Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • azopi74

    addikt

    válasz Fabianus #115 üzenetére

    "Nem csak egy fizikai eszközt veszel egy dobozban, hanem támogatást, szervíz hátteret, szolgáltatásokat, tarozékkínálatot, garanciális feltételeket, stb"

    Jelen esetben ezek közül egyiknek sincs semmi köze a Nokiához.

    "Nyilván, ha egy terméken kizárólag a rásztázott logó kapcsolódik egy régi márkanévhez, az logikusan nem ér sokat annak aki ezzel tisztában van. Az átlag fogyasztó viszont általában nincs tisztában a háttérrel."

    Pontosan erről van szó. De egy idő után szép lassan elamortizálódik a brand értéke ilyen esetekben is, ha a brand tulajdonosa nem óvja megfelelően az értékét. Klasszikus esetben a brand tulajdonosa és a termék gazdája megegyezik, ilyenkor erről nincs értelme beszélni, elemi érdek a márkanév értékének megőrzése/építése. Következő fokozat, ha a brand-et bérbe adják egy adott piacon, de más, (szintén consumer) piacokon jelen van a gyártó saját brand-del. Ez is még kedvező eset, hiszen nagyon súlyosan érinthető a márka értékének rombolása a tulajdonost, hiszen azonnal érzékelné annak negatív következményeit a saját piacain is. Harmadik lehetőség, amikor a consumer piacról kivonult, hajdani nagy márkák tulajdonosai bocsátják áruba a brand-et, ez már rosszabb helyzet, hiszen a brand-licenszelés csak egy huszadrangú tevékenység, akár a márkanév totális consumer piaci elértéktelenedése sem okozna gondot a gyártó core piacain. A Nokia ilyen helyzetben van (ha nem számítjuk a Here üzletágat). Kérdés, hogy milyen licencelési politikát fog folytatni. Jelenleg még semmit nem lehet biztosan tudni, most szigorú minőségi kontrollt ígérnek, és hatalmas szabadalomportfóliójuk speciális helyzetben vannak, így élhetnek árukapcsolással is, és diktálhatnak olyan feltételeket, hogy legyen némi beleszólásuk a termék jellemzőibe . Az első fecske (az N1) ugyan hardveresen "rendben van", de a Nokia magára is húzta a vizes lepedőt a magukra vállalt ipari formatervvel, még ha tisztában vagyunk is azzal, hogy ez egy bullshit, egyszerűen a Foxconn iPad mini-s gyártósorainak minimális módosításávál történt "újrahasznosításáról" van szó, ebben a formatervben semmi Nokia nincs . Persze "designed by Nokia" szöveggel nem nagyon tudnák máshogyan kampányolni a terméket, mivel csak a ipari desing-ról lehet szó, hiszen műszaki tervezéshez se eszközei, se erőforrásai nem maradtak a Nokiának, így jobb híján maradt a formaterv. De szerintem már megbánta a Nokia az egész N1-et, túl nagy visszhangot keltett a cucc a világpiacokon is, pedig szerintem szerették volna, ha a kínai piacon senki nem is hall az egészről, de az a fránya IT bulvársajtó szeret szenzációt kelteni :)

Új hozzászólás Aktív témák