Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #16939776

    törölt tag

    válasz Abu85 #26 üzenetére

    Még cifráznám: max.:2-3 butítással visszaskálázott modell képezheti a kínálatot teljes idő alatt, hogy ne keljen megszakadni az optimalizálással a fejlesztőknek.
    Szerintem nem lesz visszafele kompatibilitás, generációváltásnál 3 év! nem lehet elvárni hogy 100%-ig kompatibilis hardver jelenjen meg, és azt sem lehet elvárni 2,5-3 év múlva valaki újraírja adott játékot.

    Szerintem nem érdeke egyik stúdiónak sem max.3 évig eladható játékot gyártani, úgy hogy valamilyen módon dx11-es kódban is ki fogják ezeket adni, és normális drivert írnak majd hozzá, 3 év alatt csak sikerül.
    Ne legyen igazam, de a kezdeti lelkesedés után rájönnek majd a userek hogy mennyivel macerásabb így az élet és ki fognak állni a sorból. Nem lesz "PC-halál" csak az a 3-4 PC-only stúdió fog osztozni a játék piacon, akik tudnak is maradandót alkotni. DX12-es olcsó portokkal meg kitöltik a maradék űrt.

  • #06658560

    törölt tag

    válasz Abu85 #62 üzenetére

    Azért ne nézz minket madárnak! Nem a kernel API hibája, ha az AI nem használja a CPU teljes kapacitását, hanem csak felét, negyedét.

  • #06658560

    törölt tag

    válasz Abu85 #59 üzenetére

    Azért egy API had ne szóljon már bele, a program AI része mennyi erőforrást kap.

  • KillHates

    nagyúr

    válasz Abu85 #57 üzenetére

    "Az interakció nagyon sokat számít."

    Igen, ez megfordult az én fejemben és, hogy az AI rendesen felzabálhatja az erőforrásokat.
    De a mai gépek teljesítményét nézve azért valamelyest ez már beleférhetne...

  • KillHates

    nagyúr

    válasz Abu85 #48 üzenetére

    Persze igen, de már nincsen igazán nagy átütő előrelépés. A minap ajánlották nekem a "The vanishing of Ethan Carter" játékot. Megnéztem és lepetéztem olyan szép! 2014 eleji játék, semmi visszhangja sem volt pedig valami elképesztően szép grafikája. Oké, hogy nem a mai trendeknek megfelelő klános-ölős-b@szós játék, hanem gondolkodós-nyomozós single gém. Ami igazából gyanút fogott bennem, hogy az öreg notebook-omon riccenés nélkül futott. Utána olvastam és DX9-es játék :Y Valósághű, szinte fotórealisztikus grafikával. Na mondtam magamban, hogy elmehet az összes DX12-es hardverfejlesztő karöltve a puccos kiadóktól való programozóhordákkal együtt a sunyi 3.14csába, mikor 8 fős lengyel csapat össze tud dobni egy ilyen játékot...
    Egyszóval bátorkodtam erre alapozni a felfortyanásomat, hogy fejlesztenek orrvérzésig a chip gyártók, miközben a 4-5 éves kódon alapuló motorok sincsenek még kihasználva a szoftveres oldalról...

  • Kotomicuki

    senior tag

    válasz Abu85 #26 üzenetére

    "Ehelyett egyenként oda kell menni a fejlesztőkhöz, hogy ugyan legyenek már kedvesek megpatchelni a játékot, hogy az új VGA-család ne legyen lassabb, mint az előző generáció."

    Amikor még most is képesek, soha ki nem javítandó bug-tengert kiadni késztermék gyanánt, akkor csak azért fog babráltatni a kiadó játékával, mert az net-hez kötött, ha nem ilyen, hanem hagyományos "single" game, akkor nagy ívben tenni fog rá, mert addigra - a 2,5 éves ciklusok - abból már a 3. részt szeretné újra eladatni - ha az első még "sikeres" volt - , nemhogy azzal tökölni, amiből már nem lesz profitja (ezt már régen bebizonyították a játék-"fejlesztők" (is)) - a ciklusváltás előtt még talán, de ha az már a kiadás utáni évre esik...! :(
    Uú, mint ahogy nem éri meg a hw-t fejleszteni, majd a szoftver sem fogja - mindenkinek - , és így ez a mutatvány is bukni fog!
    Ha meg már a következő évben nem tudod használni az adott programot, mert a hw- és a szoftver-gyártó egymásra mutogat, hogy kinek is kéne a "régi" hw-re kompatibilissé tenni azt - az ezzel felmerülő költségeket állnia - , akkor aztán tényleg be fog zárulni ez az ördögi kör, mert pláne ennyiért felét sem fogják eladni a programoknak, mint most - és csak azok jártak jól ezzel, akik egy sikeres, egykor még öngerjesztő piacra belopakodtak és aljas módon szétverték azt az egyéni hasznukért!

    Nincs mese: vagy újból "egységes" lesz a piac - vagy a PC(/apple), vagy a konzol visszavonul és a maradék is sztenderdizálódik - , vagy mindegyik bele fog dögleni a szétaprózottságba, mert annyifelé, annyi mindent már tényleg nem éri meg fejleszteni, pláne úgy, hogy a fizetőképes kereslet globálisan egyre kevesebb és egyre kevesebb tőkével is bír!

    Ehhez még nyugodtan hozzá lehet venni, hogy nagyon sok más tényezőre van utalva a kiadó, ha a termékét piacra akarja dobni PC-n - op.rendszer, egyéb környezetek, ráadásul ezek megkerülhetetlenül egymásra épülnek... - és ezek is egyre gagyibbak, hiszen ezek készítői is spórolnak mindenen, amin nem szabadna, még azon is és egyre kevesebb a valóban hozzáértő zseni - mert rajtuk, az emberen és a fejlesztési időn a legkönnyebb spórolni - , aki normálisan, a lehető legkevesebb hibával dolgozna: ha meg már az alapok ingatagok, akkor aztán lehet vakarni a fejet, hogy most mi miatt nem megy, ahogy kéne a programom és a hiba kijavítása mennyibe kerülne a bíróságokon, ha mégis rávered azt a monopolistára/jogtulajdonosra és nem ölsz bele 3-5x annyit annak megkerülésébe.

  • TESCO-Zsömle

    titán

    válasz Abu85 #38 üzenetére

    Pont erről beszélek, hogy ugyanannyi (2.5 év) R&D költséget most sokkal kevesebb eladással/termékkel kell kitermelni. És ezen nem fog javítani, hogy a meg nem csinált új kártyák fejlesztési költségeit SW-re költik, amíg költik. Marad a korábbi képlet, hogy az adott generációnak 2,5x annyi pénzt kell behoznia, mint most. Ez még úgy is húzós, hogy erre 2,5x annyi ideje is lesz...

    (#46) KillHates: És látod a sok programozó/fejlesztő még cukrozva se volt hajlandó lenyelni, különben nem beszélnénk API-forradalomról a Mantle, Vulcan meg DX12 kapcsán...

  • TESCO-Zsömle

    titán

    válasz Abu85 #26 üzenetére

    Ezzel nekem csak az a bajom, hogy a két és fél éves ciklus egyúttal két és félszeres árat is kellene, hogy jelentsen, vagy nem?

  • Ren Hoek

    veterán

    válasz Abu85 #26 üzenetére

    "Ehelyett egyenként oda kell menni a fejlesztőkhöz, hogy ugyan legyenek már kedvesek megpatchelni a játékot, hogy az új VGA-család ne legyen lassabb, mint az előző generáció."

    Na ez az amit nem fognak megtenni... Egy generációváltáskor már simán lehet, hogy rég megszűnt a fejlesztőcsapat, a studió, a kiadó.. vagy egyszerűen csak sz.rnak rá. Miért is kéne ilyen hosszútávú támogatást nyújtani PC-re, mikor egy döglődő piac?

    Ez a DX12 meglehet, hogy a PC játék koporsójába az utolsó szög. Lehet szuper új lehetőségeket nyújt, de olyan szintű szakadást okozhat a hardver-szoftver terén, amit csak konzolon lehetett menedzselni igazából. Ráadásul a fejlesztőkre is eléggé nagy terhet róhat, főleg a későbbiekben. Eljöhet az a korszak, hogy minden generációból kell majd egy VGA, mindkét gyártótól, ha valaki játszani akar a régiekkel is. VGA exklúzív játékok kora...az kéne még csak. Tényleg vesz az ember egy 80-100K-s konzolt, aztán szevasz. Nem generációnként nem kompatibilis 200K-s VGA-kat...

    Ezen kívül magának a dVGA piacnak is egy nagy szőrös lompos a hátsójába. Lassuló fejlesztések, amiknek nagyobb a költsége pl a HBM miatt, hasznot pedig jóval később látnak és talán kevesebbet is egy amúgy is amortizálódó piacon. Miért is érné meg kihozni egy új gent? A HW gyártók a szoftverből élnek? A vége tényleg a dVGA halála lesz. Opció lesz pár gyártó kicsi IGP-je, amin majd szépen elfuttathatjuk a Wii szintű grafikákat, és a VR szemüvegben jól szórakozhatunk. Úgy is a mobilos meg tabletes gagyi free to play játékokra van igény sz..rás közben, nem fotorealizmusra. Fizikailag van óriási lemaradásban az IGP és ezen nem lehet segíteni, csak visszafejlődéssel.

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés