- Fotók, videók mobillal
- Magisk
- iPhone topik
- Samsung Galaxy Watch5 Pro - kerek, de nem tekerek
- Huawei Watch 5 - okosóra érintőlegesen
- Minden készen áll a Galaxy Unpackedre
- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
Új hozzászólás Aktív témák
-
stratova
veterán
Full HD-ra GT 640 is alkalmatlan notebookcheck-es mérések szerint, de ez a felbontáshoz társított Ultra beállításnak is köszönhető. Asztali testvére 900 MHz-en DDR3 társaságában még határeset. Erősen kijön itt a sávszélkorlát, mivel egy 192 CUDA magos GTS 450 és HD 6750 is megveri (esetenként még a HD 6670 is, de nyilvánvalóan ennek a DDR3 vs. GDDR5 az oka).
Szvsz a Full HD GDDR5-ös 650M vagy 660M-től és annak megfelelő Radeon-tól indul. Jó kérdés mit tud 1080p alatt egy 625 MHz GPU-s GDDR5-ös 640M vagy egy 675 MHz-en ketyegő HD 7770M, mert eddig csak 1366x768-as teszt látott napvilágot.
-
stratova
veterán
Kicsit körbenézve HD 7670M-nek vígan be kellene férnie a GT 640M féle 32 W TDP-be, de elég még HD 7770M-nek is, bár így "csak" az Enduro lenne elérhető (GCN: 512 SP (8 CU), 675/1000 MHz GDDR5). De elég merész húzás ez a Gigabíte-tól egy 13,3"-os Ultrabooknál, Acer vékony gépek között a Timeline Ultra M3-nál vállalta be. 13,3"-on Asusnál a 28 nm-es GT620M-re futja (~= erősebbik GT 520M-GT 525MX: GF117, 96 CUDA, 625 MHz, DDR3 900 MHz 64-128 bit -> 14,4-28,8 GB/s).
Vaskosabbaknál nem olyan ritka a diszkrét kártya:
13,3"
Dell Vostro 3350 - Core i3/5/7 (35 W) + HD 6490M (ez utóbbi szerény teljesítményű és fogyasztású, 15 W?)
HP Probook 4330s - Core i3/5/7 35W + HD 6490M (160 SP, 64 bit GDDR5 800 [3600] MHz)
HP Probook 4340s - Core i3/5/7 17-35 W + HD 7570M (13-15 W, 400 SP, GDDR5 64 bit -> 25,6 GB/s, annyi mint egy 800 MHz DDR3-as, de 128 bites modellnél. Közel ennyit még 7660G is megkap, 7620G pedig 21,328 GB/s-en osztozkodik).
Lenovo Z380 - Core i3/5/7 + Geforce 610M (= gyengébbik GT 520M: GF119, 48 CUDA, DDR3 900 MHz 64 bit -> 14,4 GB/s)
Acer Aspire TimelineX 3830TG - Core i5 + GT 540M (32-35W) PH! tesztben már elég szépen befűtött, de Notebookcheck szerint is 40°C fölé tud melegedni terhelve.14"
HP Probook 6470b - Core i3/i5/7 35 W + HD 7570M (már diszkrét kártya nélkül is 799$)
HP Probook 6475b - itthon eddig A6-4400M
másutt A10-4600M (de ez egymagában kb. HD 6630M szinten muzsikál, ami HD 7570M GDDR5 + 80SP). 829$
Lenovo Z480 - Core i3/5/7 + GT 640M (384 CUDA, 625 MHz, DDR3, 28,8 GB/s, 32 W)
Lenovo Y480 - Core i3/5/7 + GT 650M(384 CUDA, 850 MHz, GDDR5, 64 GB/s, 45 W)
Lenovo Y485
Acer Aspire TimelineX 4830TG - Core i5 + GT 540M (32-35W) itt már 40°C alatt marad Notebookcheck-nél a gép.ULV APU már kényesebb egy kicsit, mert a jelenleg leginkább versenyképes darab az A10-4655M (2/4), ami 25 W-os keretet kapott, 17 W-ba egyelőre csak A6-4455M (1/2) fért bele. Ennek oka lehet a 32 nm-es technológia és az Intelénél komolyabb GPU-rész. Mégis csak 497 MHz-es az a HD 7660G ami megverte a 650 MHz-es HD 4000-et).
Ultrabook-szökevénynek kihozhatnának idővel pl. 1.8 GHz-es 2 modulos, de még az 7620G-nél is visszafogottabb órajelű, vagy csak 256 SP-s példányokat. A 350 MHz-es HD 4000 még nekik sem jelenthetne gondot.
Kaverivel már nem lenne ilyen probléma, hisz akár 8 CU (Cape Verde Pro szint) lakozik majd benne és 28 nm-en készül.Véleményem szerint 13,3" mellett A10-4655M 14"-on pedig A10-4600M teljesen jó egymagában és nem melegedne túlzottan. Látszólag egy épelméjű gyártó sem tesz 15-20 W-nál nagyobb fogyasztású kártyát a gépébe a kisebbik méretben. AlienWare más tészta
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Igazából három átkapcsolást különböztetünk meg egymástól. Muxed, Muxless és hibrid.
Muxed: Ilyen például az AMD-nek a Switchable Graphics technológiája. Van az Intel IGP és van a Radeon (régi Radeon HD 5000 és előtti, az újak ezt a módot már nem támogatják). A lényeg, hogy manuálisan váltasz a grafikus erőforrás között. Van erre egy tálcaikon, ahol ezt állíthatod. Előnye, hogy teljes sebességű lesz a 3D-s gyorsítás, mert a frame buffer tartalma nem vándorol a rendszermemóriába. Hátránya, hogy a váltás nem automatikus, illetve egy pillanatra el is megy a kép. Szintén hátrány, hogy a gyártóknak kell erről gondoskodni, vagyis a mainline driverekben ez a funkció nem támogatott.
Muxless: Ez a legelterjedtebb forma. Ilyen az AMD PowerXpress (újabb Radeon termékekhez), az NVIDIA Optimus és az AMD Enduro (GCN-es mobil Radeonokhoz, vagyis a legújabb generációhoz).
A Muxless úgy működik, hogy a kijelző az IGP-hez kapcsolódik, és egy szoftver dönti el, hogy az adott program az IGP, vagy a dGPU erőforrását kapja. Ezt a szoftver adatbázisból nézi ki, amit ugye tetszőlegesen módosíthatsz. Előnye, hogy a váltás automatikus, illetve szabályok szerint történik, és a szabályok módosíthatók, emellett a képernyő sem sötétül el egy pillanatra váltáskor, az IGP-re van folyamatosan kötve. Nagyon nagy hátránya, hogy sebességvesztést okoz, mivel a frame buffer tartalmát át kell másolni a rendszermemóriába, ahonnan megjelenik a kijelzőn. Ez játéktól függően 3-7%-os mínusz. Hátránya még, hogy időnként kényelmetlen. Gondolva arra, hogy mondjuk a böngészőt eredetileg az IGP-re raktad, ami ha fórumozol nem baj, de ha mondjuk betöltesz egy facebook játékkal egy GPU-val gyorsítható tartalmat, akkor szükség lehet a dGPU erejére, vagy pusztán a tudására. Ilyenkor be kell zárni a böngészőt, át kell állítani a szabályt, majd újra meg kell nyitni. (itt megjegyzem, hogy ezt az Enduro kivédi, de csakis akkor, ha a Radeon dGPU mellett AMD IGP van, Intel IGP mellett ugyanúgy el kell játszani a böngésző bezárását és a többit.) Szintén probléma még, hogy a játékok nem mindig támogatják ezt a módot tökéletesen. Például a Skyrim megjelenés után hetekig nem indult el Muxless átkapcsolást alkalmazó rendszeren (Optimus/PowerXpress ...). Most is gond van a Max Payne 3-mal. Amely nem indul el addig, amíg le nem tiltod az Intel IGP-jét, és ezzel meg nem szünteted az átkapcsolást.Hibrid: Ez lényegében az AMD Dual Graphics. Teljesen hardveres átkapcsolás, vagyis inkább bekapcsolja a dGPU-t, ha arra szükség van. Előnye, hogy hardveres, sosem kell azzal küzdeni, hogy a játék nem indul el, vagy egy webes tartalomnak nem elég esetleg az IGP ereje. Emellett nem lassít, mivel az IGP és a GPU ereje összeadódik. Hátránya, hogy sok DX9-es programban nem működik, így ilyenkor csak az IGP dolgozik.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem számít az élsimítás. Ha az IGP erős.
Egy csomó fórumon megtalálható a HP mérése:
A10-4600M:
1366×768 low settings: 36 fps
1366×768 high setting with 2x AA: 33 fps
-3 fps és a grafikában ég és föld a különbség. Ezért kell elfelejteni az IGP gyenge sztereotípiát. Ez ma már nem igaz.
Ugyanúgy ott az MLAA 2.0. Ha azt bekapcsolod a driverben, akkor az csak maxim -1 fps, és élsimítást kapsz.(#169) Prof: A notebookcheck i7-3610QM-et használ a mérésekhez. Majd ha szállítják az i5-os notikat, akkor meg lehet nézni. Egyelőre az Ivy új dolog. Azt a terméket kell mérni, amit a sajtónak küld az adott gyártó.
Igazából teljesen mindegy. Az, hogy a HD Graphics 4000-en fagyogat a Portal 2, hibázik MSAA-val a CS: Source és nem tölt be a GTA4 eleve probléma. A GTA4 még mondjuk nem, mert szerintem magában a játékban van valami hiba, ha a motor az inicializálásnál megfagy, de a Portal 2 már gond, mert egy darabig jó, aztán annyi.
A Shogun 2 esetében valszeg azért nincsenek HQ funkciók az Intel IGP-n, mert a driver, vagy a fejlesztők tiltják. Igazából szerintem ezt nem kellene, mert megakadályozza a tesztelést ezzel a játékkal. Persze, lehet, hogy ez a cél, mert korábban mértük, hogy a Llano 5x gyorsabb volt a HD Graphics 3000-nél. A 4000-es sem számíthat sok jóra, így ez szerintem valami kényszerű döntés. -
atti_2010
nagyúr
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az IGP-ről levont konzekvencia oltári nagy baromság. A Radeon HD 7640G szétalázza a HD Grahpics 4000-et. Egyrészt azért, mert a játékok hibátlanul futhatnak. [link] - a kompatibilítást vizsgálva az Intel IGP-jén 12 darab játékból 5 hibásan fut, és a Metro 2033 is inkompatibilisnek ítéli a terméket, noha a tesztelő nem talált hibát a program működésében. OpenGL-t még nem is tesztelt, a MineCraft például máig akad maxon Intel IGP-n.
A másik dolog, hogy az AMD a Trinity IGP-jét terhelésre tervezte. Nem okoz gondot neki, ha high-ra kapcsolod a grafikát. Az Intelnél ez játszhatatlan sebességet jelent. Ma még egy komoly beidegződés, hogy az IGP-k gyengék, és finoman kell velük bánni, így low-medium szint a max. A Trinitynél a Radeon HD 7660G annyit tud, mint a GeForce GT 540M. Ez jelzi, hogy teljesen más volt a tervezésnél a szempont. Arra tervezték, hogy high-on, vagy erős grafikai terhelés mellett futtassa a játékokat. Megfigyelhető, hogy a Radeon nagyon ütötte az Intel IGP-jét, ahol volt valami grafika is. Ahol low volt, vagy extrém gyenge volt a grafikai terhelés ott az Intel tartotta a lépést. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem érted a modul koncepcióját.
A Flex FP feldolgozót szét lehet bontani két darab 128 bites részre. Nem kötelező tehát, hogy egy 256 bitesként üzemeljen. Erre csak akkor van igény, ahol AVX támogatás van a programban. E programok száma még mindig egy kézen mérhető, de korábban már megszokhattuk, hogy lassú szokott lenni az új utasításkészletek terjedése. Igazából túl nagy előnye sincs jelenleg az AVX-nek a fejlesztők oldaláról. A szerverben lehet, de a klienseken nincs.
Szóval csak akkor beszélünk egy FPU-ról, ha AVX program fut. Ha SSEx, akkor az nem képes 256 bites utasításokkal dolgozni, vagyis az FPU-t elfelezik a magok. Ezzel egy 256 bites FPU-val a throughput ugyanannyi lesz, mint két darab 256 bites FPU-val. Ez azért van, mert a 256 bites feldolgozó SSEx kódnál kihasználhatatlan. Az egység fele malmozik, azaz csak 128 bitesként üzemel.
Szóval nem igaz, hogy egy valós FPU van egy modulban. Egy Flex FP egység van benne, ami alkalmazkodik a munkamenethez, és sokszor kétfelé bomlik. Példával élve tehát egy A6 FPU-ja, SSE kódban és egy modullal ugyanolyan throughputra képes, mint két Intel Sandy/Ivy mag. Az igaz, hogy az elméletben egy 256 bites FPU áll szemben két 256 bitessel, csak SSE mellett ebből két-két 128 bites egység lesz. Az AMD-nél szétválasztásból adódóan, míg az Intelnél a kihasználtság hiányától. -
#65675776
törölt tag
Az emberek 99%-ának fogalma nincs arról, mi is az az FPU. Teszteket sem nézegetnek. Csak az érdekli őket, hogy a gépük működjön rendesen.
Nekik meg tökéletesen elég lenne egy 5-6 éves semmirevaló cerka is megtámogatva valami alja intel IGP-vel. Nem kell mindenkinek a legnagyobb elérhető teljesítmény. Sőt.
-
lee56
őstag
Persze, nem mindenható, vannak GPU-intenzívebb játékok is, ahol igaz hogy FullHD se menne maxon, dehát attól a szinttől még messze vagyunk hogy egy integrált chipnek ne jelentsen gondot egy modern játék sem, akkor tényleg nmindenki dobhatná a tűzre a dVGA-ját
De nem kizárt hogy egyszer eljön az az idő is, legalábbis nagyon arra haladunk.
Elvileg a Llano-nál - mivel még előtte nem gyártottak CPU-ba integrált IGP-t - sok gond volt, ami megnehezítette a gyártást, főleg ezért volt hogy kevéset tudtak letenni az "asztalra" és ez az árára sem volt jó hatással, talán Trinityvel most jobb lesz a helyztet, de meglássuk.
Igen nagy veszélyben van aki tudatlanul / informálódás nélkül vásárol, de ez eddig is így volt, sőt szinte mindenre igaz IT-n kívül is
Az ilyen beidegződéseket mint olvashattad itt is hogy fúj AMD, meg a "még soha életében nem látott ilyet, de azért tudja hogy szart sem ér" szemléleten nehéz változtatni. Azért ez nem kis feladat ha belegondolsz, mennyi makacs és buta ember van a világon
-
ddekany
veterán
"Szerintem az AMD-nek azon kéne dolgoznia, hogy meggyőzzék a sok "szakit" akiktől a beszerzések függnek, hogy egy amd chipset-es ,APU-s gép igenis jó nekik'
De jó nekik? Mármint jobb? Miért? Sokan szoktak jönni az árakkal... de hát adott áron vannak Intel és AMD APU-k is, és azonos áron eddig az Intel volt jobb ha nem számít a GPU rész, és ahogy elnézem ez most is így van. (Hogy mi a tökömért vesznek cégek irodai gépekbe néha brutál Intel procikat az aktuális Celeron helyett, azt nem tudom, de gondolom úgy kapnak zsebre a döntéshozók vagy ilyesmi...)
-
antikomcsi
veterán
Nyilván az AMD is így számol, ahogy az első bekezdésbe írod. Mert az még oké, hogy a belépő vga kártyákat kiütik az APU újdonságokkal, de hülyék lennének ezt megtenni a közép, vagy felső kategóriával egyelőre.
Mindig lesz valami trükk, szoftveres, hardveres, vagy valami egyéb, amit kigondolnak, hogy a célközönség megvegye a diszkrét vga kártyákat.
Hülye lennék a 6950-emet másik drága vga-ra cserélni, ha vennék egy ilyen apu-t és ugyanúgy tudnék játszani.
Most viszont azért vagyok hülye, mert hajlandó vagyok sok tízezret vga-ra költeni, és amíg lehet, ezt ki is akarják majd használni a gyártók.
Viszont nem hiszem, hogy egy OEM gép azért lenne drágább, mert intel cpu van benne, hisz amint látjuk jó ideje nem drágábbak a "kék cpu-k", mint a "vörösek", esetenként még olcsóbbak is, ha azonos teljesítményű darabokat nézünk.
Szerintem egyszerűen a régi rossz beidegződés, és marketing miatt fogy több inteles oem masina.
-
lee56
őstag
Hú, sok a pontatlanság
Engedelmeddel korrigálok ahol tudok.:Először is egy ellentmodnás, akiket nem érdekel a grafikai teljesítmény, azok jellemzően nem építenek gépet, hanem készárúként veszik le a polcról, nekik valóban mindegy (lehetne), hogy HD3-4000 vagy régebbi alaplapi-IGP képét bámulják 2D-ben.
A Trinity inkább azoknak lesz jó akik tudják hogy mit szeretnének és ez a szint elég is nekik, akár játékra munkára, bármire. És persze ha jobban beindul a heterogén programozás elég nagy gyorsulások várhatóak még pluszba. És így a jövőbiztosság szempontjából már szélesebb rétegeknek is jobb választás lehet a konkurenciánál.
Volt egy bemutató, amin több monitoron demózták a dirt3-at az úgy 3xFullHD lehetett, ráadásul egy laptop volt becsomagolva asztali gépnek álcázva , szóval marad az ár ami kérdés, a teljesítménnyel vélhetőleg nem lesz gond
Aki az első az előnyben van, de ez még nem jelent sokat, az OEM-ek folyamatosan építik a gépeket, akik meg tudatosan vesznek, azok várhatnak ha tudják hogy nekik az jobb..
Márpedig van igény asztali fronton is, különben nem azon problémáznának állandóan, hogy nem tudnak elég APU-t gyártani, és hogy a te példádnál maradjak, szerintem sokaknak vonzóbb egy dVGA nélküli gép, mint egy hasonló teljesítményű külső VGA-s, már csak fogyasztás/hőtermelésben miatt is.
Amúgy kösz a takarításért a modinak, már sok volt itt a szemét..
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- AMD Ryzen 7 5700X processzor eladó /Garanciás/
- Ryzen 9 7900X /// Bontatlan // Üzletből, számlával és Garanciával!
- Ryzen 9 7900 /// Bontatlan // Üzletből, számlával és Garanciával!
- Ryzen 7 5700X3D /// Bontatlan // Üzletből, számlával és Garanciával!
- Ryzen 7 8700G /// Bontatlan // Üzletből, számlával és Garanciával!
- Eredeti Lenovo 230W töltők - 4X20Z83995
- AKCIÓ! MSI B550 R7 3700X 16GB DDR4 512GB SSD RTX 3060Ti 8GB Rampage SHIVA Seasonic 650W
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 12400F 16/32/64GB RAM RX 7600 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Telefon felváráslás!! Xiaomi 13T, Xiaomi 13T Pro, Xiaomi 14T, Xiaomi 14T Pro
- Samsung Galaxy S23, 8/128 GB, Kártyafüggetlen
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest