Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Ren Hoek

    veterán

    válasz #16939776 #69 üzenetére

    Szóval megveszek egy 14nm-es Arctic-et 8 GB HBM2-vel vagy egy Pascalt... és 2-3-4 évig úgy használhatom, hogy közben jönnek folyamatosan a szoftveres fejlesztések - és a studiók egyre jobban kiismerik az archot, egyre szuperebb és szuperebb grafikák, szimulációk jönnek...

    Ez lenne a jóféle kimenetel. Csak ezt így valahogy nem igazán tudom elhinni. Konzolnál ez azért működik, mert előre lehet tudni, hogy még sokáig ezek lesznek és el lehet belőlük adni fixen tervezett mennyiséget és tényleg konkrétan egyre fejlesztesz, nagyon alaposan dokumentálva ismerve a full hw-t. Másrészt a konzolnál is szerintem jelentős visszatartó erő ez a "szoftveres fejlődés". Persze működik, de programozói bravúrokra van már most is szükség, hogy kihozzanak belőlük egy értelmes FPS-t. Ez olyan szempontból káros, hogy jelentősen lassítja a fejlődést grafika terén. Ha bejön ez PC-re is, akkor pont ezt a független fejlődési lehetőséget vesztjük el. Gazdaságilag meg mégkevésbé logikus egy döglődő piacból mégjobban kivenni a rugót, hiszen minek is új kártya, ha 2-3-4 évig jó a régi? Persze apró revelés, újítgatások, de így nem lesz egyszerű hasznot termelni.

  • Ren Hoek

    veterán

    válasz hugo chávez #67 üzenetére

    Igazából csak annyit kell észrevenni, hogy óriási áldozatok árán jutunk ehhez a kiaknázatlan dologhoz.
    Mindenki várja mint a messiás, aztán ami a konzoloknál, olyan szépen működik a zárt rendszer miatt. Itt viszont nagyon komoly problémákat szülhet.

    Pl a 970 ügye. Ezt korábban kiveséztük, ugye 3.5 GB-ot tud gyorsan használni, 500 mega viszont belassul. Eddig driverből ki lehetett reszelgetni, hogy ne nagyon használja a végét, de most mi lesz? Konkrétan VGA specifikusan kell megírni a 970-ekre a játékokat. BIOS-ból nem tilthatják le, mert akkor hirtelen 3.5 GB-os lesz a kártya és az nem kóser úgy. Lehet aztán semmiféle problémát nem fog okozni, mert csak 2 sor a kódba.

    A jövőben magának a driver írásnak a nyűgjei átszállnak a fejlesztőkre? Mikor még az évtizedek óta ezzel foglalkozó komoly mérnökcsapatoknak is szarul megy általában (AMD... de mostanában az NV driverei is kritikán aluliak voltak pár kiadással) A fejlesztők lehet nyernek a dologgal, bár gazdaságilag nem biztos. Szabadabban kódolhatnak, ugyanakkor sokkal hosszabb, drágább tesztfázis kellhet, sokkal több eszközön. Az AMD-nek és az NV-nek minden céghez küldenie kell specialistákat egy zsák pénzzel, hogy segítsék a munkát. Kisebb stúdiók meg... Kitudja... Majd meglátjuk mit hoz a jövő. Az biztos, hogy előbb utóbb meg kellett lépni, de egyelőre nem látni hosszú távon milyen hatásai lesznek.

  • Ren Hoek

    veterán

    válasz #06658560 #63 üzenetére

    Gondolom arra gondolt, hogy a compute AI-kat a GPU számolja és ez ma még nincs megoldva rendesen.

    Lehet egy Ashes of the singularity-ben van jelentősége, ahol több ezer egység AI-ját előnyösebb paralell módon számolni a GPU compute egységein és nem a CPU-n. Gondolom a szimulációk futtatása ilyen esetben jót tesz a framerate-nek... vagy a CPU-n számolódik, de mivel nem paralell ezért nem használható rendesen.

    Persze ezt csak laikusként mondom.

  • Ren Hoek

    veterán

    válasz Kotomicuki #51 üzenetére

    Egyre nagyobb az igény a már leírt könnyed, gondolkozást nem igénylő, netes, sztori nélküli játékokra. Ezek elfutnak telefonon, tableten stb... vagy aminek mondjuk örülök, hogy az indie játékok is reneszánszukat élik olyan grafikával, ami kvarcórán is elfut. (Egyébként sok tényleg zseniális 2D, izometrikus játék születik... néha ezek jobban lekötnek, mint a nagy címek)
    Ezeknél meg nem számít, hogy.DX9 vagy DX12 és hogy milyen HBM interposeren fut... Inkább ilyenért adok ki szívesebben pénzt, mint egy 15K-s játékért, amihez online szerver kell, és lehet el se indul pár év múlva egy új hw-n...

    (#52 ) sb válasza: Kérheted tőlük, de le fogják szarni. 3 évre rá, egy single játékra minek is költsenek? De ha jofejek is, hatalmas késésekkel számolhatsz. Rosszabb esetben megszűnt a csapat és teljesen esélytelen, hogy patcheljék.

    Pedig én nagyon fel lennék b...va, ha pl a pár éves megvásárolt játékaim bugzanak vagy el se indulnak az új gépemen. Nem csak lassulásról van szó.

  • Ren Hoek

    veterán

    válasz sb #44 üzenetére

    Értem én ezt, de gondoljunk bele, már ma is vannak inkompatibilitási problémák, pl Fallout 3 nem megy Win 8.1-en (csak GOTY) erről volt szó múltkor. Még sok ilyen van... Na most képzeljük el azt, hogy nincs egységes driver... Generációnként nyögjük ezt eszközspecifikus bugokkal. Nem kérhető tőlük a régi játékok patchelését... csak jófejség lesz majd.

  • Ren Hoek

    veterán

    válasz stratova #42 üzenetére

    Nemrég láttam vagy tizedjére ezt a filmet :)) Zseniális... Régen mennyivel kevesebbet aggódtunk a PC-ipar jövőjén :D Bud Spencer filmek után csak beültem a kis piros Junovszty TV és a Commodore 64 elé, volt vagy 500 3.5-ös floppy-m, tele játékkal ... Nem volt ám min FPS, AVG FPS, microlag, anti aliasing, DLC, free2play, stb... csak betettem a floppy-t és futott lag nélkül, betonstabilan :)

  • Ren Hoek

    veterán

    válasz otto1 #36 üzenetére

    Ha efelé haladunk, akkor tényleg kivéreztetik a PC-s piacot. Egyre drágábbak a kártyák amúgy is... bejön még ez az inkompatibilitási hullám is, akkor még kevesebb kártyát fognak venni, még lassabb fejlesztések stb... Az elv hasonló lenne mint a konzoloknál, adott arch-ra fejlesztünk. Csakhogy ez nem konzol, itt többféle arch lesz a piacon. Ördögi kör... minek fejlesszenek egy hasznot nem termelő hw-t?

    Szokjunk hozzá a gondolathoz, hogy vehetjük majd a konzolt mi is, ős PC-sek - ha új játékokkal is játszani akarunk. PC meg tényleg marad a gagyi IGP-s grafikájú szarokkal + a felfelé ívelő mobilos játék / esetleg néha kapunk valami konzol portot...

    Olyan lesz a jövő mint a Black Mirrorban (Ha van egy kis időtök nézzétek meg az elejétől, zseniális :D)
    Black Mirror shooter

    Biciklis rész

    Gagyi f2p, virtuális valóság tele reklámokkal, amiket csak akkor tudsz lekapcsolni ha fizetsz, és elnézni sem lehet "Resume viewing" :) Oculus Facebook :P

  • Ren Hoek

    veterán

    válasz Abu85 #26 üzenetére

    "Ehelyett egyenként oda kell menni a fejlesztőkhöz, hogy ugyan legyenek már kedvesek megpatchelni a játékot, hogy az új VGA-család ne legyen lassabb, mint az előző generáció."

    Na ez az amit nem fognak megtenni... Egy generációváltáskor már simán lehet, hogy rég megszűnt a fejlesztőcsapat, a studió, a kiadó.. vagy egyszerűen csak sz.rnak rá. Miért is kéne ilyen hosszútávú támogatást nyújtani PC-re, mikor egy döglődő piac?

    Ez a DX12 meglehet, hogy a PC játék koporsójába az utolsó szög. Lehet szuper új lehetőségeket nyújt, de olyan szintű szakadást okozhat a hardver-szoftver terén, amit csak konzolon lehetett menedzselni igazából. Ráadásul a fejlesztőkre is eléggé nagy terhet róhat, főleg a későbbiekben. Eljöhet az a korszak, hogy minden generációból kell majd egy VGA, mindkét gyártótól, ha valaki játszani akar a régiekkel is. VGA exklúzív játékok kora...az kéne még csak. Tényleg vesz az ember egy 80-100K-s konzolt, aztán szevasz. Nem generációnként nem kompatibilis 200K-s VGA-kat...

    Ezen kívül magának a dVGA piacnak is egy nagy szőrös lompos a hátsójába. Lassuló fejlesztések, amiknek nagyobb a költsége pl a HBM miatt, hasznot pedig jóval később látnak és talán kevesebbet is egy amúgy is amortizálódó piacon. Miért is érné meg kihozni egy új gent? A HW gyártók a szoftverből élnek? A vége tényleg a dVGA halála lesz. Opció lesz pár gyártó kicsi IGP-je, amin majd szépen elfuttathatjuk a Wii szintű grafikákat, és a VR szemüvegben jól szórakozhatunk. Úgy is a mobilos meg tabletes gagyi free to play játékokra van igény sz..rás közben, nem fotorealizmusra. Fizikailag van óriási lemaradásban az IGP és ezen nem lehet segíteni, csak visszafejlődéssel.

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés