis, miért nem gyorsabb? :F

    ja és kamu már volt ott is: Vista alatt nem tudtam se very high CPUt, se very high fizikát állítani az X800GTOval. pedig az X-FI akkor messze a legjobb játékos kártya volt. proci meg 3.0án. beraktam a 3870et, és lett hirtelen very highom mindkettőből. a poén? DX10ben nincs hang;>

    ezekután várható volt, hogy kiadnak egy konzolportot, amit a célcsoport még meg is fog venni, mert amúgy nem néz ki rosszul, viszont bitang jól fut.

    egyébként abból az érából nem a Crysis volt az egyetlen TWIMTBP játék ami maxon semmin nem futott jól: az alap Supreme Commander és a Sacred2 se volt játszható maxon (mindhárom kiette magát a 32bites címtérből és asztalra dobott, Crysis kapott 64bites patchet, SupCom a kieggel lett /LARGEADRESSAWARE, a Sacred2nél meg el kell felejteni az elite textúrákat).

  • Morden24

    nagyúr

    válasz KKaresz45 #166 üzenetére

    Végülis így is lehet nézni, oké.
    Nem mondom, hogy egyetértek vele - ezért végeztem (többek között) az egész PC-s fejlesztgetős vonallal -, de megértem.

  • Morden24

    nagyúr

    válasz KKaresz45 #163 üzenetére

    Hogy érted azt, hogy "szükségünk van" rá? Az egész játékiparra semmi szükség, ha holnaptól nem lennének sem PC-k, sem konzolok, akkor is felkelne a nap.

    Nevezz hülyének, de a játék (értsd: szórakozás) az cél, a vga meg egy eszköz, tehát utóbbi az előbbinek a kiszolgálója, nem egy öncélú, önmagában bármilyen élményt biztosító valami, tehát nem vásárolom meg hobbiszinten, hanem akkor, amikor kell - főleg annak tudatában, hogy minél később vásárolok, annál kevesebbért kapom meg pont ugyanazt.

    De ha már szórakozás, akkor szeretnénk az elérhető legjobbat megkapni, és ha nincsen akadálya, akkor miért is ne?

    Elbeszélünk egymás mellett. Én nem azt mondtam, hogy játssz low grafon és akadozva. Én azt mondtam, hogy számomra érthetetlen és öncélú, pazarló hülyeségnek tartom, hogy sokan úgy vásárolnak vgat vagy vgakat, hogy a vásárlás után beálló teljesítménytöbbletre a valóságban nincsen szüksége, mert kihasználatlan.

    És különben is, honnan lehetett volna látni 1 évvel (vagy akár csak pár hónappal) ezelőtt, hogy nem fognak DX11-es játékokat fejleszteni?

    Látod, pont ez az. Miért kellett előre megvenni a vgat akkor, amikor még tartalom sem volt rá? Most meg egy év múltán lassan le kell cserélni a még tápabb, még erősebb kártyákra - persze aranyáron -, de tartalom még mindig nincs. Nem lenne ésszerűbb ööö... hogy is mondjam... kivárni?

    Nem azért kell az új kártya, mert "vas már kevés", hanem mert szebb grafikát akar az ember, ezt igényli.

    Tehát azt mondod, hogy valaki azért vett slibe kötött dx11-es kályhákat a gépébe, mert az addigi játékai ettől jobb grafikájúvá válnak?

    Én azt látom, hogy a hardvert egy csomóan nem valamiért veszik, hanem hobbiból szórják bele a pénzt, mégpedig két kézzel, aztán meg pislognak, mint hal a szatyorban, hogy nincsen mire használni. Semmi közöm hozzá természetesen, egyszerűen csak nem értem.

  • Tirexi

    addikt

    válasz KKaresz45 #150 üzenetére

    Pontosan azért mert nem lett DX11 benne, nem azért mert két VGA-t vettem. Szal te jól látod a helyzetet.
    Az meg már csak hab a tortára hogy közel 1 évig nem kell VGA-t cserélnem ami egy db 580-ra lehet nem lenne igaz.

  • Morden24

    nagyúr

    válasz KKaresz45 #150 üzenetére

    Szerintem 2011januárban egyáltalán nem volt korai DX11-es kártyát venni. Az AVP például 2010 februárban (majdnem egy évvel azelőtt) jött ki, és azóta is sok játék támogatja. (ld. #116-os hsz.)

    A kommentek mégis arról szólnak, hogy milyen feleslegesek a gépekben az ilyen kártyák, mert a szarszemétszar cégek nem adnak ki semmit, amiért izzadniuk kéne - ez persze a szarszemétszar konzolok miatt van.

    De te magad is ezt írod: A baj az, hogy aki DX11-es kártyát vett akármikor is az elmúlt időszakban, az nyilván arra számított, hogy a játékok többségének a PC verziója DX11 támogatással jön majd

    Ebből nekem az jön le, hogy tök feleslegesen megvette(te)k egy terméket úgy, hogy túl sok valós szükség(etek) nem volt rá, legalábbis a kommentek alapján, hiszen 1. nincsen játék dx11-el 2. a dx11-es játékok csak pár plusz effekttel szebbek 3. egyébként is konzolport az összes. Most őszintén: ezt nem én találom ki, azok a kommentek írták ezt így le, amiket ide az érintettek posztoltak.
    Márpedig ez a magatartás nem tűnik nekem túl értelmes fogyasztói hozzáállásnak, de mint korábban is említetem, lehet, hogy én nem látom a fától az erdőt, és van egy indok, ami miatt értelmes brutál erős dx11-es kártyát vagy kártyákat venni a gépbe aranyáron, egy későbbi nyomott ár ellenében - későbbi, tehát akkor, amikor már tényleg KELL, mert mondjuk a jelenleg meglévő teljesítmény vagy funkcionalitás már nem elég... tudod, amikor elindítasz egy játékot, és rájössz, hogy áupsz, ehhez ez a vas már kevés. De akkor komolyan kérem, hogy valaki világítson erről fel, mert magamtól nem fogok rájönni.

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés