- Vivo X200 Pro - a kétszázát!
- Íme az új Android Auto!
- Rekord vékony lesz a Z Flip7 is
- QWERTY billentyűzet és másodlagos kijelző is lesz a Titan 2-ben
- Milyen okostelefont vegyek?
- Telekom mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Samsung Galaxy A53 5G - kevesebbet többért
- iPhone topik
- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
Új hozzászólás Aktív témák
-
Morden24
nagyúr
Ez kb. stimmelhet, én csak odáig tudom a sztorit, hogy az első héten gyakorlatilag eltemették a játékot.
Az EA meg jó, hogy így nyilatkozott, a Crytek előzőleg az UBI szárnyai alatt volt, a Crysis és a CE2 voltak az első cuccok, amit alattuk produkáltak, ráadásul a Crysisnak eléggé böszme háttérszele volt, na és az nV is érdekelt volt az egész balhéban. -
Morden24
nagyúr
A kiadást követő 1-2 hónapon belül milliós nagyságrendben eladott játék mitől lesz anyagi bukás?
Akkor még egyszer, mert már ezt is leírták.
A Crytek a Crysis első része esetében nem egy játékot fejlesztett, hanem egy motort és egy játékot, és ennek a komplett projektnek a költségeit nem tudod elválasztani egymástól, ahogyan egy szimpla játék esetén sem vonatkoztatnál el mondjuk az engine licencelési költségeitől.
Szóval az valóban téves megállapítás, hogy "anyagi bukás" volt a Crysis (bár az első pár hét eladásai annyira szánalmasak voltak, hogy bőven nevezték annak... kétlem, hogy 1-2 hónap alatt adtak el belőle milliónyit, amikor az első heti amcsi eredmény a 70.000-et alig érte el, ami nagyon szarnak számít egy körbemarketingelt AAA címnél), mivel nem lehet különállóan értékelni.Hogy maga a CE2 anyagi bukás volt-e (a motor licencelése, amit a Crysissal reklámoztak), azt nem tudom, de szerintem itt kb. senki sem. Viszont a címek roppant alacsony száma, valamint az, hogy a CE3-al élből konzolpiacra nyomultak, eléggé egyértelműsíti, hogy Bora Bora nem jött össze belőle.
Számomra: anyagi bukás = veszteség, tehát többe került a fejlesztés+sallang, mint amit az eladások hoztak
Ebben az esetben ez úgy néz ki, hogy CE2 motor + Crysis + marketing. A Crysist külön projektként nem tudod értelmezni itt.
-
Morden24
nagyúr
válasz
KKaresz45 #173 üzenetére
De a piac nagyon gyorsan meg tud ám változni. Most is éppen egy változásnak vagyunk a szemtanúi.
Igenám, de az a csavar az egészben, hogy egy eléggé termékalapú piac (tekintsük most valóban terméknek a hardvert és a játékokat is, amiket bemész, és megveszel a boltban) átalakul egy sokrétű, szolgáltatásalapú piaccá, és ez bizony a konzolok (azaz most már bőven inkább home entertainment system) malmára hajtja a vizet. Éppen ezért mondtam már többször is, hogy ameddig a PC egyszerűen nem tud versenyezni a konzolokkal szolgáltatásszinten (és itt olyan alap dolgokról beszélünk, mint az utóbbi időben totál elharapózott multi-kálváriák meg hasonlók), tehát nem lesz egy erőteljes paradigmaváltás, addig reform nem lesz.
A hácé gémerek aránya mindig is kevés volt, a nagy kiadók léptékeiben nem tekinthetőek piacnak, az indie kategória meg nem elégíti ki az elvárt (főként technikai) igényeket; róka fogta csuka, csuka fogta róka.
De mondjuk szerintem neked sem tetszene, ha holnap az összes kiadó bejelentené, hogy mostantól nem fejlesztünk xboxra, mert az egy halott platform, a ms meg megszüntetné a terméktámogatást és kikapcsolná a live szervereket.
Tény. Én azt látom a piacban, hogy jelenleg a "buta", passzív technikai elemek "okossá", aktívvá válását láthatjuk. Köpésre vagyunk attól, hogy az Apple kiadjon egy televíziót, és mindenben le merem fogadni, hogy az App Store-os dolgok bizonyos része, játékok pl. elérhetőek lesznek rá, és ezzel belépne egy új versenyző a (kvázi) konzolok piacára. A jövő meg egyértelműen a szolgáltatásokban van (amit sajnos mi itt Európa büdösebbik felén általában némi fáziskéséssel kapunk meg), ott pedig a minél egyszerűbb, egygombos elérés/vásárlás a lényeg.
Na mindegy, majd meglátjuk
-
Morden24
nagyúr
válasz
KKaresz45 #170 üzenetére
Valószínűleg ártottak is ezek az esetek a PC játékok megítélésének, talán sokan ezért tértek át konzolra.
A SupCom pont az volt, aminek szinte minden problémáját megoldotta egy négymagos proci és egy 64 bites os. A probléma csak azzal volt, hogy akkor 2007 elejét írtuk...
Egyébként szerintem arról van szó, hogy az, amire az emberek használják átlagosan a PC-jüket, illetve az, ami egy gémer PC-hez kell, annyira két különböző dolog, hogy sokan elgondolkodnak, megéri-e a kettő közötti árkülönbözet, fejlesztési szükséglet stb. Főleg akkor, amikor a konzolok látványosan lefogják a "fejlődést", amikor meg kijön az új generáció, akkor meg az lesz 1-2 évig a minőségi szuperlatívusz, aztán kiegyenlítődik, majd megint előz a PC, de ez mondjuk mától uscve 7-8 évre van, addigra meg kb. minden megváltozik.
PC-n a szubkulti, durván szofisztikált játékok és a moddolás lenne az értelmes dolog, de előbbiek száma már a mostani konzolos generáció előtt is rohamosan csökkent (szimulátorok, hc szerepjátékok, hc rts-ek és tbs-ek, hc fps-ek), mostanra meg csak mutatóban van egy-két darab. Utóbbi meg általában nem akkora visszatartó erő - főleg, hogy a dcl-k kora a PC-t is érinti, ergo maguk a kiadók is korlátozzák a moddolhatóságot.
-
Morden24
nagyúr
válasz
KKaresz45 #163 üzenetére
Hogy érted azt, hogy "szükségünk van" rá? Az egész játékiparra semmi szükség, ha holnaptól nem lennének sem PC-k, sem konzolok, akkor is felkelne a nap.
Nevezz hülyének, de a játék (értsd: szórakozás) az cél, a vga meg egy eszköz, tehát utóbbi az előbbinek a kiszolgálója, nem egy öncélú, önmagában bármilyen élményt biztosító valami, tehát nem vásárolom meg hobbiszinten, hanem akkor, amikor kell - főleg annak tudatában, hogy minél később vásárolok, annál kevesebbért kapom meg pont ugyanazt.
De ha már szórakozás, akkor szeretnénk az elérhető legjobbat megkapni, és ha nincsen akadálya, akkor miért is ne?
Elbeszélünk egymás mellett. Én nem azt mondtam, hogy játssz low grafon és akadozva. Én azt mondtam, hogy számomra érthetetlen és öncélú, pazarló hülyeségnek tartom, hogy sokan úgy vásárolnak vgat vagy vgakat, hogy a vásárlás után beálló teljesítménytöbbletre a valóságban nincsen szüksége, mert kihasználatlan.
És különben is, honnan lehetett volna látni 1 évvel (vagy akár csak pár hónappal) ezelőtt, hogy nem fognak DX11-es játékokat fejleszteni?
Látod, pont ez az. Miért kellett előre megvenni a vgat akkor, amikor még tartalom sem volt rá? Most meg egy év múltán lassan le kell cserélni a még tápabb, még erősebb kártyákra - persze aranyáron -, de tartalom még mindig nincs. Nem lenne ésszerűbb ööö... hogy is mondjam... kivárni?
Nem azért kell az új kártya, mert "vas már kevés", hanem mert szebb grafikát akar az ember, ezt igényli.
Tehát azt mondod, hogy valaki azért vett slibe kötött dx11-es kályhákat a gépébe, mert az addigi játékai ettől jobb grafikájúvá válnak?
Én azt látom, hogy a hardvert egy csomóan nem valamiért veszik, hanem hobbiból szórják bele a pénzt, mégpedig két kézzel, aztán meg pislognak, mint hal a szatyorban, hogy nincsen mire használni. Semmi közöm hozzá természetesen, egyszerűen csak nem értem.
-
Morden24
nagyúr
válasz
Rendes84 #153 üzenetére
Azért vesz az ember új karit mert bizik abban hogy jobban fut rajta az adott játék.
Öhhh, de itt jobb esetben jövőbeli, rosszabb esetben képzeletbeli játékokról beszéltünk
A "szaros" konzolon meg aránylag jó képpel tökéletesen megy
Tudok róla, én nagyrészt konzolon játszom
-
Morden24
nagyúr
válasz
KKaresz45 #150 üzenetére
Szerintem 2011januárban egyáltalán nem volt korai DX11-es kártyát venni. Az AVP például 2010 februárban (majdnem egy évvel azelőtt) jött ki, és azóta is sok játék támogatja. (ld. #116-os hsz.)
A kommentek mégis arról szólnak, hogy milyen feleslegesek a gépekben az ilyen kártyák, mert a szarszemétszar cégek nem adnak ki semmit, amiért izzadniuk kéne - ez persze a szarszemétszar konzolok miatt van.
De te magad is ezt írod: A baj az, hogy aki DX11-es kártyát vett akármikor is az elmúlt időszakban, az nyilván arra számított, hogy a játékok többségének a PC verziója DX11 támogatással jön majd
Ebből nekem az jön le, hogy tök feleslegesen megvette(te)k egy terméket úgy, hogy túl sok valós szükség(etek) nem volt rá, legalábbis a kommentek alapján, hiszen 1. nincsen játék dx11-el 2. a dx11-es játékok csak pár plusz effekttel szebbek 3. egyébként is konzolport az összes. Most őszintén: ezt nem én találom ki, azok a kommentek írták ezt így le, amiket ide az érintettek posztoltak.
Márpedig ez a magatartás nem tűnik nekem túl értelmes fogyasztói hozzáállásnak, de mint korábban is említetem, lehet, hogy én nem látom a fától az erdőt, és van egy indok, ami miatt értelmes brutál erős dx11-es kártyát vagy kártyákat venni a gépbe aranyáron, egy későbbi nyomott ár ellenében - későbbi, tehát akkor, amikor már tényleg KELL, mert mondjuk a jelenleg meglévő teljesítmény vagy funkcionalitás már nem elég... tudod, amikor elindítasz egy játékot, és rájössz, hogy áupsz, ehhez ez a vas már kevés. De akkor komolyan kérem, hogy valaki világítson erről fel, mert magamtól nem fogok rájönni. -
Morden24
nagyúr
Én nem is értem, hogy miért vásárolnak hardvert az emberkék azelőtt, hogy szükségük lenne rá. Valahol volt valami kettőt egyért akció dx11-es vgakra?
Mert ugye azt gondolná az ember, hogy ezek a szarok csak olcsóbbak lesznek az idő múlásával, tehát ha január helyett májusban veszem meg, azzal kizárólag jól járhatok. Persze feltételezve azt, hogy májusban szükségem van rá. -
Morden24
nagyúr
Azért meg k..vára felesleges új DXről beszélni, amíg csak pár fényefekktel lesz gazdagabb a játék(tapasztalatok ezt mutatják).
Hát, az egy dolog, hogy ennyit használnak ki belőle, és egy másik, hogy mi lenne, ha egy valóban így megírt enginnel néznénk meg ugyanezt. Nekem pl. az új UE nem csak pár fényeffekttel tűnik többnek... na persze ez majd elválik akkor, amikor lesz is belőle valami
-
Morden24
nagyúr
A dx8 simán tartotta magát a 3 éves kvótádhoz anno, a dx9-et úgy tűnik Christopher Lambert játssza, a dx10 és 10.1 meg a hardvergyártók miatt volt egy szutyok korszak, mert emlékezzünk vissza a szánalmas dx10 teljesítményű és 10.1-re nem képes 8-as nV szériára, a döglődő 2xxx Radeonra stb.
-
Morden24
nagyúr
Ehh, én olvastam sokkal gázosabb dolgot a Crytektől, például Maximum AI.
Új hozzászólás Aktív témák
- Vivo X200 Pro - a kétszázát!
- Íme az új Android Auto!
- Rekord vékony lesz a Z Flip7 is
- QWERTY billentyűzet és másodlagos kijelző is lesz a Titan 2-ben
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Horgász topik
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Futás, futópályák
- Milyen okostelefont vegyek?
- Fűnyíró topik
- További aktív témák...
- ÁLTALÁNOS IGAZGATÓHELYETTES tábla
- Bomba ár! Fujitsu LifeBook U7310 - i5-10GEN I 16GB I 256SSD I 13,3" FHD I HDMI I Cam I W11 I Gari!
- LG 48GQ900-B - 48" OLED - 4K 3840x2160 - 138Hz & 0.1ms - G-Sync - FreeSync - HDMI 2.1
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ryzen 5 7600X 32/64GB RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone i5 12400F 16/32/64GB RAM RTX 5060Ti 8GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest